Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chiptuning 2.0TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jestem po, Audi po lifcie 2012 silnik 2.0 TDI 143KM CJCA po modyfikacji 180KM 400Nm. Rożnica w jezdzie bezcenna. G-Performance sieradz łódzkie polecam.

Opublikowano (edytowane)

Witam 

 

Posiadam a4 b8 avant w quattro z seryjnego 190km, 400Nm (189km 392Nm) CNHA przez poprzedniego właściciela podniesione zostało w Genowefa Garage niedaleko Łodzi na 219km i (tylko?) 442Nm poprzez zmianę mapy..

No i... 

Brakuje mi... bo te auto stracznie ma dużą nadwagę

Pytanie do Was co można najbezpieczniej w tym silniku zmienić aby racjonalnie podnieść moc w okolice 250+km co dla mnie najważniejsze aby nie kopcił jak lokomotywa bo na chwile obecną ani dymka nie puszcza - o wycinaniu DPF , wył ERG chyba już zapominamy bo jak słysze o tym coraz wiekszym nacisku na kontrole spalin samochodów przez policje, na stacjach przegladu itp itd to nie ma co sie w dzisiejszych czasach chyba? pakowac w wycinanie i późniejsze problemy z tym zwiazane...

PS: Z góry mówię ze jestem laikiem w tym temacie ale proszę rzeczowo i na temat co najlepiej zmienić mechanicznie/[programowo, jakie koszty  itp

CNHA.PNG

Edytowane przez maris666
dodany wykres
Opublikowano

Witam

Mam pytanko odnosnie mojego silnika:wink:

W tej chwili mam orginalny 140KW/190KM chcialbym go troszeczke podkrecic.;)

Myslalem o mocy kolo 240KM nie wiem czy nie bedzie za duzo,:thumbup1:silnik CNHA

Moze mi ktos podpowie ile mozna byloby podkrecic ale zeby bylo tak bezpiecznie dla silnika :eusathink:

Opublikowano
W dniu 24.12.2019 o 14:37, mamnadzieje napisał:

Witam

Mam pytanko odnosnie mojego silnika:wink:

W tej chwili mam orginalny 140KW/190KM chcialbym go troszeczke podkrecic.;)

Myslalem o mocy kolo 240KM nie wiem czy nie bedzie za duzo,:thumbup1:silnik CNHA

Moze mi ktos podpowie ile mozna byloby podkrecic ale zeby bylo tak bezpiecznie dla silnika :eusathink:

http://gregor10.pl/audi-q5-2-0tdi-cnha-190km-stage-1-217km-445nm/

Opublikowano

Maris666 - W tym wypadku modyfikacja dolotu na 100%. 

Przynajmniej hybryda lub inne turbo + częściowa modyfikacja wydechu o sam DP.  

Co do ekologi to jest tak że im więcej blokad w postaci DPF itp ustrojstw masz problem z EGT.  Jeżeli widzisz koksa diesla który kopci jak lokomotywa to nie dlatego ze ktoś go kiepsko wystroił tylko dlatego że ucieka sie z EGT. To jest tylko przykład nie mówię że twój ma kopcić nie mniej jednak gdyby zmienił turbo uciekałbym od DPF żeby odetkać wydech jak najbardziej. To jest tylko + dla twojego silnika. 

Opublikowano

Witam

Posiadam a4 b8 2.0tdi cr cagb 136km. Mam pytanie jaka jest bezpieczna granica podniesienia mocy bez żadnych przeróbek?

Opublikowano
2 godziny temu, byku136 napisał:

Witam

Posiadam a4 b8 2.0tdi cr cagb 136km. Mam pytanie jaka jest bezpieczna granica podniesienia mocy bez żadnych przeróbek?

170/400

Opublikowano

Czołem

Dla silnika CJCD 150KM (2014r) ile można bezpiecznie wycisnąć przy oryginalnych gratach?

Opublikowano

180/420

Opublikowano
W dniu 6.01.2020 o 14:12, byku136 napisał:

Witam

Posiadam a4 b8 2.0tdi cr cagb 136km. Mam pytanie jaka jest bezpieczna granica podniesienia mocy bez żadnych przeróbek?

To nie cyfry mocy i momentu są wyznacznikiem bezpiecznego programu dla danego auta i silnika!!!
Prawidłowy chiptuning to przede wszystkim diagnostyka. Ustawienie bezpiecznych nastaw dla doładowania, paliwa, EGT, DPF itp...
Wszystko to dopracowane pod diagnostykę w następstwie generuje bezpieczne parametry mocy i momentu dla danego auta...
Tak jak różny jest stan i przebieg aut, tak różna będzie bezpieczna moc. W jednym będzie wyższy wynik w innym będzie niższy wynik. Takie są realia...

