Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8TFSI i 2.0TFSI problemy z klapami i dolotem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ech.. jakoś po 50km błąd powrócił, check się świeci, ale auto nie wpada w tryb awaryjny. Może ktoś z was zdekoduje głębiej ten błąd. Czujnik wymieniony na nowy klapy wyczyszczone wraz z zaworami, blaszka podłożona, bo faktycznie było już wystukane w tym miejscu. Jak błąd usuwam to średnio po ok 30-50km wróci 

 

Screenshot_20170127-165259.png

Opublikowano

A jak robisz test to jakie wartości odczytujesz z klap?

Opublikowano
2 godziny temu, olinek2 napisał:

A jak robisz test to jakie wartości odczytujesz z klap?

A czym zrobić taki test ? Obecnie mam tylko zwykłe elm 327 pod normalny komputer podpiąć musiał bym do mechanika. Wtedy tutaj podesłać wyniki, czy on już będzie wiedział co z tym zrobić?

 

Opublikowano

a czy ten blad klapek kolektora wplywa w jakis sposob na spalanie? 

Opublikowano

Nie powinien :) jedynie na moment lekko.

Opublikowano

Ja u Siebie również zdjąłem kolektor ale odziwo prawie czysto kolektor praktycznie bez nagaru auto prawie 168 tys

IMG_20170630_200537.jpg

IMG_20170630_200212.jpg

IMG_20170630_201810.jpg

IMG_20170630_203328.jpg

Opublikowano

Powiem tak - w sobotę odebrałem auto a4 b8 1.8tfsi od ELEKTRYKA SAMOCHODOWEGO. Pojawił sie u mnie check błąd: czujnika położenie klap w kolektorze ssącym o numerze P2015 00 - oddałem do mechanika i strwierdził że jak sama nazwa wskazywała czujnik się zepsuł. Dzwonię do ASO o taki czujnik i okazuje się że są aż 3 CZUJNIKI : temperatury, silniczek, i coś na pppppp.. nie mogę sobie przypomnieć. i właśnie o ten czujnik chodziło i powiedzieli 500zł.  co się okazało to każdy kosztuje min 500zł. 

Mój mechenik powiedział że trzeba to wyłączyć i powiem wam że chyba najlepszy pomysł. czytałem że po wymianach i tak po jakimś czasie wraca i nie ma sensu. Tyle się pisze o wyłączaniu tego w ON ale jestem tego przykładem że w PB też jest to możliwe. Sam elektryk powiedział że w ON wyłącza na bieżąco ale PB 1 raz.  Przejechałem 100km w mieście i 200 trasa i powiem wam że wszystko OKAY.  Właśnie dzisiaj byłem na pomiarach i wszystkim co z tym związane.   

Mam wgrane mapy silnika dostosowanie do właśnie mojego i myślę że będzie okay a nadomiar tego wydaje mi się że lepiej ciągnie od dołu!!!   CZEKAM NA INFO CO U WAS 

 

Opublikowano

Witam Panowie 

Mam problemik z klapami mój mechanik powiedział że prawdopodobnie trzeba będzie wymienić cały kolektor ssący co za tym idzie albo szrot albo audi

No więc wybrałem to drugie oddałam na diagnostykę i powiedzieli mi że na 80 procent to jest to jeszcze muszą przeprowadzić jakieś testy i powiedzą mi co i jak na 100% 

I tu moje pytanie bo powiedzieli mi że nie wymienia mi całego kolektora tylko mają jakiś zestaw naprawczy czy ktoś z was o tym słyszał i jak to wygląda? 

Auto to A4 B8 1.8tfsi 

W necie znalazłem coś takiego jeszcze:

 

Wszystko spoko ale jak to oszuka czujnik żeby nie wywala błędy?

Dzięki za pomoc ?

Opublikowano

Nie oszuka, trzeba klapy wylaczyc programowo.

Opublikowano

Witam panowie

Przymierzam się do naprawy kolektora ssącego, jednak nie rozumiem jednej rzeczy w poradniku, a mianowicie jak naprawić ten ząbek, który się kruszy i klapy przez niego domykają się za bardzo. Zdjęcie kolektora, wyczyszczenie zaworów to żaden problem, nie rozumiem tylko jak naprawić ten ząbek. Dołączę link do filmiku w youtube, gościu w 11:15 minucie pokazuję tę część, o którą ja się pytam jak naprawić. Bo jak rozumiem to nie nagar jest problemem błędu 2015, lecz właśnie ten ząbek.

