iceman__89 Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 U mnie np przykład bez odkręcania tej śrubki nie dało się wyjąc mechanizmu
Tikas Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Tak jak ktoś tu wcześniej napisał że wyjęcie kompa ułatwia wyciągnięcie całego mechanizmu.Przewody są na tyle długie że mamy wtedy dużo miejsca.Ja właśnie tak robiłem ale niestety przy próbie wybicia pękł cały mechanizm ale nie ma tego złego co na dobre by nie wyszło bo kupiłem używkę z mod.B7 i tam trochę mechanizm poprawili tz. są kapturki gumowe dodane tam gdzie mocuje się ramię wycieraczki żeby woda się nie dostawała i w tej tulejce gdzie zacierają się wycieraczki zastosowano dwa oringi (w starym był jeden) jeden od góry drugi od dołu rozmiary są te same oringów. Dodam że po odkręceniu kompa wyczyściłem przy okazji podszybie bo był sam syf i żeby woda mogła swobodnie spływać. Powodzenia.
mlodziak22 Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 U mnie np przykład bez odkręcania tej śrubki nie dało się wyjąc mechanizmu U mnie tez nie, głowilem się jak wyjąć i nic... Odkrecilem śrubke i poszło odrazu. Zdjelem tylko osłonę od kompa i podszybie. U mnie ściągacz wogole się nie sprawdzil tylko młot i wielkim trudem pióra zeszły Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
iceman__89 Opublikowano 5 Lipca 2013 Opublikowano 5 Lipca 2013 No u mnie z kolei bez pomocy ściagacza się nie obyło bo młotkiem nie chciało pójść. Dla wygody jeszcze kompa odsunąłem na bok
dadid_ Opublikowano 6 Lipca 2013 Opublikowano 6 Lipca 2013 Prosiłbym o reaktywacje zdjęć Szczerze jak już się zapiecze to masakra, walczyłem dziś z jedna tulejka (druga bez żadnych problemow luźna i nasmarowana) od strony kierowcy. Trzeba uważać żeby nie zerwać gwintu przy wybijaniu. Jak i nie tłuc za mocno aby korpus nie pękł. Bez młotka się nie obejdzie. Po przeczyszczeniu została mi niezła "kupka" rdzy, smaru ani śladu. Teraz trzpień chodzi jak nowy, pytanie tylko na jak długo. Pozdrawiam wszystkich walczących z problemem wycieraczek
mlodziak22 Opublikowano 6 Lipca 2013 Opublikowano 6 Lipca 2013 Bez zdjęć sobie poradzisz... 2 strony wcześniej ktoś wrzucał nowe. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Carrey Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Witam, mam zamiar się zabrać za wycieraczki dzisiaj po pracy bo właśnie z rana bardzo mocno zwolniły. Co dziwne w zeszłym tygodniu malowałem ramiona wycieraczek i korzystając z okazji że są zdjęte potraktowałem trzpienie dość konkretnie WD40. Widocznie rozpuszczony syf spowodował efekt odwrotny do oczekiwanego. Może ktoś podać dokładnie rozmiary tych oringów (średnica/grubość), chciałem je kupić przez rozbiórką wszystkiego. Czy są one dostępne w ASO? (mam po drodze). Edit: Już się dowiedziałem w ASO - część taka nie występuje - chyba ze z całym mechanizmem O koszt wolałem nie pytać
Maxito Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 jestem po naprawie zacinających się wycieraczek. W moim przypadku obyło się zez ściągania plastikowego podszybia ponieważ miałem wymienianą szybę i posklejali to jakimś klejem i za cholerę nie mogłem tego wyciągnąć. Żeby to wyjąć musiałem ściągnąć osłonę komputera i sam komputer wyciągnąć bez rozpinania. jedno ramie od strony było tak zatarte że nie dało się ruszyć jestem w szoku że silniczek to ogarnął. teraz wszystko wyczyszczone nasmarowane smarem miedzianym w spraju i na górę pod kapturki dałem dużo smaru żeby woda nie wpadała. Dobrym rozwiązanie było by dać takie kapturki termo izolacyjne jak któryś kolega tu opisywał. Trochę czasu mnie to kosztowało ale efekt końcowy jest zadowalający wycieraczki znów pracują normalnie. Wątek bardzo pomocny. 1
VicVega Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Koledzy, u mnie jedna wycieraczka zaczęła skrzypieć czy piszczeć podczas ruchu. Jak trochę się rozrusza lub na solidnym deszczu popracuje to cichnie, choć nie do końca. Chodzą normalnie, nie zwalniają. Czy taki objaw kwalifikuje się już do rozbierania całości i przeprowadzenia opisywanej tu operacji, czy wystarczy jak gdzieś psiknę jakimś smarowidłem? Pozdrawiam!
