Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Lm 4100 to technologia suntetyczna

motul ma wiecej "cukru w cukrze"

No teraz doczytałem kurrr.... lać tego 4100 (w sumie patrząc po fakturach to napewno jeden interwał na takim jezdzil u poprzedniego wlasciciela) czy odesłać i wziąć x-cessa... :-) ?

Edytowane przez azure
  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Posz do Kolegi Dzik lub Wandej

Lm 4100 to technologia suntetyczna

motul ma wiecej "cukru w cukrze"

No teraz doczytałem kurrr.... lać tego 4100 (w sumie patrząc po fakturach to napewno jeden interwał na takim jezdzil u poprzedniego wlasciciela) czy odesłać i wziąć x-cessa... :-) ?

Wlej LMa ale nie jezdzij dluzej jak 7000km

Opublikowano (edytowane)

Posz do Kolegi Dzik lub Wandej

Lm 4100 to technologia suntetyczna

motul ma wiecej "cukru w cukrze"

No teraz doczytałem kurrr.... lać tego 4100 (w sumie patrząc po fakturach to napewno jeden interwał na takim jezdzil u poprzedniego wlasciciela) czy odesłać i wziąć x-cessa... :-) ?

Wlej LMa ale nie jezdzij dluzej jak 7000km

a to go w cholerę odmienię... :-) tak to jest jak się kombinuje chgw po co. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Edytowane przez azure
Opublikowano (edytowane)

Proszę ===>h7oaqcbg.jpg

U kolegi Wandej 175 + 14 kw. Za 5 l.

Edytowane przez jacek70
Opublikowano

Witam. Moje krótkie wtrącenie w temat. Jeździłem na Motulu X - clean 8100 przez 2 sezony po zakupie auta. Później nastąpiła zmiana na Total Quartz 9000 (względy finansowe). Obserwacje po kolejnych dwóch wymiarach oleju (5w40): nic nie ubywa. Auto to 1.8T AWT z gazem BRC. Jedyna różnica jak dla mnie, Motul - 10 pln, Total 73 pln...

Opublikowano (edytowane)

a na motulu ubywało, że zmieniłeś czy tylko chodziło o cenę?

Z tego co widzę Total 9000 to też nie syntetyk, tylko olej w technologii syntetycznej.

Edytowane przez azure
Opublikowano

Witam. Moje krótkie wtrącenie w temat. Jeździłem na Motulu X - clean 8100 przez 2 sezony po zakupie auta. Później nastąpiła zmiana na Total Quartz 9000 (względy finansowe). Obserwacje po kolejnych dwóch wymiarach oleju (5w40): nic nie ubywa. Auto to 1.8T AWT z gazem BRC. Jedyna różnica jak dla mnie, Motul - 10 pln, Total 73 pln...

Miales mind sapsa teraz nasz full, nie zawsze drozszy olej jest lepszy

Ogolnie total na dobre produkty, sam chcialem zalac 0w40 ale ciezko go dostac u mnie

Opublikowano

Ja po zakupie swojego wozu zalałem LM 4100 Toptec, po trzech wymianach przeszedłem na Millersa Trident,z moich obserwacji silnik trochę lepiej chodził na LM, choć na Millersie mam minimalne zużycie oleju.

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Jestem świeżym posiadaczem A4 z silnikiem 1.8T BFB. Poprzedni właściciel wlał Castrola Magnateca 10W40 bo rzekomo taki był wlany w Niemczech... Chcę jak najszybciej pozbyć się tego syfu z silnika i moje pytanie jest następujące:

Czy po wlaniu płukanki Valvoline Engine Flush do tego Castrola, mogę zmienić olej na VALVOLINE VR1 RACING 5W50? Auto ma przejechane 157tyś km udokumentowanego przebiegu. Czytałem sporo na temat tego Valvoline i opinie są same pozytywne tylko jak to się będzie miało po przesiadce z 10W40 który jest lany nie wiem od jakiego czasu.

I jeszcze mam pytanie, ile oleju wchodzi do silnika 1.8T o oznaczeniu BFB? Bo nigdzie nie mogę znaleźć...

