bober6662 Opublikowano 23 Maja 2020 Opublikowano 23 Maja 2020 Odkopię trochę temat, mam b6 i dużo robię km, po mieście klima jest ok mocno dmucha ale po przekroczeniu na autostradzie 130 klima mocno spowalnia i bardzo słabo dmucha. Dopiero jak zwolnię to zaczyna dmuchać mocno. Miał ktoś taki przypadek?
Bartek315 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Witam wszystkich. Mam problem z klimatyzacją, bardzo słabo chłodzi. Zrobiłem bloki pomiarowe. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
przem8 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 (edytowane) A jak jest na wlaczonej klimie na vagu? Edytowane 12 Czerwca 2020 przez przem8
MaTeo85 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 no dobra to są na postoju, a co dalej? co na włączonym silniku, co w błędach słychać?
MaTeo85 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 1 minutę temu, przem8 napisał: Jeśli to na załączonej klimie to masz za małe ciśnienie czyli zapewne mało czynnika. Prąd sterujący zaworem 0,0A czyli silnik nie pracuje co potwierdza mvb 2/1 - 5.0 - czyli silnik ma prędkość poniżej 300obr/min lub nie rozpoznano prędkości obrotowej silnika
Bartek315 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 4 minuty temu, MaTeo85 napisał: Prąd sterujący zaworem 0,0A czyli silnik nie pracuje co potwierdza mvb 2/1 - 5.0 - czyli silnik ma prędkość poniżej 300obr/min lub nie rozpoznano prędkości obrotowej silnika To screen zrobiony na pracującym silniku ( chociaż mogłem pomylić screeny). Chodzi o to, że bloku pomiarowym 010 nie ma różnicy czy silnik pracuje czy nie
przem8 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 9 minut temu, MaTeo85 napisał: Prąd sterujący zaworem 0,0A czyli silnik nie pracuje co potwierdza mvb 2/1 - 5.0 - czyli silnik ma prędkość poniżej 300obr/min lub nie rozpoznano prędkości obrotowej silnika Dopatrzylem zanim mnie zacytowales i poprawiłem. 1
MaTeo85 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 pomyliłeś screeny, musisz sprawdzić po pierwsze czy nie ma błędów w steroniku silnika i klimatyzacji, po drugie czy koło pasowe kompresora nie jest uszkodzone (zerwane sprzęgło) oczywiście to na zgaszonym silniku. do tego rano albo kilku godzinach na postoju auta trzeba sprawdzić jakie ciśnienie panuje w układzie klimatyzacji i jaka jest temperatura powietrza na zewnątrz. jak to będziesz miał zrobione to jakieś logi lub screeny z grup 001, 002, 010 i ewentualnie 011, 016, 026 i 027. wtedy coś będzie można więcej powiedzieć. Oczywiście screen robisz po kilku minutach z klimatyzacją ustawioną na LO i nawiew na maxa przez kratki srodkowe.
Bartek315 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Błędów klimatronika nie ma. Robiłem kilka razy te nastawy podstawowe klap, dalej się nic nie poprawiło.bNie podoba mi się blok pomiarowy 10. Na początek spróbować dobić czynnika i powinno pomóc?
MaTeo85 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 na początek musisz zrobić diagnostykę, dobicie czynnika może kompletnie nic nie zmienić. Może być wina zaworu sterującego/ sprężarki/ koła pasowego ze sprzęgłem itp.
Bartek315 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Bloki pomiarowe, robione w tym momencie na pracującym silniku z włączoną klimatyzacją. Błędów w silniku i klalimatroniku nie ma. Sprzęgło kompresora sprawdzane przez znajomego mechanika (według niego jest ok). Nawiew ustawiony na max i LO i środkowe kratki. Poniżej przesyłam logi
MaTeo85 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 ciśnienie po stronie HP wydaje się być ok 12 bar, ciekawe co jest po stronie LP zobacz jak wyglądają rurki idące do parownika czy są obie gorące czy zimne czy zaszronione itp.
