jaras99 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 (edytowane) Godzinę temu, Bromchit napisał: A jak wygląda czas nagrzewania w praktyce? Może różnicę zrobiło to, że na jednym fotelu siedziałeś. własnie dziś w drodze do pracy jadąc z pasażerem zrobiłem test. Oba siedzenia ustawiłem na 4. Pasażer po paru min czuł fajne ciepełko w zadek i plecki i zmniejszył ogrzewanie bo za ciepło mu było. Ja natomiast musiałem czekać 2 razy dłużej żeby poczuć zad. Pleców wogóle nie czułem. W fotelach sportach z C6 podłączenie wygląda jak na poniższym schemacie. Jak widać jest to połaczone w szereg. Po zlutowaniu przerwy w macie oparcia fotel zaczął grzać. Po podaniu napięcia na stole na piny odpowiedzialne za maty w zielonej wtycze i pomiarach napięcia osobno na wtyce maty oparcia i siedziska podłączonych do mat zauważyłem dziwną rzecz. napięcie na macie siedziska 12.4V napięcie na macie oparcia jakoś niecałe 9V. Jak to możliwe? Edytowane 26 Września 2019 przez jaras99
Bromchit Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 (edytowane) Mojże to być spowodowane różną opornością mat. Albo nadal jest problem z którąś matą. Edytowane 26 Września 2019 przez Bromchit
Emejcz Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 Jak naprawiałem jedną matę na próbę to chyba w 4 miejscach była poprzerywana lub wisiała na włosku, więc sprawdziłbym dokładnie matę.
jaras99 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 1 minutę temu, Bromchit napisał: Skoro na macie jest 9V, to znaczyłoby ze jest dalej problem w obwodzie maty oparcia. Zakladam że napięcie mierzone było we wtyczkach mat. tak było mierzone na wtyczkach mat, a dokładnie wbiłem się szpilką w przewody idące już bezpośrednio na matę oparcia. Przemierzę dzisiaj fotel pasażera i zobaczę jakie tam mam opory. 7 minut temu, Emejcz napisał: Jak naprawiałem jedną matę na próbę to chyba w 4 miejscach była poprzerywana lub wisiała na włosku, więc sprawdziłbym dokładnie matę. a jaki wtedy miałeś mierzony opór takiej maty. Moja mata oparcia przed naprawą miała opór lecący w nieskończoność w zależności jak nacisnąłem na fotel. Po naprawie jest 1.6 ohma. To w żaden sposób nie wskazuje, żeby mata była poprzerywana w innych miejsach. Siedzisko natomiast mierzę 4.4ohma. Też nie dużo. Jak go podłączałem na stole to grzało, ale bardzo wolno się rozpędzało. Tak samo jak teraz obserwuje w aucie. A nie jest przypadkiem tak, że mata się z biegiem lat i używania sama w sobie "wypala" i traci swoją efektywność?
Emejcz Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 Nie pamiętam dokładnie wartości, ale miałem parę omów więcej od ciebie. Te maty ogólnie wolno się rozpędzają. Moje spostrzeżenie jest też takie, że dopiero jak odpalony jest silnik to lepiej grzeją Logika podpowiada, że może się wypalać, ale jak naprawiłem tą przerwaną to aż paliła w tyłek
jaras99 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 21 minut temu, Emejcz napisał: Nie pamiętam dokładnie wartości, ale miałem parę omów więcej od ciebie. Te maty ogólnie wolno się rozpędzają. Moje spostrzeżenie jest też takie, że dopiero jak odpalony jest silnik to lepiej grzeją No ok, ale pasażer to po chwili grzeje aż miło po plecach i zadku. Także ewidentnie coś nie halo z fotelem kierowcy
Emejcz Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 Na pewno sprawdził bym wszystkie zagięcia - rozerwał i zobaczył. Przez tą tkaninę to one wydają się ok, ale w praktyce nie koniecznie takie są.
jaras99 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 1 godzinę temu, Bromchit napisał: Mojże to być spowodowane różną opornością mat. Albo nadal jest problem z którąś matą. @Bromchit a jak się to ma do fizyki. Można to jakoś wytłumaczyć?
