Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie sterowników w Audi A4 B5 (1995-2001)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spróbuj zmienić ustawienia portu USB, na podłączenie do klimy to działa, to może i na to :mysli:

Robisz to na podłączonym kablu do laptopa.

Wejdź w "Menedżer urządzeń", tam gdzieś powinien być widoczny nasz kabel (chyba w Porty COM i LPT, nie pamiętam dokładnie). Tam w ustawieniach musisz zmienić prędkość próbkowania na ok 3 (w zaawansowanych ustawienaich może być) i ew. liczbę bitów na ok. połowę tego co masz.

Pamiętam jeszcze, że niektórzy, żeby połączyć się z modułem komfortu, odłączali aku na chwilę. Czasem to pomagało...

Opublikowano

klime mi widzi na takim ustawieniu jak jest teraz, sprawdze opcje z aku ale nie sadze by to pomoglo. sprawdze jeszcze na wylaczonym silniku i zamknietym centralnym jak to nie pomoze to pobawie sie z ustawieniami portu usb[br]Dopisany: 12 Sierpień 2010, 19:51_________________________________________________ale jak by ktos mial podobny problem chetnie zaniechal bym tych wszystkich czynnosci i skorzystal bym z porady :cool1:[br]Dopisany: 12 Sierpień 2010, 19:52_________________________________________________opcja z aku nie pomogla :confused4:,jak rowniez zmiana ustawien portu usb. mam ustawione teraz na domyslne i widzi wszystko tylko nie centralny zamek :wallbash:

Opublikowano

Też mam auto z 1996 i nie mogę się połączyć z centralnym. Na 99% się to nie uda. Gdzieś widziałem tabelę z modułami i rocznikami i jasno wynikało z niej, że połączenie z centralnym możliwe jest dopiero w autach od 1997r.

Opublikowano

hmm, to jak elektrykowi udalo sie zalaaczyc opcje z domykaniem szyb z pilota? :mysli: moze ten dodatkowy alam ma ta opcje? :mysli:

Opublikowano

witam

czy w audi a4 2004r 1,9 tdi avant, moduł komfortu nr 8E0 959 433 BC da się aktywować otwieranie/ domykanie szyb z pilota?? dodam że ta funkcja nie działa z kluczyka!

próbowałem wprowadzidz w komforcie(nr 46) vagiem włączyć ale nie przyjmuje wszytkich wartości! udało mi sie włączyć zamykanie od 20km/h wprowadzając 07018, a orginalna wrtość to 06986!- działa na niej alarm, centralny, i światełka z przodu oświetlające dojście do domku!

i nie bądźcie żli że w tym dziale to zamieściłem bo jak wrzuciłem na ogólnym forum- diagnostyka vag to mądry moderator odesłał mnie do tego tematu i wyrzucił do kosza

dziekuje za odpowiedź!

Opublikowano

na poczatku napewno dzalal funkcja domykania szyb kluczykiem, bo z tego co pamietam rozmowe z elektrykiem to mowil ze jezeli posiadam takoowa funkcje to nie bedzie problemow z domykaniem z pilota po wcisnieciu dodatkowego alarmu :mysli:

Opublikowano

bylem czoraj u elektryka, niestety nie moglismy sie polaczyc ani z modulem komfortu ani z centralnym zamkiem :confused4: ani jego laptopem ani moim jak rowniez tym malym uniwersalnym scanerem. wiec moze nie ma tej opcji w moim aucie :confused4:

Opublikowano

Czy moze ktos podac rozpiske kodowania liczników w B6 bo opis ten zamieszczony nijak ma sie do B6 mam kodowanie 00001 a wg opisu powinno byc 18060 w silniku ASN.

Opublikowano

witam.juz z godzine przeglądam internet na temat klimatronika i nie moge znaleźć mnie interesującej mnie rzeczy. może doradzicie mi .problem polega na tym że jak wcisne przycisk ( gwiazdke) która powinna włączyc mi spręzarke to jak wcisne go zaswieci sie i gaśnie, po włączeniu przycisku auto nie załącza sie klima ia spręzarka .a wczesniej tak było. wczoraj jeszcze działało a dziś zdechło, czy musze podpiąc sie pod komputer i zaprogramować klimatronika ? audi jest z 1995 roku, adr 1.8 gaz 5v, jesli tak to jak go zakodowac? jakie kody wpisac. prosze o waszą pomoc.

