Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDi Nagrzewanie silnika zimą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak się jedzie do pracy te pare kilometrów to chyba nie ma sensu grzać tą nagrzewnicą...

Opublikowano

Panowie przecierz nie trzeba jeździc do 2000rpm. Powiedzmy pierwszy kilometr może 2 i jak olej wszędzie dojdzie to oczywiście nie z pedałem w podłodze ale delikatnie operując gazem można go zakręcic do 2500 a nawet 3000rpm i nic się ani silnikowi ani turbinie nie stanie. Tylko jak mówie bez buta w podłode żeby turbiny nie obciążać.

Opublikowano

No dokładnie, bo Was zaczną maluchy wyprzedzać :grin:

Każdy tak chce dbać o tą turbinkę a przecież i tak większość z nich już niemiec zdążył dać po garach.

Opublikowano
Ale elektryczną nagrzewnicę chyba nie wszystkie modele B6 miały co? :) a jak jest to znajduje się ona od wnętrza auta przy zwykłej nagrzewnicy wodnej :)

Każdy silnik wysokoprężny w B6/B7 bez fabrycznego webasto posiada elektryczną nagrzewnicę

Opublikowano

Ale jak macie ustawiony Climatronic w czasie mrozów? Ja mam na dwie kreski w trybie manualnym 21 C i zagrzewa się po 10km spokojnej jazdy, a po 6km jak wyjadę na trase i jadę ciągle 100-110km/h.

Wątpie, że macie tryb auto i zagrzeje sie wam po paru km...

Opublikowano

najczęściej zakres 19-21 i 2 kreski nawiewu na centralny nawiew i nogi

Opublikowano

ja tam mam ustawione 20 stopni i na automacie, z wyłączonym ECON. Już po kilometrze czuć, że powietrze z nawiewów nie jest całkiem zimne tylko coś je podgrzewa. Tak właśnie działa ta grzałka.

Opublikowano

a kodowanie klimy w 1.9 tdi to powinno być 00000?

Opublikowano
Wyłączyć ekon czyli tak jak włączyć klime (dioda się nie świeci). Nagrzewnica załącza się poniżej + 5st o ile dobrze pamiętam?!

Przy jakiej temperaturze załącza się klima ?

Opublikowano

Dzisiaj rano jak odpaliłem to wyłączyłem całkiem klime. Gdzieś po 3-4 km miałem już ok 70 stopni na wskaźniku temp (a mam odłączony EGR). Jak zatrzymałem się na światłach to włączyłem klime na auto i wskazówka minimalnie opadła.

Do pracy mam ok 10km i jak dojechałem na włączonej klimatyzacji to miałem max 75 stopni. Czy to normalne czy może coś z termostatem?

Gdybym nie włączył klimy to miałbym pewnie 90 stopni na blacie.

Opublikowano

45 *C miałeś - przeciez zegar sie zaczyna od 50*C

Opublikowano
45 *C miałeś - przeciez zegar sie zaczyna od 50*C

Masz racje, skala mi się pomieszała :). już się poprawiłem

Opublikowano

Ja mam wlaczony nawiew na szybe, nogi i na mnie, 22 stopnie, z 4 kreski , i po ok 10 km , moze mniej, jest 90 stopni i juz ladnie trzyma, termostat mam wahlera , wymienany w tamta zime

Opublikowano

Ja w a6 avf po 10-12km niezaleznie od temperatury na dworze mam zawsze 90st. Jesli silnik pracuje,to niezaleznie od tego czy jedzie,czy stoi,czy obroty sa niskie czy wysokie - temperatura ani drgnie. Ostatnio pojechalem do Polski w duze mrozy,ok 16st,na swiatlach/postoju temperatura zaczela spadac do 80st,w warsztacie powiedzieli ze to wina niskich temperatur i tak jak w tym temacie ktos napisale ze to 'normalne' to uparlem sie na wymiane termostatu i co? -18 st na postoju 90st i ani drgnie... takze jesli opada wam temperatura na biegu jalowym na bank macie do wymiany termostat.

Opublikowano
Ja w a6 avf po 10-12km niezaleznie od temperatury na dworze mam zawsze 90st. Jesli silnik pracuje,to niezaleznie od tego czy jedzie,czy stoi,czy obroty sa niskie czy wysokie - temperatura ani drgnie. Ostatnio pojechalem do Polski w duze mrozy,ok 16st,na swiatlach/postoju temperatura zaczela spadac do 80st,w warsztacie powiedzieli ze to wina niskich temperatur i tak jak w tym temacie ktos napisale ze to 'normalne' to uparlem sie na wymiane termostatu i co? -18 st na postoju 90st i ani drgnie... takze jesli opada wam temperatura na biegu jalowym na bank macie do wymiany termostat.

U mnie w duze mrozy tez opada wskazowka na blatach na postoju i wg zaufanych mechanikow to calkiem normalne zjawisko dla tego silnika. Termostat jak i czujnik temp wymienione na nowe z Aso.

Wysłane z mojego MT11i

Opublikowano
Ja w a6 avf po 10-12km niezaleznie od temperatury na dworze mam zawsze 90st. Jesli silnik pracuje,to niezaleznie od tego czy jedzie,czy stoi,czy obroty sa niskie czy wysokie - temperatura ani drgnie. Ostatnio pojechalem do Polski w duze mrozy,ok 16st,na swiatlach/postoju temperatura zaczela spadac do 80st,w warsztacie powiedzieli ze to wina niskich temperatur i tak jak w tym temacie ktos napisale ze to 'normalne' to uparlem sie na wymiane termostatu i co? -18 st na postoju 90st i ani drgnie... takze jesli opada wam temperatura na biegu jalowym na bank macie do wymiany termostat.

kolega ma racje jak miałem termostat walniety to chwila na postoju i zaczeła temperatura spadać, po wymianie nawet w duże mrozy na postoju tak jak u kolegi wskazowka ani drgnie

Opublikowano

Bedziesz musial zmienic mechanikow albo stracic do nich zaufanie :) w sprawnym ukladzie chlodzenia - badz grzania w tym przypadku - nie ma mowy o spadaniu temperatury nawet przy -25 . Sprawdzilem.

Opublikowano

Dzisiaj rano sprawdziłem u mnie i rzeczywiście na wyłączonym trybie ECO silnik szybciej się dogrzewa, a we wnętrzu czuć ciepło z nawiewów w chwila moment, także elektryczna nagrzewnica hula :wink:

Opublikowano

A czy w przypadku gdy silnik się jeszcze nie nagrzał do 90 stopni to przy dość dużym mrozie na postoju może spadać temp?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...