Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 minut temu, PiotrekEXEO napisał:

Bo gorszy olej nie wiadomo skad

Nie rób skrótu myślowego, bo nikt tu o oleju nie wiadomo skąd nie napisał.

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
3 minuty temu, AndrzejK. napisał:

Nie rób skrótu myślowego, bo nikt tu o oleju nie wiadomo skąd nie napisał.

"skrót myślowy" jest spowodowany tym że nie każdy lubi sie dawac dymać i stawia na sprawdzone,a w naszym kraju jest jak jest i oszczędzanie zwykle ma odwrotny skutek.Szkoda już śmiecić wątek....

Opublikowano
5 minut temu, PiotrekEXEO napisał:

Szkoda już śmiecić wątek

Tu akurat pełna zgoda.

Opublikowano

Meguin czy ravenolka zalać?

Opublikowano

Jak dobrze kojarzę Meguin to taki LM w innym opakowaniu....

Chyba wybrałbym Ravenola z tych dwóch.

Opublikowano
7 godzin temu, Hubcio099 napisał:

Meguin czy ravenolka zalać?

jakosciowo lepiej wypada Ravenol, ale obie opcje sa dobre. Decyzja juz nalezy do Ciebie

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 25.04.2021 o 11:33, MasterCX napisał:

 

Jakieś opinie o tym oleju mozna go lac do 1.8t?

Screenshot_20210426-201107.jpg

Opublikowano

Olej mineralny typu hc. Nawet nie ma co sobie głowy zawracać. 

Opublikowano
2 godziny temu, Kamil-Bex napisał:

Jakieś opinie o tym oleju mozna go lac do 1.8t?

Screenshot_20210426-201107.jpg

mozna, ale nie wart ceny.

Opublikowano

Witam, rok temu w wakacje kupiłem sprowadzony samochód, nie wiedząc co było lane po przeanalizowaniu wszystkiego zalałem LiquiMoly top tec 4200 5w-30 LL. Niestety widzę że całkiem sporo tego oleju bierze, gdyby nie zima to pewnie nie zrobiłbym na nim nawet 5k a teraz przy 10k wyskoczyła mi kontrolka że niski poziom a i tak już dolewkę 1l robiłem. Mam zatem pytanie na jaki półsyntetyk polecalibyście zamienić z wysokiej półki i ze średniej półki cenowej? Wysoka półka cenowa dla mnie to powyżej 200zł za 5l a średnia to tak ok 150zł za 5l. Z góry dziękuję za komentarze :)

Opublikowano

Meguin SL 5w40, ravenol vst turbo 5w40

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

a półsyntetyk?

Opublikowano
3 godziny temu, Bazzyliano napisał:

a półsyntetyk?

Wybij sobie z glowy

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
8 godzin temu, Bazzyliano napisał:

Witam, rok temu w wakacje kupiłem sprowadzony samochód, nie wiedząc co było lane po przeanalizowaniu wszystkiego zalałem LiquiMoly top tec 4200 5w-30 LL. Niestety widzę że całkiem sporo tego oleju bierze, gdyby nie zima to pewnie nie zrobiłbym na nim nawet 5k a teraz przy 10k wyskoczyła mi kontrolka że niski poziom a i tak już dolewkę 1l robiłem. Mam zatem pytanie na jaki półsyntetyk polecalibyście zamienić z wysokiej półki i ze średniej półki cenowej? Wysoka półka cenowa dla mnie to powyżej 200zł za 5l a średnia to tak ok 150zł za 5l. Z góry dziękuję za komentarze :)

w tej kasie to Meguin Super leichtlauf, a znacznie taniej to eurol super lite.

Opublikowano

Spadnie mi pobór oleju z 200-250 / 1000 km na motulu x cess obecnie jak zaleję meguina?

Auta nie oszczędzam więc dostaje ostro po d*pie to coś tam tego oleju weźmie jednak.

Opublikowano

Pobór oleju zmniejszysz remontem silnika lub taniej (co pokazał michu na kanale M4K) możesz spróbować zalać płukanki (lub ropy) przed wymianą oleju na tłoki, żeby rozpuściły nagar na pierścieniach. Zmiana oleju na gęstszy to nie rozwiązanie na pobór oleju, to dobijanie silnika.

Opublikowano
40 minut temu, Langista napisał:

Pobór oleju zmniejszysz remontem silnika lub taniej (co pokazał michu na kanale M4K) możesz spróbować zalać płukanki (lub ropy) przed wymianą oleju na tłoki, żeby rozpuściły nagar na pierścieniach. Zmiana oleju na gęstszy to nie rozwiązanie na pobór oleju, to dobijanie silnika.

W sensie też 5w40 jak obecnie, tylko zmiana marki oleju. ten pobór rzędu 200ml/1000km nie jest chyba jakoś bardzo wysoki co?

Płukanka jest bezpieczna dla silnika w 100%?

Opublikowano

Płukanka jest bezpieczna, pobór oleju do 1l między wymianami to norma w 16-letnim aucie.

Opublikowano
19 godzin temu, Langista napisał:

Pobór oleju zmniejszysz remontem silnika lub taniej (co pokazał michu na kanale M4K) możesz spróbować zalać płukanki (lub ropy) przed wymianą oleju na tłoki, żeby rozpuściły nagar na pierścieniach. Zmiana oleju na gęstszy to nie rozwiązanie na pobór oleju, to dobijanie silnika.

18 godzin temu, Hubcio099 napisał:

W sensie też 5w40 jak obecnie, tylko zmiana marki oleju. ten pobór rzędu 200ml/1000km nie jest chyba jakoś bardzo wysoki co?

Płukanka jest bezpieczna dla silnika w 100%?

Ja to bym sobie odpuścił te porady z tego kanału Youtube. Jeżeli jest problem z pierścieniami to są inne, dużo lepsze specyfiki np: XADO Antykoks Anticarbo lub nawet stara dobra nafta wlana na tłoki przed wymianą oleju. Tylko po co stosować jakieś specyfiki jak nie wiadomo gdzie ten olej ubywa, może turbo pije, może odma nieszczelna a może poci się pod pokrywą, napinaczem, podstawą filtra oleju itd. A może wszystko razem i ma tą litrę na 10k :) Zawsze można sprawdzić kompresję z próbą olejową i będzie wiadomo czy jest sens kierować swoją uwagę w stronę pierścieni.

 @Hubcio099 zalej jak koledzy radzą Meguin Super leichtlauf lub Eurol super lite. Ravenola bym sobie odpuścił bo ceną ciągle idzie w górę :)

Opublikowano

Fakt, nie wszystko co tam jest, jest warte uwagi ale przy takim przebiegu wydać 30-50 zł na płukankę (czy jakikolwiek inny specyfik) przy wymianie oleju żeby pozbyć się nagaru z pierściani (który na pewno tam jest) nie zaszkodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...