Opublikowano

Klima ci się nie włączy w temperaturze poniżej 5`C

Opublikowano

Witam mam problem !!!!

Moje Audi a4 1.8 20v 125 97rok

Wszystko było ok. Do czasu kiedy kupiłem sobie interfejs.

Podłączyłem i zdiagnozowałem wykryło mi 4 błędy sporadyczne . Wykasowałem je i tras za każdym razem jak jadę i wcisnę sprzęgło to obroty mi strasznie falują z 500 na 1500 obrotów. Dzieje się tak na benzynie i na gazie.

Co mam robić.

Próbowałem zrobić adaptacje przepustnicy VAGcom 311.2 full

robię wszystko według opisu .:

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU

(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS

i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

TAK JEST UMNIE TEN STEROWNIK

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 -

informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika").

Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281

( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060". I jakto wybieram to wyskakuje mi error

{Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji.

Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają

się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund,

po czym można ponownie przełączyć na :

[bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE

BYĆ URUCHOMIONY.

co mam robić auto faluje niesamowicie

Opublikowano

Audi A4 (8D)} następujące urządzenia Kontroli znajdują SIĘ TUTAJ:

Następujące moduly sa wbudowane sterujące A8 w (4D):

- Airbag / Air Bag / Poduszka powietrzna

- Czujnik parkowania / POMOC parking / w parkowaniu POMOC

- Wnętrze Monitorowania / Int. Monitor / samochodu Wnętrza Monitorowanie

- Klima-/Heizungselektronik / Ogrzewanie AIC / KLIMATYZACJA - ogrzewanie

- Instrument Cluster / zegarów / Liczniki, wskaźniki

- Kontroli Zakres / Head Light Zakres / Regulacja zasięgu świateł

- Power Electronics / Elektronika silnika / silnika Elektronika

- Europa Środkowa i Centralny zamek / Comfort System / Centralny zamek

- System nawigacyjny II-D (Navi + RNS 4.1 - od 48/99 tydzień) / nawigacja

- Radio Systems (Generation I) / Radio (pierwsza generacja)

- Anti-lock Braking System / Anti Blocking System / System zapobiegający blokowaniu kol

- Automatyczna skrzynia biegów / Automatyczna skrzynia biegów / automatyczna Skrzynia Biegów

Airbag / Air Bag / Poduszka powietrzna

sterującego urządzenia Regulacja

STG 15 (urządzenia sterującego poduszek powietrznych), wybierz

nastawa modelu STG -> Funkcja 10

LOADERS Abisyńczyka wyłączyć / włączyć, w zależności OD Urządzeń Kontroli wersji, po Sprzętu Stroniu Interwencja w systemie poduszka powietrzna konieczne jest. W zależności OD pojazdu modelu popularności Lub, Nie Dostepne sa parcianePaski Kanały.

0 - aktywne

1 - niepełnosprawnych

-> Kanał 01 (poduszka pasażera)

Adaptowanie sterownika poduszek - wyłączenie / włączenie Poduszki pasażera

Wybierz 15 (poduszki powietrzne)

Adaptacja sterownika - Funkcja 10

Wskazówka: W zależności OD modelu Nigdy parcianePaski Dostepne Moga Kanały Byc

Kanał W 01 należu wpisać odpowiednią liczbę:

