Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swieci sie ABS ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja dokrecam tylne piasty na wyczucie bo nie mam klucza dynamometrycznego.

Akurat tego typu tarcz nie dokręca sie kluczami dynamometrycznymi ...Przynajmniej nie słyszałem o momencie "N "dokręcania tego typu łożysk...

Mozesz zrobić sobie znak np. przecinakiem na nakrętce i potem dokręcasz do tego samego położenia znaku co był przed odkręcaniem ....:decayed:

Albo dokręcając nakrętkę sprawdzasz luz na łożysku -dokręcasz aż zniknie luz i jest :thumbup1:

( najlepiej sprawdzać luz za pomocą założonego koła na piaste i przykręconego co najmniej na 2 śruby ....:wink:

Opublikowano

OK, to może uda mi się to w tym tygodniu ogarnąć.

Opublikowano
ja dokrecam tylne piasty na wyczucie bo nie mam klucza dynamometrycznego.

Akurat tego typu tarcz nie dokręca sie kluczami dynamometrycznymi ...Przynajmniej nie słyszałem o momencie "N "dokręcania tego typu łożysk...

....:wink:

nie wiem ,nie znam sie:decayed:

Opublikowano

Ruszyłem dziś czujnik w sumie bez problemu, nie mniej nic to nie dało, tzn może jest ciut lepiej ale nie wiele. Wydaje mi się, że przy wymianie tarcz hamulcowych mechanik założył nie równolegle pierścień od ABSu w stosunku do tarczy, ponieważ jak docisnę do niej czujnik do niej to wyczuwam "bicie" o niego kręcąc tarczą.

Jutro mam nadzieję, że uda mi się zdjąć tarczę i zobaczyć co jest na rzeczy.

Opublikowano

trzeba bylo sobie wszystkie czujniki tak poustawiac.albo masz zasyfione pierscienie.nie wiem czy przez otwory od szpilek w tarczy nie zobaczysz pierscienia.:hi:

Opublikowano

Podłącz Vaga i sprawdź jak wygląda prędkość kół z każdego czujnika ABS rozbieżność powyżej 1km/h jest jednoznaczna ze cos się na tym czujniku dzieje :) A dokładnie sprawdza się to w następujący sposób łączysz się z ABS następnie 08- bloki pomiarowe i bodajże kanał 001 i ruszasz do przodu i obserwujesz jak zmieniają się prędkości kół podawanych z czujników. Możesz zrobić loga z tej operacji łatwiej będzie ustalić który to czujnik babra :)

Opublikowano

Tak więc problem rozwiązany, uzupełniając temat jak ściągnie się zacisk tarczka jest widoczna. Nie mniej zdaje się, że podczas wymiany tarcz hamulcowych mechanik, źle nabił tarczkę ABSu do tarczy hamulcowej (tj nie były idealnie osiowo i występowało bicie). Jakoż, że kupiłem z rana nowe tarczki bo koszt nie wielki to wymieniłem z obu stron na nowe bo tamte wyglądały już na mocno zużyte i zdaje się, że to już były jakieś zamienniki bo wg. ETKI wyglądają one ciut inaczej.

Łożyska z kolei zakręciłem do oporu i poluzowałem o 1/4 obrotu (i jak mówi "sam naprawia" powinno dać się przesunąć śrubokrętem podkładkę pod nakrętką), wyszło praktycznie tak jak było.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

Opublikowano

Rzuć okiem kolego na mój temat:

http://a4-klub.pl/uklad-hamulcowy-96/problem-dzialaniem-absu-336402/

choć jeśli robione było przy przednich hamulcach to raczej można obstawiać czujnik ponieważ tam łatwiej go uszkodzić a w zasadzie to kabel. Ja robiłem logi prędkości kół i też ewidentnie wychodziło które to koło.

