Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzegło i dwumasa w 2.0 ALT - wymiana ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam silnik 2.0 ALT benzyna. Sprzegło łapie u mnie bardzo wysoko co mnie strasznie denerwuje....lecz nie slizga się. Nie mam żadnych wibracji, hałasow co mogło by wskazywac sypiacy sie dwumas... czasem przy ruszaniu zdazy sie że zadrży lekko ale to zadko. Najgorsza jest praca pedału sprzegła, trzeba sie natrudzić żeby płynnie i szybko zmieniac biegi. Dodam że czesto mam problem z właczeniem wstecznego i musze albo na siłe albo lekko popuszczam sprzegło żeby się ,,zazębił" bo ten bieg jako jedyny nie jest synchronizowany - tak mi się wydaje. Teraz pytanie... Czy wymieniac komplet, czy tylko zestraw sprzegła a dwumas zostawic sobie na pozniej.....????

Komplet - 1500 + wymiana (robocizna) Zestaw sprzęgła - ok.500 + robocizna. Prosze o wskazówki !!

P.S Autko jeszcze na jakmies 3-4 lata... :)

Opublikowano

wyjmij stare sprzegło a mechnik ci powie co i jak z dwumasem, pewnie jest ok i wystarczy sam zestaw sprzegła

Opublikowano (edytowane)

Tak planuje zrobic... bo caly czas myslalem nad caloscia ale z drugiej strony sam dwumas wychodzi prawie 1tys a nie ma u mn ie oznak zeby juz siadało... A jazda autem troche ostrzej to jakis dramat...juz nie wspomne jak jeżdzi żona ktorą na codzien jeżdzi Lupo Sdi w ktorym sprzegło chodzi super...

Edytowane przez chrzanio
Opublikowano

Ja jestem świeżo po wymianie sprzęgła w ALT wraz z kołem zamachowych, też mi brało już przy samej górze, a teraz to bajka.

Opublikowano

yarosyaros jaki koszt sprzęgła z dwumasą ?

Opublikowano

Za 1500zl juz kupisz nowego LUKa

Opublikowano

Właśnie tak przeglądam i w Intercars 1800 Sachs, po allegro tak jak piszesz Dev 1400-1500 Luk, które polecasz ? Czytałem parę tematów i zdania były podzielone. Znając mojego znajomego mechanika będzie sugerował z Intercarsu bo mu wygodnie. Wyjazd z miasta, jak w centrum zacznie się sypać bezcenny... a co ciekawe potem 45km w trasie było całkiem ok, no może po za podjazdami pod górki.

Opublikowano

Kupisz u Dzika albo Wandeja, nie ma sensy przepłacać za Sachsa

Opublikowano

A muszę wiedzieć coś więcej niż model silnika i rocznik auta żeby to dobrać ? Bo akurat do Wandeja i tak mam biznes to faktycznie przy okazji bym zamówił, tylko najpierw muszę się upewnić że tylko to jest do wymiany.

Opublikowano

Wandej bedxie wiedziec co i jak

Opublikowano

Jestem po wymianie samego sprzęgła w audi a4 2.0, sprzęgło chodziło bardzo leciutko i łapało nisko przez jakies 1000km, teraz znowu zaczyna łapać wysoko jak poprzednio przed wymiana, co to może byc? Objawem przed wymiana sprzęgła było wlasnie to ze łapało wysoko plus przy wciskaniu i odpuszczaniu sprzęgło "cykalo". Dodam ze czasem kiedy wrzucam 1 lub wsteczny słyszę stuk gdzies spod maski taki pojedyczny.

Sprzęgło sie nie ślizga ani noe ślizgało, biegi wchodzą dobrze ogólnie.

Opublikowano (edytowane)

Jestem po wymianie sprzęgła i dwumasy. a4 b7 1.9 tdi 116km 2007 r obecnie 2500zł za komplet (1.9 ma drożej od 2.0). Luk to najniższa póa, sachs środkowa, Valeo najwyższa - do tego modelu.

Edytowane przez Lucas21
Opublikowano

Witam. U mnie w ALT też sprzęglo bierze przy samej górze ale się nie ślizga. Czy to branie od gory jest normalne w tym silniku?