0 - Poduszka pasażera kierowcy ty Aktywnej

1 - Poduszka pasażera kierowcy nieaktywna

Parking Pomocy / Parking POMOC / w parkowaniu POMOC

Kontroli Moduł kodowania

STG 76 (parkowania) wybierz

Kodowanie -> funkcja 07

Numer Kodu (np. wszystkich): 11103

? Xxxx: nie używane

? xxx X: Dane budynku Przekazanie

0 - Manual

1 - Automatyczne

xx xx: potwierdzenie funkcji

0 - wyłączone

1 - włączony (Domyślnie)

xxx x: Styl nadwozia

0 - Limousine

1 - Avant

xxxx: rodzaju pojazdu,

3 - Audi A3

4 - Audi A4

6 - Audi A6

8 - Audi A8

sterującego urządzenia Regulacja

STG 76 (parkowania) wybierz

nastawa modelu STG -> Funkcja 10

-> Kanał 01 (objętości buzzer)

Poziom głośności moze byc 2-7, Moga byc sprawdzone wartości bezpośrednio podczas wejścia żartem Tego Bieg wsteczny. Domyślnie: 04

-> Kanał 02 (brzęczyk ostrzegawczy pak)

Na boisku moze byc 0-4 (0,5 - 2 kHz), wartość można sprawdzić bezpośrednio podczas wejścia żartem Tego Bieg wsteczny.

Kodowanie sterownika "w parkowaniu POMOC"

Wybierz moduł wbudowany 76

Kodowanie sterownika - funkcja 07

Przykład numeru Kodu: 11103

? XXXX - niedostępne

xxx x - Włączanie symulacji skrzyni biegów

0 - Skrzynia Manualna

1 - Skrzynia automatyczna

xx xx - potwierdzenie funkcji

0 - nieaktywne

1 - aktywne (standard)

x xxx - Włączanie symulacji karoserii

0 - sedan

1 - avant

xxxx? - Model auta

3 - Audi A3

4 - Audi A4

6 - Audi A6

8 - Audi A8

Adaptacja sterownika

Wybierz moduł wbudowany 76

Adaptacja sterownika - Funkcja 10

-> Kanał 01 - Głośność sygnału ostrzegania

Czw ustawiania głośności pomiędzy wartości Sa 2 i 7-gi wprowadzania Podczas nowej Mozna testować wrzucając wsteczny giętkie sygnałowy.

-> Kanał 02 - Wysokość sygnału ostrzegania Dźwięku

Wartość Dźwięku wybiera wysokości pomiędzy SIĘ 0 i 4 (0,5 - 2 kHz). Testowanie Jak wyżej.

Wnętrza Monitorowania / Int. Monitor / samochodu Wnętrza Monitorowanie

Kontroli Moduł kodowania

STG 45 (Jednorazowo Monitoring) wybierz

Kodowanie -> funkcja 07

Numer Kodu (przykładowo): 00001

Podstawowe kodowanie 00001 th

? Xxx: suwnice 00 = Bez znaczenia

xx xx: Włączanie symulacji (1 = Audi A4)

xxx x: Focus Mode (0 = statyczny)

? XXXX: Ciało (1 sedan, 2 = Avant)

sterującego urządzenia Regulacja

STG 45 (Jednorazowo Monitoring) wybierz

nastawa modelu STG -> Funkcja 10

-> Kanał 01 (czułość)

czujników ultradźwiękowych w Czułość Monitorowania pomieszczeniach można ustawić Tak, ABY mniej wrażliwe czujniki Elektroniczne odpowiedzi.

Wartość bazowa wynosi 100 (= 100%), wartość w każdym przypadku moze, w krokach co 1% co najmniej do 50 (50%) zostanie zmniejszona.

Monitorowanie Wnętrza auta

Kodowanie sterownika

Wybierz Modul 45 - Int. Monitor

Kodowanie sterownika - Funkcja 07

Wartość Kodu (Przykład): 00001

podstawowe Kodowanie do 00 001

? Xxx: 00 = Wartość Bez znaczenia

xx xx: Włączanie symulacji (1 = Audi A4)

xxx x: Ognisko Mode (0 = statyczny)

? XXXX: karoserii popularności (1 sedan, 2 = avant)

Klima-/Heizungselektronik / Ogrzewanie AIC / KLIMATYZACJA - ogrzewanie

Kontroli Moduł kodowania

STG 08 (Klima-/Heizungselektronik) wybierz

Kodowanie -> funkcja 07

? suwnice pomostowe (do MY 1996): Xxx

00 - Standard

? XXXX: stacje benzynowe (MJ 1997 - 1998/99)

0 - Standard

? Xxx: Włączanie symulacji pojazdu / stacji Paliw (z MY 1998 / 99, wyświetlacz)

00 - stacji Paliw (z indeksu "M")

04 - Audi A4 (indeks "Tylko" K "/" L ")

xxx x: typ pojazdu (MJ 1997 - 1998/99)?

