Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wyrzuca Olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

POsiadam Audi A4 z 2002 roku silnik 1,9 TDI 130 KM. Przebieg niby 118 tys ale tylko ten samochod wie ile tak naprawde ma przejechane. Auto kupilem jakies 1,5 misiaca temu wymienilem wszystkie plyny, rozrzad, olej. Autem zrobilem 1,5 tysiaca i jak narazie nie bierze ani grama oleju, nie kopci, zadne plyny nie ubywaja, zbiera sie tak jak powinien, jednym slowem wszystko jest w normie. Niestety dzis w pracy kolega przy zapalonym silniku odkrecil korek olejowy i wywalalo olej, tak samo bylo jak wyjal miarke od oleju. Nie byly to jakies duze ilosci oleju ale mimo wszystko wyrzucalo go. Kolega powiedzial, ze nie powinno tak sie dziac. Teraz moje pytanie czy te silniki tak maja? czy to cos powaznego? Jeszcze raz zaznaczam, ze poza tymi objawami wszystko jest w porzadku. Nie mam sie do czego doczepic. Pozdrawiam.

Opublikowano

A co to jest ODMA, zaznaczam, ze nie znam sie na silnikach jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Dzieki za odpowiedz.

Opublikowano

to co wskazales to jest tylko rurka

jezeli juz, to moze byc przytkany filtr odolejacza w pokrywie głowicy, duzo oleju wyrzuca?

Opublikowano

Nie duzo tego oleju wyrzuca, tylko takie kropelki tryskaja. Ale mimo wszystko wyrzuca. Ile kosztuje naprawa tego przytkanego filtra odolejacza? Pozdrawiam.

Opublikowano

1,9 nie posiada odmy..jest w deklu tylko miejsce w którym wychodzi odpowietrzenie..

Opublikowano

No to do sprawdzenia kompresja ew,prowadnice zaworów lub uszczeliacze zaworów[br]Dopisany: 10 Październik 2008, 19:25_________________________________________________

1,9 nie posiada odmy..jest w deklu tylko miejsce w którym wychodzi odpowietrzenie..

W kazdym silniku jest odma z filtrem lub bez-jak by nie nazwać odma lub odpowietrzenie.

Opublikowano

No to do sprawdzenia kompresja ew,prowadnice zaworów lub uszczeliacze zaworów[br]Dopisany: 10 Październik 2008, 19:25_________________________________________________

1,9 nie posiada odmy..jest w deklu tylko miejsce w którym wychodzi odpowietrzenie..

W kazdym silniku jest odma z filtrem lub bez-jak by nie nazwać odma lub odpowietrzenie.

ewentualnie turbo puszcza oliwe..

Opublikowano

1,9 nie posiada odmy..jest w deklu tylko miejsce w którym wychodzi odpowietrzenie..

nie posiada odmy w formie jaka znamy,

jednak sa w pokrywie glowicy kanaly w ktorych nastepuje oddzielenie kropelek i mgly olejowej , od gazow z przedmuchów.

Nie duzo tego oleju wyrzuca, tylko takie kropelki tryskaja. Ale mimo wszystko wyrzuca. Ile kosztuje naprawa tego przytkanego filtra odolejacza? Pozdrawiam.

tego sie nie naprawia. mozna sprobowac wyplukac pokrywe glowicy w benzynie. ( w zadnym wypadku w oleju napedowym)

Opublikowano

ewentualnie turbo puszcza oliwe..

chyba nie czytasz dokładnie tematu, przecież nikt tu nie pisał, że tryska olejem w dolocie powietrza doładowanego a gdyby faktycznie tak było to wtedy separator oleju nie byłby zawalony, w wolnossących silnikach z wlewu oleju może dmuchać oparami i leciutko rosić drobinkami oleju ale nie w silniku turbodoładowanym gdzie turbo robi podciśnienie i zasysa opary z odmy.

* cytuj, proszę, poprawnie [Musashi]

Opublikowano

hej chlopaki jestem nowicjuszem, bo posiadam Audi niespelna 3 miechy no i jest to drugi moj samochod wczesniej mialem golfa 3 w benzynie a teraz diselka Audi A4. od miesiaca zauwazylem ze pobiera mi olej. Autko jest z 2004 roku ma przejechane 150 tys. z silnika nie widac zadnych wyciekow tak jak z pod turba. Jedyne co zauwazylem to grubszy niz zwykle tlusty nalot na wylocie tlumika. Tak na tysiac pobiera mi 200 g oleju, wczesniej nie pobieral ani grama. Nie wiem co to moze byc jesli by ktos moglby mi pomooc bylbym bardzo wdzieczny. Mieszkam na podlasiu i jesli ktos zna przyczyne mego problemu prosilbym rowniez o jakies namiary na dobrych mechanikow

* popraw profil, silnik AVG nie wystepuje w B6 [Musashi]

Opublikowano

Jacku coś poradziłeś?

Opublikowano

witam,

czy jest moze ktos kto czytal ten post i mial lub rozwiazal ten problem z tryskaniem oleju spod korka i z wejscia bagnetu?

Opublikowano

jeśli tryska z tych otworów olejem i to w znacznych ilościach to najlepiej jest zdjąć pokrywę głowicy i dokładnie wymyć/wypłukać jej kanały odprowadzające opary odmy do tego wężyka łączącego pokrywę głowicy z rurą powietrza idącą do turbosprężarki gdyż możliwe, że po okresie zimowym zalega tam zatwardziała emulsja (mieszanka wody z olejem) ale najpierw proponuję zdjąć ten wężyk wychodzący z pokrywy głowicy i sprawdzić przykładając rękę czy czuć z tego wylotu przedmuchy.

Opublikowano

Tez chcialbym sie dowiedziec czy cos powaznego dzieje sie z silnikiem.niestety nie moge sprawdzic auta ,bo bylo to autko,ktore mam zamiar kupic a ogladalem je raz i jest dosc daleko ode mnie.a moj znajomy ma rowniez ten sam typ silnika 1,9 tdi AVF i u niego jest podobnie z tymi tryskajacymi kropeczkami oleju spod korka i wejscia bagnetu a znajomy jest wlasnie w trasie,takze u niego tez nie moge tego zobaczyc a chcialbym sie jak najszybciej zorientowac zanim auto zostanie sprzedane.czy ktos poradzil sobie z tym problemem i jest to cos powaznego?dzieki,pozdrawiam

Opublikowano

to jest norma bo normą jest to co opisuje Sztomel :wink4:

Opublikowano

kolego jak wyciągniesz bagnet zatkaj palcem dziure po nim i wyczuj czy wypycha si palca z tej dziury czy nie działa na niego żadna siła!jeżeli wypycha to znaczy że silnik ma przedmuchy a to źle wróży szczególnie jak świeżo kupiony samochód :kwasny:stara sprawdzona metoda.

chociaż widze że koledzy mają inne teorie. obym nie miał racji...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...