Skocz do zawartości
IGNOROWANY

okopcone koncówki wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja jak miałem DPF to też były czyściutkie a teraz tak jak u Krissa po ostrej jeździe czarne. Ostatnio natomiast byłem w Wolfsburgu i praktycznie każdy Golf 7 GTI czy R miał obkopcone rury a GTD zero, rury czyste jak łza i zdziwiony byłem tym faktem. To benzyniaki teraz kopca bardziej niż diesle?

Opublikowano

a no dokładnie :D

i kolega raczej napewno ma wyczyszczony dpf :D

Opublikowano

Hej. Ja mam DPF i okopcone rury. 140tyś przelotu. DPF się kończy ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

U mnie 140k przelotu i czyste rury..

Opublikowano

Ja przy 240tyś przelotu tez miałem czysty wydech, dopiero po wywaleniu DPFa zaczęła się osadzać sadza. Teraz pytanie do znawców tematu czy to normalne czy nie?

Opublikowano

Ja przy 240tyś przelotu tez miałem czysty wydech, dopiero po wywaleniu DPFa zaczęła się osadzać sadza. Teraz pytanie do znawców tematu czy to normalne czy nie?

jak nie masz DPF to normalne ze jest sadza

Opublikowano

Wszystko zalezy jakie trasy pokonujesz, znam przypadek w peugeocie 508 gdzie dpf zapchal sie przy 140 tys km, ja mam nalatane 250tys km i wydech czysciutki z tym ze czesto robie duze trasy

Opublikowano

dpf zapchal sie
Czyli rozumiem, że mam zapchany DPF ?
Opublikowano

dpf zapchal sie

Czyli rozumiem, że mam zapchany DPF ?

Podepnij kompa i sprawdź co pokazuje - sadzę że gdyby był zapchany dpf to miałbyś na FIS lampę co chwila i tryb awaryjny

PS. może ktoś usunął dpf - jesteś 1 właścicielem?

Opublikowano

nie ma szans aby auto z dpf-em kopciło niezaleznie od stanu silnika jedynie moze sie bardziej zapychac jak silnik jest w gorszym stanie

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli auto wyposażone w DPF mocno dymi na czarno, to albo została w nim sama puszka, albo cegiełka jest stopiona, ewentualnie ktoś ją potraktował długim wiertłem do betonu :P

Przy sprawnym DPF-ie auto na pewno nie powinno dymić na czarno, może dymić na siwo-szaro podczas procedury wypalania filtra.

Co do okopcenia rury to generalnie powinna być czysta od sadzy, ale zdarzają się przypadki, że wkład filtra nie jest idealnie uszczelniony w puszce i delikatnie puszcza spaliny bokiem, wtedy rurka może być trochę okopcona, ale dymić na tyle że widać Batorego gołym okiem, a tył auta robi się czarny, to na pewno nie powinien :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

dpf zapchal sie

Czyli rozumiem, że mam zapchany DPF ?

Podepnij kompa i sprawdź co pokazuje - sadzę że gdyby był zapchany dpf to miałbyś na FIS lampę co chwila i tryb awaryjny

PS. może ktoś usunął dpf - jesteś 1 właścicielem?

Właśnie wróciłem z ASO i według nich jest wszystko ok.

Opublikowano

ASO potwierdziło ze jest DPF? :)

Opublikowano

ASO potwierdziło ze jest DPF? :)

Że w tych modelach lekko okopcone rurki to ok jest.

Opublikowano

ASO potwierdziło ze jest DPF? :)

Że w tych modelach lekko okopcone rurki to ok jest.

Nie tłumaczyli czemu tak jest? skoro inni mają czyste?

Opublikowano

ASO potwierdziło ze jest DPF? :)

Że w tych modelach lekko okopcone rurki to ok jest.

Nie tłumaczyli czemu tak jest? skoro inni mają czyste?

Ne

Opublikowano

Faktycznie moze tak ma byc, ostatnio zwracam uwage na wdechy i kilka juz widzialem okopconych czarnych w tdi i to w 3-5 latkach

Opublikowano

U mnie tak.

250k nalot, wg vcdsa dpf siedzi i ma sie dobrze, silnik nie kopci przy mocniejszym depnieciu.

 

IMG_20180530_155113.jpg

Opublikowano

No to ja wtrące swoją historię. 

Auto mam pół roku i nalatałem ponad 20tyś i od początku zastanawiała mnie czarna końcówka, osmolona od sadzy, kupiłem kabel i sprawdzałem na bieżąco. Dpf dość często się wypalał do tego auto paliło szczególnie na autostradzie według mnie za dużo, 8,5 l tak przy 160 km/h , co wytarłem wydech to po paru depnięciach był osmolony. Ostatnio przypadkiem zauważyłem że intercooler w jednym miejscu jest osmolony na środku, okazało się że jest w nim dziurka wielkości łebka od szpilki, zmieniłem chłodnicę pojechałem w trasę , wypalił się dpf i końcówki już się nie smolą do tego spalanie spadło o prawie dwa litry.

To wszystko przez malutką dziurkę w coolerze. 

A i auto ma więcej mocy.

Opublikowano

Serio?? Gdzie miałeś tą dziurkę i jak to sprawdziłes?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...