skrab Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting Witam Te oto coś kosztuje około 200zl i ponoć wybitnie zmniejsza spalanie , a zimą to już w ogóle ... Przykład z alledrogo Dogrzewacz wody Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI HB (3607642380) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. To cudo to po prostu mocna grzałka montowana gdzieś w obieg wody i po zapaleniu auta(czy nawet zapłonu) podgrzewa wodę w aucie do temp roboczej ponoć w około 1-3 min w zależności od auta. Jakie efekty? Auto mniej pali bo szybciej się nagrzewa-ten efekt jest bardzo odczuwalny zimą, A dodatkowo nie marzniemy w aucie bo ponoć juz nawet po chwili leci ciepłe powietrze z nawiewu... mam pytanie , czy to jest bezpieczne dla silnika(mam na mysli takie szybkie zmiany temp) słyszałem ,że w nowych audi podobne ustrojstwa montują fabrycznie...
Rabbi Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 słyszałem ,że w nowych audi podobne ustrojstwa montują fabrycznie... chyba w mazdach i volvo były też montowane dawniej.fajna sprawa.tylko na jakiej zasadzie to ustrojstwo działa?
darkle Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 Super sprawa. To chyba są grzałki elektryczne. Potrzeba jeszcze jakiś sterownik który włącza te grzałki od 1 do 4 w zależności od temperatury. I pomyśleć gdzie wpiąć w układ aby dobrze działały
Rabbi Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 no tak,tylko chodzi mi o sposób zasilania.czy są 12V(w co wątpię) czy trzeba jakąś przetwornicę 220v ?
maciucha512 Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 To co z mondeo jest, to to samo co fabryczny podgrzewacz w 1.9 TDI, 3 świece żarowe. W Fordzie było to serią w niektórych zimnych krajach. Jak masz gdzie się podpiąć pod 230 V, to zainwestuj w elektryczny podgrzewacz z pompką typu: PODGRZEWACZ SILNIKA samochodu grzałka webasto 2Kw (3665178526) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Istotne jest to, że podane na początku propozycje są to "wspomagacze" dogrzewania. Zwróć uwagę gdzie są one umieszczane - przed nagrzewnicą. Nie ma mowy żeby w czasie 1-3, a nawet 15 minut same nagrzały silnik. Prosty test: wstaw 4-5 litrów wody do czajnika elektrycznego i zobacz ile czasu potrzeba na osiągnięcie 90 stopni, plus czas na ogrzanie masy bloku silnika.
.Pablo. Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 Ja kupiłem taki dogrzewacz na 4 świece żarowe z allegro dedykowany pod vw i audi. Powiem wam że naprawdę fajnie działa szybko leci cieple powietrze. Montuje się go przed nagrzewnicą do tego prosty sterownik i wszystko hula aż miło. Po montażu brd musiałem wyrzucić chłodnicę spalin a wtedy silnik grzał się mega długo w zimie. Po zamontowaniu tego czas nagrzewania do momentu kiedy leci ciepłe powietrze znacznie się skrócił. Ja osobiście jestem mega zadowolony. Mój kolega też ma audi jak zobaczył jak szybko leci ciepłe powietrze też takie coś od razu chciał.
skrab Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Opublikowano 5 Listopada 2013 To macie jak to zrobić; http://motoryzacja.kustosz.net/Stilo/manual-Jak-zamontowac-grzalki-zarowe.pdf
serg77 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 w audi a4 były takie podgrzewacze montowane oryginalnie (trzy świece żarowe w króćcu do nagrzewnicy)- w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy nie masz tego, a jeśli masz to czy świece są dobre. W moim AWX akurat nie było, ale kupiłem używany króciec z otworami na świece, trzy świece i dorobiłem całą elektrykę. Mankamentem mojej konstrukcji jest to, że muszę tym sterować ręcznie (mały włącznik w kabinie), oryginalny układ sam dobiera kiedy je włączyć - gdzieś czytałem, że zależne jest od ładowania akku, temp. na zewnątrz, temp. silnika itp. Efekty: - lekko (bardzo lekko) szybsze podgrzewanie płynu, ale tylko na wolnych obrotach, na podwyższonych nie nadąża grzać; - spalanie musi się zwiększyć bo obciążasz bardziej alternator/akumulator - ogólnie niezauważalny ani spadek ani wzrost; Wnioski: Szkoda kasy i roboty, jeśli nie masz oryginalnie montowanego to odpuść sobie, ja już bym drugi raz nie robił
Marynarz____ Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Zacznijmy od tego, że w A4 B6 podgrzewacze zostały zastąpione elektryczną grzałką, która załącza jeśli spełnione są m. in. następujące warunki: - temp powierza mniej niż 5 stopni - temperatura płynu chłodniczego poniżej iluś tam stopni Podgrzewacze na 3 świece były montowane w A4 B5
GreGoriO Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 W b6 elektryczna nagrzewnica służy do ogrzania wnętrza a nie płynu chłodniczego. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
wrclaguna Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-elektryczna-nagrzewnica-99896/index4.html#post1196336
serg77 Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Temat był o podgrzewaczach płynu, a nie powietrza. Patrząc w Etke (lub można wygooglać) nr części 038121144A (plastikowy króciec) można zastąpić bez problemu 038121145 (metalowy króciec przystosowany do montażu świec w a4 99-01) i ja właśnie tak zrobiłem. A idąc dalej tą drogą, myślę, że warto lepiej zamontować (jeśli ktoś nie ma) wymiennik ciepła wykorzystujący ciepło spalin od rurki cofającej do EGR. Udało mi się załatwić ze szrotu taki wymiennik od paska, ale niestety mam zaślepiony EGR i bez sensu montować skoro rura zimna , ale myślę,że tu byśmy sporo ciepła odzyskali?