Pozdrawiam,

Damian

Edytowane przez dam18t
Opublikowano

polecam valvoline 5w50 od wymiany do wymiany max dolewka 500ml,a i upalac mozna ma lepsza temp i smarowanie

Opublikowano

A ile go wchodzi do tego silnika? Filtr oleju też wymienić skoro niedawno (2tyś km temu) był wymieniony?

Opublikowano

Nie zaszkodzi wymienić to tylko 35zl

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Oleju wchodzi ok 3.8l

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja jutro odbieram auto po "pakiecie startowym"i zalałem LM a w Niemcy Castrola lali.Co do 4100 to niby jest dobry do motorów z lpg.Leję go do auta żony i jest mega poprawa po wcześniejszym Trollu.

Opublikowano

Kolejne pytanie do Was... Sprawdzałem dzisiaj stan oleju i jest praktycznie max na bagnecie. Zakupiłem już olej Valvoline VR1 i płukankę Millersa, pytanie czy mogę ją wlać przez bagnet, czy normalnie przez wlew oleju? i czy nic się nie stanie jeśli przez te 15min pracy silnika na biegu jałowym oleju będzie ponad stan?

Naprawdę mocno obawiam się tej zmiany oleju na 5W50 żeby się nie okazało że w którymś momencie zatka się smog i będzie gruba robota...

Opublikowano

Kolejne pytanie do Was... Sprawdzałem dzisiaj stan oleju i jest praktycznie max na bagnecie. Zakupiłem już olej Valvoline VR1 i płukankę Millersa, pytanie czy mogę ją wlać przez bagnet, czy normalnie przez wlew oleju? i czy nic się nie stanie jeśli przez te 15min pracy silnika na biegu jałowym oleju będzie ponad stan?

Naprawdę mocno obawiam się tej zmiany oleju na 5W50 żeby się nie okazało że w którymś momencie zatka się smog i będzie gruba robota...

Tylko po takiej płukance zrzuć miskę, wyczyść co trzeba.

Opublikowano

Mhm czyli bez odkręcenia miski się nie obejdzie... Chyba zlecę tą pracę mechanikowi bo aż takich warunków niemam żeby pozwolić sobie na taką naprawę... Pytanie czy nową uszczelkę miski też muszę założyć?

Opublikowano

Tam jest tylko silikon

Opublikowano

Ok. To jeszcze jedno pytanie czy ten olej Valvoline VR1 5W50 napewno nadaje się do 1.8T? Bo nigdzie nie znalazłem żadnej aprobaty VW, jedynie co jest napisane to:

API SL/CF, Ford M2C-153E, GM 6094 M

Opublikowano

Nadaje sie, i to bardzo wiekszosc 1.8t ktore serwisuje jexdzi wlasnie na valvo 5w50

Opublikowano (edytowane)

Nadaje sie, i to bardzo

nie AŻ tak bardzo, mozna na tym jezdzic, pojedzie nawet na 10w60 bo i takie herezje mialy tu miejsce, magistrala jest zaprojektowana na oleje Xw30

wkleje pewien cytat z ogarnietego watku olejowego

Ale jeśli układ olejowy jest zaprojektowany do oleju xW-40, to stosowanie xW-60 spowoduje zbyt duże ciśnienie i zmniejszy przepływ oleju poprzez zawór by-pass w filtrze lub pompie oleju.

Ładując xW-40 -50 -60 powodujemy, że coraz więcej oleju płynie w obiegu pompa-bypass-miska-pompa, a w magistrali coraz mniejszy przepływ.

i jeszcze jeden

Zwiększając lepkość "na ciepło" maleje przepływ oleju przez silnik a rośnie ciśnienie otwierające zawór by-pass, szczególnie w niższych temperaturach. TSI są skonstruowane do oleju xW-30. Dla rozrządu najlepszy będzie 0W-x bo najszybciej napełni napinacz hydrauliczny i dotrze w wszystkie miejsca.

zapewne znajda sie przeciwnicy tej teori :naughty:

Edytowane przez KubaMpakiet

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...