jajcosz Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Mam takie pytanko, rozkminiam wycięcie kata i wsadzenie czegoś takiego, co o tym sądzicie? I jeszcze jedno pytanie, czy orientuje się ktoś czy w oryginalnym kacie są jakieś sondy albo coś takiego? AUDI A4 A6 VW PASSAT B5 SUPERB 1.9 TDi KATALIZATOR (3014509098) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Sztomel Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 W TDI nie ma żadnych sond i najlepiej albo jest zamienić oryginalny katalizator albo kawałkiem zwykłej rury pomalowanej potem niekorodującą farbą albo wybebeszenie puchy po kacie i jej obspawanie aby imitowała oryginalny kat.
jajcosz Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Opublikowano 25 Lutego 2013 to dobrze, że nie ma sond , czyli od biedy takie coś by się sprawdziło
Sztomel Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Od biedy - no pewnie, ja za sprzedaż mojego katalizatora uzyskałem 670 zł (nie pamiętam już jakie musi mieć oznaczenie dobry katalizator by był w cenie,) obecnie mam wspawaną rurę w miejsce katalizatora a za sam katalizator skupujący je na części dadzą chyba właściwą cenę - tak mi się przynajmniej zdaje. Zasada jest taka, że musisz podać całe oznaczenie + numer jaki obecnie masz na katalizatorze - będzie ten z najlepszych to i cena za niego będzie adekwatna. Pamiętam, że musi być na nim znaczek VW/AUDI oraz konkretny numer.
LUKASZ1989 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Z tego co pamiętam to ktoś pisał,że na forum YATES takie coś sprzedawał po 170zl z przesyłką. Sam chce kupić takie coś.
OLIVER Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 A może o tego gościa Wam chodzi ...Przy zakupie hasło" Forum A4 "i były rabaty Ja sam kupowałem u niego i jestem zadowolony....... Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
jajcosz Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Opublikowano 26 Lutego 2013 muszę popatrzeć...a na coroczniej kontroli diagnostycznej nie ma problemu z przeglądem ?
OLIVER Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 muszę popatrzeć...a na coroczniej kontroli diagnostycznej nie ma problemu z przeglądem ? Hm to zależy jak upierdliwych masz diagnostów:grin: U mnie się nie czepiają ...
lukasz1813 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Koledzy też się zastanawiam nad demontażem katalizatora a w jego miejsce wstawić rurę. Powiedzcie mi czy to będzie miało jakiś wpływ na pracę silnika? A silnik to 1.9 TDI 115 KM AJM Pozdrawiam i czekam na odp
jajcosz Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Opublikowano 2 Marca 2013 z tego co czytam na forum to turbina będzie miała lżej, lepsze "wydalanie" spalin, co w konsekwencji zapobiega zapieczeniu kierownic turbo, ale mocy większej nie odczujesz
novwy Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 ja śmigam na takim czymś od Pana Gruchota właśnie już ponad 1,5 roku i jest wymieniłem całość bo puszczała mi plecionka (złącze elastyczne) i postanowiłem wywalić też kata i powiem że różnic nie zauważyłem znaczącej ani na + ani na -, a na przeglądzie w naszym kraju to nawet nie sprawdzają spalin, więc o czym my tu mówimy nie to co za Odrą pewnie z 90% aut by nie przeszło przeglądu
lukasz1813 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Czyli silnikowi to nie zaszkodzi Z przeglądem problemu też nie będzie, plecionkę mam do wymiany i wyrzucę tez katalizator
jajcosz Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Opublikowano 3 Marca 2013 ja się czaję aż będzie cieplej, bo nie mam warunków a chciałem turbo wyczyścić i taką rurkę zamiast kata wsadzic
Banan Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Nie wiem jak u ciebie ale u mnie były kłopoty z dopasowaniem takiego zamiennika ( ale montowałem katalizator a nie rure ) , pewno dlatego że mam Tiptronika , 3 gotowce nie pasowały - w końcu zrobili mi na podstawie mojego katalizatora
tarq Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 polecam, sam taki down pipe mam sa na allegro po 399 albo jak sie ma kogos kumatego z gietarka to dorobi np z 2` albo 2.5 `
