Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rdza na przednich błotnikach w A4 B6. Wybrać zamiennik czy oryginał?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie dlatego grupa VW w nowych modelach wsadza plastikowe błotniki. Jesli myślisz ze rdza bierze tylko ranty to odkręć tylną rejestracji i dolne listwy drzwi, pod plastikowymi nakładkami progów też czasem zbiera się błoto i dzieją sie cuda. Kilku krotnie robiłem zaprawki w tych autach więc wiem co mowie.

Opublikowano

ja jak wymienialem blotniki przod to te stare oryginalne rozpady sie w rekach od wewnątrz kolonie rdzy

Opublikowano

u mnie prawy po zimie ide na handel, chyba po 70 gr/KG, lewy w nie lepszym stanie

Opublikowano

moj przedni lewy blotnik to juz tak zardzewiale ranty ma, ze oparlbym sie o gorna czesc to bym wlecial do srodka bo caly sie kruszy i kilkucentymetrowy kawalek lakieru odstaje na zewnatrz, auto z 2003 roku, a czy byl ten element juz wczesniej malowany to nie wiem. przeczytalem caly temat i nie wiem co robic... mam dosc rzadki lakier to znalezienie oryginalu w dobrym stanie zahacza o cud :D po wycieciu rdzy, zrobieniu wstawki i pomalowaniu to pewnie zimy nie wytrzyma. myslalem o kupnie oryginalu w dobrym stanie i przemalowaiu go, ale czy to wytrzyma dluzej niz dwie zimy to tez nie wiem :/

Opublikowano

Szukaj orginalu w dobrym stanie i pomaluj.

Jedyne i najlepsze wyjscie.

Opublikowano

też tak mysle, szukaj podobnego koloru i pomaluj pod swój tak aby przy odpryskach nie raziło w oczy

Opublikowano

Szukaj orginalu w dobrym stanie i pomaluj.

Jedyne i najlepsze wyjscie.

zgadzam się, ale to nie wcale taka łatwa sprawa znaleźć zdrowe błotniki do B6. Przekona się ten, kto kiedykowiek szukał . Mi to zajęło 3 miesiące :D

Opublikowano

Mi 2 dni. ;))

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

no a ja miałem zamiennik - sprawdzone - nie polecam ;)

Opublikowano

A jaki miałeś i czemu nie polecasz? Ile wytrzymał?

Opublikowano

Pewnie chodzi o spasowanie i dlatego nie poleca. ;)

Opublikowano

Spasowanie to raz, dwa blacha jest tak cienka, ze gnie sie od operania o auto.

Opublikowano

koledzy kazdy pisze ze sie mu pojawia ale co zrobic poznie ja mialem tez rdze na przednich blotnikach bylo malowane juz dwa razy i co 1 rok gora 1.5 znowu wychodzi moze ma ktos jakis sposob jak to zabezpieczyc i czym zeby juz tam sie rdza nie pokazywala

Czym byś nie zachamował rdzy przed malowaniem i jak być nie wyczyścił blachy. Czy to będzie kwas, brunox itp. wszelkiego rodzaju podkłady antykorozyjne i tak wyjdzie. Jak robaczki się pojawię to później tylko syzyfowa praca. Lakiernik zrobi na odpier.... wytrzyma pół roku. Zrobi mega starannie najdroższymi materiałami, wytrzyma 3 lata.

Pytałem lakiernika o pomalowanie tych rantów.Powiedział że to trzeba dobrze zrobić, czyli odkręcić błotnik potem wypiaskować rdzę (szczególnie od środka) i pomalować cały

Koszt około 300zł za błotnik.Czy to drogo?

Jak za darmo. Szczerze

Rav raczej nie miałeś szyby od nowości.

U mnie tez tak było i blacharz powiedział, że standard przy wymienianej szybie.

Niestety panowie sie nie przykładają i nie zabezpieczają powierzchni.

