sebool12 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 Im dłużej czytam ten temat tym mniej wiem ... Jeżeli mam luz wzdłużny na wbitym biegu tzn mimo wbitego biegu mogę jeszcze bardziej docisnąć wybrany bieg przez co w czasie jazdy lata gałka przód-tył to muszę wymienić tylko to co jest w podstawowym zestawie naprawczym? Czy jednak jeszcze dodatkowe tuleje i kule? 1.8T Q BEX GDZ Link przedstawiający luz poniżej
harob Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Pozwólcie koledzy, że przyłączę się do tematu. Drążek w moim B6 ma duży luz lewo prawo. Lata bardzo luźno i nic go nie trzyma, powinien stać sztywno między 3 a 4 biegiem, a tak nie jest. Luz na jabłku góra-dół jest minimalny. Kupiłem zestaw naprawczy 8D0798151B (ten z czerwoną gumą) ale jeszcze go nie wymieniłem, nie sądzę by to było źródłem problemu bo jest tam niewielki luz. Nakręciłem filmik, w którym kolega rusza z kanału wodzikiem w skrzyni. Jego zdaniem chodzi on zdecydowanie zbyt luźno... Macie jakieś sugestie? 20200425_095359.mp4
MemberA4 Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Opublikowano 29 Kwietnia 2020 (edytowane) W dniu 26.04.2020 o 19:39, harob napisał: Pozwólcie koledzy, że przyłączę się do tematu. Drążek w moim B6 ma duży luz lewo prawo. Lata bardzo luźno i nic go nie trzyma, powinien stać sztywno między 3 a 4 biegiem, a tak nie jest. Luz na jabłku góra-dół jest minimalny. Kupiłem zestaw naprawczy 8D0798151B (ten z czerwoną gumą) ale jeszcze go nie wymieniłem, nie sądzę by to było źródłem problemu bo jest tam niewielki luz. Nakręciłem filmik, w którym kolega rusza z kanału wodzikiem w skrzyni. Jego zdaniem chodzi on zdecydowanie zbyt luźno... Macie jakieś sugestie? 20200425_095359.mp4 jeśli nie widać luzów na zewnątrz musisz sprawdzić element z nr 2 oraz sprawdzić śruby zderzakowe z nr 17 które mają zadanie utrzymać drążek w odpowiednich pozycjach możliwe że to śruba która utrzymuje drążek w pozycji środkowej uległa uszkodzeniu bo druga odpowiada za utrzymanie drążka w poszczególnych biegach przed rozdłubaniem możesz te śruby wykręcić z obudowy i sprawdzić a następnie spróbować zamienić je miejscami element nr 2 znajduje się pod zaznaczoną pokrywą a śruby sa wkręcone w ta pokrywę po bokach Drążek przełączeniowy ma zagłebienia w cylindrze w których te śruby zderzakowe siedzą, to u góry odpowiada za trzymanie drążka zmiany biegów na środku. Edytowane 29 Kwietnia 2020 przez MemberA4
harob Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 13 godzin temu, MemberA4 napisał: przed rozdłubaniem możesz te śruby wykręcić z obudowy i sprawdzić a następnie spróbować zamienić je miejscami Wykręciłem śruby, zamiana miejscami nic nie dała. Nie wiem jak zachowują się prawidłowo działające ale moje mają spory luz. Wewnętrzna część z kulką lata luźno, sama się wsuwa i wysuwa gdy obracam śrubę. Dopiero wciskając do końca czuję opór jakby sprężyny ale to na ostatnich 2-3 mm. Kupiłbym w ciemno ale po pierwsze cena (130 PLN / sztuka), a po drugie dostępność (nawet w ASO nie mają nawet na zamówienie).
MemberA4 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 18 minut temu, harob napisał: Wykręciłem śruby, zamiana miejscami nic nie dała. Nie wiem jak zachowują się prawidłowo działające ale moje mają spory luz. Wewnętrzna część z kulką lata luźno, sama się wsuwa i wysuwa gdy obracam śrubę. Dopiero wciskając do końca czuję opór jakby sprężyny ale to na ostatnich 2-3 mm. Kupiłbym w ciemno ale po pierwsze cena (130 PLN / sztuka), a po drugie dostępność (nawet w ASO nie mają nawet na zamówienie). kulka w tej śrubie powinna stawiać opór przy wyciskaniu od samego początku a nie latać jak grzechotka. Jeszcze są z tyłu skrzyni dwie śruby od widełek 1i2 oraz 3i4 biegu i też możesz je sprawdzić czy też są w takim samym stanie.
MemberA4 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Jak ASO nie ma tego to poszukaj uszkodzonej skrzyni 6 biegowej z takimi śrubami wyjdzie cię taniej niż byś kupił nowe śruby w ASO. Nie musi być koniecznie z Audi z Passata lub z SuperB też podejdzie
harob Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 2 godziny temu, MemberA4 napisał: Jak ASO nie ma tego to poszukaj uszkodzonej skrzyni 6 biegowej z takimi śrubami wyjdzie cię taniej niż byś kupił nowe śruby w ASO. Nie musi być koniecznie z Audi z Passata lub z SuperB też podejdzie Udało się kupić używany komplet sprawnych śrub. Po montażu poinformuję o rezultacie, dzięki za pomoc!
harob Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Śruby zderzakowe wymienione i to właśnie była przyczyna. Wielki dzięki za pomoc. Teraz drążek znajduje się w odpowiedniej pozycji, a biegi wchodzą bardzo precyzyjnie, przynajmniej na postoju bo podczas jazdy pojawił się inny problem. Biegi 2,3,4 bardzo zgrzytają przy wrzucaniu, by uniknąć zgrzytu przy przyspieszaniu trzeba je wbijać bardzo ale to bardzo delikatnie. Przy redukcji jest znacznie gorzej, uniknięcie zgrzytu jest praktycznie niemożliwe. Biegi numer 5 i 6 wchodzą bardzo ładnie. Coś mi się wydaje, że teraz to już tylko wymiana skrzyni została...
