Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Orientuje się ktoś czy jeśli były by zużyte łożyska mechanizmu różnicowego to rozpędzając koła na podniesionym samochodzie będzie szum/wycie?

O co chodzi...odkąd kupiłem samochód jest szum/wycie głównie słyszalne od początkowych prędkości i najgłośniej słychać przy 50-60km/h. Gdy jedzie się dużo szybciej to dźwięk już nie narasta, a nawet bym powiedział, że powoli zostaje zagłuszony obrotami silnika, szumem powietrza itp. Tak trochę jakby opony ale i na letnich i na zimowych bez zmian. Nie słyszałem nic kręcąc tylnymi kołami czy na podniesionym przodzie rozpędzając przednie koła - ale z upierdliwości rozebrałem wszystkie 4 piasty i tak w sumie to nic nie znalazłem. Założyłem 4 nowe łożyska - jak szumiało czy tam wyło tak jest nadal.

Jeśli chodzi o lewą półoś to luzu nie było - oczywiście też zrobiłem profilaktykę czyli blacha, podkładki, łożysko. Nie pomogło.

Zastanawiają mnie łożyska mechanizmu różnicowego. Tylko tak jak mówię - gdy uniosę przód i rozpędzę koła to nic w kabinie nie słychać + zakładając stetoskop i przykładając do skrzyni też nic za bardzo nie wyje. Ogólnie żadnych wibracji nie mam.

Tak czy siak - już plan w głowie mam wymiany nawet jeśli tam nic nie znajdę. Co mi będzie potrzebne? Uszczelniacz wiadomo, z tego co widzę dekiel jest na oring? Nie na sylikon? Łożysko mechanizmu z zewnętrznej i wewnętrznej strony jest takie samo? Jeśli nie, to jakie jest potrzebne od strony wewnętrznej? Według programu zewnętrzne wychodzi niby 0B4409218C, lecz ktoś powyżej pisał, że nie pasowało. Moje auto to A4 B8 2008 rok, 1.8 CDHB i skrzynia manualna.

I najważniejsze pytanie. Co z podkładkami regulacyjnymi? Są gdzieś dostępne bez większych problemów? I kolejne bardzo ważne pytanie, jak to ustawić/wyregulować?

Kolejna sprawa to olej w skrzyni jest jeden? Te skrzynie mają specyficzną budowę i przyszło mi na myśl czy nie jest osobno olej w mechanizmie różnicowym?

Edytowane przez Ghamax
Opublikowano
Godzinę temu, Ghamax napisał:

Orientuje się ktoś czy jeśli były by zużyte łożyska mechanizmu różnicowego to rozpędzając koła na podniesionym samochodzie będzie szum/wycie?

O co chodzi...odkąd kupiłem samochód jest szum/wycie głównie słyszalne od początkowych prędkości i najgłośniej słychać przy 50-60km/h. Gdy jedzie się dużo szybciej to dźwięk już nie narasta, a nawet bym powiedział, że powoli zostaje zagłuszony obrotami silnika, szumem powietrza itp. Tak trochę jakby opony ale i na letnich i na zimowych bez zmian. Nie słyszałem nic kręcąc tylnymi kołami czy na podniesionym przodzie rozpędzając przednie koła - ale z upierdliwości rozebrałem wszystkie 4 piasty i tak w sumie to nic nie znalazłem. Założyłem 4 nowe łożyska - jak szumiało czy tam wyło tak jest nadal.

Jeśli chodzi o lewą półoś to luzu nie było - oczywiście też zrobiłem profilaktykę czyli blacha, podkładki, łożysko. Nie pomogło.

Zastanawiają mnie łożyska mechanizmu różnicowego. Tylko tak jak mówię - gdy uniosę przód i rozpędzę koła to nic w kabinie nie słychać + zakładając stetoskop i przykładając do skrzyni też nic za bardzo nie wyje. Ogólnie żadnych wibracji nie mam.