Co do rocznika do w lipcu założył mi nową szybe z oznaczeniem 2004 :)

Nie to że się nie przykładają. Tylko ja jeden siedzi w aucie a drugi na zewnątrz i zapierdalają struną od gitary bądź to drutem, w celu wycięcia pękniętej szyby to masz odpowiedź. Drut plus moja twoja kontra powłoka lakiernicza nie oznacza nic dobrego.

Opublikowano (edytowane)

Cześć. U mnie też problem z błotnikami. Na obu wychodzi rdza. Jest ona z dalsza niewidoczna. Jeszcze nie rzuca się tak w oczy. Na wiosnę/lato będę się zastanawiał nad zrobieniem tego.

W między czasie miałem też zamiar kiedyś zrobić przy masce, którą miałem bardzo poobijaną kamieniami tuż nad grillem. W jednym miejscu zaczął się mi robić pęcherz. Hm. Było i szkoda kasy wydać na jakieś robienie tego.

Ponieważ tak się zdarzyło, że ładowałem AKU prostownikiem włożonym pod maskę i wieczorem szedłem zobaczyć jak tam idzie to ładowanie. Postanowiłem więc pozostawić na noc ładowanie ale obniżyć maskę żeby nie była ona w pełni otwarta. Maskę za nisko obniżyłem w jej dolnej części i w końcu gruchła mi na prostownik. Maska nabiła się na rant prostownika. Z drugiej strony maski odskoczył mi lakier. Kurf. Same straty. Ja tylko chciałem naładować AKU. Poniżej zdjęcia.

01_oznacz.jpg02_oznacz.jpg05_oznacz.jpg

Maska pomalowana cała. Koszt 400zł. Zawiozłem maszynę w poniedziałek, w czwartek była do odbioru. Malowałem w Radzionkowie niedaleko Katowic.

Rozmawiałem przy okazji z lakiernikiem na temat błotników. Powiedział mi, że jak najbardziej by to zrobił - pomalował je, ale nie jest w stanie mi powiedzieć w jakim one są stanie, czy czasem nie byłoby trzeba kupić nowych, bo te mogą się już nie nadawać i szkoda wywalać kasy na nie jak za pewien czas znowu coś wyjdzie.

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano

Jak dobrze zrobi to nie wyjdzie.Najlepiej zdemontować błotniki, wszystko wtedy widać

Opublikowano (edytowane)

Spoko nie ma co się martwic z tym prostownikiem. Ja kiedys odebrałem auto od mechanika. Po tygodniu podnoszę maskę i nie wierze. W masce wbity nóż kuchenny taki jeb twoja mać ala tasak. Prawie na wylot. Ciężko było wyjąć. I co zrobisz z mechanikiem szwagrem ?

Edytowane przez samekgsx550
Opublikowano

Co byś nie zrobił jak byś nie zabezpieczył po czasie wyjdzie, blotniki jeśli dobrze zrobione to ze 3-4 lata wytzymaja , jeśli przeczyszczone papierem i pomalowane to za rok będzie to samo.

Opublikowano

Ja kiedy kupiłem b6 to zawiozłem ją do znajomego lakiernika do woskowania i on od razu powiedział mi o tych styropiankach w przednich nadkolach. Przy okazji usunoł zabespieczył i spokój. w innych miejscach tez nie ma ani deka rdzy.

Opublikowano

ten sam problem pojawił się w b7 błotniki do wymiany co za model!

Opublikowano

Niestety problem z błotnikami jest powodem wywinięcia blachy na którym opiera sie nadkole. Ori nadkola przewaznie są szmaciane i trzymają wilgoć, do tego dochodzi błoto i uderzenia kamieni i rdza sie pojawia ...... Ten sam problem jest w A3 a4 i a6 tyle ze w rocznikach do 2001 podobno blacha jest cynkowana obu stronnie a w nowszych rocznikach nie. W mojej starej B5 z 95r ranty nadkoli były obite przez kamienie do samej blachy a rdzy nie było nawet grama, niestety w B6 tak nie jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...