4 - Audi A4

xx xx: sprężarka (nie MY 1996)

0 - Zexel sprężarki

1 - Nippondenso Lub sprężarki Denso

xx xx: Inne (MJ 1997 - 1998/99)

1 - sprężarka Bez enkodera for speed (G111)

xx xx: Kraju English (od MY 1998 / 99, wyświetlacz)

0 - Reszta Świata (RS)

1 - USA

2 - Japonia

xxx x: cylindrów LICZBA

4 - 4-cylindrowy Silnik

6-6-cylindrowy Silnik

xxxx: Motor-/Karosserievariante

0 - LHD Benzinmtor

1 - benzyny silnikowej prawostronnego

2 - Silnik benzynowy w USA (Nie wyświetlaczem z)

3 - LHD TDI

4 - Silnik TDI RHD

5 - Silnik TDI USA (NIE wyświetlaczem z)

Domyślnie Controller

STG 08 (Klima-/Heizungselektronik) wybierz

czytanie STG grupa -> Function 08

Czytanie grupy 001

Istnieją następujące Siłowniki angsteuert: klapa temperatura-V68, V70-central Klap, Klap Nogi-V85-V71-flow.

Idź do podstawowego ustawienia

Domyślnym ustawieniem zakończona żartem, kiedy wartości Opinie o parcianePaski 0.

Instrument Cluster {/} Instrument Cluster

Kodowanie ECU / sterowniczy Moduł kodowania

STG 17 (zegarów) / Zaznaczenie 17 (Instrument Cluster)

Kodowanie -> Funkcja 07 / Kodowanie -> funkcja 07

? Xxx: Dodatkowe Net Based i opcjonalnymi dodatkami (to MY 2000) / xxx: Net Based dodatkowe (poprzez MY 1999)

+00 - Bez dodatkowych Urządzeń / NIE opcji dodatkowych

+01 - Wskaźnik zużycia hamulcowych klocków, active / active ostrzeżenie hamulcowych klocków

+02 - Pasy bezpieczeństwa aktywny ostrzegawczy Wskaźnik / aktywny zapięciu pasów bezpieczeństwa o

+04 - Aktywnych Wody do mycia Wyświetlanie / ostrzeżenie spryskiwacz aktywnych płynu

+16 - Nawigacja aktywny żartem / aktywny nawigacji

? Xxx: Extra-Net Based i Sprzętu specjalnego (z moim 2000) / xxx? Opcji dodatkowych (z MY 2000)

+00 - Lub Bez dodatkowych Urządzeń Nav III / Bez dodatkowych opcji Lub Nav III

+02 - Pasy bezpieczeństwa aktywny ostrzegawczy Wskaźnik / aktywny zapięciu pasów bezpieczeństwa o

+16 - I & II Nawigacja / Nawigacja I & II

xx xx: Kraj / xx xx: Kraj

0 - Niemcy (GER) / Niemcy (D)

1 - Europa (UE) (do MY 2000), Europa (UE) (poprzez MY 1999)

1 - po lewej Reszta kierownicą Stronie Świata (RS) (od MY 2000) / Reszta Świata (z lewej kierownicy filmy - R) (od MY 2000)

2 - Stany Zjednoczone (USA)

3 - Kanada (CDN) / Kanada (CDN)

4 - Wielka Brytania (GB) / Wielka Brytania (GB)

5 - Japonia (JP) (nie MY 2000), Japonia (JP) (poprzez MY 1999)

5 - Left Hand Drive Japonia (JP) (od MY 2000), Japonia (z lewej kierownicy filmy - JP) (od MY 2000)

