Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odgrzybianie Klimatyzacji od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok znalazłem. Spray 600ml, najlepiej było by wyciągnąć schowek i spryskać bezpośrednio na parownik?

Opublikowano (edytowane)

Ozonowanie powinno się przeprowadzić na wyłączonej czy włączonej klimatyzacji (uruchomionym silniku)?

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano (edytowane)

Żeby nie capiło. To należy po każdym wyłączeniu klimy na Econ dać max temp i max nawiew. Żeby pozbyć się wilgoci z parownika. Takie jest moje zdanie:)

Dziś kupiłem Coil Disinfectant 1L- 66zł

Niebawem zabawa z tym i z IPĄ. W sklepie odradzili Clean-n-Safe oraz Renewz nie są do auta i są bardzo mocne.

Edytowane przez Zymek1989
Opublikowano

Ozonowanie powinno się przeprowadzić na wyłączonej czy włączonej klimatyzacji (uruchomionym silniku)?

wł na najniższą temp z obiegiem zamkniętym, bez nawiewu na nogi, co do uruchomionego silnika to w zależności od kondycji aku.
Opublikowano

kolego właczony silnik powoduje załączenie klimatyzacji

po zgaszeniu silnika dzialaja wiatraki które przez chwile będa tylko chłodzić wiec ozonowanie przeprawadzaj na zalączonym silniku

Opublikowano (edytowane)

Zrobilem ozonowanie na włączonej klimie i wydaje mi sie, że są lepsze efekty. Aczkolwiek jeszcze troszkę czuć po włączeniu Ekon. Już lepiej chyba nie będzie :/. Wurth też nie pomógł. Dziwne bo w poprzednich autach ozonowanie zawsze dawało stuprocentowy efekt.

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano

Według mnie kolego ozonowanie jest na chwilę przy mocno zabrudzonym parowniku.

Opublikowano

Zrobiłem też ozonowanie i niby jest ok, pomogło. Ale jak przełącze na Econ to jeszcze daje.Czy mam rozumieć że jest bardzo zabrudzony parownik i tylko mycie mu pomoże, czy jak to załatwić? ?

Opublikowano

Mam to samo. na klimie jest ok ale po włączeniu econ wali wilgocią. Jeszcze nie wiem czym to zrobić aby był spokój na zawsze.

Opublikowano

Tym

http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%C5%BArth_serwisowy_preparat_do_dezynfekcji_klimatyzacji_z_sonda_dl_80_cm_ze_specjalna_dysza_rozpylajaca_300ml,p793.html

Pół jak w opisie a drugie pół przez filtr kabinowy. Ustawiasz 18 żeby się klapy otworzyły i wentylator na full i lejesz aż pocieknie dołem.

Opublikowano

Ale to przecież zwykły alkohol izopropylowy tyle, ze ładnie opakowany z sugestia, ze to środek dedykowany do klimatyzacji. Po za tym zapewniam, ze nie jest skuteczny na zasyfiony parownik.

Opublikowano

Na zasyfiony parownik to tylko demolka pomaga i mycie ręczne.

Opublikowano

Miałem wurtha i niestety. Teraz użyję ipy i coil disinfectant na dniach i dam znać.

Opublikowano (edytowane)

No to czas najwyższy było się za to zabrać bo niby nie śmierdziało ale czasami coś tam zalatywało. Sam nie wiem kiedy, chyba jak trochę wilgotniej było, po deszczu... Smród to może nie był ale fiołki też nie :)

Poczytałem i najbardziej spodobał mi się sposób z czyszczeniem parownika alkoholem izopropylowym więc podsumowując dla potomnych gdyby ktoś się wahał.

Czas operacji to godzinka na luzie.

Demontujemy schowek i można "myć", wlałem 0,25 litra do ropownika i zaczynamy myć, niestety otwór jest położony "blisko" parownika więc dysza nie jest skierowana zbyt prostopadle ale wszystko jest możliwe. Do kontroli opływu można położyć jakiś karton i zobaczyć czy leci czy nie :)

Włączyłem auto, popsikałem trochę w wentylator, wyłączyłem, popsikałem delikatnie w kratki, wlałem kolejne 0,25 litra i wypsikałem resztę w parownik. Po tej operacji zostawiłem auto na 20 minut żeby to ładni wywiało i odparowało bo z kratek sam zapach alkoholu :)

Dopiero 2 dni upłynęło od akcji ale myślę, że będzie dobrze, nic od soboty nie wyczułem a padało :) wymiana filtra pewnie też pomogła bo trochę brudy był.

DSC_0038.jpg DSC_0039.jpg DSC_0040.jpg

Mam pytanie, skąd klima w trybie ECON powinna pobierać powietrze? Jak powinny być ustawione klapki przy wentylatorze.

Bo zauważyłem, że kiedy jest AUTO pobiera z wewnątrz auta a kiedy ECON to z zewnątrz?

Edytowane przez darooo
Opublikowano

Będę robił to samo co Ty. Tylko na ropownicę zamierzam dać przewód gumowy żeby psikać bezpośrednio w otwory parownika. Oprócz alkoholu izopropylowego ->Coil Disinfectant. Odkręcę też wentylator i z drugiej mańki popsikam na parownik.

Opublikowano

Z własnego doświadczenia powiem wam tak miałem też problem z klimą. Szukałem rozwiązania były pianki, spray-e skusiłem się nawet na ozonowanie i co nic po krótkim czasie nieprzyjemny zapach wracał. Dopiero przypadkowo trafiłem na metodę Tunap. Polega to na ciśnieniowym czyszczeniu parownika. Efekt jak ręką odjął. Jeśli chcecie mieć spokój szukajcie w tym kierunku. Polecam !

Opublikowano

Ktoś mi wytłumaczy w 2-3 zdaniach jak to jest z tym econem że z niego śmierdzi ??? (chodzi mi o jego zasadę działania ) Skoro zrobiłem ozonowani i jak włączę klimę na auto to jest ok a na ekon to bije z niej ...

Opublikowano

Econ wyłącza klime, czyli ciagniesz ciepłe powietrze z podwórka, a w cieple bardziej śmierdzi niż w chlodzie. Proste.

Opublikowano

Econ wyłącza klime, czyli ciagniesz ciepłe powietrze z podwórka, a w cieple bardziej śmierdzi niż w chlodzie. Proste.

Dobra ale to powietrze idzie tymi samymi kanałami co podczas włączonej klimy ??? A skoro kanały są odgrzybione (ozonowane ) Więc gdzie to powietrze podczas wlotu zbiera ten smród ??? Pytam bo zawsze miałem manualną klimę i nigdy nie miałem takich problemów jak z klimatronikiem a dokładnie z tym econem...

Opublikowano

Albo ze skraplacza zasyfionego, albo z dna gdzie jest odpływ zatkany i stoi kałuża wtedy jest efekt mopa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...