Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie sposób dogrzać silnik - wskazówka max na 70 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tym termostatami to jakaś loteria jest, dwa lata temu zamontowałem wahlera i działa jak marzenie a cena poniżej 50 zł, nie wiem od czego to zależy

Opublikowano

Witam, dołącze się do wątku, posiadał audi a4 b6 1.9TDi od 3 tyg, jestem po wymianie filtrow, rozrzadu, oleju, poczytałem troche na forum, łącznie z tym wątkiem i doszedłem do wniosku, ze niestety jestem posiadaczem trefnego termostatu ;/ nie ma szans, zebym dogrzał auto do 90 stopni, wczoraj pojezdzilem troche po miescie, przejechałem sie obwodnica miasta ( wcisnąłem mu troche z nadzieją ze go dogrzeje ) i niestety max 70 stopni, gdy wrociłem do domu, rurka o której jest pisane w wątku byłą ciepła ;/ więc podejrzewam, ze to termostat ;/ i teraz moje pytanie, moze banalne dla niektorych... zima sie kończy, zbliża się lato. poczekać aż bedzie cieplej na dworze i sprawdzić czy wtedy dam rade dogrzać auto, czy nie mam na co czekać i wymienić ferelną cześć?? czy poczekać aż kupie kabel ( w tym miesiącu che zakupić ) i sprawdzić Vagiem??

Opublikowano

Na nic nie czekaj, kup termostat, wymień i zapomnij o problemie:wink:

Opublikowano

Nie dogrzejesz jak termostat cały czas trzyma 70 to podczas trasy w cieple dni nie powinno być różnicy dalej 70stopni ja na autostradzie 100km i nic nie zagrzał się bardziej...

---------- Post dopisany at 14:14 ---------- Poprzedni post napisany at 14:11 ----------

wszystkie czesci biore ze skody :decayed: po pierwsze mam blisko, po drugie troche taniej, po trzecie te same czesci co w AUDI. Większość części w skodzie ma sygnaturę grupy Volkswagen wiec znaczek audi tez wystepuje. Tanio ten termostat w tamtym roku brałem w skodzie to równe 100zł z uszczelka dałem

Cene taka mi powiedział podjade kupie myślę że pokazał mi dobry bo mówiłem ze do pompowtrysków wiec niepowinno być niespodzianek:)

Opublikowano

wiec w najblizyszm czasie wymienie, i teraz pytanko, wyczytałem ze Wahler kosztuje ponad 100 zł, więc o co chodzi np z tym ?? Termostat WAHLER AUDI A3 A4 A6 100 80 1,9 TDI 2,0 (3154554645) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opublikowano
wiec w najblizyszm czasie wymienie, i teraz pytanko, wyczytałem ze Wahler kosztuje ponad 100 zł, więc o co chodzi np z tym ?? Termostat WAHLER AUDI A3 A4 A6 100 80 1,9 TDI 2,0 (3154554645) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Dwa lata temu za taki sam w sklepie dałem coś ok 44zł i do dziś wszystko jest ok.

Opublikowano

wiec smiało moge go kupic tak ?? :)

Opublikowano

Pasował będzie, ale nikt nie da gwarancji że trafisz w 100% sprawny. Nawet oryginalne trafiają się felerne:wink:

Opublikowano

zawsze moge oodac na gwarancje. Ok kupie, zobaczymy co z tego wyjdzie, w najblizszym czasie dam znac czy działa :) thx za pomoc

---------- Post dopisany 16-04-2013 at 14:34 ---------- Poprzedni post napisany 06-04-2013 at 17:27 ----------

Jak obiecywałem, jestem po wymienie termostatu i wszystko jest ok, po przejechaniu dosłownie paru km wskazóweczka stoi idealnie w pionie na 90 stopnie, wiec na chwile obecna moge powiedzieć, ze trafiłem dobry egzemplarz ;)

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie termostatu i czujnika temp. o to logi

zimny silnik

silnik: blok 7

3,6 st

6,3 st

4,5st

licznik: blok 3

5.0 st

silnik ciepły (wskazówka ~75st)

silnik: blok 7

64,8

36,0

76,5

licznik: blok 3

75st

Na postoju wskazówka wskazała tyle co na pomiarach widać. Ponieważ podczas trasy ledwo ponad 60 wskoczy przy 90-110;/. Ale jak jechałem 140-150 przy 5 osobach i bagażach złapał jakieś 85 st. Termostat na pewno wymienię. Ale zastanawia mnie czy czujnik dobrą temp pokazuje, czy też do wymiany