6 - Arabia Saudyjska (SA) Arabia Saudyjska (SA)

7 - Australia (AUS) / Australia (AUS)

8 - Reszta Prawo w Świata (ROW) (od MY 2000) / Reszta Świata (z prawej kierownicy filmy - R) (od MY 2000)

9 - Japonia RHD (JP) (od MY 2000), Japonia (z prawej kierownicy filmy - JP) (od MY 2000)

xxx x: cylindrów LICZBA / xxx x: Cylinder

4 - 4-cylindrowy, 4-cylindrowy

06/06 cylinder / 6 cylindrów

08/08 Cylinder / 8-cylindrowy

xxxx: typ silnika / xxxx: Silnik

0 - TDI z silnikiem TDI

2 - i 4-cylindrowy, 6-cylindrowy benzynowy Silnik / 4-cylindrowe i 6-cylindrowych silnikach benzynowych

3-8-cylindrowy benzynowy Silnik / Benzynowy silnik 8-cylindrowe

4 - Silnik Turbo (z MY 2000) z silnikiem Turbo (z MY 2000)

sterującego urządzenia Regulacja

STG 17 (zegarów), wybierz

nastawa modelu STG -> Funkcja 10

-> Kanał 01 (charakterystyka czujnika zasobnika) (nie MY 1998)

Zakres: 0-254 (Repair Guide uwagę, JAKO že Konieczna żartem Interwencja).

-> Kanał 02 (przedział służbowy)

Serviceinterrvalls Resetowanie.

wartości Wyświetlane:

01 - usługi ropa

10 - ZE względu Inspekcji

11 - Oleje powodu i Inspekcji

nastawy wartość:

00 - Oleje i Kontroli usunąć

01 - Obsługa oleju usunąć

10 - Inspection Service usunąć

-> Kanał 03 (Paliwa poziomu wskaźnik)

Wartość bazowa wynosi 100 Teraz można ustawić całość krokach co w 5%, maksymalne wartości 85 i 125-sza

-> Kanał 04 (języka)

Liście w związku z systemem nawigacji ustawiony zostanie w sposób następujący język:

00001 - Deutsch (niemiecki)

00002 - Angielski (angielski)

00003 - Francuski (Francja)

00004 - Włoski (Wlochy)

00005 - Hiszpański (HISZPANIA)

00006 - Portugalski (Portugalia)

-> Kanał 05 ("OIL" Wiadomościach) (nie MY 1998)

Nowa wartość adaptacji "00 015" do Kontroli co 15.000 km, mierzona w 1000 km (15x1000 = 15.000 km).

-> Kanał 06 ("W 01" Wiadomościach) (nie MY 1998)

Nowa wartość adaptacji "00 030" Na kontrolę co 30.000 km, SIĘ wyraża w 1000 km (30x1000 = 30.000 km).

-> Kanał 07 ("W 01" Wiadomościach) (nie MY 1998)

Nowa wartość adaptacji "00 036" dla rocznej Kontroli, informacje podawane sa w 10 dni (36x10 = 360 dni).

-> Kanał 08 ("W 02" Wiadomościach) (nie MY 1998)

Nowa wartość adaptacji "00 036" dla rocznej Kontroli, informacje podawane sa w 10 dni (36x10 = 360 dni).

-> Kanał 09 (licznik kilometrów)

Na Wartości odległość do ekranu wskazują później w KM-Metrowy (np. 11 356 stoisko 113.560 km km).

przyrządów oil Masa Mass PRZED, nowe wartości Musi byc zaakceptowana login "13861 zrobić.

UWAGA: KM-stand można ustawić "Tylko Tak długo, Jak stary KM-Stand Nie przekracza 100 km!

-> Kanał 10 ("OIL" Wiadomościach) (MY 1998-2000)

Nowa wartość adaptacji "00 015" do Kontroli co 15.000 km, mierzona w 1000 km (15x1000 = 15.000 km).

