Ans Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 Witam Was serdecznie. Chciałbym zebrać Wasze opinie Zbliża się sezon na opony letnie, jestem w trakcie zakupu nowych opon (wybór padł na Vredestein Sessanta) i zastanawiam się czy brać 225/45/17 czy 235/45/17, róznica w cenie takowych jest 120zł za komplet więcej za rozmiar 235/45/17 zawsze używałem 225/45, także w poprzednich samochodach, może warto jednak dopłacić do 235? wiem że różnice są minimalne, może jednak odczuwalne? Widziałem pare Waszych opinii w dziale głównym o oponach letnich, były skrajne, jednakże chciałbym poznać opinie osób które jeździły na 225 i przesiadły się na 235 lub odwrotnie Oponki będą założone na felgi Ronal R41 o szerokości 8j 225 uklada sie w sumie równo tak to wygląda https://www.dropbox.com/s/7lro6b4darewcl2/2014-09-27%2015.12.53.jpg?dl=0
DARIO88 Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 Wiesz kolego na szerszych na pewno będzie lepiej sie po zakrętach jeździc ... Moj ojciec mial takie opony to byl z nich zadowolony tylko minusem jest to ze szybko się ścierają .
Mesiah Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 Szerszych niż 225 nie potrzebujesz. Ja zmieniłem z 235 na 225 i czuję dużą różnice na + jeśli chodzi o rzucanie w koleinach. Zostań przy rozmiarze który już masz.
lukasz92 Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 oryginalnie w b6 jest 235/45r17ja kupiłem 2 225/45r17 różnica jest taka ze jest ok 1 cm nizszapoza tym komfort jazdy podobny
Robero321 Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Duzej róznicy nie ma. Jak ktoś wcześnuej powiedział na 235 lepiej jedzie się w zakręcie.
Blachu Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Na 225 będzie trochę niższe spalanie oraz auto będzie lepiej zbierać się. -Lumia 920-
nitroo Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 (edytowane) Spalanie to akurat dla mnie sprawa drugorzędna, tylko mam wrażenie, że u mnie na 7,5J opona 225 jest za bardzo naciągnięta. Edytowane 23 Lutego 2015 przez nitroo
Artak Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 ja mam 235 na feldze s-line 7,5J i układają się idealnie zachowując rant ochronny dla felgi, Poza tym dodatkowe 0,5 cm wysokości zmniejsza ryzyko uszkodzenia opony na dziurze czy krawężniku
Mesiah Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Na 7.5j opona za bardzo naciągnięta? Przecież to wzorcowy według tabel rozmiar opony do tej felgi. Mam 225 na 8j i naciągu nie ma (opona jest na równo). Przy 8j i 235 robi się już balon który nie wygląda za ciekawie (przy 7.5j będzie jeszcze większy).
Blachu Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Na zimowym setupie mam 225/45/17 na feldze 7,5J i trochę śmiesznie to wygląda że tak to ujmę... Bo felga jest węższa niż opona. Ale to zimówki więc przymykam oko na to... -Lumia 920-
Mesiah Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Poza tym dodatkowe 0,5 cm wysokości zmniejsza ryzyko uszkodzenia opony na dziurze czy krawężniku Te 0.5 cm to żadna różnica. A na pewno nie chroni to bardziej opony tylko jak już felgę. Czy to profil 55 czy 40 opone rozwalisz podobnie łatwo. Im niższy profil tym opona bardziej jest wzmacniana. Na zimowym setupie mam 225/45/17 na feldze 7,5J i trochę śmiesznie to wygląda że tak to ujmę... Bo felga jest węższa niż opona. Ale to zimówki więc przymykam oko na to... -Lumia 920- I o to właśnie chodzi. 235 jest za szerokie do 7.5j. Można ją założyć ale po co?
Robero321 Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 U mnie siedzą Dunlopy 235 na 7.5 czyli to co fabryka przewidziała do mojego modelu i aż podszedłem do garażu żeby zobaczyć ten balon i NIC Z TYCH RZECZY. Opona wygląda normalnie jest na równi z felgą bez żadnych balonów.
Mesiah Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Każdy widocznie ma na to inne postrzeganie.
slaweq Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 235 będzie lepiej trzymać w zakrętach i fajniej wygląda jak się patrzy z tyłu Za to w koleinach dużo ciężej i auto wolniej się zbiera. Miałem raz na 17" oponę 235 i od tej pory używam tylko 225 zarówno w zimie do 17" i w lecie do 18".
Mesiah Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Za to w koleinach dużo ciężej i auto wolniej się zbiera. U siebie też to przerabiałem. Wyprzedzanie na koleinach przy 235 to jakby pociąg zmieniał tor. 225 to w tej kwestii nie ideał ale jest dużo lepiej.
poczekaj Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Na zimowym setupie mam 225/45/17 na feldze 7,5J i trochę śmiesznie to wygląda że tak to ujmę... Bo felga jest węższa niż opona. Ale to zimówki więc przymykam oko na to... To chyba musi dużo zależeć od felgi, bo ja mam sline 9-ramienne 7,5j i opona 215 nie jest węższa od felgi. Chyba zrobię zdjęcia żeby porównać zimowe 215 i letnie 235. Wydaje mi się, że jedne i drugie wyglądają przyzwoicie na tej feldze.
Fido Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Jeden woli wygląd drugi komfort. Gdybym nie zjeżdżał do PL to zostawiłbym 235/45 Ale że też dużo śmigam w kraju to zamiast używanych przez większość 225/45 wrzuciłem 215/50 i na prawdę sobie chwalę. Fajnie się na tym jeździ. Szerokość zostawiam tym z porsche i ferrari, niech se i mają po 550 Mi 215 stanowczo wystarczy.
lunatic Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 235 lepsza opcja zakladac jak fabryka daje. wcale nie jest slabsze przyspieszanie chyba zew 1.6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się