Langista Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 Że po prostu padają. Mata kierowcy jest najczęściej używana, to też najszybciej się psuje. To tak jak z żarówkami.
black_edition Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 Z ciężarówek są niezniszczalne
Bromchit Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 Godzinę temu, black_edition napisał: Z ciężarówek są niezniszczalne Widziałem że Ty sprzedajesz maty, czy to są właśnie takie z ciężarówek?
Bromchit Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 5 godzin temu, jaras99 napisał: @Bromchit a jak się to ma do fizyki. Można to jakoś wytłumaczyć? Napięcie mierzone we wtyczce jednej maty, będzie zawsze pomniejszone o jakąś wartość, którą powoduje opór tej drugiej. Napewno da się to wyliczyć, tylko po co skoro wiadomo, że mata nie grzeje jak powinna.
black_edition Opublikowano 27 Września 2019 Opublikowano 27 Września 2019 Nie , nie używam z ciężarówek. Ja sprzedaje maty z nowym drutem, ktory jest odporny na wodę.
Rzeznik533 Opublikowano 27 Września 2019 Opublikowano 27 Września 2019 W dniu 21.09.2019 o 23:34, black_edition napisał: Pokrętło od klimatronika Na innym klimatroniku bylo podobnie, jest jakis przekaźnik czy coś bo jak wjade na nierówności i bujnie autem to fotel zaczyna grzać
black_edition Opublikowano 27 Września 2019 Opublikowano 27 Września 2019 Może po prostu na kostkach nie łączy albo po prostu mata uwalona
Rzeznik533 Opublikowano 28 Września 2019 Opublikowano 28 Września 2019 W dniu 27.09.2019 o 19:20, black_edition napisał: Może po prostu na kostkach nie łączy albo po prostu mata uwalona Ale prądu nie ma w kostce tej w podłodze, z prawej strony jest, fotel włącza się na dziurach.
black_edition Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 Jeżeli moduł wykryje że masz uszkodzona mate to nie puści ci napięcia
bartm3 Opublikowano 6 Października 2019 Opublikowano 6 Października 2019 Panowie, podpowie ktoś gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik temperatury w fotelu kierowcy? Sprawdziłem grzanie w Vagu, wszystko jest OK. Napięcie na kostce również jest, rezystancja na 2 i 3 pinie 00.7 ohma. Rozebrałem siedzisko lecz nie widzę tego czujnika. Czy trzeba rozbierać boczki siedzenia? Czy trzeba gąbkę rozrywać? Zdjęcie w zał.
tazzi Opublikowano 8 Października 2019 Opublikowano 8 Października 2019 (edytowane) W dniu 6.10.2019 o 13:26, bartm3 napisał: Panowie, podpowie ktoś gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik temperatury w fotelu kierowcy? Sprawdziłem grzanie w Vagu, wszystko jest OK. Napięcie na kostce również jest, rezystancja na 2 i 3 pinie 00.7 ohma. Rozebrałem siedzisko lecz nie widzę tego czujnika. Czy trzeba rozbierać boczki siedzenia? Czy trzeba gąbkę rozrywać? Zdjęcie w zał. Chwile temu to robiłem delikatnie natnij w tym miescu i powinien sie ukazać Edytowane 8 Października 2019 przez tazzi
dekiel 13 Opublikowano 9 Października 2019 Opublikowano 9 Października 2019 Takie pytanie : Jak zachowa się nowa podobno mata z lepszym drutem podłączona do kostki pod fotelem ? Instalacja sprawna i włączone ogrzewanie na powiedzmy 5. Mata sobie lezy na fotelu w celu sprawdzenia /a nie jest umieszczona w siedzeniu /.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się