michass Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Siemano,mnie też spotkało to "szczęście" z wycieraczkami.WĄTEK BARDZO POMOCNY:hi:.A że jeżdziła żoncia i zatarły się na cacy to nie dało się wyjąć swożnia z tego amelinium.I się swożeń pogiął(gwint),a amelinium se pękło przy rurce,bajka .I całe WD40 nie pomogłoprzy demontarzu.No ale temat ogarnięty,szrot załatwił sprawę,teraz mam od nowszego modelu i 5 lat młodsze,git.I jeszcze dodatkowo posmarowałem:wink:.Mam pewne spostrzeżenie ,którym chciałbym troche ostudzić wszystkich sr@jących ogniem na zdejmowanie ramion wycieraczek ze storzków z obowiązkwą ściągaczką.Też się bałem,i wk*rwiałem,aż pojechałem do kolegi-szpeca.To mi powiedzał że w żadnym samochodzie tego nie używał,BO SCHODZĄ BEZ PROBLEMU.I tak jest.amortyzacja jest ,bo gumy sa,wiec nic sie nie urywa.Zajelo to 5min,a teraz bym w minute zdjal.Wzstarczy postawic piora w pion,i sarpnac y czuciem pare razy dobijajac na zawiasieramienia.Uwaga na szybe. ---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:36 ---------- Mam pytanko,prosbe.Ktos pisal o przerobieniu ramion ,zeby zwykle wzcieraczki pasowaly.Nie moge tego znalezc,a chcialem dopytac od czego podejda ramiona,i czy cale czy tylko kawalek do zawiasu.
ogar Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Witam.Dziś przeprowadziłem zabieg o którym tu wszyscy piszą.Przebieg auta 276000.Czasowo wyszło bardzo długo bo walczyłem z każdym elementem po kolei-około 10godz. z przerwami.Aby nic nie kombinować przy mechaniźmie,który odpowiada za sterowanie sekwencyjne,czsowe wycieraczek to aby wyjąć całość wystarczy odkręcić dolną obudowę komputera-trzy śruby-i dosłownie przesunąć ją o 2cm w stronę świateł(pamietajcie żeby poprawic uszczelkę pod obudową komputera bo na pewno się przestawi).Trzpień od strony pasażera wyszedł bez problemu natomiast ten od strony kierowcy masakra.2 godz. lania odrdzewiacza wurth i napierda..... drewnianym stylem od siekiery po podstawie trzpienia.W końcu rozruszałem go pobijając wokół jego osi bo bicie od góry przynosiło mizerne efekty-umyślnie nie zapinałem mechanizmu do imadła,trzymałem cały czas to ustrojstwo w rękach i nie stosowałem metalowych narzędzi,żeby ramię nie pękło.Wysypało sie kupę rdzy,utlenionego aluminium.Trzpienie i tuleje wyczyściłem na lustro,nasmarowałem całość i złożyłem,o-ringów nie wymieniałem bo wyglądały bardzo ładnie.Dobrze jest przy wybijaniu trzpieni porozłączać ramiona,które je napędzają-bez problemu da się je wybić z plastikowych "siodełek".Teraz wycieraczki śmigają jak nowe,zobaczymy jak długo.Następnym życzę wytrwałości i cierpliwości podczas roboty bo naprawdę się przydają.Końcowy efekt wynagradza wszystko.Nowy mechanizm w ASO Sosnowiec 430zł.......Zgadzam się z poprzednikiem i tak samo ściągnąłem wycieraczki z wieloklinów bez ściągacza. Pozdrawiam i dziękuję za opisy bo się bardzo przydały i nie robiłem całości po omacku
maadrian Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Dzień dobry.Dołączam się do wątku, dzisiaj zaufany mechanik rozebrał mechanizm.Diagnoza: prawy sworzeń zatarty, lewy ledwo się poruszał w tulei.Rozebrane oczyszczone odrdzewione nasmarowane i działają jak należy. Ramiona wycieraczek zdejmowane za pomocą ściągacza. Przebieg 178968 km auto stoi pod chmurką.
verpa Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 I ja mam ten sam problem...w sobote zabieram się do rozbiórki. Czy może ktoś zakładał jakiś zamiennik np z allegro? Czy one są coś warte? np coś takiego: MECHANIZM WYCIERACZEK AUDI A4 SEAT EXEO NOWY! (3457756979) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
bouzuki Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Za 150 PLN Czaki sprzedaje ori.Kilka miesięcy temu kupiłem od niego i śmiga.
