Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie Pacjent 2.0 CPMA z usa 80 tysi przelotu rozkręciłem ostatnio przed nowym softem dolot w celu sprawdzenia czy nie ma nagaru , o dziwo można powiedzieć że czysto widać było chonowanie na cylindrach i 0 nalotu na tulei powyżej pierścieni , podejżewam ze ten wtryskiwacz w kolektorze to do czyszczenia dolotu z nagaru , nowe dp zastąpiło katalizator , dwie środkowe puszki wydechu zostały wywalone tylko ostatnia pucha została teraz przy zmianie biegów , łopatkami strzela z wydechu  jak rs6 :P troche panikowałem ze bierze olej ale staneło w połowie na mmi i tak stoi , nie ma to jak tradycyjny bagnet , no i chciałem sie was poradzić ile wytrzyma łańcuch w tym aucie , myślałem ze komputer mi pokaże gdy łańcuch sie naciągnie i będzie pokazywał złą synchronizacje między górą a dołem , ale słysząłem że w 2.0 sie tak nie dzieje , pozdrawiam

audi ok.jpg

IMG_20170408_145958.jpg

IMG_20170408_142005.jpg

Opublikowano

Brak synchronizacji wyrzuca jak lancuch juz przeskoczy na walku..  na lancuch i napinacz nie ma recepty. Mialem kilka ponizej 100tys km ktore przeskoczyly, ale i takie powyzej 200tys km ktore chodzily bez problemu.. najbardziej narazone wg mnie sa te ktore wiekszosc przebiegu robia na krotkich odcinkach, a to ze wzgledu na czeste odpalanie silnika, a co za tym idzie szybsze wyrabianie sie zapadki w starym modelu napinacza zapobiegajacej rozluznieniu sie lancucha po spadku cisnienia oleju.

Opublikowano

Czy jest ktoś na forum kto po samej wymianie pierścieni przejechał już około 25-50 tys? Pytam bo słyszałem opinie ze tłoki należy rowniez wymienić żeby problem po czasie nie wrócił.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Z tego co mi wiadomo, to MMI zapamiętuje wartość ostatniego pomiaru poziomu oleju i dopóki się go nie zresetuje (wyjęcie kluczyka, otwarcie maski na kilka sekund) będzie ciągle pokazywał taki sam poziom, nawet jeśli tak na prawdę spada.

Opublikowano
2 godziny temu, soczi napisał:

Z tego co mi wiadomo, to MMI zapamiętuje wartość ostatniego pomiaru poziomu oleju i dopóki się go nie zresetuje (wyjęcie kluczyka, otwarcie maski na kilka sekund) będzie ciągle pokazywał taki sam poziom, nawet jeśli tak na prawdę spada.

pierwsze słyszę :o

 Jak jeździłem to widziałem, że po przejechaniu x tys km spadło na mmi troche.. ale nie mówię, że na 100% przez te x km nie otworzyłem maski ani razu.

Jesteś pewny na 100%, że tak jest?

pozdro

Opublikowano
2 minuty temu, ffi napisał:

pierwsze słyszę :o

 Jak jeździłem to widziałem, że po przejechaniu x tys km spadło na mmi troche.. ale nie mówię, że na 100% przez te x km nie otworzyłem maski ani razu.

Jesteś pewny na 100%, że tak jest?

pozdro

Wiem do od mojego mechanika, sprawdziłem u siebie i się potwierdziło. Po resecie zrobiłem pomiar na krzywym podłożu - pokazało mniej niż powinno na płaskim. Później na płaskim dalej tak pokazywało, dopóki nie zrobiłem resetu. Ale nie wiem czy dotyczy to wszystkich modeli/roczników.

Opublikowano
8 minut temu, soczi napisał:

Wiem do od mojego mechanika, sprawdziłem u siebie i się potwierdziło. Po resecie zrobiłem pomiar na krzywym podłożu - pokazało mniej niż powinno na płaskim. Później na płaskim dalej tak pokazywało, dopóki nie zrobiłem resetu. Ale nie wiem czy dotyczy to wszystkich modeli/roczników.

o widzisz dobrze wiedzieć taką ciekawostke. Sprawdze u siebie jak będę miał okazję. Chociaż nie ukrywam najlepiej zainwestować w bagnet(czego ja nie zrobiłem bo szkoda mi 100zł)

Pozdro

Opublikowano

Pewnie warto zainwestować w bagnet. I mierzyć olej na równym podłożu ;)

Opublikowano

Ja bym jednak nie dramatyzował.

MMI też działa i widać ubytek oleju choć oczywiście nie tak precyzyjnie jak na bagnecie.

Opublikowano
51 minut temu, mcemsi napisał:

Ja bym jednak nie dramatyzował.

