Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podgrzewacz płynu chłodniczego w zime


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Witam

Te oto coś kosztuje około 200zl i ponoć wybitnie zmniejsza spalanie , a zimą to już w ogóle ...

Przykład z alledrogo

Dogrzewacz wody Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI HB (3607642380) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

To cudo to po prostu mocna grzałka montowana gdzieś w obieg wody i po zapaleniu auta(czy nawet zapłonu) podgrzewa wodę w aucie do temp roboczej ponoć w około 1-3 min w zależności od auta.

Jakie efekty? Auto mniej pali bo szybciej się nagrzewa-ten efekt jest bardzo odczuwalny zimą, A dodatkowo nie marzniemy w aucie bo ponoć juz nawet po chwili leci ciepłe powietrze z nawiewu...

mam pytanie , czy to jest bezpieczne dla silnika(mam na mysli takie szybkie zmiany temp) słyszałem ,że w nowych audi podobne ustrojstwa montują fabrycznie...

Opublikowano
słyszałem ,że w nowych audi podobne ustrojstwa montują fabrycznie...

chyba w mazdach i volvo były też montowane dawniej.fajna sprawa.tylko na jakiej zasadzie to ustrojstwo działa?

Opublikowano

Super sprawa. To chyba są grzałki elektryczne. Potrzeba jeszcze jakiś sterownik który włącza te grzałki od 1 do 4 w zależności od temperatury. I pomyśleć gdzie wpiąć w układ aby dobrze działały

Opublikowano

no tak,tylko chodzi mi o sposób zasilania.czy są 12V(w co wątpię) czy trzeba jakąś przetwornicę 220v ? :eusathink:

Opublikowano

To co z mondeo jest, to to samo co fabryczny podgrzewacz w 1.9 TDI, 3 świece żarowe. W Fordzie było to serią w niektórych zimnych krajach. Jak masz gdzie się podpiąć pod 230 V, to zainwestuj w elektryczny podgrzewacz z pompką typu:

PODGRZEWACZ SILNIKA samochodu grzałka webasto 2Kw (3665178526) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Istotne jest to, że podane na początku propozycje są to "wspomagacze" dogrzewania. Zwróć uwagę gdzie są one umieszczane - przed nagrzewnicą. Nie ma mowy żeby w czasie 1-3, a nawet 15 minut same nagrzały silnik. Prosty test: wstaw 4-5 litrów wody do czajnika elektrycznego i zobacz ile czasu potrzeba na osiągnięcie 90 stopni, plus czas na ogrzanie masy bloku silnika.

Opublikowano

Ja kupiłem taki dogrzewacz na 4 świece żarowe z allegro dedykowany pod vw i audi. Powiem wam że naprawdę fajnie działa szybko leci cieple powietrze. Montuje się go przed nagrzewnicą do tego prosty sterownik i wszystko hula aż miło. Po montażu brd musiałem wyrzucić chłodnicę spalin a wtedy silnik grzał się mega długo w zimie. Po zamontowaniu tego czas nagrzewania do momentu kiedy leci ciepłe powietrze znacznie się skrócił. Ja osobiście jestem mega zadowolony. Mój kolega też ma audi jak zobaczył jak szybko leci ciepłe powietrze też takie coś od razu chciał. :)

Opublikowano

w audi a4 były takie podgrzewacze montowane oryginalnie (trzy świece żarowe w króćcu do nagrzewnicy)- w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy nie masz tego, a jeśli masz to czy świece są dobre. W moim AWX akurat nie było, ale kupiłem używany króciec z otworami na świece, trzy świece i dorobiłem całą elektrykę. Mankamentem mojej konstrukcji jest to, że muszę tym sterować ręcznie (mały włącznik w kabinie), oryginalny układ sam dobiera kiedy je włączyć - gdzieś czytałem, że zależne jest od ładowania akku, temp. na zewnątrz, temp. silnika itp.

