kupczak90 Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Hybryda na bazie K03S, większe koło kompresji z TFSI Dla odmiany dobre wieści Szum turbiny wynikał z nieszczelności na gumowym TIPie, lewe powietrze = uboga mieszanka, po uszczelnieniu wszystko wróciło do normy. Będę jeszcze kontrolował jak wygląda korekta jak trochę pojeżdżę, ale na razie samochód jedzie całkiem ok.
Imhotet Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 no to git, jak lewe powietrze jest brane przed kolem kompresji, a za przeplywka czyli tak jak mowisz z tipa to bedzie ubogo fakt ;P a jak bedzie dziurawo za kolem kompresji to bedzie bogato bo czesc ktora przeczytala przeplywka ucieknie
kupczak90 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2015 Cześć wszystkim, Nawet rok nie minął od czasu wymiany pierścieni, na aucie zrobione nawet nie 12 tys. km Pojechałem do gregora z myślą o programie, na początek sprawdziliśmy ciśnienie kompresji, ze względu na to, że silnik znów zaczyna brać olej..... Okazało się, że w najlepszym cylindrze było 9 barów, próba olejowa podniosła ciśnienie teraz już nie pamiętam na ile. Diagnoza całkiem dobrze mi już znana.... pierścienie :/ Już nie wiem co mam powiedzieć w tym temacie.... zanim podejmę decyzję co dalej proszę Was o ekspertyzę, Jeśli zdecyduję się na remont, nie oddam po raz 3 auta tym samym ludziom..... znacie kogoś u kogo mógłbym robić ten samochód - województwo śląskie najlepiej, ew okolice Krakowa. Tym razem same pierścienie mimo iż założyłem o podwyższonej twardości z S3 też nie wytrzymały. Potrzebny będzie szlif (Papla szlif B-B, można im zaufać ?) Jednak problemem jest dostępność tłoków nadwymiarowych. Jakie tłoki brać najlepiej ? Może od razu kute ? Nie chce mi się wierzyć, że gaz mógłby w tak szybkim tempie niszczyć te pierścienie, prędzej pewnie by głowica padła.
Imhotet Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 a u Gregora nie chciałeś zostawić ?
kupczak90 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2015 nie myślałem nad tym szczerzę mówiąc, ale nie byłem na to przygotowany, poza tym nie wiem czy mam ochotę wkładać kolejne 5 tys na nowe tłoki itp.....
Imhotet Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 kup słupek z anglika może tak będzie najtaniej czy najlepiej - nie wiem
kupczak90 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2016 (edytowane) Remont na tłokach nadwymiarowych całkowicie nieopłacalny. Co powiecie na pomysł stroker 2.0l ? Edytowane 7 Stycznia 2016 przez kupczak90
kupczak90 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2016 Czy po zwiększeniu pojemności wymagana jest korekta w sterowniku ?
czechcu Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/344430-silnik-swap-18t-bex/ tu masz nowy silnik
kupczak90 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2016 Napisałem już PW Ile mogę zyskać robiąc strokera zakładając, że pozostanę przy ori hybrydzie ?
Waść Kolorowość Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Remontując u siebie silnik BEX kupiłem BFB (AVJ to samo) są o wiele tańsze, a osprzęt można przerzucić.
marcindlug Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Napisałem już PW Ile mogę zyskać robiąc strokera zakładając, że pozostanę przy ori hybrydzie ? nikt nie poda wartosci numrycznej ile zyskasz. ja nie wiem czy jest sens robic strokera do tak malego turbo. wieksze wykorbienie da Ci wiekszy Nm z dolu a wieksza pojemnosc wiecej spalin do napedzenia turbo - wstanie wiec wczesniej. nie wiem tylko czy nie bedzie ryzyka back pressure - dupka k03 jest dosc mala.
kupczak90 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2016 A jak to jest z softem ? Można jeździć po takim zabiegu i komputer to ogarnie ?
