JACEK LUBLIN Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 MAM TO SAMO I NIE WIEM CO ZROBIĆ Z TYM KOMUNIKATEM BRITESH LISHT ŚWIECI MI A KKIEDYŚ GASŁ CZ MOGĘ O JAKĄŚ RADĘ PROSIĆ AUDI A4 1,8 125 KM [br]Dopisany: 08 Maj 2009, 16:03_________________________________________________
olorob2 Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 poprostu sprawdzcie wszyscy swe czujniki plynu w zbiorniczkach i tyle
dziku Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 poprostu sprawdzcie wszyscy swe czujniki plynu w zbiorniczkach i tyle a co ma piernik do wiatraka? jak nie mam plynu jest inny komunikat. Jak odlacze w ogole pompkę (a z nią tez czujnik) tez nie ma komunikatu o braku plynu. ale jaki ma to zwiazek z Bremslicht?
zefir6 Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 To że świeci po przekręceniu kluczyka to normalka jak już wyżej ktoś napisał (ojciec ma tak w A3 np) , gorzej jak komuś nie gaśnie po wciśnieńciu hamulca, ja u siebie wymieniłem już czujnik przy pedale hamulca, kombinowałem z żarówkami, na Vagu 0 błędów, wszystko działa jak powinno a "BREMS LICHT" dalej świeci
sepol Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Nie wiem czy sobie poradziliście z tym komunikatem choć sporo czasu minęło ale mam 2 spostrzeżenia. 1. U mnie czasami pojawia się ten komunikat ale dopiero kiedy wcisnę pedał hamulca - czyli coś nie tak. Zauważyłem, że najczęściej po myjni albo deszczyku tak się dzieje - może jakieś styki, kabelki itp.. I nie wiem czemu ale raz pojawił mi się napis w jęz. angielskim nie pamiętam dokładnie co to był za napis ale na pewno wskazywał na 3 światło stopu. Sprawdziłem i faktycznie słabiutko się świeciła tylko połowa ledów. A że nie miałem czasu się tym zająć to zostawiłem sprawę i póki co samo zniknęło i nic się nie dzieje. 2. U kolegi w B6 pojawiał się ten komunikat a przyczyną było podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej. Niby co ma piernik do wiatraka ale tam po wymianie żarówek przestało piszczeć i wyświetlać napis. Może to jakiś zbieg okoliczności ale warto sprawdzić. Powodzenia
Holy Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 BREMSLICHT zawsze będzie się świecić po włączeniu zapłonu i to jest normalne. POX ma rację, sterownik po wciśnięciu hamulca sprawdza natężenie prądu płynącego w obwodzie świateł przez kilka sekund (również 3 światło w to wchodzi). Jeśli prąd jest w normie to wyświetla OK. Jak spali się którakolwiek żarówka to będzie krzyczał. Jeśli masz zaśniedziałe styki to rośnie ich rezystancja, łapiesz na niej spadek napięcia i spada Ci prąd żarówek. To powoduje błąd. Szukaj w instalacji. Nie wiem jak jest w nowszych modelach z CANem, tam może być inaczej (np. każda lampa sterowana cyfrowo).
KERCZI Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 No wiec i dzisiaj ja dolaczylem do grona posiadaczy owej kontrolki. Dzisiaj swiecila sie kontrolka OK, po nacisnieciu pedalu hamulca wyswietlil sie komunikat: CENTRAL BRAKE LIGHT --> i rzeczywiscie trzecie swiatlo stopu nie swieci sie. Czy mozliwym jest aby sie nagle wszystkie diody popalily?? Co moze byc ewentualnym problemem?? Bo jakos dziwnie w spalenie sie wszystkich diod naraz nie wierze. Pozdro KERCZI
zuzelaczek111 Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 pewnie cos nie sttyka poruszaj kabelkami to sie okaze ja ostatnio jezdzilem 2 tyg. bez postjowki i wreszcie kuplem zarowke odkrecilem lampe poruszylem tym gownem a tu pach swieci.
