Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wysokiego ciśnienia - opiłki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie to jeszcze jedno pytanie.

Zakładając, że pompa 04l130755e podejdzie do cagb jak wygląda sprawa regulatora ciśnienia skoro ten w nowej pompie będzie na wyższe.

Założyć regulator od starej pompy, sterownik sam ustawi regulator na 1800bar czy może pompa będzie wytwarzana cisnienie wyższe a dopiero przy listowe wtryskowej nastąpi jego obniżenie?

 

 

Opublikowano

Regulator sterujący ciśnieniem jest na listwie nie na pompie

Opublikowano
W dniu 19.03.2019 o 19:15, brolypl napisał:

Dzisiaj nie wytrzymałem i wyjąłem wtryski, jutro wrzucę je na EPS118 i zobaczymy czy wszystko ok. 2 tygodnie temu wyjmowałem zawór (jednostka dozująca) i znalazłem z 3-4 opiłki, dzisiaj nic nie znalazłem. Jeszcze nie wiem czym spowodowane są korekcje gdy auto zapalę rano i popracuje z 5min, wtedy rozbiegają się dobrze. Jeśli chodzi o auto to zapala bardzo dobrze, moc jest, spalanie ok

Tak wyglądają korekcję na zimnym

Tak przy 90*

 

54349907_257606568454575_5570319008042844160_n.jpg

54263999_440040370071961_4013224867380854784_n.jpg

54435577_645042435926985_16337600327450624_n.jpg

54437135_343076939656834_1432051137116110848_n.jpg

55576733_805492146487828_8370211289271631872_n.jpg

54254966_1920371764757033_7516916186521534464_n.jpg

55575749_516690202069319_6088984713316270080_n.jpg

Dzisiaj sprawdziłem swoje wtryski i wszystkie są w świetnej kondycji, trzymają wszystkie parametry.

Najpierw wleciały w myjkę ultradźwiękową na 20min i efekt jak na foto.

Następnie wrzuciłem na EPS118 i weryfikacja czy rozpylacz nie "kropelkuje" bądź jak co niektórzy lubią mówić "leje". Wklejam wideo z mojego pomiaru. Sprzęt robił pomiar pełnej dawki przy ciśnieniu 1830bar.

Niestety nadal nie wiem dlaczego mam takie korekcję tak z 5 min po zapaleniu. Skąd takie wahania?

 

54230674_1215266301971851_8520672330182033408_n.jpg

53344643_358830238297814_2617140559495561216_n.jpg

Opublikowano

Kompresje zmierzyles na zimnym i cieplym?

Opublikowano
58 minut temu, kuebk napisał:

Kompresje zmierzyles na zimnym i cieplym?

Rozumiem że chodzi o kompresję na cylindrach ? nie mierzyłem nic bo auto mam od miesiąca, zapala bez problemu, nie rzuca silnikiem przy zapalaniu, nie dymi, małe przymrozki nie stanowiły żadnego problemu dla auta, ma moc, jedzie bardzo dobrze

Opublikowano

Tak, kompresje na cylindrach. Jesli ma DPF to za bardzo nie zadymi, jesli nie ma zadnych problemow to bym sie nie przejmowal. Na zimnym to moze byc roznie, chwila minie zanim sie silnik nagrzeje i doszczelni. Jesli bardzo Cie to intryguje to sprawdz kompresje, w sumie od tego powinienes zaczac. ;)

Opublikowano

Wyjąłem wtryski bo trochę wystraszyłem się że może opiłki mogły pójść na rozpylacze i podciekają co kończy się stopieniem tłoków. Póki nie będę miał wyraźnych problemów nie będę się już czepiał auta na siłę no i obawiam się wykręcania świec :D

Opublikowano

Jak jest wszystko ok, spalanie, moc, bez wahań obrotów to czym się przejmować tym bardziej że wtryski wyszły bardzo dobrze na maszynie. Jak opiłki znalazłeś to wymień pompę na nową i zapomnisz o jakim kolwiek problemie. Świece możesz spokojnie wykrecać na zimnym silniku nic się nie stanie, raczej w starszych typu b5 były takie problemy ze ukrecila się świeca, poza tym to lekki mit o tych świecach bo też nie każdy wie że wykreca się je na zimnym motorze. Jak komp nie pokazuje błędu świecy a po zapaleniu po nocy nie ma zawahania obrotów i chwilowej nie równej pracy silnika mimo że nie ma mrozu, to raczej bym się świecami nie przejmował. 

Opublikowano

Jak chcesz zmierzyc kompresje na cieplym to nie za bardzo masz je jak wykrecic na zimnym.

Opublikowano

Wykrece na zimnym jak nie ruszane, zmierze, przykrece zagrzeje motor i odkrecam spowrotem jaki problem. 