Tak czy siak - już plan w głowie mam wymiany nawet jeśli tam nic nie znajdę. Co mi będzie potrzebne? Uszczelniacz wiadomo, z tego co widzę dekiel jest na oring? Nie na sylikon? Łożysko mechanizmu z zewnętrznej i wewnętrznej strony jest takie samo? Jeśli nie, to jakie jest potrzebne od strony wewnętrznej? Według programu zewnętrzne wychodzi niby 0B4409218C, lecz ktoś powyżej pisał, że nie pasowało. Moje auto to A4 B8 2008 rok, 1.8 CDHB i skrzynia manualna.

I najważniejsze pytanie. Co z podkładkami regulacyjnymi? Są gdzieś dostępne bez większych problemów? I kolejne bardzo ważne pytanie, jak to ustawić/wyregulować?

Kolejna sprawa to olej w skrzyni jest jeden? Te skrzynie mają specyficzną budowę i przyszło mi na myśl czy nie jest osobno olej w mechanizmie różnicowym?

Ja przed wymianą łożyska mechanizmu różnicowego podniosłem auto wbiłem 6 bieg na wolnych obrotach i już przy mechanizmie było słychać huczenie.

Opublikowano (edytowane)

Nie znajdzie się nikt kto budował te urządzenia do rozfrezowania gniazda w skrzyni z lewej strony. Może ktoś podzieli się informacjami na jego temat albo wypożyczy ? Nie mówię, że za darmo. 

Edytowane przez koral2020
Opublikowano
1 godzinę temu, koral2020 napisał:

Nie znajdzie się nikt kto budował te urządzenia do rozfrezowania gniazda w skrzyni z lewej strony. Może ktoś podzieli się informacjami na jego temat albo wypożyczy ? Nie mówię, że za darmo. 

Po co chcesz to frezować ?

Opublikowano
16 godzin temu, Dev napisał:

Po co chcesz to frezować ?

 

Mam dość duży luz i chcę później tam zastosować tulejke, tak jak to można zobaczyć na paru filmikach z yt. Próbowałem już z podkładkami i podkładaniem pod bieżnie łożyska takiej "dobranej " tulejki, ale za długo to nie wytrzymało. 

Opublikowano

To jak z tym frezem? Gdzie to idzie kupić? Ktoś coś? 

Opublikowano

Witam, też mam luzy ( na obydwóch półosiach) mogli byście mi polecić kogoś kto rozwiązał by ten problem w okolicach Krakowa - Śląska- Tarnowa pacjent to Audi A4 B9 niżej dodaje filmik jak wygląda to u mnie?

Opublikowano

Nic nie frezujcie po co frajerow szukaja  wiecej podkladek na wierz i srubami dociskasz

Opublikowano
2 godziny temu, Darwek24 napisał:

Nic nie frezujcie po co frajerow szukaja  wiecej podkladek na wierz i srubami dociskasz

:polew:

Opublikowano

Tak z ciekawosci - ile placiliscie za montaz tego zestawu naprawczego na lewa strone? :wink:

Opublikowano

Witam kolegów. Ja zakupiłem auto z podejrzeniem dwumasy po diagnozie okazało się że to luz na polosi. Zrobili rozwiert  i poszla nowa tuleja lozysko i  kapa. Nie cały rok 30tys km i spowrotem luz. Co poradzicie na to? Wymiana obudowy?

Opublikowano

Witam, ja zwracam się z trochę innym problemem. W a4 B8 2.0 tfsi allroad pojawiły się delikatne klekotanie podczas jazdy na wprost w okolicach obrotów 1800-2500 przy odpuszczeniu gazu cisza, dodatkowo trzeszczenie przy cofaniu na skręconych kołach . Szybka diagnoza to wyczuwalne luzy na przegubach wewnętrznych z obu stron plus delikatne luzy na przegubach zewnętrznych . W dodatku ostatnio przy przejeździe przez próg zwalniający gdy dodałem gazu, jakby zawibrowal pedał gazu i pojawiła się ikonka ESP,  dodam że auto napewno przyczepności nie straciło. Spotkał się ktoś z czymś podobnym ? Czy uszkodzenie przegubów może wpłynąć na pracę kontroli trakcji /ESP? Będę wdzięczny za wasze opinie 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...