azure Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) Lm 4100 to technologia suntetyczna motul ma wiecej "cukru w cukrze" No teraz doczytałem kurrr.... lać tego 4100 (w sumie patrząc po fakturach to napewno jeden interwał na takim jezdzil u poprzedniego wlasciciela) czy odesłać i wziąć x-cessa... :-) ? Edytowane 30 Września 2015 przez azure
Dev Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Posz do Kolegi Dzik lub Wandej Lm 4100 to technologia suntetyczna motul ma wiecej "cukru w cukrze" No teraz doczytałem kurrr.... lać tego 4100 (w sumie patrząc po fakturach to napewno jeden interwał na takim jezdzil u poprzedniego wlasciciela) czy odesłać i wziąć x-cessa... :-) ? Wlej LMa ale nie jezdzij dluzej jak 7000km
azure Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) Posz do Kolegi Dzik lub Wandej Lm 4100 to technologia suntetyczna motul ma wiecej "cukru w cukrze" No teraz doczytałem kurrr.... lać tego 4100 (w sumie patrząc po fakturach to napewno jeden interwał na takim jezdzil u poprzedniego wlasciciela) czy odesłać i wziąć x-cessa... :-) ? Wlej LMa ale nie jezdzij dluzej jak 7000km a to go w cholerę odmienię... :-) tak to jest jak się kombinuje chgw po co. Dzięki za zwrócenie uwagi. Edytowane 30 Września 2015 przez azure
jacek70 Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) Proszę ===> U kolegi Wandej 175 + 14 kw. Za 5 l. Edytowane 30 Września 2015 przez jacek70
rookie1984 Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Witam. Moje krótkie wtrącenie w temat. Jeździłem na Motulu X - clean 8100 przez 2 sezony po zakupie auta. Później nastąpiła zmiana na Total Quartz 9000 (względy finansowe). Obserwacje po kolejnych dwóch wymiarach oleju (5w40): nic nie ubywa. Auto to 1.8T AWT z gazem BRC. Jedyna różnica jak dla mnie, Motul - 10 pln, Total 73 pln...
azure Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) a na motulu ubywało, że zmieniłeś czy tylko chodziło o cenę? Z tego co widzę Total 9000 to też nie syntetyk, tylko olej w technologii syntetycznej. Edytowane 30 Września 2015 przez azure
KubaMpakiet Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Witam. Moje krótkie wtrącenie w temat. Jeździłem na Motulu X - clean 8100 przez 2 sezony po zakupie auta. Później nastąpiła zmiana na Total Quartz 9000 (względy finansowe). Obserwacje po kolejnych dwóch wymiarach oleju (5w40): nic nie ubywa. Auto to 1.8T AWT z gazem BRC. Jedyna różnica jak dla mnie, Motul - 10 pln, Total 73 pln... Miales mind sapsa teraz nasz full, nie zawsze drozszy olej jest lepszy Ogolnie total na dobre produkty, sam chcialem zalac 0w40 ale ciezko go dostac u mnie
strazak93 Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Ja po zakupie swojego wozu zalałem LM 4100 Toptec, po trzech wymianach przeszedłem na Millersa Trident,z moich obserwacji silnik trochę lepiej chodził na LM, choć na Millersie mam minimalne zużycie oleju.
dam18t Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Witam, Jestem świeżym posiadaczem A4 z silnikiem 1.8T BFB. Poprzedni właściciel wlał Castrola Magnateca 10W40 bo rzekomo taki był wlany w Niemczech... Chcę jak najszybciej pozbyć się tego syfu z silnika i moje pytanie jest następujące: Czy po wlaniu płukanki Valvoline Engine Flush do tego Castrola, mogę zmienić olej na VALVOLINE VR1 RACING 5W50? Auto ma przejechane 157tyś km udokumentowanego przebiegu. Czytałem sporo na temat tego Valvoline i opinie są same pozytywne tylko jak to się będzie miało po przesiadce z 10W40 który jest lany nie wiem od jakiego czasu. I jeszcze mam pytanie, ile oleju wchodzi do silnika 1.8T o oznaczeniu BFB? Bo nigdzie nie mogę znaleźć... Pozdrawiam, Damian Edytowane 2 Października 2015 przez dam18t
elmo814 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 polecam valvoline 5w50 od wymiany do wymiany max dolewka 500ml,a i upalac mozna ma lepsza temp i smarowanie
dam18t Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 A ile go wchodzi do tego silnika? Filtr oleju też wymienić skoro niedawno (2tyś km temu) był wymieniony?