Opublikowano
41 minut temu, billi.91 napisał:

Witam panowie

Przymierzam się do naprawy kolektora ssącego, jednak nie rozumiem jednej rzeczy w poradniku, a mianowicie jak naprawić ten ząbek, który się kruszy i klapy przez niego domykają się za bardzo. Zdjęcie kolektora, wyczyszczenie zaworów to żaden problem, nie rozumiem tylko jak naprawić ten ząbek. Dołączę link do filmiku w youtube, gościu w 11:15 minucie pokazuję tę część, o którą ja się pytam jak naprawić. Bo jak rozumiem to nie nagar jest problemem błędu 2015, lecz właśnie ten ząbek.

Ten zabek sie wyciera z czasem i klapy siedza za nisko stad blad. Musisz cos wymyslic zeby pomiedzy te zabki dolozyc z 1mm..

Opublikowano (edytowane)

zapomniałem dodać link do youtube. 11:15 min o tym mówisz?

filmik jest z vw ale to chyba mniej więcej ten sam dolot

Edytowane przez billi.91
Opublikowano

Jestem po naprawie dolotu jak w poradniku i niestety ale u mnie blad cały czas wraca. Przy okazji ładnie wyczyscilem silnik z nagaru, a same klapy siedzą mocno i działają prawidłowo, chodzą lekko. I teraz nie wiem czy cały czas blad jest w klapach czy może w czujniki. Podłączyłem się pod kompa na live data i jest tam jedna pozycja która może wskazać błąd, wrzucę screena shota i może ktoś z forum będzie wiedział o co w tym chodzi

20191003_125143.jpg

20191027_143905.jpg

Opublikowano (edytowane)

Na aliexpress niedostępne są czujniki po wpisaniu kodu audi, jednak to samo szło do passata, a więc wpisując numer części 07L 907 386 mamy czujnik który prawdopodobnie pasuje do każdego kolektora w b8, montowałem go dokładnie do 1.8 TFSI CABD, polecam działa jak oryginał a jest 9 razy(dosłownie) tańszy

Edytowane przez pawel-174
Opublikowano
W dniu 27.10.2019 o 16:14, billi.91 napisał:

u mnie blad cały czas wraca

Trochę bez sensu odpisywać po takim czasie, chociaż sam zanim naprawiłem ten błąd minął rok a więc może nadal jeździć z check engine, jeśli tak to identyczny błąd wyskakiwał mi i problemem okazał się właśnie czujnik, zamówiłem nowy z aliexpress i wszystko działa

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.03.2020 o 01:01, pawel-174 napisał:

Na aliexpress niedostępne są czujniki po wpisaniu kodu audi, jednak to samo szło do passata, a więc wpisując numer części 07L 907 386 mamy czujnik który prawdopodobnie pasuje do każdego kolektora w b8, montowałem go dokładnie do 1.8 TFSI CABD, polecam działa jak oryginał a jest 9 razy(dosłownie) tańszy

Mam ten sam silnik co Ty, problem klap powrócił mi po kilku latach. Kiedyś próbowałem wymienić ten czujnik ale mi nie współpracował ten z Ali więc wszystko wyczyściłem, założyłem stary i było ok. Masz jakieś zdjęcia z wymiany? 

Ten nowy czujni cały czas mam i zastatawiam się, czy go nie wymienić ale niepokoi mnie jego praca, podczas ruchu osią występuje taki charkteystyczny przeskok pod koniec zakresu. 

Dodam, że błąd pokazuje stuck open natomiast same klapy pracują podczas dodawania i odpuszczania gazu. 

Na wolnych obrotach powazuje wartość otwarcia rzędu 42% na wysokich 92%.

Adaptacja kończy się niepowodzeniem.

Próbowałem klapy regulować ręcznie i pracują w pełnym zakresie. Nagar i cały kolektor czyszczony 3 lata temu (jakieś 30kkm), nie zauważyłem wtedy żadnego zużycia ani uszkodzenia w kolektorze. 

Jest możliwość wyłączenia programowo tego czujnika z poziomu VCDS LUB VAS? 