Marcin850527 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Remont na tłokach nadwymiarowych całkowicie nieopłacalny. Co powiecie na pomysł stroker 2.0l ? Czemu nieopłacalny??
kupczak90 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2016 Remont na tłokach nadwymiarowych całkowicie nieopłacalny. Co powiecie na pomysł stroker 2.0l ? Czemu nieopłacalny?? Same tłoki nadwymiarowe z pierścieniami nówki sztuki to koszt około 800zł/szt. do tego szlif, nowe uszczelki, robocizna + inne drobne rzeczy i koszt na dzień dobry pow. 5tys :/ Stroker zaproponował mi Geremi i tam pewnie bym go robił, można się zmieścić w 2,5 tys. do tego teraz soft więc i tak taniej niż remont a program i tak chciałem prędzej czy później zrobić. Jednak to rozwiązanie byłoby najgorsze pod względem logistycznym Ostatnia opcja to silnik i SWAP, swoją drogą ile może kosztować przekładka silnika i jak to wygląda czasowo przez ogarniętego mechanika ??
Marcin850527 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Remont na tłokach nadwymiarowych całkowicie nieopłacalny. Co powiecie na pomysł stroker 2.0l ? Czemu nieopłacalny?? Same tłoki nadwymiarowe z pierścieniami nówki sztuki to koszt około 800zł/szt. do tego szlif, nowe uszczelki, robocizna + inne drobne rzeczy i koszt na dzień dobry pow. 5tys :/ Stroker zaproponował mi Geremi i tam pewnie bym go robił, można się zmieścić w 2,5 tys. do tego teraz soft więc i tak taniej niż remont a program i tak chciałem prędzej czy później zrobić. Jednak to rozwiązanie byłoby najgorsze pod względem logistycznym Ostatnia opcja to silnik i SWAP, swoją drogą ile może kosztować przekładka silnika i jak to wygląda czasowo przez ogarniętego mechanika ?? 2.5tys powiadasz?? ja właśnie myśle o pierwszej opcji, bo stroker chyba droższy:) 2.5 to McGiver za robocizne chyba bierze. . a gdzie części?
kupczak90 Opublikowano 18 Października 2016 Autor Opublikowano 18 Października 2016 (edytowane) Od miesiąca jeżdżę na nowym silniku. Udało się kupić takiego samego BEXa jakiego do tej pory miałem. Praktycznie cały osprzęt przełożony ode mnie. Troszkę poza tym było przy nim roboty. Przebieg szacowany na jakieś 230 tys. Silnik (słupek) 2500 zł Wrzucony nowy rozrząd + pompa wody Uszczelka pokrywy zaworów Uszczelka miski olejowej Uszczelniacz wału od strony skrzyni Pasek osprzętu Napinacz osprzętu Rolka Filtr oleju Olej X-Cess 5W30 Robocizna 1100 zł Przy okazji wymieniona pompka obiegowa webasto. Silnik odpalił bez problemów. Kompresja na cylindrach praktycznie po równo 10. Szału co prawda nie ma ale to też nie jakiś wielki problem. Całość szacuję na jakieś 5 tys. zł do tego została kupa części z demontażu starego silnika. Mając ostatnio chwilę czasu, rozebrałem stary silnik, bo chcę ważniejsze części zabezpieczyć i zostawić sobie na wszelki wypadek…. Blok, głowicę i tłoki chciałbym oddać do specjalistów, żeby wszystko posprawdzali i pomierzyli. Jestem ciekaw co było przyczyną poprzednich przygód. Uszczelka pod głowicą wydaje się ok. nigdzie nie widać uszkodzeń. Załączam kilka zdjęć, może ktoś coś zauważy. Oddałem blok i tłoki do zmierzenia. Zużycie cylindrów: 0,04-0,05 Zużycie tłoków: 0,03-0,04 Ln2: 0,09-0,11 Edytowane 4 Maja 2016 przez kupczak90
pioteros Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 nie lepiej bylo zlozyc na slupku z AEBa ? lepiej, i taniej, tylko troche wiecej kombinowania by bylo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się