Opublikowano

Jeśli bierze na górze to nie ma co panikować bez sensu... To jest ponoć norma w tych samochodach (silnikach), ale w sumie co ciekawe niektórzy wymieniają i jest ok, ale z reguły przez kilka set km potem znowu bierze na górze. Jeśli biegi wchodzą dobrze, jeśli nie trzeba pomagać lewej nodze prawą podczas wciskania pedału, jeśli się nie ślizga to jeździć i tyle. Ja po zakupie też byłem zdziwiony, że tym do cholery jeździć... Wczesniej w golfie IV brało w połowie i było hmm "krótkie", takie dobre to ruszania z impetem :naughty:

Mi niestety się ślizga i w trasie cieżko podczas wyprzedzania... Wymiana zaboli kieszeń :facepalm::facepalm::facepalm:


EDIT: Postawiłem samochód do mechanika do wymiany sprzęgła, telefon od mechanika po 2h od postawienia samochodu już mnie zaniepokoił... Oczywiście złe informacje - dwumas kompletnie do wymiany, tak zjechany, że tragedia. z robotą 2000 zł...

Opublikowano

odswieżam temat. kupiłem swoje audi w październiku 2015

miałem gotową furke do jazdy po rozrządzie wymianie piast tarcz klocków no i co mnie zadowoliło facet mówił że wymieniał sprzęgło.

na początku sprzęgło brało tak gdzieś mniejwiecej w połowie, a teraz ok. 2cm od końca. da się przyzwyczaić, nie mam żadnych objawów buda nie trzęsie biegi wchodzą jak w masło więc gościu raczej mówił prawdę.. jednak zawsze to niepokoi.

fajnie było by usłyszeć jeszcze opinie jakichś użytkowników 2.0 alt odnośnie sprzęgłą. jak u Was ? ;)

Opublikowano

Szczerze to sam nie wiem co z nim jest, ale jak kupiłem 3 lata temu to brało wysoko. Teraz chyba jeszcze wyżej co mnie niemiłosiernie wkurza bo mi noga zjeżdża i strzelę raz na jakiś czas ze sprzęgła :/ Generalnie po za paniką wywołaną uwaloną cewką ( podobne objawy jak dwumas) to nic nie robiłem ale może się okazać, że będzie trzeba bo np. przy szybkiej zmianie biegów z 3 przy 5tyś obrotów na 4 potrafi się ślizgnąć. Z tego co czytałem to sprzęgło jest w ALT pancerne i 300k daje radę ;)

Opublikowano

no fajnie fajnie tylko że jak masz 230 tkm + to co ukręcono...... daje nam w wyniku wymianę sprzęgła :grin:

obym się mylił... sam mam 216 tkm

Opublikowano

Nie wiem jak u was, ale u mnie nawet po wymianie, od razu pierwsza jazda po i sprzęgło brało wysoko, podobnie jak i przed wymianą, ponoć b6 tak mają, jeżdziłem tylko jedną inną b6, 1.9 TDI i było tak samo wysoko jak i u mnie w 2.0 alt. Jeśli się ślizga przy szybkich redukcjach to objaw kończącego się sprzęgła, tydzien po zakupie zaczęło mi się ślizgać przy wysokich obrotach, pojeździłem trochę na tym i miałem do wymiany całe sprzęgło, łącznie z dwumasą w sumie... Siedziało tam sprzęgło sachs lub LUK, już nie pamiętam i jak się domyślam nie był to oryginalny zestaw sprzęgła, przebieg 240 000 km, z tego co wiem to nie kręcony

Opublikowano

Jutro i ja będe wymieniać u siebie kompletne sprzęgło z dwumasą, (2.0) bo zaczeło się ślizgać i trzęsie budą na wolnych obrotach.. Padł wybór na firme Sachs. Dodam że u mnie też wysoko brało ale wszystko płynnie wcześniej chodziło.

Opublikowano

Ja jestem w końcu po wymianie. Wpadł Sachs (1800zł) . Okazało się, że jeszcze wysprzęglik był do wymiany (250zł), warto go sprawdzić, żeby dwa razy nie szukać. Efekt taki, że raz sprzęgło stawiało duży opór, aż było czuć jak pedał odpycha nogę, a raz wcale, ale biegi wchodziły normalnie.

Za to teraz 3 tyg po wymianie mam dziwne uczucie, bo jak wyjeżdżałem od mechanika, to pedał można było palcem wciskać i łapało praktycznie od razu,potem pedał luźny, a teraz już trochę wyżej. Mechanik mówił, że jak się trochę pojeździ to się układ jeszcze odpowietrzy, ale przecież w A4 B6 to jest połączone z układem hamulcowym, więc jest to układ zamknięty, to jak się sam odpowietrzy ?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...