Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawieszenie 1BV ma inne wahacze od 1BE/1BA (bodajże górne) co do trzeciego nie jestem pewny. I JEST TO FAKT- miałem okazję już je wymieniać...

Ale nie pytajcie mnie jaka jest różnica bo nie wiem... Są na bank inne numery.

to że 1BV różni się jedną parą wahaczy to wiem doskonale bo tak jest też w B6 i to żadna nowość........

Opublikowano

Mało tego w 3.0TDI jest rozpórka kielichów amortyzatorów

Opublikowano

Dzisiaj byłem a ASO ,koszt części to 3773zł 10 pozycji.

napinacz łańc str.lewa 705,61

prawa 705,61

łańc.nastawnika rozrządu środek górny 256,02

łańc.nastawnika rozrządu str .prawa 256,10

łańc.nastawnika rozrządu lewa 256,10

łańc.nastawnika rozrządu środek dolny 256,10

napinacz łańcucha 179,67

prowadnica 74,24

napinacz łańcucha 245,04

prowadnica 133,75

razem 3068zł +vat

ale czy to wszystko?

znalazłem jeszcze to:

http://allegro.pl/rozrzad-lancuch-audi-a4-a6-q7-vw-2-7-3-0-tdi-4-2-i4538414214.html

To i wtrące się w dyskusję o rozrzad . Nie wiem czy ktoś was serwisuje swoje auta w ASO ale ihmo może się opłacić . Mi się opłaciło i mojemu znajomemu z pracy .

A6 c6 2006r rozrzad grzechotka auto serwisowane do 2010r kolejny właściciel robił w garażu i my teraz przegląd na 220tys w aso. Wiec możemy skorzystać z INDYWIDUALNEJ DOBRE WOLI PRODUCENTA, i iimporter dofinansowuje naprawe w 70% na całość , dostajemy 2 lata gwarancji na wszystko i elementy pośrednie . A płacimy około 1200zl za nowy rozrzad :)

Tak samo chyba zrobię z turbo A miast regenerować wezmę sobie nową z aso za 30%.

Opublikowano (edytowane)

rodzyn889 trochę chaotycznie napisałeś nic z tego nie rozumiem. Jakie warunki trzeba spełnić żeby dostać 70% rabatu na rozrząd ??

rozglądam się za a4 3.0tdi, przeczytałem cały wątek i mam mieszane uczucia... ktoś tu jeszcze wspomniał o BMW, mam teraz silnik R6 3.0 benzyna 2005r 230KM spalanie w Warszawie 10-12 litrów (13 nie udało mi się przekroczyć) a mam bardzo ciężką nogę, trasa 8litrów, silnik jeden z bardziej udanych jednostek (kupiłbym ten sam w sedanie ale niestety cena przekracza mój budżet). W audi głównie podoba mi się Q no i miałem A3 2006r wiec praktycznie ten sam środek, wszystko znane. A i w dieslach BMW sypią sie łańcuchy na potęgę koszt wymiany spory i do tego nawet w niektórych 2.0 trzeba silnik wyciągać do wymiany rozrządu :P

Każdy silnik / auto ma swoje plusy i minusy, dobrze jest przynajmniej wiedzieć podczas zakupu w co się pakujemy i czego możemy się spodziewać w razie problemów ;)

Edytowane przez Lorence
Opublikowano

Na razie zachwyca mnie jazda 3.0,zastanawiam się czy nie zamienić na B8 z małym przebiegiem i zrobić go na 400kM.

Opublikowano (edytowane)

A6 c6 2006r rozrzad grzechotka auto serwisowane do 2010r kolejny właściciel robił w garażu i my teraz przegląd na 220tys w aso. Wiec możemy skorzystać z INDYWIDUALNEJ DOBRE WOLI PRODUCENTA, i iimporter dofinansowuje naprawe w 70% na całość , dostajemy 2 lata gwarancji na wszystko i elementy pośrednie . A płacimy około 1200zl za nowy rozrzad :)

Tak samo chyba zrobię z turbo A miast regenerować wezmę sobie nową z aso za 30%.

to jeszcze napisz ile zabuliłeś za robotę.

rodzyn889 trochę chaotycznie napisałeś nic z tego nie rozumiem. Jakie warunki trzeba spełnić żeby dostać 70% rabatu na rozrząd ??

Dobra wola to loteria może być 20 % może być 80%

rozglądam się za a4 3.0tdi, przeczytałem cały wątek i mam mieszane uczucia...

ja mam mieszane uczucia do 90% tego co jest na drodze. w 3.0 może tanie nie jest ale wiadomo co, ceny spadają zarówno części jak i robocizny. Kupisz coś innego np 2.0 i też możesz wydać 10k.