Efekty:

- lekko (bardzo lekko) szybsze podgrzewanie płynu, ale tylko na wolnych obrotach, na podwyższonych nie nadąża grzać;

- spalanie musi się zwiększyć bo obciążasz bardziej alternator/akumulator - ogólnie niezauważalny ani spadek ani wzrost;

Wnioski:

Szkoda kasy i roboty, jeśli nie masz oryginalnie montowanego to odpuść sobie, ja już bym drugi raz nie robił :)

Opublikowano

Zacznijmy od tego, że w A4 B6 podgrzewacze zostały zastąpione elektryczną grzałką, która załącza jeśli spełnione są m. in. następujące warunki:

- temp powierza mniej niż 5 stopni

- temperatura płynu chłodniczego poniżej iluś tam stopni

Podgrzewacze na 3 świece były montowane w A4 B5

Opublikowano

W b6 elektryczna nagrzewnica służy do ogrzania wnętrza a nie płynu chłodniczego.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano

Temat był o podgrzewaczach płynu, a nie powietrza. Patrząc w Etke (lub można wygooglać) nr części 038121144A (plastikowy króciec) można zastąpić bez problemu 038121145 (metalowy króciec przystosowany do montażu świec w a4 99-01) i ja właśnie tak zrobiłem.

A idąc dalej tą drogą, myślę, że warto lepiej zamontować (jeśli ktoś nie ma) wymiennik ciepła wykorzystujący ciepło spalin od rurki cofającej do EGR. Udało mi się załatwić ze szrotu taki wymiennik od paska, ale niestety mam zaślepiony EGR i bez sensu montować skoro rura zimna :), ale myślę,że tu byśmy sporo ciepła odzyskali?

Opublikowano

Panowie powie mi ktoś który wąż wchodzący do nagrzewnicy jest zasilaniem a który powrotem? dolny czy górny ???

Opublikowano

Ja to mam zamontowane i według mnie działa to bardzo dobrze, różnica jest widoczna odrazu po włączeniu po 2-3 min. czuć już lekko ciepłe powietrze, po przejechaniu 500m zaczyna fajnie dmuchać ciepłem, gdzie bez tego można było zapomnieć. Testowałem to najpierw na zasadzie włacznika, teraz chcę to podpiąć pod ori instalację aby z automatu sterował ECU.

Opublikowano

W którym miejscu miałeś to założone ???

Opublikowano

Powinno być za blokiem silnika,przed grodzią tam gdzie wychodzi króciec wody z silnika.

Opublikowano

Dlaczego się wypowiadają ludzie z B5 gdzie taki układ mają u siebie w standardzie?? Czyżby nie zauważyli i nikt ich nie uświadomił że taki układ posiada audi??

Do właścicieli B5, na początku zobaczcie czy w Waszych TDI układ dogrzewania jest sprawny (może go nie być, bo ktoś wcześniej nie wiedział co to i usunął).

Jako że szukajka działa jak działa tutaj podaję całą dyskusję na temat tych świec, temat został omówiony dość szczegółowo:

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b5-afn-swiece-zarowe-podgrzewajace-plyn-chlodzacy-84772/

---------- Post dopisany at 10:52 ---------- Poprzedni post napisany at 10:46 ----------

Temat był o podgrzewaczach płynu, a nie powietrza. Patrząc w Etke (lub można wygooglać) nr części 038121144A (plastikowy króciec) można zastąpić bez problemu 038121145 (metalowy króciec przystosowany do montażu świec w a4 99-01) i ja właśnie tak zrobiłem.

A idąc dalej tą drogą, myślę, że warto lepiej zamontować (jeśli ktoś nie ma) wymiennik ciepła wykorzystujący ciepło spalin od rurki cofającej do EGR. Udało mi się załatwić ze szrotu taki wymiennik od paska, ale niestety mam zaślepiony EGR i bez sensu montować skoro rura zimna :), ale myślę,że tu byśmy sporo ciepła odzyskali?

Chcesz powiedzieć że zamontowałeś układ z B5 AFN do B6 ??? Do jakiego silnika dokładnie to założyłeś?? Pytam z ciekawości.

Opublikowano
Dlaczego się wypowiadają ludzie z B5 gdzie taki układ mają u siebie w standardzie?? Czyżby nie zauważyli i nikt ich nie uświadomił że taki układ posiada audi??

Do właścicieli B5, na początku zobaczcie czy w Waszych TDI układ dogrzewania jest sprawny (może go nie być, bo ktoś wcześniej nie wiedział co to i usunął).

Jako że szukajka działa jak działa tutaj podaję całą dyskusję na temat tych świec, temat został omówiony dość szczegółowo:

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b5-afn-swiece-zarowe-podgrzewajace-plyn-chlodzacy-84772/

Kto Ci nagadał takich bzdur ze w "B5"jest to w standardzie???????

Podałem dla kolegi gdzie prawdopodobnie to powinno się znajdować i tyle:wink:

Opublikowano

czyli ten wąż idzie do nagrzewnicy i tam trzeba go zamontować ?

Opublikowano

A nie lepiej dołożyć kilka stówek i zamontować webasto?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...