setrix Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Tylko pierścienie i panewki za 5k?! Robocizna 2 tys.Czesci 2 tys,plus odma,jakies drobne czesci,geometria po wyjeciu motoru,vaku pompa..
olinek2 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 To tłoki chyba też wymieniałeś, skoro 2k za części, albo rozrząd?
griga-st Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Zestaw naprawczy to tłoki z pierścieniami i chyba korbowody. Pierścienie nowego typu nie pasują do starych tłoków. Także jak komuś tylko pierścienie wymieniali, to lipa będzie...
setrix Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 To tłoki chyba też wymieniałeś, skoro 2k za części, albo rozrz Rozrząd był ok.Reszta wymiana.Auto nie bierze ani grama:)
Dev Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Dziwna troche sprawa z tym tlokami. Kolega robił strokera z 1.8T na 2.0T w B5 tloki z AXXa ktory brał olej a stroker nie ciągnie ani grama, więc jak to jest ?
olinek2 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Kwestia cylindrów również. To jak są honowane. Olej też silnik ciągnie jak zbierające się zapchają, przy przekładaniu pewnie obrączki nowe poszły.
Dev Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Wg mnie to nie jest wina tlokow i pierścieni tylko zyebanej konstrukcji odmy tak jak ma się to w ALTku
olinek2 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 W naszych 2.0TFSI odma poprawiona zmniejsza ilość szmanego oleju o mnie więcej połowę. Jednak wadliwa konstrukcja pierścieni w połączeniu ze świetnymi olejami na PL rynku wcale nie poprawiają sytuacji. Tak więc odma to nie wszystko. Fakt faktem, że odma w TFSI jest dość mocno skomplikowana, a silnik ma spore przedmuchy (luźne pasowania), co wymusza taką konstrukcję.
kiko79 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 większość silników audi/vw są złożone na luźno. Taka cecha tej marki. Dzięki temu możesz w sumie od razu dawać w palnik ale przez to masz większą mgłę oleju, która wali w odmę. A ta wiadomo jak jest źle skonstuowana powoduje znaczne ubytki. No śliniki pasowane ściśle też mają wady, bo co prawda ubytków oleju nie ma (mam focusa benz. silnikiem 1.6 - ńależy to "ścisłych" i oleju nie bierze ani grama) ale ryzyko przegrzania silnika lub bardzo szybkiego zatarcia w przypadku awarii układu smarowania jest niezykle duże.
MarcinOslo Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) setrix ,a robiles jakies dokladne pomiary ze piszesz ze Ci nie bierze ani grama ? ,watpie MMI nie masz sie co sugerowac ,bo ten system mierzy jak chce ,to tylko pomiar orientacyjny. Wg mnie to nie jest wina tlokow i pierścieni tylko zyebanej konstrukcji odmy tak jak ma się to w ALTku Odma swoja droga ,ale pierscienie i tloki rowniez byly wadliwe ,przepaly oleju rzedu 1-2l/1000km nie braly sie z samej odmy. Edytowane 9 Grudnia 2014 przez MarcinOslo
griga-st Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Tak jak Marcin piszesz, tez wydaje mi się ze to i tłoki, i odma. Ludzie piszą ze po wymianie odmy spalanie oleju zmniejsza się tylko nieznacznie. Dopiero Stage II daje poprawę przy założeniu ze blok jeszcze nie jest porysowany. Nowe silniki są widocznie ciaśniej spasowane bo zużycie paliwa wzrosło mi o m/w 0,5-0,7L/100. Wydaje mi się ze to bardzo dużo. Oleju tez trochę ubyło na bagnecie. Na MMI dalej MAX Zasadnicza różnicę jaka zauważyłem pomiędzy starymi a nowym silnikiem to to ze olej po przejechaniu ok.1kkm jest jeszcze czysty gdzie w starych silnikach był już czarny jak w dieslu. Ale dlaczego dolot tak strasznie wygląda jak to pokazują na zdjęciach? Moze tez przez ta pieprzona odmę?
