Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety silnika 2.7 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
51 minut temu, tyranpll napisał:

A ma ktoś może  2.7tdi z multitronikiem oraz łopatki do zmiany biegów?

Z którego roku ten pojazd ? Już zakupiłeś czy się zastanawiasz ?.

Te skrzynie czasem już przy 100 tys. km potrafiły szwankować i to dość boleśnie.

Masz jakieś papiery, że olej w skrzyni wymieniano i tak ogólnie inne eksploatacyjne sprawy ?.

Bo tak to można do wszystkiego się przyczepić i gdybać.

Patrz na priv.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, KINIAM napisał:

Z którego roku ten pojazd ? Już zakupiłeś czy się zastanawiasz ?.

Te skrzynie czasem już przy 100 tys. km potrafiły szwankować i to dość boleśnie.

Masz jakieś papiery, że olej w skrzyni wymieniano i tak ogólnie inne eksploatacyjne sprawy ?.

Auto jest z 2008 roku, marzec, w ASO serwisowany do 16X kkm 2014 roku i wtedy była ostatnia wymiana oleju w skrzyni, obecnie ma 238kkm. Jeszcze go nie kupiłem ale jestem o włos od jego zakupu. Auto niemieckie zakupione w ubezpieczalni po przecierce boku, serwis olejowy zrobiony przy 230 kkm. Auto na prawdę jest w świetnym stanie, nie słychać łańcucha na zimnym silniku, auto stoi pod Kaliszem. 

Edytowane przez tyranpll
Opublikowano

Czy są jakieś oznaczenia silnika na które trzeba większą uwagę? Są lepsze albo gorsze?

Opublikowano (edytowane)

Do 2009 stary silnik który ma wadliwe wtryski i rozrząd, który już zdarza się słyszeć przy 250kkm a koszt wymiany to u prywatnego mechanika około 5 tysi, wtryski nowe 550 za sztukę, od 2009 poprawiony rozrząd i inne problemowe rzeczy, najpierw sprawdź sobie jakie są koszty utrzymania takiego silnika bo nie jest to 1.9 tdi co pali 5l :)

Edytowane przez tyranpll
Opublikowano

CCWA 380 tyś na blacie, wtryski igła, łańcuch cisza.

osobiście znam A6 C7 i A7 z silnikami 245 ps i przebiegiem poniżej 200 tyś km, które praktycznie przy każdym stracie przypominają że rozrząd to łańcuch.

 

 

Opublikowano (edytowane)
Am 1.5.2018 um 22:55 schrieb tyranpll:

Do 2009 stary silnik który ma wadliwe wtryski i rozrząd, który już zdarza się słyszeć przy 250kkm a koszt wymiany to u prywatnego mechanika około 5 tysi, wtryski nowe 550 za sztukę, od 2009 poprawiony rozrząd i inne problemowe rzeczy, najpierw sprawdź sobie jakie są koszty utrzymania takiego silnika bo nie jest to 1.9 tdi co pali 5l :)

nie wprowadzaj ludzi w blad.

2.7 mialy od poczatku porawione wtryski i metalowe swiece zarowe. wiec te mozna od poczatku polecac.

w 3.0 silnik BMK z 224KM tutaj moga sie pojawic problemy z wtryskami i swiecami zarowymi bo ceramiczne. te tylko w A6

3.0 ASB 233KM juz w sumie jak pierwsze 2.7.

Od 10/2008 modelowo 2009 i tu silniki z 4 literowymi oznaczeniami tu w sumie jest najlepiej. tutaj juz rownierz w a4.

originalne nowe wtryski kosztuja okolo 400€ jeden, za 550zl sorry ale to gowno kupisz.

Z lacuchami i napinaczami to tez drogi interes i tylko originalne z audi brac, zadne inne bo za 50tkm zacznie znowu klepac.

Ja ma 2.7tdi CANC w quattro i kupilem go z 200tkm (4 lata). ja robie jakies 20-25tkm na rok, ale wymiana oleju co 12-15tkm.

Teraz mam 296tkm i narazie spoko. DPF sie skonczyl przy okolo 280tkm

Edytowane przez januszm41
Opublikowano

Mam kilka pytań

1. Czy spalanie ze stronki autocentrum jest trafne? 6.2 cykl mieszany, 5.2 trasa, 8.1 miasto.

Zastanawiam się czy będzie paliło mniej niż 1.8TFSI.

2. Zastanawiam się nad tymi dwoma silnikami. 1.8TFSI mimo czterech garów wydaje się bardziej kosztowany w eksplotacji patrząc na jego bolączki... Czy się mylę? W budzie b8 ciężko o jakiś normalny silnik... 

3. Czy 2.7TDI w budzie B7 to ten sam silnik?

Opublikowano

Ja się wypowiem po 3 latach użytkowania 2.7 TDI 190 + Multitronic oraz przebiegu 110 k km.

 

Samochod posiada obecnie przebieg 300 k km licznikowe, realnie z 50/80 więcej.

Rozrządu nie dotykałem, i prawdopodobnie nigdy nie był robiony, nie grzechocze przy odpalaniu. - Takze

wynik jak dla mnie świetny.

 

Problematyczny okazał się układ wtryskowy, pompa wysokiego ciśnienia rzucila opilkiem na 90% winowajcą była pompa progowa. - Koszty całościowe nie małe.

 

Skrzynia Multitronic przy tym silniku sprawuje się poprawnie, lecz przy silniku typu V, quatro powinno być podstawą.
 

Spalanie średnie z 10k km jazdy mieszanej to 9.2l.

Miasto 10-12l

Trasa Śląsk-Chorwacja zgodnie z ograniczeniami 7.8 l

 

Czytając ten post, nie wiem jakim

cudem pali wam mniej niż 6l, dla mnie to jest niewykonalne.  

Opublikowano
24 minuty temu, AudiA4B827 napisał(a):

Trasa Śląsk-Chorwacja zgodnie z ograniczeniami 7.8 l

 

Czytając ten post, nie wiem jakim

cudem pali wam mniej niż 6l, dla mnie to jest niewykonalne.

Mój 3,0 TDI CDYA w Q z Tipem w budzie C6 w trasie zgodnie z ograniczeniami spali 6-6,5 l.

8,5 litra to jadąc długą trasę do Danii gdzie w PL około 160 na ekspresowych i autostradach, Niemcy zgodnie z ograniczeniami plus 10 km/h, gdzie nie ma ograniczeń to 180-220, w Danii zgodnie z ograniczeniami plus 10 km/h.

Także Twoje 2,7 TDI w ośce w budzie B8 pali powyżej średniej wg mnie.

Opublikowano
19 godzin temu, AudiA4B827 napisał(a):

Spalanie średnie z 10k km jazdy mieszanej to 9.2l.

Miasto 10-12l

Trasa Śląsk-Chorwacja zgodnie z ograniczeniami 7.8 l

Też wydaje mi się, że Twoje spalanie jest stosunkowo wysokie.

Moja średnia (3.0 TDI) z 17 kkm to 6,8 l w trybie mieszanym. 

20230609_133254.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...