maestrus Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Koledzy też się zastanawiam nad demontażem katalizatora a w jego miejsce wstawić rurę. Powiedzcie mi czy to będzie miało jakiś wpływ na pracę silnika? A silnik to 1.9 TDI 115 KM AJM Pozdrawiam i czekam na odp Ja jestem świeżo w temacie, również AJM 115KM. Kupiłem u Pana Gruchota całą rurkę z plecionką - ogólnie moje spostrzeżenia są takie, że w aucie jest nieco głośniej, nie zauważyłem też aby lepiej się zbierało czy przyśpieszało (bez zmian) a do tego z rury wydobywa się lekko metaliczny dźwięk (w moim odczuciu dość przyjemny, nie jest upierdliwy) nie mniej jednak zauważam jedną, poważną wadę (jeszcze diagnozuję czy to od tej zmiany czy jakiś efekt uboczny) - mianowicie przy ruszaniu na niskich obrotach mam jakby "czkawkę/odbijanie się" turbiny co powoduje nieprzyjemny dźwięk/grzechotanie w środku jakby coś było luźne lub nie dokręcone pod autem (np. osłona silnika). Strasznie mnie to wkurza. Wczoraj odkręciłem osłony silnika i skrzyni, sprawdziłem połączenia tłumika - wszystko jest OK i sprawdziłem mocowania wszystkich osłon termicznych. Nie widzę nic co mogło by powodować taki dźwięk - rezonans. Jest on o tyle specyficzny, że pojawia się w momentach powiedział bym "zwiększonego obciążenia" - energicznego ruszenia lub ruszenia pod górkę, trwa krótko - około 1-3sec. ale jest nie przyjemny i denerwuje. Dziś spawam do starego katalizatora plecionkę i wymieniam przy odrobinie czasu z powrotem. Moje przypuszczenia wskazują, że ten dziwny dźwięk powstaje właśnie w miejscu KATA po włożeniu rury :-( ---------- Post dopisany 20-08-2013 at 16:38 ---------- Poprzedni post napisany 25-07-2013 at 09:21 ---------- Koledzy też się zastanawiam nad demontażem katalizatora a w jego miejsce wstawić rurę. Powiedzcie mi czy to będzie miało jakiś wpływ na pracę silnika? A silnik to 1.9 TDI 115 KM AJM Pozdrawiam i czekam na odp Ja jestem świeżo w temacie, również AJM 115KM. Kupiłem u Pana Gruchota całą rurkę z plecionką - ogólnie moje spostrzeżenia są takie, że w aucie jest nieco głośniej, nie zauważyłem też aby lepiej się zbierało czy przyśpieszało (bez zmian) a do tego z rury wydobywa się lekko metaliczny dźwięk (w moim odczuciu dość przyjemny, nie jest upierdliwy) nie mniej jednak zauważam jedną, poważną wadę (jeszcze diagnozuję czy to od tej zmiany czy jakiś efekt uboczny) - mianowicie przy ruszaniu na niskich obrotach mam jakby "czkawkę/odbijanie się" turbiny co powoduje nieprzyjemny dźwięk/grzechotanie w środku jakby coś było luźne lub nie dokręcone pod autem (np. osłona silnika). Strasznie mnie to wkurza. Wczoraj odkręciłem osłony silnika i skrzyni, sprawdziłem połączenia tłumika - wszystko jest OK i sprawdziłem mocowania wszystkich osłon termicznych. Nie widzę nic co mogło by powodować taki dźwięk - rezonans. Jest on o tyle specyficzny, że pojawia się w momentach powiedział bym "zwiększonego obciążenia" - energicznego ruszenia lub ruszenia pod górkę, trwa krótko - około 1-3sec. ale jest nie przyjemny i denerwuje. Dziś spawam do starego katalizatora plecionkę i wymieniam przy odrobinie czasu z powrotem. Moje przypuszczenia wskazują, że ten dziwny dźwięk powstaje właśnie w miejscu KATA po włożeniu rury :-( Myliłem się, zwracam honory wszelkie i żeby nie wprowadzać w błąd - DŹWIĘKI NIE POCHODZIŁY Z USUNIĘTEGO KATA lecz z poduszki silnika tuż obok przypominając do złudzenia właśnie dźwięk jakby wydechu. Poduszka była nie przykręcona nakrętką do budy i po podłużnicy od strony pasażera przenosiło takie dziwne dźwięki. Pozdrawiam.
maxim Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 W swojej poprzedniej b5 wywaliłem kata i wstawiłem zamiennik od pana Gruchota. Nie było żadnej różnicy w mocy czy pracy silnika poza tym że turbo przestało przycinać więc szczerze polecam taki zabieg.
elmer80 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Mam pytanie ekologiczne Jak z czarnym dymem? Jest go zauważalnie więcej przy mocnym deptaniu? Nie chciałbym być pośmiewiskiem na autostradzie :mad: wysłane z Commodore 64
maxim Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Mam pytanie ekologiczne Jak z czarnym dymem? Jest go zauważalnie więcej przy mocnym deptaniu? Nie chciałbym być pośmiewiskiem na autostradzie :mad: wysłane z Commodore 64 U mnie nie było śladu żadnego dymku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się