Na razie zachwyca mnie jazda 3.0,zastanawiam się czy nie zamienić na B8 z małym przebiegiem i zrobić go na 400kM.

ot tak 400 koni tanio nie wyskoczy o ile w ogóle wyskoczy. I tak nie ma gdzie tym jeździć.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Dobra wola jest obligatoryjna 70/30 (partner serwisowy może objąć tym całą naprawę lub jej część więc nie jest to loteria) zależy jak się dogadasz.

Napisałem że 1200zł za wszystko, definicja obejmuje czesci i pracę.

Wymogiem otrzymania dobrej woli jest org. ksiązka serwisowa, i wykonanie przynajmniej ostatniego przeglądu podstawowego + okresowego.

Pamiętajmy, że to dobra wola i jak ktoś wpadnie z bomby i będzie żądać to zapewne powiedzą że się nie da. Ale da się :) i się opłaca!

i nie jest to rabat, tylko dofinansowanie naprawy przez importera.

Opublikowano

Ja chyba tez nie bardzo rozumie, więc jeszcze raz może od dużej litery.

Za wymiane rozrządu z częściami (ich praca + częsci) do 3.0 tdi V6 w ASO po rabatach zaplaciłeś UWAGA 1200 zł??? :shock3:

Opublikowano (edytowane)

No tak, nie ja, może nie było to dokładnie 1200zł ale kwota zbliżona. Ale tak działa CIG przecież. Nikt nie serwisuje auta w ASO :facepalm: ?? Nikt się tym nie interesuje tylko po garażach? Przecież są osoby co mają nowsze auta, do 2 lat gwaracja, pozniej 3 lata dobej woli z katalogu importera, a pozniej serwisując auto mamy CIG.

Edytowane przez rodzyn889
Opublikowano (edytowane)

Nie no serwisowałem, ale jak krzyknęli 12 tys to zemdlałem. jak mnie docucili to z czkawką wróciłem do domu taksówka bo nie byłem w stanie prowadzić.

Edytowane przez bosniak_sg
Opublikowano

Nie wiem co oni Ci wymienili skoro 1200zl to 30%.... Napewno nie kompletny rozrzad.

Opublikowano

Chyba że w tym 2.0 tdi to by sie zgadzało

Opublikowano (edytowane)

Częsci 3600zł bez marży (pracownicza), stawka 50% robocizny (bo to pracownik) około 2300zł. Z tego 70% pokrywa importer a 30 płaci klient.

Dla klienta indywidaulnego stawka 100% rbh + częsci 5300 około, więc powiemy 2500zł . Nie są to opowieści dziwnej treści, tylko to co można uzyskać, i na co dzień wielu klientów otrzymuje CIG wystarczy zapytać, nie ma ograniczeń wieku auta.

Auto a6 c6, pokazywałem w galerii jakie kupiliśmy.

Edytowane przez rodzyn889
Opublikowano

Sprawdz lepiej co wymienili...

Opublikowano

Pewnie tylko górne napinacze, cena by się zgadzała, a wyjechałeś z aso jak by ci wielką przysługę zrobili.

Opublikowano

na 100% tylko górne. Juz sobie wyobrazam za wytarganie skrzyni czy silnika 2300 zł :polew: i w tym jeszcze cała wymiana tego rozrządu :polew::nabijasie:

Opublikowano (edytowane)

Łachy nikt nie robi ^_^ należy się jak psu buda. 2 lata gwarancji, wszystkie pozycje części na FV.

Proponuje skończyć temat CIG dla aut powyżej 5 roku. Jak ktoś będzie miał możliwośc to proszę doyptać u siebie u partnera serwisowego.

K.G. + przegląd = brak limitu czasowego na pokrycie kosztów.

Edytowane przez rodzyn889
Opublikowano

Po niedzieli pojadę do serwisu i spróbuję.

Opublikowano (edytowane)

Kompletny rozrząd ASO to 3584zł (cena z ostaniach 2 tygodni), cena bez rabatu i osiągalna dla każdego szaraka. Większość mechaników i sklepów od tej ceny ma rabat rzędu 15-20%

Dobra wola producenta w moim przypadku (2x TSI VW i skoda) wynosiła odpowiednio 40 i 90 % i dotyczyła tylko i wyłącznie kosztu części. Producent nie finansuje wykonania naprawy (w audi również), od tego oczywiście są odstępstwa ale nie powinniśmy się nastawiać że ktoś nam to zrobi za free, zwłaszcza w starych a4

.

W pierwszym przypadku nie skorzystałem bo mi się nie opłacało (przepłaciłbym 1000 zł za to samo), w drugim wyszedłem na zero.

Rachunek 3580/70% = 2500 zł czyli za części płacimy 1000 zł + robocizna (piszecie 2300 zł), co razem daje 3300 zł co i tak się opłaca. Ja rozrząd kupuje za kwotę około 3100 zł i płacę marne 700 zł za robociznę (z 2masem) co i tak wychodzi drożej niż opcja ASO.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Byłem w ASO w Świdnicy,po wycenie cucili mnie 15 minut:) rozrząd plus wtryski 24tysiące!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...