MMI też działa i widać ubytek oleju choć oczywiście nie tak precyzyjnie jak na bagnecie.

no ja tam ufam mmi szczególnie, że nie mam problemu z poborem oleju więc nie muszę sprawdzać tak często ale jednak bagnet byłby pewniejszy.

Opublikowano

na szczescie te silniki daje rade naprawic i jest ok, ale co bedzie w przyszlosci? chyba takie cos...

 

 

2027.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony warsztat we Wrocławiu? Problem z braniem oleju (tłoki, pierścienie ..) ?

Opublikowano
na szczescie te silniki daje rade naprawic i jest ok, ale co bedzie w przyszlosci? chyba takie cos...
 
 
2027.jpg.838e8ce7b0684c8ce72b89e5c032fb35.jpg


Tylko jak z trwałością po tej naprawie? Jestem ciekawy co bedzie po przejechaniu 20-50 tys.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kilku moich klientow zrobilo juz po 70-90tys km i narazie wszystko jest ok..

Opublikowano
21 godzin temu, Orest napisał:

Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony warsztat we Wrocławiu? Problem z braniem oleju (tłoki, pierścienie ..) ?

Miałem ten sam problem. We Wrocławiu nie znalazłem nikogo kto miałby doświadczenie z taką operacją. Kopnąłem się pod Ostrów do Michała (kixi4) i to była bardzo dobra decyzja. Przy poziomie skomplikowania tego silnika lepiej go dać komuś kto zrobił takich silników dużo niż komuś kto ma się dopiero uczyć. Od remontu zrobiłem 12 tys km. Trudno mi szacować teraz pobór oleju, bo MMI jest bardzo nieprecyzyjne - w każdym razie pomiędzy serwisami dolałem 1 raz pół litra. Mam wrażenie, że obecnie olej ucieka jedynie przez odmę i turbo a nie przez pierścienie.  

Opublikowano
23 godziny temu, kixi4 napisał:

Kilku moich klientow zrobilo juz po 70-90tys km i narazie wszystko jest ok..

Ja też jestem klientem Michała z lutego. Od tamtej pory przejechałem już 4 tys km. Po 2 tys. chip (1.8 TFSI) z 160 KM i 250 Nm na 205 KM i 325 Nm (zachowawczo). Spalanie lekko w dół. Poziom oleju na MMI nie drgnął.

Michał podchodził do mnie jako klienta wręcz bardzo profesjonalnie i indywidualnie. Jestem bardzo zadowolony i serdecznie polecam kixi4!

Nie żałowałem ani chwili, że zostawiłem auto u fachowca choć oddalonego o ponad 300 km od mojego miejsca zamieszkania.

Wiele osób pisze do mnie w sprawie zapytania o cenę usługi - możecie śmiało napisać do Michała jaki macie silnik, przelot, rok prod., ilość przepalanego oleju a Michał poda Wam przybliżony koszt. W moim przypadku koszt nie wzrósł w czasie remontu i wyniósł 5500 PLN.

Opublikowano

Witam wszystkich, a więc tak jak koledzy wyżej piszą, naprawdę warto przejechać nawet te parę set kilometrów, do kolegi Michała - kixi4, bo on ma w tym spore doświadczenie, ponieważ tych aut zrobił już kilka dziesiąty, a nie parę jak na innych nędznych warsztatach.

Ja robiłem remont u Michała - kixi4 w listopadzie 2016, na dzień dzisiejszy zrobiłem ponad 8 tyś i wszystko w jak najlepszym porządku a ubyło może z 2 setki oleju i to pewnie przez odmę i turbo poszło, bo to norma w tych autach.

Opublikowano

Witam. Stosunkowo często padają mi cewki. W ASO powiedzieli ze przez to iż świece są zalewane olejem. Jutro musze przejechać 200 km i boję się że znów stanę w drodze i bez lawety się nie obejdzie. Tu też moje pytanie czy przeczyszczenie świec w czymś pomoże ?

Opublikowano

Tak pomoże. I jak jedziesz 200km to weź sobie klucz do świec. Przeczyścisz i pojedziesz dalej. Taki Masz efekt jak bierze ci ok albo więcej niż1 litr na 1000km.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przewaga dzieki  technice. Trzeba kiedys wylac wiadro wody na glowe. Oczywiscie zimnej. Potem na trzezwo przemyslec temat. Jakos tych naszych aut jest mierna. Nie nadaja sie do normalnej jazdy jaka uprawia Kowalski. Trzeba miec zastepcze, pewne auto np toyote 1.6 gdy wymarzone ałdi stoi w serwisie. W jakim byscie stanie nie kupili i jak zadbane to i tak to juz stare trupy w ktorych co chwile sie cos psuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...