Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie są skutki uszkodzenia Turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam od niedawna A4 AEB QUATTRO

Myślałem że wszystko jest ok dopuki kolega nie dał mi pod buta swojego paska b5 z tym samym silnikiem. Ma 2x większego kopa niż moje Audi.

Mam wrażenie że u mnie turbina nie pompuje albo pompuje za słabo.

Czy jest możliwe że turbina umarła? Ewentualnie jakie są inne objawy uszkodzonej turbałki.

Dodam że moje audi nie kopci i w sumie jako tako kopa ma. Bez problemu wkręca się na najwyższe obroty.

Przy obrotach powyżej 5 tyś, słychać delikatny gwizd więc może turbina się kręci

Opublikowano (edytowane)

może gdzieś się lewe powietrze dostaje albo ucieka. na postoju niech ktoś daje w piz*e a ty nasłuc**j czy gdzieś nie słychać zasysanego albo wydmuchiwanego powietrza w układzie dolotowym.

ps. tego to jeszcze nie widziałem, cenzura na tym forum przebija TVN. żeby słowo nasłuc**je było uznawane za wulgarne to już gruba przesada.. :facepalm:

Edytowane przez robitl
Opublikowano (edytowane)

dobrze kolega mówi, podpięcie komputera to też rozwiązanie. kabel 60zł, program za free. wychodzi tyle ile jednorazowe podpięcie w warsztacie.

Edytowane przez robitl
Opublikowano

Kolega mi już podpinał i nic tam przy silniku nie wyskakiwało. Jak w p**zde dam to generalnie nic złego nie słychać jedynie wisko napiernicza zdrowo

Opublikowano

może gdzieś się lewe powietrze dostaje albo ucieka. na postoju niech ktoś daje w piz*e a ty nasłuc**j czy gdzieś nie słychać zasysanego albo wydmuchiwanego powietrza w układzie dolotowym.

ps. tego to jeszcze nie widziałem, cenzura na tym forum przebija TVN. żeby słowo nasłuc**je było uznawane za wulgarne to już gruba przesada.. :facepalm:

:lol1::polew:

Pekus12

może kolega ma wrzucony jakiś program dlatego taka różnica ??

zrób log dynamiczny dla turbo będzie widać czy daje prawidłowe ciśnienie

Opublikowano

Witam, pozwolę się podpiąć pod temat, mam problem ze swoją A4. Nie mam zbytnio porównania ale odnoszę wrażenie, że słabo przyśpiesza i dodatkowo na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach dymi i śmierdzi z wydechu. Robiłem jakiś czas temu logi, co z nich można wywnioskować? http://vaglog.pl/log_212871.html

Opublikowano

Turbo prawie wogole nie laduje, zdejmij dolot i sprawdz jak wyglada wirnik.

Opublikowano

Podepnę się do tematu, czy ktoś mógłby ocenić stan mojej turbiny?

F4ro3o.jpg

Opublikowano

Wyglada jak by ktoś jeździł bez filtra powietrza. Łopatki ewidentnie napotykały jakieś przeszkody.

Opublikowano

Podepnę się do tematu, czy ktoś mógłby ocenić stan mojej turbiny?

F4ro3o.jpg

wes wymien ta turbine bo zaraz bedzie jeszcze gorzej. szrot totalny

Opublikowano

Podepnę się do tematu, czy ktoś mógłby ocenić stan mojej turbiny?

F4ro3o.jpg

wes wymien ta turbine bo zaraz bedzie jeszcze gorzej. szrot totalny

To teraz mogę dodać że turbina działa prawidłowo, nie mam z nią żadnych problemów, auto nie kopci a to zdjęcie było robione ok. 30 tys. km temu. Jak widać na "szrocie" też można jeździć. Ale do rzeczy, nikt się nie spotkał z takim widokiem? Ciekawi mnie co może być przyczyną takiego uszkodzenia. W sumie brak filtra powietrza byłby wytłumaczeniem, ale kto myślący jeździłby bez filtra?

Opublikowano (edytowane)

u mnie w starej turbinie tak samo wyglądał wirnik
w końcu coraz więcej oleju dostawało się do dolotu i zaczął strasznie kopcić,
jeśli wirnik jest źle wyważony,uszczelniacze szybciej się zużywają

Edytowane przez maniekaudia4
Opublikowano (edytowane)

dobrze kolega mówi, podpięcie komputera to też rozwiązanie. kabel 60zł, program za free. wychodzi tyle ile jednorazowe podpięcie w warsztacie.

kabel za 20zl nowy jest

Podepnę się do tematu, czy ktoś mógłby ocenić stan mojej turbiny?