mailcamel Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Dziś ja zrobiłem porządek ze swoimi, wolno działającymi wycieraczkami. Przebieg: 180kkm. Próbowałem do tematu podejść samodzielnie, ale poległem na zdjęciu ramion wycieraczek. Nie mogłem ich po prostu zdjąć, nie miałem dostępu do ściągacza a... po przeczytaniu w wątku, że może to się skończyć pęknięciem podszybia lub szyby, zdecydowałem się to zlecić komuś, kto się na tym zna. Wyszukałem w sieci gościa, który zajmuje się regeneracją mechanizmów wycieraczek: RADVEL Regeneracja rozrusznikw, alternatorw, czci samochodowych. Umówiłem na dziś, ale... Pan Radosław nie zajmuje się demontażem. Polecił mi zakład w pobliżu, gdzie zdemontowano mi mechanizm (problemy z ramionami - 1,5h), zawiozłem go do Radvel'a do regeneracji, odebrałem po 2h i ponownie go zamontowano (30 min). Koszty: Montaż i demontaż 100zł, regeneracja: 120zł. Jeśli ktoś nie ma zaparcia do samodzielnej naprawy mechanizmu, nie ma czasu lub narzędzi lub boi się, że wystąpią problemy, a wydanie 220zł nie spowoduje dziury budżetowej śmiało mogę polecić moją ścieżkę
R Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 już się z tym uporałem, jeszcze jedna sprawa. przy włączeniu wycieraczek na poziom 1, najpierw idą one na dół gdzieś 5-10 cm i potem do góry, na 2 biegu działaja normalnie z tym że zaczynają swoją pracę od miejsca gdzie na 1 biegu schodzą na dół. trzeba to wykablibrować ale juz nie wiem jak bo probowałem i nic sie nie poprawia, najpierw idą na dół pozniej do góry. pomocy! naprawiłeś to jakoś?? bo ja po regeneracji mechanizmu mam dokładnie to samo... najpierw mechanizm prowadzi w dół wycieraczki a potem stają w połowie szyby... ________________________________________ dobra juz naprawiłem, po prostu mechanizm w spoczynku musi mieć ramiona ustawione na maxa w strone pasażera. czytając wątek zauważyłem,że sporo osób miało problem z wyciągnieciem plastikowego podszybia, mi to zajeło dosłownie 1min, zaczełem od strony pasażera, sam koniec tego plastiku podszybia podnosimy do góry odginając gumę,która jest wzdłuż szyby i lekko nam wychodzi...
Schmolke Opublikowano 3 Września 2013 Opublikowano 3 Września 2013 Kupiłem zamiennik no_name i jestem rozczarowany jakością. Trzpienie obracały się ciężko. Nieco ciężej niż moje strare, które okazały się być całkiem ok, tylko tak niemiłosiernie piszczały z braku smaru. Jeden z dwóch plastikowych kapturków zabezpieczających trzpień przed wodą miał mniejszą średnicę wewn i przy próbie nałożenia pękł w połowie No i po montażu okazało się, że coś chrobocze na chodzie - wewnątrz jednego trzpienia. Wewnątrz auta ten dźwięk mega rezonuje. Rozłożyłem ręce. Gdybym miał dzisiejszą wiedzę, wolałbym zregenerować stary, albo kupić używkę od B7.
Kichu63 Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Witam! Też mam problem z powolnym działaniem wycieraczek (problem pojawił się po raz pierwszy w ubiegły czwartek) ale nie mam na to czasu, sprzętu i miejsca aby się z tym uporać. Wiadomo w ASO Audi koszty niebotyczne. Czy jest ktoś z Was w pobliżu Wrocka aby pomóc mi uporać się z tym problemem? Próbowałem wymienić spinki w podszybiu i już na tym etapie napotkałem na problem odkręcenia śrub od ramion wycieraczek, to aż boję się pomyśleć co będzie dalej. Oczywiście zapłacę za pomoc. Pozdrawiam Krzysztof ---------- Post dopisany 09-09-2013 at 15:39 ---------- Poprzedni post napisany 08-09-2013 at 14:00 ---------- Witam! I już po problemie; dzisiaj podjechałem do RS - Serwis s.c. przy ulicy Szybowcowej 25 we Wrocku (to dla tych co mają lub będą mieli w przyszłości z tym problem, a z jakiś przyczyn nie będą mogli tego zrobić sami) i wyczyścili mechanizm wycieraczek, w jakieś 2 godziny za 260 zł. W tej cenie wymienili mi "spinki" podszybia, które były już totalnie wyrobione. Polecam, miła i fachowa obsługa. Pozdrawiam Krzysztof
gawej Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Jeśli ktoś ma problem ze ściągnięciem wycieraczek, a nie chcecie bawić się ze ściągaczem warto podjechać do mechanika na samo ich zdjęcie. Mechanik dużo nie weźmie pewnie z 20 zł a resztę można zrobić samemu, tylko wystarczy trochę pokombinować z podszybiem a reszta idzie z górki i oszczędza się 240 zł : )
Tikas Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Podjedźcie sobie na zdjęcie ramion wycieraczek tam gdzie wymieniają szyby koszt 10zł i po sprawie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się