zen8000 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Nie zaszkodzi wymienić to tylko 35zl Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka Oleju wchodzi ok 3.8l Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
mirek31071977 Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Ja jutro odbieram auto po "pakiecie startowym"i zalałem LM a w Niemcy Castrola lali.Co do 4100 to niby jest dobry do motorów z lpg.Leję go do auta żony i jest mega poprawa po wcześniejszym Trollu.
dam18t Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Kolejne pytanie do Was... Sprawdzałem dzisiaj stan oleju i jest praktycznie max na bagnecie. Zakupiłem już olej Valvoline VR1 i płukankę Millersa, pytanie czy mogę ją wlać przez bagnet, czy normalnie przez wlew oleju? i czy nic się nie stanie jeśli przez te 15min pracy silnika na biegu jałowym oleju będzie ponad stan? Naprawdę mocno obawiam się tej zmiany oleju na 5W50 żeby się nie okazało że w którymś momencie zatka się smog i będzie gruba robota...
azure Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Kolejne pytanie do Was... Sprawdzałem dzisiaj stan oleju i jest praktycznie max na bagnecie. Zakupiłem już olej Valvoline VR1 i płukankę Millersa, pytanie czy mogę ją wlać przez bagnet, czy normalnie przez wlew oleju? i czy nic się nie stanie jeśli przez te 15min pracy silnika na biegu jałowym oleju będzie ponad stan? Naprawdę mocno obawiam się tej zmiany oleju na 5W50 żeby się nie okazało że w którymś momencie zatka się smog i będzie gruba robota... Tylko po takiej płukance zrzuć miskę, wyczyść co trzeba.
dam18t Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Mhm czyli bez odkręcenia miski się nie obejdzie... Chyba zlecę tą pracę mechanikowi bo aż takich warunków niemam żeby pozwolić sobie na taką naprawę... Pytanie czy nową uszczelkę miski też muszę założyć?
dam18t Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Ok. To jeszcze jedno pytanie czy ten olej Valvoline VR1 5W50 napewno nadaje się do 1.8T? Bo nigdzie nie znalazłem żadnej aprobaty VW, jedynie co jest napisane to: API SL/CF, Ford M2C-153E, GM 6094 M
koziol1172 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Nadaje sie, i to bardzo wiekszosc 1.8t ktore serwisuje jexdzi wlasnie na valvo 5w50
KubaMpakiet Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Nadaje sie, i to bardzo nie AŻ tak bardzo, mozna na tym jezdzic, pojedzie nawet na 10w60 bo i takie herezje mialy tu miejsce, magistrala jest zaprojektowana na oleje Xw30 wkleje pewien cytat z ogarnietego watku olejowego Ale jeśli układ olejowy jest zaprojektowany do oleju xW-40, to stosowanie xW-60 spowoduje zbyt duże ciśnienie i zmniejszy przepływ oleju poprzez zawór by-pass w filtrze lub pompie oleju. Ładując xW-40 -50 -60 powodujemy, że coraz więcej oleju płynie w obiegu pompa-bypass-miska-pompa, a w magistrali coraz mniejszy przepływ. i jeszcze jeden Zwiększając lepkość "na ciepło" maleje przepływ oleju przez silnik a rośnie ciśnienie otwierające zawór by-pass, szczególnie w niższych temperaturach. TSI są skonstruowane do oleju xW-30. Dla rozrządu najlepszy będzie 0W-x bo najszybciej napełni napinacz hydrauliczny i dotrze w wszystkie miejsca. zapewne znajda sie przeciwnicy tej teori Edytowane 6 Października 2015 przez KubaMpakiet
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się