Opublikowano

:hi:

Skoro temat na tapecie to od razu zapytam czy ciężko (wymienić,przeczyścić,) czujniki ABS ? Bo doszły mnie słuchy że łatwo można uszkodzić coś tym bardziej że moje nie były ruszane od daaaaawna :D:naughty:

Opublikowano

Jeśli chodzi o tył bo tym się zajmowałem to normalnie się go wyciąga na zewnątrz (nie jest niczym przykręcony jak np w Golfie - gdzie ponoć właśnie się rozlatuje przy wyjęciu). Ja go ruszyłem bez najmniejszego problemu a rocznik auta ten sam ;)

Opublikowano

wymiana czujników jest prosta i nie ma co tam uszkodzić ja wymieniałem i ustawiałem i jest ok :wink:

Opublikowano

Okey dzięki dziś będę odpowietrzał hamulce to się tym zajmę :banan: .

Dzięki za pomoc :hi:

Opublikowano

Hej wszystkim. To ja opiszę swój przypadek świecącej żółtej kontrolki ABS. Dziś wymieniłem tarcze z łożyskami i klocki tył. Gdy kupiłem wszystkie graty to wziąłem do pracy na prasę aby w tarczach umieścić bieżnie łożysk i... oczywiście koronki ABS. Kupiłem takie jakie występowały na rynku czyli takie ząbkowane. Niestety te, które zdemontowałem ze starymi tarczami, co wcześniej było nie do podejrzenia były inne, niż te nowe. Stare były takie z okienkami na wylot a te nowe posiadają ząbki wystające w kierunku czujnika. Teraz pytanie czy to ma wpływ na świecącą się od pierwszego momentu po wymianie kontrolką ABS? Jak założyłem tarczę i skręciłem łożysko to zanim założyłem jarzmo podejrzałem odległość między ząbkami a czujnikiem i opiewała ona na spokojnie 3mm - z tego, co czytam to za dużo i że da się tą odległość wyregulować między 0,6mm do 0,8mm ale czy to załatwi sprawę skoro koronki są inne?

Jeszcze mam pytanko - czy gdy ABS jest wyłączony (świeci się kontrolka) to pedał hamulca jest bardziej miękki i łapie niżej?

Będę wdzięczny za podpowiedzi

Kuba

Opublikowano

zdejmij jarzmo, bedziesz widziec polożenie czujnika wzgledem koronki

przyłóż jakieś drewienko i delikatnie pukaj w czujnik, powinien sie dosunąc

Opublikowano

A coś w temacie koronki - założoną mam inną, czy to jest problem czy jedynie ten odstęp od czujnika?

Opublikowano

trzeba było sprawdzic czy jest tyle samo oczek

Opublikowano

Właśnie sprawdziłem i jest tyle samo - po 45
Czyli regulacja odstępu powinna rozwiązać problem.
W sobotkę to uczynię i dam znać.


Dosunąłem (młoteczkiem) czujniki aż zaczęły "skrobać" po zębatkach po czym odsunąłem je dosłownie minimalnie i wsio działa bez problemu.
Także ten sposób z regulacją odległości czujników działa w 100%.

Opublikowano

:thumbup1:

Opublikowano

Witam. Mam taki błąd jak na obrazku. Skasuje się i po przejechaniu kilku metrów wraca? Od czego zacząć diagnoze?

10941285_865975450113119_205034042_n.jpg

Opublikowano

Witam,

Problem dotyczy kontrolek ABS ,ESP. Zapalają się chwilę po ruszeniu samochodem. VAG powiedział:

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

27-00 - Implausible Signal

Wcześniej miałem podobny problem, lecz pojawiał się sporadycznie, najczęściej właśnie przy ruszaniu samochodem i dotyczył przedniego lewego sensora. Przeczyściłem koronkę bo była zardzewiała i teraz pojawia się wyżej wymieniony błąd. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale w międzyczasie zamontowałem tempomat i był odłączany akumulator. Czy mogło się coś rozkalibrować? Zajrzałem do bloków pomiarowych i każdy czujnik pokazuje taką samą prędkość.

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...