Bartek315 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 2 minuty temu, MaTeo85 napisał: ciśnienie po stronie HP wydaje się być ok 12 bar, ciekawe co jest po stronie LP zobacz jak wyglądają rurki idące do parownika czy są obie gorące czy zimne czy zaszronione itp. Jak stoję przez samochodem to ta cieńsza rurka od tej nakrętki w stronę ściany grodziowej jest zimna nawet delikatnie oszroniona a ta grubsza w normalnej temperaturze ani ciepła ani zimna
MaTeo85 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 wiec może być faktycznie mało czynnika albo zapchana dysza dławiąca. najlepiej podjechać do klimiarza i sprawdzić ciśniania LP i HP, sprawdzić ile czynnika siedzi i wymienić dyszę dławiącą na nową profilaktycznie i przy okazji sprawdzić co tam siedzi na niej. Dysza kosztuje kilka złotych. kolor pomarańczowy.
Bartek315 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Teraz, MaTeo85 napisał: wiec może być faktycznie mało czynnika albo zapchana dysza dławiąca. najlepiej podjechać do klimiarza i sprawdzić ciśniania LP i HP, sprawdzić ile czynnika siedzi i wymienić dyszę dławiącą na nową profilaktycznie i przy okazji sprawdzić co tam siedzi na niej. Dysza kosztuje kilka złotych. kolor pomarańczowy. Dodam jeszcze, że teraz zauważyłem jak wszedłem do samochodu to z kratki od kierowcy leci zimniejsze powietrze niż z środkowych i pasażera ( nawiew na LO, max i kratki środkowe)
Bartek315 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Dziękuję wszystkim za pomoc, już znam rozwiązanie swojego problemu z klimatyzacją. Brakowało 350g czynnika. Nie wiadomo kiedy ktoś tam ostatnio zaglądał. Wrzucam logi ze sprawną klimatyzacją (logi zrobione podczas pracy silnika) Pozdrawiam
przem8 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Przy takim braku to nie miała prawa chłodzić i wentylatory by się nie załączyły. U mnie jak brakowało 250g to wentylator już się nie uruchamiał i nic nie chłodziło.
Bartek315 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 1 minutę temu, przem8 napisał: Przy takim braku to nie miała prawa chłodzić i wentylatory by się nie załączyły. U mnie jak brakowało 250g to wentylator już się nie uruchamiał i nic nie chłodziło. U mnie wentylatory działały. Mogłem wcześniej filmik zrobić ale pewnie i tak nie było by to widoczne
Emejcz Opublikowano 13 Czerwca 2020 Opublikowano 13 Czerwca 2020 Słuchajcie, już w tamtym roku moja klima miewała czkawki. Podczas jazdy potrafiła przestać chłodzić i wszystko było oblodzone. Po czym po godzinie postoju wracała do normy. W tym roku problem mi się powtórzył i nie mam pojęcia o co tu chodzi. Klima przestała chłodzić podczas jazdy na trasie (ciężko powiedzieć od jakiej prędkości, ale powyżej 100-120km/h). Zatrzymałem się w końcu w lesie żeby zobaczyć rurki i oczywiście cienka od dyszy do grodzi lód, gruba od grodzi aż do osuszacza też lód. Wyłączyłem silnik na minutę, rurki się odlodziły, uruchomiłem i oczywiście zaczęło działać i działało już do końca trasy. Dziś rano zrobiłem pomiary na postoju. Oczywiście chłodzi aż łupie w głowę. Na VAG'u nie ma żadnych błędów. Nie wierzę aby sprężarka była za słaba, bo przy niskich obrotach na postoju jest kosmos. Osuszacz i czynnik robione w tamtym roku przy okazji wymiany jednego z przewodów. Ma ktoś pomysł o co chodzi? Może to jakiś czujnik? Obstawiam, że gdzieś jakaś pierdoła odwala takie cyrki...
MaTeo85 Opublikowano 13 Czerwca 2020 Opublikowano 13 Czerwca 2020 Może źle dobrana dysza, albo zabrudzona, albo wilgoć w układzie. Najprościej odciągnąć czynnik wyjąć dyszę zobaczyć co jest, zmienić na wszelki wypadek na nową i nowy osuszać dobrej firmy. Nabić ile trzeba i kontrolować
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się