Opublikowano

Są różne szkoły, ja wykręcałem na gorącym. Parę dni wcześniej nalałem zdziebkę oleju w każde gniazdo i świece poszły idealnie, prawie bez oporu.

Opublikowano

Nie widzę sensu pomiaru na ciepłym silniku, taki pomiar dałby coś gdyby objawy występowały od zapalenia i po zagrzaniu nie ustępowały. Wiadomo że silnik się doszczelnia na ciepłymi różnica w kompresji między ciepłym a zimnym może być znaczna

Opublikowano

Tak wygląda mój filterek. Ja tam na nim żadnych opiłków nie widzę i myślę że nie ma co się przejmować. 

8A89A475-3EF8-4BA4-8D2D-B3C27E185496.jpeg

EA3545EE-E03D-49F6-969F-CC47A2D244A8.jpeg

7BA56E16-4802-4DA9-81A1-29A2DC4C7FC5.jpeg

78184EA7-A50B-42D4-8B9B-FCC7DDBE08A1.jpeg

Opublikowano

Wygląda tak jakbyś umył go do zdjęć:)

oby jak najdłużej tak wyglądał:thumbup1:

Opublikowano
W dniu 19.03.2019 o 22:45, Arek476 napisał:

Mi też poszła pompa, 2008 rok przebieg 250 tys. Wie ktoś czy listwa z zaworem 057130764AB może być zamiast 057130764H?

Ktoś już zakładał Regulator ciśnienia 057130764AB do przedlifta ? Wszędzie jest napisane że pasuje do 1.6tdi i 2.0tdi ale brak oznaczeń silników.

Opublikowano
9 minut temu, brolypl napisał:

Ktoś już zakładał Regulator ciśnienia 057130764AB do przedlifta ? Wszędzie jest napisane że pasuje do 1.6tdi i 2.0tdi ale brak oznaczeń silników.

wg. etki  057130764AB  jest do silnika CJCB, jest tak samo na 1800bar 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.03.2019 o 17:47, Hohe napisał:

Tak wygląda mój filterek. Ja tam na nim żadnych opiłków nie widzę i myślę że nie ma co się przejmować. 

8A89A475-3EF8-4BA4-8D2D-B3C27E185496.jpeg

EA3545EE-E03D-49F6-969F-CC47A2D244A8.jpeg

7BA56E16-4802-4DA9-81A1-29A2DC4C7FC5.jpeg

78184EA7-A50B-42D4-8B9B-FCC7DDBE08A1.jpeg

Witam, nie wiem jak sobie te opiłki wyobrażasz, miałem coś takiego w mondeo TDCi i jak zlałem paliwo z baku to paliwo było mętne, jakby mleczne. Dopiero po kilku minutach ta zawiesina opadła i na dole był taki srebrny proszek. To są mikronowe drobinki jak mąka a nie opiłki w tego słowa znaczeniu a to sitko na zaworze nie ma szansa ich przefiltrować, oczka są po prosto olbrzymie

Edytowane przez aprox99
Opublikowano
12 godzin temu, aprox99 napisał:

Witam, nie wiem jak sobie te opiłki wyobrażasz, miałem coś takiego w mondeo TDCi i jak zlałem paliwo z baku to paliwo było mętne, jakby mleczne. Dopiero po kilku minutach ta zawiesina opadła i na dole był taki srebrny proszek. To są mikronowe drobinki jak mąka a nie opiłki w tego słowa znaczeniu a to sitko na zaworze nie ma szansa ich przefiltrować, oczka są po prosto olbrzymie

O jakim TDCI mowa? Jeśli chodzi o pierwsze modele to tam była pompa Delphi która miała dwie wady. Pierwsza to opiłkujące łożysko(opiłki metalowe), druga to metalowe skrzydełka pompki wycierały aluminiowy korpus przez co mieliśmy mikro opiłki aluminium. 

U mnie po wyjęciu tego zaworka były 3-4 opiłki na tyle duże że zatrzymały się na sitku

Opublikowano

To były mikroopiłki z aluminium

Opublikowano (edytowane)

Witam. Przy przy przebiegu 197 tys (oryginalny) dopadł mnie problem opiłków w pompie... Zero objawów.. Tryb awaryjny kontrolka świec żarowych po czym zgasł i nie odpalił.

Mam kilka pytań odnośnie wymiany i czyszczenia całego układu paliwowego.

1. Chce zamówić tą pompę z allegro lecz numer CE/CP4S1/R35/20 różni się symbolem S na końcu. Czy to ma jakieś znaczenie ? Wszystkie inne numery są identyczne.

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7931920715

2. Czy bak oraz przewody paliwowe wystarczy wypłukać pod ciśnieniem? 

3. Co z pompą w baku oraz pompa "progową"? 

 

Dziękuję za odpowiedź

IMG_20190325_143639.jpg

IMG_20190325_163241.jpg

Edytowane przez Radoo0103
Nie dodałem linku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...