bin85 Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam, Podsumuję troszkę temat bo widzę że każdy będzie gdybał a nic z tego nie będzie. Po pierwsze kontrola żarówek jest przeprowadzana dopiero gdy dany obwód jest pod napięciem, czyli jeżeli mamy wszystko sprawne a przepaloną żarówkę to BREMSLIGHT zapali się dopiero gry wciśniemy STOP. a nie na odwrót zahamowanie mało by gasić komunikat. Po drugie jeżeli diagnostyka nie wykazał uszkodzenia czujnika stopu i dodatkowo jesteśmy pewni że jest sprawny to VAGa możemy sobie za przeproszeniem w d... wsadzić ponieważ nic nim nie zrobimy w liczniku i w sterowniku kontroli żarówek ponieważ nie jest diagnozowany (dotyczy B5 sterownik znajduje się w skrzynce bezpieczników nr 387 i bierzmy pod uwagę że on też może być uszkodzony). Na sterowniku opisane jest dokładnie o jakich mocach żarówki obsługuje dla świateł mijania, tylnych pozycyjnych, oraz stopu. Kontrola żarówki działa na zasadzie pomiaru spadku napięcia na odcinku przewodu (czyt. ścieżki wewnątrz sterownika) jeżeli wszystkie żarówki mamy dobre o odpowiedniej mocy to należy sprawdzić dokładnie wszystkie połączenia przy sterowniku, łączenia wiązki przewodów aż do świateł oraz oczyścić zaśniedziałe oprawki żarówek. Ominięciem problemu jest podanie masy na pin 19 we wtyczce od FIS-u(pin3 w sterowniku - dotyczy licznika 2x32 pin z zegarkiem analogowym) w przypadku innych liczników rozpiska pinów jest na forum. Mam nadzieję że to komuś pomoże w rozwiązaniu problemu.
wojt23 Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Witam ja mam lepszy przypadek,niemiec od którego kupowałem autko powiedział,ze BREMSLICHT zaczęło mu sie świecić po wymianie lamp ze zwykłych na diodowe!,na dodatek powiedział,ze jest tutaj system,który sprawdza czy jakaś żarówka sie nie przepaliła,dalej nie wiem jak to wykasować;/,pokazuje ciągle przekreślona żarówke pomocy,ktoś już rozwiązał ten problem????
bin85 Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 No przecież nic w tym dziwnego jeżeli lampy na diodach to oczywiste ze pokaże spaloną zarówkę bo pobór prądu jest za mały, trzeba wpiąc dodakowe rezystory i będzie ok, było już wielokrotnie wałkowane na forum.
Muskel1 Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Tak?to poproszę o link jak to zrobić. Kolego troszke zaangazowania jeszcze nikomu nie zaszkodzlo. Jest wyszukiwarka na forum a temat byl juz duzo razy poruszany wiec napewno znajdziesz jak poszukasz. Dla chcacego nic trudnego
wojt23 Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Tak?to poproszę o link jak to zrobić. Kolego troszke zaangazowania jeszcze nikomu nie zaszkodzlo. Jest wyszukiwarka na forum a temat byl juz duzo razy poruszany wiec napewno znajdziesz jak poszukasz. Dla chcacego nic trudnego Co mam wpisać w wyszukiwarce bremslicht,rezystor,rezystory,????
Muskel1 Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t58526.0.html;highlight=lampy+diodowe
hipppek Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Na 99% masz padnięty przekaźnik 301 odpowiedzialny za kontrole oświetlenia. Miałem to samo z postojówkami - świeciły a fis widział spalone żarówki, po wymianie od razu ok. przekaźnik jest pod kierownicą, trzeba odkrecić osłonę.
barto-team Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 witam , mam ten sam problem z bremslicht, kupiłem wszystkie nowe żarówki i problem nie zniknął i nadal świeci. Więc wziąłem się za włącznik stopu nad pedałem hamulca, rozebrałem go i tam jest wszystko ok, nie rozumiem co się tam może zepsuć :?: dla pewności przetarłem styki papierem ściernym. Oczywiście poodciskałem wszystkie wtyczki. A ciekawostka bo jak popiołem go pod kompa dałem skrzynia biegów to wywala mi tam błąd czujnika stopu. Ale odkąd auto kupiłem to go wywalało cały czas, a BREMSLICHT nie świeciło. Podpowiedzcie coś bo mnie już szlak trafia....
sebolnet Opublikowano 11 Września 2015 Opublikowano 11 Września 2015 Myślicie że wymiana przekaźnika nr 387 może pomóc przy tym błędzie "bremslicht"?
booolek Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 (edytowane) Dajcie masę na pin 16 i 19 w czerwonej kostce od fisa w liczniku i napisu nie będzie.najlepiej bezpośrednio do blachy .miałem taki sam problem,napis świecił się nawet po daniu bezpośrednio masy na piny no i okazało się ze licznik był padniety.wymieniłem na inny jest szyk. Edytowane 18 Września 2015 przez booolek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się