kantek1 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Panowie powie mi ktoś który wąż wchodzący do nagrzewnicy jest zasilaniem a który powrotem? dolny czy górny ???
markus85 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Ja to mam zamontowane i według mnie działa to bardzo dobrze, różnica jest widoczna odrazu po włączeniu po 2-3 min. czuć już lekko ciepłe powietrze, po przejechaniu 500m zaczyna fajnie dmuchać ciepłem, gdzie bez tego można było zapomnieć. Testowałem to najpierw na zasadzie włacznika, teraz chcę to podpiąć pod ori instalację aby z automatu sterował ECU.
kantek1 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 W którym miejscu miałeś to założone ???
wesz82 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Powinno być za blokiem silnika,przed grodzią tam gdzie wychodzi króciec wody z silnika.
mily Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Dlaczego się wypowiadają ludzie z B5 gdzie taki układ mają u siebie w standardzie?? Czyżby nie zauważyli i nikt ich nie uświadomił że taki układ posiada audi?? Do właścicieli B5, na początku zobaczcie czy w Waszych TDI układ dogrzewania jest sprawny (może go nie być, bo ktoś wcześniej nie wiedział co to i usunął). Jako że szukajka działa jak działa tutaj podaję całą dyskusję na temat tych świec, temat został omówiony dość szczegółowo: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b5-afn-swiece-zarowe-podgrzewajace-plyn-chlodzacy-84772/ ---------- Post dopisany at 10:52 ---------- Poprzedni post napisany at 10:46 ---------- Temat był o podgrzewaczach płynu, a nie powietrza. Patrząc w Etke (lub można wygooglać) nr części 038121144A (plastikowy króciec) można zastąpić bez problemu 038121145 (metalowy króciec przystosowany do montażu świec w a4 99-01) i ja właśnie tak zrobiłem.A idąc dalej tą drogą, myślę, że warto lepiej zamontować (jeśli ktoś nie ma) wymiennik ciepła wykorzystujący ciepło spalin od rurki cofającej do EGR. Udało mi się załatwić ze szrotu taki wymiennik od paska, ale niestety mam zaślepiony EGR i bez sensu montować skoro rura zimna , ale myślę,że tu byśmy sporo ciepła odzyskali? Chcesz powiedzieć że zamontowałeś układ z B5 AFN do B6 ??? Do jakiego silnika dokładnie to założyłeś?? Pytam z ciekawości.
wesz82 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Dlaczego się wypowiadają ludzie z B5 gdzie taki układ mają u siebie w standardzie?? Czyżby nie zauważyli i nikt ich nie uświadomił że taki układ posiada audi??Do właścicieli B5, na początku zobaczcie czy w Waszych TDI układ dogrzewania jest sprawny (może go nie być, bo ktoś wcześniej nie wiedział co to i usunął). Jako że szukajka działa jak działa tutaj podaję całą dyskusję na temat tych świec, temat został omówiony dość szczegółowo: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b5-afn-swiece-zarowe-podgrzewajace-plyn-chlodzacy-84772/ Kto Ci nagadał takich bzdur ze w "B5"jest to w standardzie??????? Podałem dla kolegi gdzie prawdopodobnie to powinno się znajdować i tyle:wink:
kantek1 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 czyli ten wąż idzie do nagrzewnicy i tam trzeba go zamontować ?
kkam Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 A nie lepiej dołożyć kilka stówek i zamontować webasto?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się