setrix Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 setrix ,a robiles jakies dokladne pomiary ze piszesz ze Ci nie bierze ani grama ? ,watpie MMI nie masz sie co sugerowac ,bo ten system mierzy jak chce ,to tylko pomiar orientacyjny. Zrobione 1.5 tys po remoncie,sprawdzane bagnetem serwisowym.Nie ubywa nic,w koncu:) Wg mnie to nie jest wina tlokow i pierścieni tylko zyebanej konstrukcji odmy tak jak ma się to w ALTku Odma swoja droga ,ale pierscienie i tloki rowniez byly wadliwe ,przepaly oleju rzedu 1-2l/1000km nie braly sie z samej odmy. setrix ,a robiles jakies dokladne pomiary ze piszesz ze Ci nie bierze ani grama ? ,watpie MMI nie masz sie co sugerowac ,bo ten system mierzy jak chce ,to tylko pomiar orientacyjny. Zrobione 1.5 tys po remoncie,sprawdzane bagnetem serwisowym.Nie ubywa nic,w koncu:) Wg mnie to nie jest wina tlokow i pierścieni tylko zyebanej konstrukcji odmy tak jak ma się to w ALTku Odma swoja droga ,ale pierscienie i tloki rowniez byly wadliwe ,przepaly oleju rzedu 1-2l/1000km nie braly sie z samej odmy. NIiestety Panowie,to wina pierscieni,ktore przed zmiana sa cienkie jak zyletki(po demontazu wrecz wyginaly sie na wszystkie strony)-po zmianie,zdecydowanie grubsze,dlatego tez i inne tłoki są
md40 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Panowie, Podrzuci ktoś nr katalogowy, tej zmodyfikowanej odmy?Co wraz z odmã należy wymienić, uszczelki ?
slawek16-1988 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 (edytowane) Ja u siebie jestem po wymianie pierścieni i odmy. z 1.2l/1000km zszedłem na ok 0.6l/1000km. Początkowo zalany był silnik Castrolem 5w/40 i odniosłem wrażenie im większy przebieg na oleju tym spalanie rosło, po 5tys.km zalałem silnik Motulem 5w/40 od kolegi z forum i co ciekawe od wymiany zrobiłem już 800km a komp pokazuje minimalny ubytek oleju czyli ok 0,1l/1000 czyli jakość oleju też ma wiele do życzenia... Edytowane 14 Grudnia 2014 przez slawek16-1988
griga-st Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Panowie, Podrzuci ktoś nr katalogowy, tej zmodyfikowanej odmy?Co wraz z odmã należy wymienić, uszczelki ? 06H103495J set razem z uszczelka. Do tego śruba mocująca N 10725401. @slawek16 0,6L po remacie?? To coś chyba nie teg´s? Nie wymienia się samych pierścieni...
slawek16-1988 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Około 0.6L. Musiał bym bagnetem sprawdzać żeby idealnie sprawdzić spalanie, ale jak pisałem po wymianie w późniejszym czasie odmy i zalaniu Motulem 5w/40 spalanie teraz jest w granicy 0.1-0,2L/1000km. Silnik ma 200tys, swoje już na pewno przeżył, najrozsądniej chyba było by założyć nowy poprawiony motor a to że koszta remontu duże nie były ok 2500zł to można było zaryzykować wymianę samych pierścieni
griga-st Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Musisz chyba jeszcze pojeździć i pomierzyć. Samym olejem (ok.)0,4L/1kkm nie ma szans ograniczyć. Wymieniałeś tez łańcuchy?
slawek16-1988 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Dokładnie jak mówisz, ale wynik jak dla mnie jest zadawalający nie oczekuje zerowego spalania oleju od tej niedopracowanej jednostki;) Łańcuchy przypuszczam że były już wymieniane bo było grzebane przy silniku już wcześniej ale pyzatym bez zastrzeżeń.
widur84 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Ponieżej link do bloga typka, który mocniej przyjrzał się spalaniu oleju w 2.0tfsi. http://www.spalacz.pl/olej-i-jego-spalanie-w-silniku-audi-20-tfsi Swoją drogą sam przymierzam się do zmiany na a4 lub a6 z tym silnikiem. Ktoś może potwierdzić, że po lifcie problem zniknął? Szukam 2012 roczników ale spotkałem się, że jeszcze 2011 borykały się z problemem.
griga-st Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Link do tego bloga przewijał się już tutaj wielokrotnie. Silnik na trochę innych gratach jest od roku modelowego 2012. Najlepiej szukać z 225KM. Maja dodatkowy dotrysk paliwa w kolektor przez co zredukowali zasyfianie dolotu znane we wszystkich FSI od VW.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się