Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamiennik katalizatora 1,9 tdi AJM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie pytanko, rozkminiam wycięcie kata i wsadzenie czegoś takiego, co o tym sądzicie?

I jeszcze jedno pytanie, czy orientuje się ktoś czy w oryginalnym kacie są jakieś sondy albo coś takiego?

AUDI A4 A6 VW PASSAT B5 SUPERB 1.9 TDi KATALIZATOR (3014509098) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

3014509098

Opublikowano

W TDI nie ma żadnych sond i najlepiej albo jest zamienić oryginalny katalizator albo kawałkiem zwykłej rury pomalowanej potem niekorodującą farbą albo wybebeszenie puchy po kacie i jej obspawanie aby imitowała oryginalny kat.

Opublikowano

to dobrze, że nie ma sond :decayed: , czyli od biedy takie coś by się sprawdziło

Opublikowano

Od biedy - no pewnie, ja za sprzedaż mojego katalizatora uzyskałem 670 zł (nie pamiętam już jakie musi mieć oznaczenie dobry katalizator by był w cenie,) obecnie mam wspawaną rurę w miejsce katalizatora a za sam katalizator skupujący je na części dadzą chyba właściwą cenę - tak mi się przynajmniej zdaje. Zasada jest taka, że musisz podać całe oznaczenie + numer jaki obecnie masz na katalizatorze - będzie ten z najlepszych to i cena za niego będzie adekwatna. Pamiętam, że musi być na nim znaczek VW/AUDI oraz konkretny numer.

Opublikowano

Z tego co pamiętam to ktoś pisał,że na forum YATES takie coś sprzedawał po 170zl z przesyłką.

Sam chce kupić takie coś.

Opublikowano

muszę popatrzeć...a na coroczniej kontroli diagnostycznej nie ma problemu z przeglądem ? :banan:

Opublikowano
muszę popatrzeć...a na coroczniej kontroli diagnostycznej nie ma problemu z przeglądem ? :banan:

Hm to zależy jak upierdliwych masz diagnostów:grin: U mnie się nie czepiają ...:smiley:

Opublikowano

czyli standard ogólnopolski :D

Opublikowano

Koledzy też się zastanawiam nad demontażem katalizatora a w jego miejsce wstawić rurę.

Powiedzcie mi czy to będzie miało jakiś wpływ na pracę silnika? A silnik to 1.9 TDI 115 KM AJM

Pozdrawiam i czekam na odp :wink:

Opublikowano

z tego co czytam na forum to turbina będzie miała lżej, lepsze "wydalanie" spalin, co w konsekwencji zapobiega zapieczeniu kierownic turbo, ale mocy większej nie odczujesz

Opublikowano

ja śmigam na takim czymś od Pana Gruchota właśnie już ponad 1,5 roku i jest :good: wymieniłem całość bo puszczała mi plecionka (złącze elastyczne) i postanowiłem wywalić też kata i powiem że różnic nie zauważyłem znaczącej ani na + ani na -, a na przeglądzie w naszym kraju to nawet nie sprawdzają spalin, więc o czym my tu mówimy :grin: nie to co za Odrą pewnie z 90% aut by nie przeszło przeglądu :shock3:

Opublikowano

ja się czaję aż będzie cieplej, bo nie mam warunków a chciałem turbo wyczyścić i taką rurkę zamiast kata wsadzic :decayed:

Opublikowano

Nie wiem jak u ciebie ale u mnie były kłopoty z dopasowaniem takiego zamiennika ( ale montowałem katalizator a nie rure ) , pewno dlatego że mam Tiptronika , 3 gotowce nie pasowały - w końcu zrobili mi na podstawie mojego katalizatora

Opublikowano

polecam, sam taki down pipe mam :) sa na allegro po 399 albo jak sie ma kogos kumatego z gietarka to dorobi np z 2` albo 2.5 ` :)

Opublikowano
Koledzy też się zastanawiam nad demontażem katalizatora a w jego miejsce wstawić rurę.