F4ro3o.jpg

te turbo dlugo nie pociagnie....widac zly stan łopatek i o zaolejeniu nie wspomne(chyba ze to nie olej ale takowy przypomina)....sprawdz IC czy nie wyleje sie szklanka oleju.....to ze nie kopci o niczym wielkim nie swiadczy bo mikro wyciek oleju do spalin najzwyczajniej spali sie w kacie a tego noskiem nie wyczujesz...a jak bedzie puszczac olej do dolotu to w icku bedzie sporo oleju na dnie....delikatnie tlusta przepustnica od srordka to normalne ale z icka nie ma prawa wylac sie olej po zdjeciu dolnej odmy

dobrze kolega mówi, podpięcie komputera to też rozwiązanie. kabel 60zł, program za free. wychodzi tyle ile jednorazowe podpięcie w warsztacie.

kabel za 20zl nowy jest

Podepnę się do tematu, czy ktoś mógłby ocenić stan mojej turbiny?

F4ro3o.jpg

te turbo dlugo nie pociagnie....widac zly stan łopatek(nie uzgadniajmy gdzie sie podzialy mikro opiłki metalu) i o zaolejeniu nie wspomne(chyba ze to nie olej ale takowy przypomina)....sprawdz IC czy nie wyleje sie szklanka oleju.....to ze nie kopci o niczym wielkim nie swiadczy bo mikro wyciek oleju do spalin najzwyczajniej spali sie w kacie a tego noskiem nie wyczujesz...a jak bedzie puszczac olej do dolotu to w icku bedzie sporo oleju na dnie....delikatnie tlusta przepustnica od srordka to normalne ale z icka nie ma prawa wylac sie olej po zdjeciu dolnej odmy

Edytowane przez zwalowy
Opublikowano

No nówka to to nie jest oczywiście, podejrzewam że ta turbina jest w aucie od nowości bo jest z 97 roku, no chyba że ktoś ją kiedyś regenerował. 320 tys. przebiegu. Raz na rok ściągam rurę od IC i zawsze wyleci stamtąd trochę oleju, ale nie szklanka a może z 50 ml maksymalnie. W tej chwili wirnik na pewno jest źle wyważony dlatego puszcza olej przez uszczelniacze. Kat wycięty.

Opublikowano

W IC zawsze będziesz miał olej, mniej lub więcej ale będzie i tym się nie sugeruj (nie mówię tu o ilości szklanki oleju ;-) jak kolega wyżej pisał bo to już by coś znaczyło.

Najprościej... Jak dymi na niebiesko to silnik, jak na szaro to turbo, na czarno coś z spalaniem-za duzo paliwa itd

To turbo z zdjecia poprostu z przepiegiem się zużyło i nie potrafi stabilnie napompować tyle ile powinno. Dymi bo puściły uszczelnienia... Nie pisałeś ile oleju dolewasz ;-)

Opublikowano

Chyba wprowadziłem tym zdjęciem trochę zamętu :) to kolega Pekus12 pisał o przypuszczeniach że jego turbo pompuje za słabo. Ja z turbiną nie mam najmniejszych problemów, a zdjęcie zamieściłem z ciekawości co mogło spowodować takie uszkodzenie, może ktoś się już z tym spotkał. Zdjęcie robione 2 lub 3 lata temu, jeżdżę na tej turbinie do tej pory i nic złego się nie dzieje. Nie dymi, nie brakuje mocy, wszystko jest ok. A oleju owszem bierze trochę, około 1 litr na 10 tys. km

Opublikowano

Ok, ja pisałem do forumowicza który mówił że coś ma z turbiną... Źle przeczytałem że to jego ;-)

Co do wirnika to w subaru imprezie też miałem może nie tak, ale też lekko zniszczony wirnik ;-) mimo normalnego filtra powietrza powietrza. Też chodziło bez problemu przez kilka lat ;-)

Opublikowano

powodem uszkodzenia jest jakiś kamyczek lub jakie kolwiek ''ciało obce'' które wyleciało z filtra powietrza lub puszki i uderzyło w wirnik widać nawet wżery na ściankach jeśli tylko tyle jest uszkodzone bez luzów to możesz jeździć bez problemu nic się nie stanie. Na dzień dzisiejszy nie musisz jej regenerować dopóki nie zauważysz innych objawów typu głośne gwizdanie lub nieprzyjemne dźwięki.... A co do regeneracji to jestem w 100% pewien że nie jest od nowości winać po nacinaniu nakrętki w nie oryginalny sposób,jakimś dremelem lub frezem.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Obstawiam obce ciało na tyle duże że nie przeleciało pomiędzy łopatkami , a widać że się odbijało od ścianek i od łopatek wirnika zostawiając ślady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...