waskivw Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Jeden znajomy już zalał 75W90 i się zdziwił jak za pół roku torsen powiedział papa
Arturoo Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Jeden znajomy już zalał 75W90 i się zdziwił jak za pół roku torsen powiedział papa myślisz ,że auto pół roku na złym oleju "pozwoliło" jeździć ,a potem nagle papa....?? wątpię...pewnie zbieg okoliczności ---------- Post dopisany at 20:44 ---------- Poprzedni post napisany at 20:42 ---------- To ten sam mechanizm co w skrzyniach ja bym sie nie pitolil tylko zalal taki jaki idzie do naszych skrzyń jak wymieniam w skrzyni to od razu w tylnym mechaniźmie.....oliwa ta sama idzie......takie zalecenie warsztatu , w którym to robię
pioteros Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 75W90 idzie fabrycznie do skrzyn z torsenem (w b5 i nie tylko, norma 50150) numer ASO G052911A2 - GL4/5 ja zalałem mobilube 75W90 pomimo ze nie ma norm vagowskich, ale to dobry olej polecany m.in. BMW gdzie jak wiadomo 95% to auta z mechanizmem roznicowym i gdzie dyfer jest mocno obciążany, i do skrzyni i do dyfra z tym ze do skrzyni zrobiłem tylko dolewke 0.5L bo olej był calkiem ok, czysty ---------- Post dopisany at 20:49 ---------- Poprzedni post napisany at 20:45 ---------- do dyfra z tylu w b5 idzie olej o numerze G052145S2 GL5 - tez 75W90 - barwy zoltej - takiej barwy był tez wlasnie moj mobilube dlatego jestem przekonany ze olej 75W90 bylby tez ok dla torsena na tył v8'mki bo to w gruncie rzeczy te same mechanizmy co torseny w skrzyniach
Dev Opublikowano 11 Września 2013 Autor Opublikowano 11 Września 2013 Lem wrzucony, TorSen poskladany , w przyszlym tygodniu montaź na auto
pioteros Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 montaziuj montaziuj i film na jutuba!
waskivw Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Dev działaj , a koledzy widzę mieli V8 i wiedzą że torsen w skrzyni i w dyfrze jest ten sam ? Proponuje kolego porozmawiać z ludźmi którzy te auta znają , restaurują itd. Torsena w dyfrze na złym oleju można szybko zabić , pierwszy objaw to blokowanie na zakrętach ( jakbyś miał zapiętą szperę 100%)potem jest tylko gorzej: Miałem V8 i dyfer wymieniałem .
Dev Opublikowano 11 Września 2013 Autor Opublikowano 11 Września 2013 Olej kupie w ASO taki jak powinien byc
pioteros Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 waski, zasada działania i budowa torsena czy w skrzyni i w dyfrze jest taka sama, rozni się gabarytami, rozmiarami otorow, wieloklinow to normalne ale wszystko inne jest to samo, wiec przedstaw mi racjonalny argument czemu niby olej do V8 musi być taki specjalny i bardzo inny niż do przeciętnej skrzyni z torsenem to jest czysta mechanika, wiec kazdy olej przystosowany do tego da rade
waskivw Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Masz rację jest to czysta mechanika, więc pomyśl jaką robotę odwala centralny dyfer , a jaką dyfer w moście , czym one się różnią i dlaczego torsena z dyfra nie da się zastosować jako centralnego , po mimo jak to nazwałeś takiej samej budowy i zasady działania , jak już będziesz znał odpowiedź na to pytanie , to pogawędki na temat oleju będą zbędne . Proponuje odwiedzić niemieckie fora , tam są ludzie którzy te mechanizmy przerabiają , naprawiają itd. Żałuje że sprzedając V8 uznałem że zebrane materiały są mi zbędne i niestety usunąłem, choć może jeszcze coś się ostało, ale najważniejsze jest że Dev wie co robić i pewien jestem że jak wszystko zrobi zgodnie ze sztuką to murowany zwłaszcza zimą . Jak masz okazję pojeździć V8 to spróbuj i poznasz o czym mowa , tym autem po mimo 250 /290 ps możesz zapomnieć o kręceniu bąków , czy paleniu gumy , chyba że po deszczu albo w zimie , to jest zaleta dwóch torsenów w napędzie. Powiem tylko że jestem strasznie zawiedziony przesiadając się z V8 na S4B6 , może gdybym nie jeździł wcześniej V8 to bym nie zauważył tak ogromnej różnicy , elektroniczne badziewia po prostu nie wyrabiają , pierwszej zimy kilka razy mało brakło a s4 poszło by na żyletki , jadąc V8 tą samą drogą w takich samych warunkach nie było szans wypaść z drogi . Pozdrawiam , sorry za OT
Dev Opublikowano 12 Września 2013 Autor Opublikowano 12 Września 2013 dzisiaj odwiedział nas nowy miłośnik TorSena :grin: Małe Chińskie Łapki go wyczaiły :grin: chciałem zabrac go do domu żeby kot sie nim trochę pobawił ale moja Lola zagroziła mi eksmisją i biedak musiał zostać
Arturoo Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 ...Ty jednak jej się trochę słuchasz
Dev Opublikowano 12 Września 2013 Autor Opublikowano 12 Września 2013 aaaa... zapomniałem, do tego mechanizmu trzeba lać G052145S2
pioteros Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Ten sam co do dyfra b5 bez torsena
Arturoo Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 ...ale dobrze wiedzieć ,że przynajmniej olej mamy podobny....,a "tyci" mechanizm się różni
LOKO Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Dev pełen podziw Miałem okazję jeździć sporą ilością 4łapów i dopiero teraz rozumiem tą różnicę w prowadzeniu zwykłego Q i DELTY HF Integrale
Dev Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 dzisiaj Małe Chińskie Łapki sie troche nudziły i wrzuciły do auta... :grin: a już za kilka dni........ :banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan: ---------- Post dopisany 20-09-2013 at 18:45 ---------- Poprzedni post napisany 16-09-2013 at 22:31 ---------- TorSen on Board !!!!!!! specjalne podziekowania dla Kolegi Tom A4 :hi::hi: który odwalił dzisiaj za mnie cała robotę auto jezdzi normalnie, ale na miekkim i sypkim podłozu od razu widac dwa pasy przy starcie :decayed: bedzie chwile czasu to zapodam krótki filmik musze jeszcze dolac 1/2 litra oleju bo 1 litr to stanowczo za mało (a tyle podaje ETKA)
Dev Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 doleję w poniedziałek oliwy i wiooooooo !!!!!!!!!!!! :decayed::decayed:
Tom A4 Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Cała przyjemność po mojej stronie . Czekam na kolejne wyzwanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się