Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt zmiany koloru podświetlenia zegarow z czerwonego na białe ala' polift


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bidzio bierze bodajże 50zł, szczerze to ja bym mu to oddał zamiast bawić się w lutowanie. Po pierwsze trzeba mieć porządne diody, po drugie trzeba je dobrze wlutować. Zrobić tanio żeby potem poprawiać moim zdaniem mija się z celem.

Ja żałowałem właśnie że mój licznik nie jest na diodach bo bym mu oddał do przerobienia, tych na żarówkach on nie robi, a na ledach zawsze dużo lepszy efekt.

Opublikowano

a jak jest z licznikiem po 1 lifcie?on jest już na diodach, ale świeci na czerwono, diody są czerwone czy tarczki?

Opublikowano

a jak jest z licznikiem po 1 lifcie?on jest już na diodach, ale świeci na czerwono, diody są czerwone czy tarczki?

Diody

Opublikowano

Wrzucenie diody w tym przypadku SMD to prócz dobrego wlutowania to trzeba jeszcze znać polaryzacji +/- diody. Źle wlutujemy tzn. zmienimy polaryzację to nie będzię świecić. Jest to do ogarnięcia. Trzeba znać parametry diody fabrycznej i dokładnie taką samą kupić w elektronicznym, grot lutownicą musi być coś w rodzaju szpikulca, i znać polaryzację nowych diód.

Opublikowano

Polaryzacja przypadkiem nie jest zaznaczona nacięciem?

Opublikowano (edytowane)

Nie wszystkie. Sprawdziłem dla pewności chociażby na diodach SMD ulokowanych na taśmach led. One nie mają w żaden sposób oznaczonej polaryzacji. Są dwa sposoby sprawdzenia polaryzacji: miernikiem który z racji zasilania beterią 9V spowoduje zaświecenie się diody lub jeśli nie każdy posiada miernik można zwyczajnie podłączyć diodę do baterii ale nie 9V jak w przypadku miernika ale mniejszej np 1,5V wystarczająco bezpieczne napięcie by dioda się zaświeci nawet lekko. Dlaczego nie większe napięcie np 3V? Bo dla każdego koloru święcenia napięcie zasilania diody jest inne. Błędne podłączenie spowoduje że dioda nie zaświeci.

Edytowane przez denveco
Opublikowano

Zależnie od producenta/typu diody od spodu jest strzałka, grot wskazuje "minus". Może to być też litera "T", "minus" jest tam gdzie dół litery. Czasem na plastikowej górnej części diody jest mała kropka, oznacza też "minus".

Więcej (np rysunki) można znaleźć w nocie katalogowej producenta.

d1747ff650d864f62098b92227f081be.jpg

Opublikowano

Podłączyć podświetlenie licznika (na wtyczce ofc...) pod 12V i przykładać diody w jakiej pozycji się zaświecą, odłączyć i przylutować itd. Albo tak jak POWER-KRIS napisał, powinny być oznaczenia na diodach.

Opublikowano

Powinny ale nie zawsze są. Zresztą nie każdy jest zagorzałym elektronikiem by wiedzieć co jakąś tam kropka lub litera znaczy. Może to zwyczajny np kod producenta gdzie pewnie i tak też myśli przeciętny "Kowalski". Po co utrudniać sobie życie jak można zwyczajnie sobie ułatwić je zwyczajnie sprawdzając plus i minus.

Opublikowano

pewnie, lepiej sprawdzić...ma ktoś link do sprawdzonych diód białych do miedzylifta?bo planuję przerobić na biało ;)

Opublikowano

Szukaj diód o oznaczeniu 5050.

Opublikowano

:hi:

Opublikowano

Ja mam mały problem . czerwona farba była gdzie niegdzoe odkryta a gdzieniegdzie pomalowana białą farbą. I gdy zdarlem farbę zrobił się Armagedon wszystko jest podswietlone i widac miejsca gdzie jest zdarta farba i naogol przeswituje;/

Opublikowano

buuuury jakie masz żaróweczki? U Ciebie świeci to ładnie na biało u mnie niestety lekko jakby kremowo. Mam żarówki 1,2W jak dobrze pamiętam ale zwykłe. Boję się kupować ledy żeby nie świeciły punktowo.

Opublikowano

Witam :hi: . Panowie mam do was pytanko. Zrobiłem dokładnie jak autor wątku czyli wymazałem tarczki :kox: i mam teraz białe pooświetlanie ale chce zmieć na ledy SMD tylko nie wiem jakie :( i na allegro znalazłem takie ale nie wiem czy się nadadzą ;)

http://allegro.pl/zarowka-led-bx8-4d-t5-r5-w1-2w-w2w-b8-4-smd-zimny-i5102492536.html

Opublikowano

Jezeli zdejmiemy wkazowki to potem trzeba je kalibrowac w jakis sposob ? Nie beda przeklamywaly ?

Jezeli zdejmiemy wkazowki to potem trzeba je kalibrowac w jakis sposob ? Nie beda przeklamywaly ?

Opublikowano

Robisz test wyjść licznika i wskazówki lecą od początku tarczy do końca a potem stawają na srodku.

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano (edytowane)

Jezeli zdejmiemy wkazowki to potem trzeba je kalibrowac w jakis sposob ? Nie beda przeklamywaly ?Jezeli zdejmiemy wkazowki to potem trzeba je kalibrowac w jakis sposob ? Nie beda przeklamywaly ?

Ja zdejmowałem w b5. Jak odpiąłem licznik z kostek to o dziwo wskazówka prędkościomierza nie stała na 0 tylko na 60 . Obrotomierz też nie stał na 0. Aby trafić w odpowiednie miejsce wskazówkami podpiąłem kostki do licznika ( myślę że wtedy mechanizmy się ustawiły na zero) następnie założyłem wskazówki. Było idealnie, test zegarów też wypadł ok. Powodzenia.

Edytowane przez jacek70
Opublikowano

Jak zrobic taki test ? Jak najlepiej wypiac wskazowki zeby nic nie uszkodzic ? W temacie ktos pisal zeby podwarzac lyzeczkami a kto inny, zeby wykrecac w lewo. Jak to jest faktycznie z ta farba na tarczy ? Nie zmarze sie za bardzo ze potem nic nie bedzie ? Przepraszam, ze tyle pytan ale jestem laikiem w audi,cale zycie jezdzilem honda i honde mam w malym palcu, lecz wszystkie rozwiazania sa zupelnie inne w audi niz w hondzie dlatego pytam by nic nie uszkodzic :)

Opublikowano

Musisz mieć kabel vag, połączyć się z licznikiem wchodząc w blok "instruments" a potem w output test, kolejno wciskając next przeprowadzasz po kolei testy.

Do wyciągnięcia wskazówek oba sposoby są dobre i skuteczne.

Żeby nie zmazać farby tam gdzie się nie chce to przyklej taśmę izolacyjną.

Farba daje tylko czerwoną barwę, nic innego nie zmyjesz :)

Wysłane z mojego GT-I9100

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...