Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TorSen na tylną oś, robim terenufffkie...


Dev

Rekomendowane odpowiedzi

Jeden znajomy już zalał 75W90 i się zdziwił jak za pół roku torsen powiedział papa

myślisz ,że auto pół roku na złym oleju "pozwoliło" jeździć ,a potem nagle papa....?? wątpię...pewnie zbieg okoliczności :whistling:

---------- Post dopisany at 20:44 ---------- Poprzedni post napisany at 20:42 ----------

To ten sam mechanizm co w skrzyniach ja bym sie nie pitolil tylko zalal taki jaki idzie do naszych skrzyń

jak wymieniam w skrzyni to od razu w tylnym mechaniźmie.....oliwa ta sama idzie...:wink:...takie zalecenie warsztatu , w którym to robię :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

75W90 idzie fabrycznie do skrzyn z torsenem (w b5 i nie tylko, norma 50150) numer ASO G052911A2 - GL4/5

ja zalałem mobilube 75W90 pomimo ze nie ma norm vagowskich, ale to dobry olej polecany m.in. BMW gdzie jak wiadomo 95% to auta z mechanizmem roznicowym i gdzie dyfer jest mocno obciążany, i do skrzyni i do dyfra z tym ze do skrzyni zrobiłem tylko dolewke 0.5L bo olej był calkiem ok, czysty

---------- Post dopisany at 20:49 ---------- Poprzedni post napisany at 20:45 ----------

do dyfra z tylu w b5 idzie olej o numerze G052145S2 GL5 - tez 75W90 - barwy zoltej - takiej barwy był tez wlasnie moj mobilube

dlatego jestem przekonany ze olej 75W90 bylby tez ok dla torsena na tył v8'mki bo to w gruncie rzeczy te same mechanizmy co torseny w skrzyniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev działaj , a koledzy widzę mieli V8 i wiedzą że torsen w skrzyni i w dyfrze jest ten sam ?

Proponuje kolego porozmawiać z ludźmi którzy te auta znają , restaurują itd. Torsena w dyfrze na złym oleju można szybko zabić , pierwszy objaw to blokowanie na zakrętach ( jakbyś miał zapiętą szperę 100%)potem jest tylko gorzej::wink: Miałem V8 i dyfer wymieniałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waski, zasada działania i budowa torsena czy w skrzyni i w dyfrze jest taka sama, rozni się gabarytami, rozmiarami otorow, wieloklinow to normalne ale wszystko inne jest to samo, wiec przedstaw mi racjonalny argument czemu niby olej do V8 musi być taki specjalny i bardzo inny niż do przeciętnej skrzyni z torsenem

to jest czysta mechanika, wiec kazdy olej przystosowany do tego da rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację jest to czysta mechanika, więc pomyśl jaką robotę odwala centralny dyfer , a jaką dyfer w moście , czym one się różnią i dlaczego torsena z dyfra nie da się zastosować jako centralnego , po mimo jak to nazwałeś takiej samej budowy i zasady działania , jak już będziesz znał odpowiedź na to pytanie , to pogawędki na temat oleju będą zbędne . Proponuje odwiedzić niemieckie fora , tam są ludzie którzy te mechanizmy przerabiają , naprawiają itd. Żałuje że sprzedając V8 uznałem że zebrane materiały są mi zbędne i niestety usunąłem, choć może jeszcze coś się ostało, ale najważniejsze jest że Dev wie co robić i pewien jestem że jak wszystko zrobi zgodnie ze sztuką to :banan: murowany zwłaszcza zimą . Jak masz okazję pojeździć V8 to spróbuj i poznasz o czym mowa , tym autem po mimo 250 /290 ps możesz zapomnieć o kręceniu bąków , czy paleniu gumy , chyba że po deszczu albo w zimie , to jest zaleta dwóch torsenów w napędzie. Powiem tylko że jestem strasznie zawiedziony przesiadając się z V8 na S4B6 , może gdybym nie jeździł wcześniej V8 to bym nie zauważył tak ogromnej różnicy , elektroniczne badziewia po prostu nie wyrabiają , pierwszej zimy kilka razy mało brakło a s4 poszło by na żyletki , jadąc V8 tą samą drogą w takich samych warunkach nie było szans wypaść z drogi .

Pozdrawiam , sorry za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odwiedział nas nowy miłośnik TorSena :grin::grin:

20130912_210216.jpg

Małe Chińskie Łapki go wyczaiły :grin::grin::grin:

chciałem zabrac go do domu żeby kot sie nim trochę pobawił

ale moja Lola zagroziła mi eksmisją i biedak musiał zostać :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev pełen podziw :shock3:

Miałem okazję jeździć sporą ilością 4łapów i dopiero teraz rozumiem tą różnicę w prowadzeniu zwykłego Q i DELTY HF Integrale :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj Małe Chińskie Łapki sie troche nudziły i wrzuciły do auta... :grin::grin::grin:

c5cea08a78d74464med.jpg

a już za kilka dni........

22a569a7845aab53med.jpg

:banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan:

---------- Post dopisany 20-09-2013 at 18:45 ---------- Poprzedni post napisany 16-09-2013 at 22:31 ----------

TorSen on Board !!!!!!!

specjalne podziekowania dla Kolegi Tom A4 :hi::hi::hi::hi:

który odwalił dzisiaj za mnie cała robotę

auto jezdzi normalnie, ale na miekkim i sypkim podłozu od razu widac dwa pasy przy starcie :decayed::decayed::decayed:

bedzie chwile czasu to zapodam krótki filmik :wink:

musze jeszcze dolac 1/2 litra oleju bo 1 litr to stanowczo za mało (a tyle podaje ETKA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...