Opublikowano (edytowane)

Posiadam Audi A4 B8 TDI Quattro Avant 177KM CGLC 2012r.   Auto ma 183tyś km przejechane. Czy zwiększenie tak do max. 210 KM tylko przez mapowanie będzie bezpieczne dla sprzęgła, silnika, DPFu, turbiny czy innych podzespołów? Już się wstępnie umówiłem na taki zabieg i trochę się obawiam żeby coś nie zaczęło mi się później psuć. Czy testy na hamowni dają po tyłku silnikowi? Może być tak że wjadę na hamownię i wyjdzie mi tylko 150 KM lub jeszcze mniej?

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

Wymieniam właśnie dwumasę i sprzęgło w CAGA na CGLC. W przyszłym miesiącu planuję też podnieść moc. Podstawa to 143KM i 320Nm. Co z tego można bezpiecznie wyciągnąć? Bez szaleństw, sam program.

Opublikowano (edytowane)

Bez turbo to 180KM i 380 Nm spokojnie 

Edytowane przez vitkovskyyy
Opublikowano

Na co szczególnie zwrócić uwagę przy takim zabiegu? Czego unikać?

Opublikowano (edytowane)

Żeby skok Nm nie był zbyt gwałtowny. 

Edytowane przez vitkovskyyy
Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.05.2020 o 22:01, vitkovskyyy napisał:

Bez turbo to 180KM i 380 Nm spokojnie 

A więc tak, nie zakładałem jednak zestawu od CGLC. Założony został zestaw odpowiedni do CAGA firmy SACHS nr. 2289 000 298, łożysko Sachs 3189 600 062 i nowa pompa sprzęgła bo przeciekała Sachs 6284 605 072.

Dlaczego zestaw dedykowany do CAGA? Z kilku powodów. 

1) z korektą mapy nie chciałem przeginać, żeby jednak auto trochę pojeździło jeszcze bezawaryjnie. Może już za stary jestem i czasy zapierdalania mam za sobą hehe choć nie jeżdżę wcale powoli.

2) mechanik sam podzwonił po znajomych, no i dowiedział się, niby wchodzi zestaw od cglc, ale bardzo ciężko to zrobić i może nie zawsze się udać (tak mi powiedział, choć to dla mnie trochę dziwne, może nie chciało mu się z tym męczyć, nie wiem, bo to by wtedy świadczyło o nim)

3) późniejszy ewentualny problem z gwarancją takiej dwumasy gdyby coś się działo. Przy roszczeniach reklamacyjnych trzeba podawać nr VIN auta w jakim był montowany zestaw. No a jak wiadomo, od CGLC nie jest dedykowany do CAGA, więc gwarancja z automatu jest odrzucana.

Po sprawdzeniu nr katalogowych i danych silników Audi wyczytałem kilka możliwości późniejszego progu podnoszenia mocy i momentu. Są to dane aut do których pasuje taki zestaw jaki zamontowałem u siebie. Wg tego co udało mi się ustalić wygląda to tak:

KM/Nm--typ silnika-- model auta

163/380 CAHB, CGLD A4 B8

170/350 CAHA A4 B8

211/350 CDNC Q5

180/320 CDNB, CNCB Q5

225/350 CNDC Q5

230/350 CNCE Q5

Osobiście będę się skłaniał w kierunku silnika CAHA lub CAHB, lub kompromis po przeliczeniu takim na szybko na 166 KM/365 Nm. 

Więc tak to wygląda. Co o tym sądzicie panowie? Jakieś sugestie?

Edytowane przez Ardius
Opublikowano (edytowane)

No i po mapowaniu wyszło 208KM i 440 Nm. Widać różnicę. Na hamowni przed mapowaniem wyszło 178KM i 374 Nm. Gregor10 stwierdził, że motor, sprzęgło, turbina, dpf w świetnym stanie.

Edytowane przez Berserker
Opublikowano
W dniu 6.01.2020 o 16:14, Dev napisał:

170/400

a ile mozna podniesc po wymianie inercoolera i turbiny ??????

Opublikowano
W dniu 29.09.2018 o 01:55, mkrex napisał:

W moim polifcie CJCC turbo od CGLC plug and play. Wymiana 3 godziny na spokojnie. Potrzebna druga para rąk: mi wymieniał szwagier a mnie potrzebował do polewania ?

Zadzwoń do Aligatora to Ci podpowie jakie turbo

Po wymianie i modzie u Aliego ze 125 KM na 207 KM 440 NM

207 km 440 nm tak bym chcial musze zadzwonic do Wojtka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...