Opublikowano

temp mniej więcej sie pokrywa więc czujnik raczej dobry, kup ori termostat w ASO, przed wymiana zalej clinera do układu, następnie wymień na płyn G12+ najlepiej tez z ASO i powinno być ok, choć ręki nie dam sobie uciąć :wink: ogolnie B6 w TDI w zimne dni strasznie cięzko łapią 90C

Opublikowano

Ok na pewno tak zrobię. Płyn jest nowy właśnie g12+ (bo rozrząd nie dawno mieniałem). Tylko właśnie z tym termostatem mam zagwostkę jaki wybrać ale zobaczę jaki trafię i zdam relacje. Dzięki ;)

Opublikowano

termostat kupuje sie tylko w ASO, kosztuje z tego co pamiętam 110zł z oringiem, w sklepie zapłacisz 80zł a rozleci sie po 0,5 roku.

Opublikowano

Hmm a czy walnięty termostat VAG pokaże na kompie? Temperatury mam okej, bo sprawdzałem dzisiaj wg. schematu tu na stronce, jednakże mam problem z tym, że auto nawet na trasie trzyma temp. ok. 60, max 70 stopni. Dopiero na postoju albo po ostrzejszej jeździe dojdzie do 90 stopni i znowu spadnie do 60-70 max. Pomiary są okej, czujnik w silniku wymieniony na oryginalny ASO, bo był błąd (który niestety nadal jest, chociaż czujnik został wymieniony). Jeżdżę cały czas w trybie ECON, bo myślałem, że wyłączenie tego trybu powoduje włączenie klimatyzacji. Jak to zatem jest? Bo na forum wyczytałem, że to jest właśnie elektryczna nagrzewnica, jednak z książki swojej Audi wyczytałem, że wyłączenie ECON powoduje włączenie klimatyzacji, a więc zawsze jeździłem na econ, no chyba że w lato, jak klimę potrzebowałem. To jak to w końcu jest?

Opublikowano

Ja już po wymianie. Miałem robić fotostory ale poszperałem i jest już bardzo przydatne w innym temacie ;) Z którego oczywiście korzystałem. Termostat zakupiłem jednak ori w Aso. 102 - termostat i 8 zł uszczelka. Do tego dokupiłem trochę G12. Bo nie sposób jest nic nie uronić przy wyciąganiu termostatu, chyba że pod autem mamy wielką szeroką wanne hehe :D Teraz temp elegancko na 90 stoi !! Oby jak najdłużej. Powodzenia kolejnym użytkownikom w wymianach ;)

Lukasz1221

Jak temp masz okej jak niżej piszesz, że spada Ci z 90. ;/ Wymień termostat i problem zniknie.

Opublikowano

jak tak miałem i był to termostat wachlera i jest git

---------- Post dopisany at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany at 18:17 ----------

jak tak miałem i był to termostat, kupiłem wachlera wachlera i jest git

Opublikowano (edytowane)

A co w przypadku, gdy temp silnika to prawie ~90 stopni, na vagu z zegarów pokazuje to samo, a na wskaźniku temperatury jest ~75 stopni ? Gdzieś wycztałem też, że często się uwalają te wskaźniki od temperatury na zegarach, prawda to ?! :eusathink:

Edytowane przez KoJ@K
Opublikowano (edytowane)

Miałem ten problem tzn. max 70 i czy trasa czy korek zawsze w granicach 65-70 stopni.
Kupiłem w ASO termostat+oring 108+8, wymieniłem i wszystko jak należy po około 7km jest 90 stopni :)

Edytowane przez wiktorziolo
Opublikowano

Też mnie to dopadło

Teraz założony z Aso i działa jak należy

Opublikowano

Witam, tez mam problem podobny do kolegio ktory go zalozyl ze dochodzi mi do 700 stopini i stoi, nieraz pojdzie troche do gory ale wraca znow na 70, wyskoczyl mi taki blad

18080- Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego. Przerwa / zwarcie z masą. Brak sygnału / brak komunikacji.

Jk naprawic ten problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...