No i najważniejsze dla mnie, czy po usunięciu programowym i fizycznym auto przejdzie mi przegląd na analizatorze spalin (Norwegia). 

Edytowane przez cronix
Opublikowano
W dniu 16.06.2020 o 13:52, cronix napisał:

Jest możliwość wyłączenia programowo tego czujnika z poziomu VCDS LUB VAS? 

No i najważniejsze dla mnie, czy po usunięciu programowym i fizycznym auto przejdzie mi przegląd na analizatorze spalin (Norwegia). 

Nie da. Należy przeprogramować ECU np. MPPSem. Z tego co mi wiadomo powyżej 3000 obr/min klapy są w pełni otwarte, więc jeśli test jest powyżej tej wartości, to chyba nie powinno stanowić to problemu, choć nie dam za to sobie ręki odciąć:eusathink:

Przy podmianie mapa też musi być zmieniona, aby poniżej tych 3000 silnik nie wariował. AFR ma być stały, 14.7, a przy otwartych klapach będzie więcej powietrza więc dawka paliwa może być większa, żeby ten stosunek zachować albo przepustnica przymknięta, żeby nie zalewać zbyt dużo powietrza. Jak to jest rozwiązane to już wiedzą profesjonaliści :D

Opublikowano
W dniu 16.06.2020 o 14:52, cronix napisał:

Na wolnych obrotach powazuje wartość otwarcia rzędu 42% na wysokich 92%.

Adaptacja kończy się niepowodzeniem.

Rozumiem że to wartości z czujnika z aliexpress? Jeśli chodzi o dziwny skok tego czujnika (z ali) to jak najbardziej występowało to i w moim, podstawą przy wymianie jest to aby wyciągając stary, nowy włożyć w takiej samej pozycji jak stary.. Zdjęć z wymiany żadnych niestety nie posiadam, ale pamiętam że już po samym podłączeniu czujnika z aliexpress, pokazywał mi inne wartości niż oryginał. Tak czy siak po założeniu tego od chińczyka samochód skończył wywalać check engine. Jeśli chodzi o adaptacje to do końca nie jestem pewien czy była ona potrzebna... Z tego co kojarzę, u mnie po najzwyklejszym skasowaniu błędu, check engine powracał po około 3 godzinach jazdy. Czy próbowałeś usunąć błąd check engine bez adaptacji? Spróbuj, jeśli nie wywali ci błędu po paru sekundach od odpalenia auta, to znaczy że nie jest to wcale wymagane...

 

Do końca nie rozumiem co zrobiłeś z tym nowym czujnikiem, ale jeśli nie montowałeś go to polecam wymieniać i nie zastanawiać się.. Aby wymienić czujnik niestety trzeba zdemontować kolektor, chociaż to tylko z 12 śrubek :wink:

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.06.2020 o 11:17, pawel-174 napisał:

Rozumiem że to wartości z czujnika z aliexpress? Jeśli chodzi o dziwny skok tego czujnika (z ali) to jak najbardziej występowało to i w moim, podstawą przy wymianie jest to aby wyciągając stary, nowy włożyć w takiej samej pozycji jak stary.. Zdjęć z wymiany żadnych niestety nie posiadam, ale pamiętam że już po samym podłączeniu czujnika z aliexpress, pokazywał mi inne wartości niż oryginał. Tak czy siak po założeniu tego od chińczyka samochód skończył wywalać check engine. Jeśli chodzi o adaptacje to do końca nie jestem pewien czy była ona potrzebna... Z tego co kojarzę, u mnie po najzwyklejszym skasowaniu błędu, check engine powracał po około 3 godzinach jazdy. Czy próbowałeś usunąć błąd check engine bez adaptacji? Spróbuj, jeśli nie wywali ci błędu po paru sekundach od odpalenia auta, to znaczy że nie jest to wcale wymagane...

 

Do końca nie rozumiem co zrobiłeś z tym nowym czujnikiem, ale jeśli nie montowałeś go to polecam wymieniać i nie zastanawiać się.. Aby wymienić czujnik niestety trzeba zdemontować kolektor, chociaż to tylko z 12 śrubek :wink:

Czujnik a Aliexpress leży od trzech lat w schowku ?

Zalozylem go po tym jak pierwszym razem wyskoczył mi check. Niestety na kolejny dzień został wymieniony spowrotem na stary (check świecił się dalej). 