Powiedzcie mi czy to będzie miało jakiś wpływ na pracę silnika? A silnik to 1.9 TDI 115 KM AJM

Pozdrawiam i czekam na odp :wink:

Ja jestem świeżo w temacie, również AJM 115KM. Kupiłem u Pana Gruchota całą rurkę z plecionką - ogólnie moje spostrzeżenia są takie, że w aucie jest nieco głośniej, nie zauważyłem też aby lepiej się zbierało czy przyśpieszało (bez zmian) a do tego z rury wydobywa się lekko metaliczny dźwięk (w moim odczuciu dość przyjemny, nie jest upierdliwy) nie mniej jednak zauważam jedną, poważną wadę (jeszcze diagnozuję czy to od tej zmiany czy jakiś efekt uboczny) - mianowicie przy ruszaniu na niskich obrotach mam jakby "czkawkę/odbijanie się" turbiny co powoduje nieprzyjemny dźwięk/grzechotanie w środku jakby coś było luźne lub nie dokręcone pod autem (np. osłona silnika). Strasznie mnie to wkurza. Wczoraj odkręciłem osłony silnika i skrzyni, sprawdziłem połączenia tłumika - wszystko jest OK i sprawdziłem mocowania wszystkich osłon termicznych. Nie widzę nic co mogło by powodować taki dźwięk - rezonans. Jest on o tyle specyficzny, że pojawia się w momentach powiedział bym "zwiększonego obciążenia" - energicznego ruszenia lub ruszenia pod górkę, trwa krótko - około 1-3sec. ale jest nie przyjemny i denerwuje. Dziś spawam do starego katalizatora plecionkę i wymieniam przy odrobinie czasu z powrotem. Moje przypuszczenia wskazują, że ten dziwny dźwięk powstaje właśnie w miejscu KATA po włożeniu rury :-(

---------- Post dopisany 20-08-2013 at 16:38 ---------- Poprzedni post napisany 25-07-2013 at 09:21 ----------

Koledzy też się zastanawiam nad demontażem katalizatora a w jego miejsce wstawić rurę.

Powiedzcie mi czy to będzie miało jakiś wpływ na pracę silnika? A silnik to 1.9 TDI 115 KM AJM

Pozdrawiam i czekam na odp :wink:

Ja jestem świeżo w temacie, również AJM 115KM. Kupiłem u Pana Gruchota całą rurkę z plecionką - ogólnie moje spostrzeżenia są takie, że w aucie jest nieco głośniej, nie zauważyłem też aby lepiej się zbierało czy przyśpieszało (bez zmian) a do tego z rury wydobywa się lekko metaliczny dźwięk (w moim odczuciu dość przyjemny, nie jest upierdliwy) nie mniej jednak zauważam jedną, poważną wadę (jeszcze diagnozuję czy to od tej zmiany czy jakiś efekt uboczny) - mianowicie przy ruszaniu na niskich obrotach mam jakby "czkawkę/odbijanie się" turbiny co powoduje nieprzyjemny dźwięk/grzechotanie w środku jakby coś było luźne lub nie dokręcone pod autem (np. osłona silnika). Strasznie mnie to wkurza. Wczoraj odkręciłem osłony silnika i skrzyni, sprawdziłem połączenia tłumika - wszystko jest OK i sprawdziłem mocowania wszystkich osłon termicznych. Nie widzę nic co mogło by powodować taki dźwięk - rezonans. Jest on o tyle specyficzny, że pojawia się w momentach powiedział bym "zwiększonego obciążenia" - energicznego ruszenia lub ruszenia pod górkę, trwa krótko - około 1-3sec. ale jest nie przyjemny i denerwuje. Dziś spawam do starego katalizatora plecionkę i wymieniam przy odrobinie czasu z powrotem. Moje przypuszczenia wskazują, że ten dziwny dźwięk powstaje właśnie w miejscu KATA po włożeniu rury :-(

Myliłem się, zwracam honory wszelkie i żeby nie wprowadzać w błąd - DŹWIĘKI NIE POCHODZIŁY Z USUNIĘTEGO KATA lecz z poduszki silnika tuż obok przypominając do złudzenia właśnie dźwięk jakby wydechu. Poduszka była nie przykręcona nakrętką do budy i po podłużnicy od strony pasażera przenosiło takie dziwne dźwięki.

Pozdrawiam.

Opublikowano

W swojej poprzedniej b5 wywaliłem kata i wstawiłem zamiennik od pana Gruchota. Nie było żadnej różnicy w mocy czy pracy silnika poza tym że turbo przestało przycinać więc szczerze polecam taki zabieg.

Opublikowano

Mam pytanie ekologiczne :D

Jak z czarnym dymem? Jest go zauważalnie więcej przy mocnym deptaniu? Nie chciałbym być pośmiewiskiem na autostradzie :mad:

wysłane z Commodore 64

Opublikowano
Mam pytanie ekologiczne :D

Jak z czarnym dymem? Jest go zauważalnie więcej przy mocnym deptaniu? Nie chciałbym być pośmiewiskiem na autostradzie :mad:

wysłane z Commodore 64

U mnie nie było śladu żadnego dymku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...