Langista Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Na moje przez to, że długo jeździłeś z takimi luzami, to synchronizatory padły, o ile na luzie wszystko pięknie chodzi bo obroty są niskie, tak przy wyższych obrotach zjechane synchronizatory nie dają rady dokładnie poprowadzić biegów.
MemberA4 Opublikowano 12 Maja 2020 Opublikowano 12 Maja 2020 12 godzin temu, harob napisał: Śruby zderzakowe wymienione i to właśnie była przyczyna. Wielki dzięki za pomoc. Teraz drążek znajduje się w odpowiedniej pozycji, a biegi wchodzą bardzo precyzyjnie, przynajmniej na postoju bo podczas jazdy pojawił się inny problem. Biegi 2,3,4 bardzo zgrzytają przy wrzucaniu, by uniknąć zgrzytu przy przyspieszaniu trzeba je wbijać bardzo ale to bardzo delikatnie. Przy redukcji jest znacznie gorzej, uniknięcie zgrzytu jest praktycznie niemożliwe. Biegi numer 5 i 6 wchodzą bardzo ładnie. Coś mi się wydaje, że teraz to już tylko wymiana skrzyni została... A tymi luzami jak jeździłeś to tego nie miałeś?
harob Opublikowano 12 Maja 2020 Opublikowano 12 Maja 2020 2 godziny temu, MemberA4 napisał: A tymi luzami jak jeździłeś to tego nie miałeś? Teraz już wiem że miałem ale zbyt skupiałem się na celowaniu w biegi przez latający we wszystkie strony drążek. Myślałem, że to następstwo luzów na drążku. Nie wiem jak długo poprzedni właściciel jeździł z tymi luzami bo auto kupiłem na aukcji
Mateusztrb Opublikowano 24 Maja 2020 Opublikowano 24 Maja 2020 Witam Was mam problem z moja a4 b6 1.9tdi 130km avf mianowicie po wizycie na myjni lub jak jest mokro skrzynia biegów ciężko chodzi drążek nie wraca na swoje miejsce i ciężko wrzucić bieg co może być przyczyną czy ktoś miał taki problem pozdrawiam
MemberA4 Opublikowano 24 Maja 2020 Opublikowano 24 Maja 2020 Przyjrzyj się przegubowi kulowemu przy skrzyni możesz prysnąć czymś pod tą czerwoną osłonkę gumową. Jesli nie pomoże to trzeba szukać dalej 2
Mateusztrb Opublikowano 24 Maja 2020 Opublikowano 24 Maja 2020 43 minuty temu, MemberA4 napisał: Przyjrzyj się przegubowi kulowemu przy skrzyni możesz prysnąć czymś pod tą czerwoną osłonkę gumową. Jesli nie pomoże to trzeba szukać dalej Dzięki za odpowiedź A dostęp do tego jest od środka od kabiny czy z podspodu?
MemberA4 Opublikowano 25 Maja 2020 Opublikowano 25 Maja 2020 Ten przegub jest przy skrzyni czyli pod autem ale jeśli masz w miarę długie ręce idzie to zrobić spod maski.
Mateusztrb Opublikowano 7 Czerwca 2020 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Witam czyscilem ten przegub i dalej to samo zastanawiam się nad wymiana wybieraka co wy na to?
Emejcz Opublikowano 7 Czerwca 2020 Opublikowano 7 Czerwca 2020 7 godzin temu, Mateusztrb napisał: Witam czyscilem ten przegub i dalej to samo zastanawiam się nad wymiana wybieraka co wy na to? Może najpierw przejrzyj wszystko dokładnie krok po kroku i zobacz gdzie jest problem z blokowaniem się mechanizmu. Czy aby na pewno 'ten' przegub co trzeba ruszałeś? Tam zazwyczaj trzeba poczynić kilka wymian, bo po latach słabo to wygląda.
Jano8504 Opublikowano 24 Lipca 2020 Opublikowano 24 Lipca 2020 Witam Pany, problem mój tyczy się Audi a4 b6 AVF, chciałem dziś zamówić kilka gratów żeby wspomóc zmianę biegów bo ząb czasu mechanizm chyba nadgryzł. Przegub kulowy przy skrzyni na duży luz i lewarek zmiany biegów góra dół także, ale do rzeczy. Dzwoniłem do ASO w Olsztynie i podałem panu 4 pozycje i twierdzi że nie występuje takie cuś i cały mechanizm trzeba kupić za 880 zł??. Czy faktycznie nie można tego kupić na forum?? Wrzucę fotkę zapożyczoną z forum bo akurat taki zestaw chce kupić i czy będzie to pasować do 6 skrzynia. Pozdrawiam
kamil-vag Opublikowano 24 Lipca 2020 Opublikowano 24 Lipca 2020 Dostępne, ale jak mu powiedziałeś że do A4 to tylko przewidziana jest cała kaseta, te części 8D0 są do A6, ale pasują tez do A4 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się