Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Łańcuszek do wymiany ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam tak jak w temacie. Posiadam taka maszyne w 1,8t i po odpaleniu slychac tak jak by tluczacy sie łańcuszek pytanie jaki. No ale jak silnik sie rozgrzeje tzn(przyjechac z 5 km) ten dzwiek calkowicie cichnie po chwili gdy samochod pyrka na wolnych obrotach tzn na luzie po ok 2 min dalej go slychac(tzn ten lancuszek) moze ktos wie co to jakie koszty naprawy no i czy to nie jest tak straszne aby auto musialo stac.Licze na pomoc pozdrawiam.

Opublikowano

Z tyłu pokrywy zaworów go słychać? Jeżeli tak to łańcuch napędzający wałek ssący. Ja bym czym prędzej wymieniał , może się zerwać i głowica do zwalania będzie wtedy i 5 razy większe koszty naprawy. Teraz jak dasz do mechanika to koszt wymiany samego łańcucha będzie kosztował w granicach 300 -400 zł załezy gdzie . Jeżeli masz powyżej 250tyś przebiegu pomyślałbym nad napinaczem koszt około 700zł. No jeżeli cały rozrząd byś wymieniał to wiadomo koszty 2 - 3 razy większe niż sama wymiana łańcucha. A czas wymiany to około 2 godzin .

Opublikowano

Kolega niech jeszcze dokładnie określi swoje auto bo w profilu B5 a opisuje B7 a to ma znaczenie. W b5 koszty podał kolega w b6 więc zapewne w b7 też koszt samego napinacza łańcuszka to około 1500 zł.

Opublikowano

Przebieg (na liczniku to 65000) :polew: ale ja w to nie wierzę. A jest moze jakas konkretna przyczyna dlaczego go slychac. I dokladnie tak jak mowisz w tym miejscu go slychac z tylu pokrywy. Rozrzad tzn pompa wody napinacze itp?? Czy masz na mysli jakis inny. Bo jesli ten to jeszcze go nie zmienialem wogole od zakupu auta. A4 b7 1.8t Q 2005r moze w zlym miejscu lub zle dodane sory nie zauwazylem. A jesli chodzi o profil to b5 jezdze na cień do pracy wiec jest bardziej wyjezdzone i dlatego nie zmienilem a b7 do (kosciola) :naughty: oczywiscie zartuje

Opublikowano

W b6 Grzesiek wymieniał napinacz z łańcuszkiem to mówił, że jakieś 1500 zł w ASO + jak nie zmieniałeś to rozrząd też daj od razu, cały komplet z pompą wody u kolegi H4mmer do ośki 500zł do Q musisz pytać bo nie wiem czy jest różnica w cenie.

Opublikowano

Zaczą bym od zaglądnięcia czy nie ma nagaru... jak jest to micha w dół i czyszczenie smoka :decayed: A błędu nie wywala od nieprawidłowego położenia wałka ssącego? bo mi jak padał nastawnik to czasami łańcuszek się odzywał czasami nawet na wysokich blisko odcinki :kwasny: no i był błąd. Mnie ta impreza kosztowała blisko 2 tysie z nowym olejem :whistling: pociągła mnie szmata po kieszemi :decayed:

Opublikowano

A czy ktos kojarzy dlaczego moglo sie tak stac?? Moze byla katowana wczesniej moze dostala ostro po d*pie i to sa skutki. a czy jakis blad to nie wiem musze podpiac komp

Opublikowano

ja bym zaczął od wymiany na porządny olej (motul, lm, valvoline) wraz z płukanką, sprawdzić ciśnienie oleju, bo być może jest smok zatkany lub pompa oleju mówi koniec, jeszcze dodatkowo ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić czy łańcuch nie jest zbyt luźny (jak napięty to nie ma sensu się za to zabierać na razie). opisane przyczyny pasują do tego, że po prostu góra nie dostaje odpowiedniej ilości oleju na wolnych obrotach (zbyt słabe ciśnienie oleju) i łańcuch tłucze o pokrywę.

Opublikowano

u mnie tez tłucze a cisnienie jest dobre 1.5 bar na wolnych i 5 bar przy 3 tys obr.

Opublikowano

Ja u siebie miałem na wolnych 1.2bara to tłukło mi łańcuszkiem i popychacze klepały, bo nie było odpowiedniej ilości oleju na górze. Niestety byłem głupi i jeździłem na Castrolu (czyt. szajstrol). Zmieniłem pompę oleju, wyczyściłem co się dało, zalałem 2xMotula, teraz Valvoline i silnik ma się elegancko nic nie dzwoni, nic nie klepie. Ciśnienia na nowej pompie już nie sprawdzałem.

Tylko od razu chce zaznaczyć, że tak samo nie musi być jak u mnie, że pompa i sprawa załatwiona. Możliwe jest, że już łańcuch/napinacz mają dość i wołają o wymianę. Trzeba po najmniejszej linii oporu zweryfikować co się dzieje, a nie od razu brak się za kupowanie części nie mając pewności, że to będzie akurat to.

Opublikowano

ja sprawdzalem cisnienie oleju i jest dobre . to tylko została mi wymiana lancucha i napinacza. czesci juz mam

Opublikowano

Wymień łańcuch + ślizgi napinacza i po temacie.

 

Opublikowano
11 minut temu, Pawelkiwi napisał:

Wymień łańcuch + ślizgi napinacza i po temacie.

 

To kolega odgrzał kotleta... :P

Opublikowano

Wiem że to masakra. Ale prosił mnie w tym temacie pacjent który ma podobny problem i dlatego odgrzewanie kotleta.

Opublikowano (edytowane)

Wcale, że nie musi tak być. Może ale nie musi być po temacie. To jest droga zabawa wiec należy być rozważnym. Mam identycznie jak autor.  Natknęło mnie i oddałem auto do droższego warsztatu i po prostu powiedziałem objawy tzn jak u autora i maja znajsc przyczynę. I słusznie. Każdy mi mówił, napinacz albo lancuch. I mechanicy równiez tak pomysleli. Wymienili napinacz i lancuch. I niestety, zła diagnoza. Po dniu problem powrócił. Znak tym, że problem jest prawdopodobnie w smarowaniu. I dlatego radzę uważać, wymiana napinacza czy też lancucha kosztuje trochę wiec łatwo można się wkopac w koszta robiąc to na własną rękę lub oddając do warsztatu z gotowa wg siebie diagnoza.

Edytowane przez gsekulski
Opublikowano

Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów, jeśli łańcuch to będzie widać na obudowie od środka ze szorowało.

Opublikowano (edytowane)

Czy to łańcuszek tak stuka? 1.8t bfb

 

Edytowane przez Lomax211
Opublikowano

Najpierw miska w dół  czyszczenie smoka

Opublikowano
13 godzin temu, Dev napisał:

Najpierw miska w dół  czyszczenie smoka

@Dev

Nie masz przypadkiem wałka ssącego do bfb w dobrym stanie? 

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, Emejcz napisał:

@Dev

Nie masz przypadkiem wałka ssącego do bfb w dobrym stanie? 

niestety, ale mam ori nowy łancuch jaik chcesz

Edytowane przez Dev

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...