Wartości 42% pokazuje na biegu jałowym natomiast 92% powyżej 3tys obrotów, są to wartości na ori starym czujniku. 

Do tego podczas rozruchu zanim nie zejdzie ze ssania silnik dostaje drgawek, pluje w wydech i czuć mocno benzynę w spalinach. ?‍♂️

No właśnie to jest ta niemiecka myśl techniczna, żeby wymienić ten czujnik trzeba demontować kolektor ✌️?

Edit 11.07.2020

A więc dzisiaj znalazłem chwilę żeby pogrzebać pod maską.

Pełen nadziei znalazłem w schowku nowy czujnik z Ali o numerach 07L907386 który przeleżał tam kilka lat?, wykręciłem filtr oleju, odłączyłem wtyczkę od ori czujnika z kolektora i podłączyłem chińczyka. 

Odpaliłem VCDS żeby sprawdzić wartości i czujnik pokazuje wartości płynnie od 0% do 99% ?

Moja radość natomiast minęła, kiedy zorientowałem się, że wartości które podaje czujnik z wartościami które powinien wskazywać są całkowicie odwrotne ?‍♂️

Sam zacząłem już wątpić w to, co widzę.

Czy ośka klap po jednej i drugiej stronie kolektora posuszą się w tym samym kierunku, czy jest z którejś strony jakaś zębatka u zmienia kierunek w przeciwny? 

Po sprawdzeniu w etka części zamiennych wychodzi, że ori czujnik 06j907386 nie jest wymienny z 07L907386 tylko z 06J998386. To by potwierdzało, dlaczego nie pokazuje dobrych wartości. 

Zamowilem już kilka czujników 06J998386 i 06j907386. Jeśli okaże się, że będą pokazywały dobre wartości to jeden zostanie u mnie, reszta pójdzie na sprzedaż ?

Edit 06.08.2020

A więc tak - czujniki do mnie dotarły ?

Odpiąłem kostkę od czujnika przy kolektorze, podłączyłem czujnik 06J907386 i wszystkie parametry pokazuje książkowo ? 

Tak więc wedlug etki czujniki 07L i 06J nie są wymienne i to by się zgadzało. Wyglądają tak samo ale parametry w moim przypadku pokazują całkowicie inne (podkreślam, że oba nowe).

Mam nadzieję, że niedługo znajdę czas, żeby zdemontować kolektor i podmienić ten wadliwy ? oby bez żadnych niespodzianek. 

Jak ktoś potrzebuje czujnik 06J907386 lub 06J998386 to zapraszam  ??

IMG_20200727_160158.jpg

No i po robocie. Korzystając z wolnej chwili wymieniłem czujnik położenia klap w kolektorze, przy okazji wyczyściłem zawory z nagaru. Tragedii nie było z racji tego, że czyściłem go jakieś 3 lata temu. 

IMG_20200821_211112.jpg

IMG_20200821_203835.jpg

Efekt? Usterka usunięta w 100%, brak kontrolki silnika na zegarach, brak błędu zablokowanych klap. 

Same klapy działają bez żadnych oporów, nie ma też żadnych luzów. Problemem był tylko i wyłącznie czujnik. Został wymieniony na nowy o takim samym numerze (06J907386). 

Stary czujnik pracował w zakresie około 50% do 99%. Komputer pokazywał błąd zablokowanych otwartych klap (stuck open).

Na wykresie patrząc od lewej nowy czujnik i jego zakres pracy bez adaptacji, od prawej stary czujnik i jego zakres pracy. 

IMG_20200823_145706.jpg

Nowy czujnik po podłączeniu przy zdemontowanym kolektorze od 15-20% do 99%. Po złożeniu wszystkiego do kupy, wykonaniu adaptacji zakres pracy czujnika 0%-99%.

Nadmienię, że prócz kontrolki silnika problemem była bardzo nierówna praca silnika, falowanie obrotów, odczuwalny, spadek mocy, mniejsza elastyczność. 

IMG_20200822_121610.jpg

Edytowane przez cronix
Opublikowano

W jakich warunkach należy przeprowadzić procedurę adaptacji czujnika położenia klap? Bo mam błąd "Anulowano ze względów bezpieczeństwa".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...