Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] wymiana walka rozrządu - czesci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Marcin jak chcesz to mam walek w bardzo ladnym stanie od AVFa. Zupelnie zapomniałem ze mam kompletna głowicę. :facepalm:

Mam tez z BRB, jest taki sam jak w BPW.

Opublikowano (edytowane)

Na razie za nowym sie porozgladam ;)

Edytowane przez niestandardowy
Opublikowano

Nowy z ASO masz na myśli?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Popychacze zalej swieza oliwa przed montazem.

Dew , gdzie ty chcesz lać tą oliwe do popychaczy ?

Chyba że chodzi Ci o posmarowanie ich po wierzchu :decayed:

A i sprawdził bym dokładnie , czy otwory w głowicy , w których pracują popychacze nie są nadmiernie zużyte, w ośmizaworowcach PD wałek nie naciska hydropopychaczy na środku, tyklo z boczku :P przez co mają tendencję do przekaszania się i jak złapią luzu to wałek i szklanki muszą szybko ulec zniszczeniu , bo krzywki naciskają na nie nie całą powierzchnią , tylko jedną stroną a na małej powierzcni bardzo ciężko utrzymać film olejowy :naughty:

Jeżeli by tak było, to raczej czapka do wymiany :decayed:

To wymien oringi a gniazda wypoleruj.

Sruby do PDkow cza nowe.

1. hydropopychacze powinny byc napenione olejem fabrycznie, zanurzenie ich w oleju nie zaszkodzi. chociaż wątpię aby zawartość popychacza uległa uzupełnieniu, zbyt duża lepkość.

2. po montażu do kupy, przed uruchomieniem silnika nalezy odczekac pare godzin, aby popychacze ustawiły się w odpowiednim położeniu, inaczej przy próbie rozruchu, może być zonk.

3. gniazda popychaczy, jeżeli są wyrobione, polerowanie nic nie da, albo do rozwiercenia i do zastosowania nadwymiarowych, o ile są dostępne.albo szkoda kasy na wałek.

4. PD bym nie ruszał, chyba, że są problemy z paliwem w oleju. Jedynie skontrolowałbym ich położenie, czy jest prawidłowe względem głowicy.

Opublikowano

Pisalem o gniazdach od PDkow

a jak chcesz zakladac popychacze bez zalewania ich oliwa to duzo cierpliwosci zycze zanim sie uciszą.

cwiczylem to setki razy wiec doskonale wiem co pisze a kto jak to robi to juz jego sprawa.

Opublikowano

Tak moim skromnym zdaniem , to dla żywotności rozrządu zdrowsze jest jak sobie na biegu jałowym poklepią do puki się nie napełnią olejem, niż by miały go mieć w sobie za dużo i miało by to doprowadzić do kolizji zaworów z tłokami podczas pierwszego uruchamiania silnika po naprawie :decayed:

Opublikowano

Nie ma takiej mozliwosci.

Opublikowano

Robiłeś kiedyś bardzo prosty silnik Opla np.1.4 8v (bez kolizyjny)? Tam jak się nie wycisnelo hydro z oleju to po złożeniu silnika i kręcenia rozrusznikiem efekt był jak przy wykreconych świecach - brak kompresji bo zawory były uchylone przez nie wycisniete hydro. Jak w tdi przy zamkniętej klapie powietrza.

Więc co się stanie gdy założysz napełnianie hydro w silniku kolizyjnym...?

Montaż - zanurzenie hydro w oliwie byle by bylo tłuste, zakładam wałek, spinamy rozrząd, 2 obr.wałem i zapłon... Musi jebaństwo pracować dobrze... Myślę że nie ma co robić z igły wideł...

Opublikowano

Skladalem silniki jak wielu z Was hulało jeszcze w workach swoich ojcow.

Nowe popychacze sie zalewa a uzywane wyciska no i faktycznie nie ma co z igieł robic widły.

Opublikowano (edytowane)

Nakrętka rolki napinajacej pasek rozrządu - 20Nm + 45*

koło (piasta) wałka rozrządu- 100 Nm

3 śruby koła wałka rozrządu - 25 Nm

śruby stopek wałka rozrządu- 8 Nm + 90* (zastosować nowe śruby)

śruby wałków sterujących PDE - 20 Nm + 90* (zastosować nowe śruby)

śruby PDE - 12 Nm + 270*(3x90*) (zastosować nowe śruby)

Pompa tandem (jeśli tez ja wyciągałeś) ja kręcę śruby M8 - 18Nm, a małe M6 na 10Nm - bardzo dokładnie uczyć z kurzy/pyłu powierzchnie przylgni - wystarczy że przyklei się ziarenko piasku i będziesz miał nieszczelność...

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

180

Opublikowano

Pomógł coś namiar?

Opublikowano

Sotom, podaj jeszcze prosze monent dokrecenia pd-kow :)

Jest też na liście... 12nm +3x90* wszędzie smaruj łeb śruby i delikatnie gwinty,nie kręc na sucho.
Opublikowano

tak swoja droga, skad sie wciąż biora pomysly, zeby w awx czy bpw cofac sr reg. na 220 st, w " G. wyborczej" napisali czy jak? :cool1:



Sruby PDE - 12 Nm + 3x90*

do PD tez nowe sruby,

powierzchnie trzpienia PD i powierzchnia polkulista sruby regulacyjnej posmarowac smarem molibdenowym, tylko nie za duzo.

walek rozrzadu najlepiej nasmarowac np. uszlachetniaczem do oleju z dodatkiem Mo2S, lub przynajmniej olejem.

np. http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-oleju/dodatek-mos2-8342-detail

w PD w otworze trzpienia sa oringi, jezeli nie byly wymieniane mozna wymienic, jezeli nie byly wymieniane.trzpien musi trafic do swojego PD,

Opublikowano

Marcinie daj znać póżniej jak nasz wałek będzie fruwał :)

Opublikowano

Marcinie daj znać póżniej jak nasz wałek będzie fruwał :)

a to jest kryptoreklama? :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...