-> Kanał 11 ("W 01" Wiadomościach) (MY 1998-2000)

Nowa wartość adaptacji "00 030" na kontrolę co 30.000 km, SIĘ wyraża w 1000 km (30x1000 = 30.000 km).

-> Kanał 12 ("W 02" Wiadomościach) (MY 1998-2000)

Nowa wartość adaptacji "00 036" dla rocznej Kontroli, informacje podawane sa w 10 dni (36x10 = 360 dni).

-> Kanał 18 (podgrzewane)

00 - Nie Ma zainstalowanego grzejnika

01 - grzejnik zainstalowana, niezależnie OD silnika Pracy

10 - grzejnika zainstalowanego, w zależności OD silnika

-> Kanał 30 (charakterystyka czujnika zasobnika) (od MY 1998)

Wartość bazowa wynosi 128 dostosować można przejść w 1 Teraz ohm kroki, maksymalne wartości 120 i 136-cia

-> Kanał 35 (prędkość progowa) (od MY 2000)

Wartość ustawienia 0 odpowiada olej ostrzegający fabrycznie o spadku ciśnienia, gdy ciśnienie oleju z prędkością 1/min 1500 spadnie ponizej 1,2 bara. Nastawa modelu moze byc 250 stopni (0 - 1000) wydał.

0000 - 1000 obr. / Min

0250 - 1750 obr. / Min

0500 - 2000 obr. / Min

0750 - 2250 obr. / Min

1000 - 2500 obr. / Min

-> Kanał 40 (odległość OD SERWISU ostatniego) (od MY 2000)

Wejście odpowiednich wartości odniesienia żartem "Tylko co możliwe w krokach 100 km, co odbywa SIĘ wyświetlaczu nie dotyczy również.

-> Kanał 41 (Czas OD SERWISU ostatniego) (od MY 2000)

odpowiednich Wejście zadana żartem możliwe współpracy krokach "Tylko w Dzień, Tak Bedzie Na Dzień w wyświetlaczu.

-> Kanał 42 (przebieg podróżował minimum) (od MY 2000)

Stwierdza SIĘ w 1000 km (15x1000 = 15.000 km).

15000 km - Default

-> Kanał 43 (przebieg maksymalnie km) (od MY 2000)

Stwierdza SIĘ w 1000 km (15x1000 = 15.000 km).

15000 km - z długim czasem

30000 km - Otto-Silnik o Długiej żywotności

-> Kanał 44 (maksymalny Czasu przedział) (od MY 2000)

Dzień INFORMACJA podana w żartem.

365 dni - bez długiego Życia

730 dni - Silnik o Długiej żywotności Otto

-> Kanał 45 (olejem) (od MY 2000)

1 - bez długiego Życia

2 - długa żywotność z (do 30.000 km przebiegu)

-> Kanał 46 (całkowita ilosc zużycia) (Benzyna - od MY 2000)

Podana w litrach wartość Nie stanowi rzeczywistego zużycia, ale wartość obliczona DLA danych z różnych wskaźnikiem silnika i przebieg.

-> Kanał 47 (sadzy wnikaniem) (Diesel)

SIĘ przedostaniu sadzy w krokach co 100 km.

-> Kanał 48 (obciążenia cieplnego) (Diesel - od MY 2000)

co Naprężenia termiczne w krokach 100 km.

-> Kanał 60 (magistrali danych CAN) (od MY 2000)

+00001 - Elektronika silnika

+00002 - Automatyczna skrzynia biegów

+00004 - Hamulce ABS

+00008 - Klima-/Heizungselektronik

+00032 - ADR

+01024 - Tablica przyrządów

-> Kanał 61 (danych magistrali CAN) (z MY 2000)

+00256 - Tablica przyrządów

+00512 - Oponach w Ciśnienia

+16384 - POMOC Parking

+32768 - Grzanie

-> Kanał 62 (Infotainment CAN) (od MY 2000)

+00001 - Radio (opis tylko Symphony)

+00002 - Phone

+00004 - Nawigacja

+00008 - Telematyka

Zakres Kontroli / Head Light Zakres / Regulacja zasięgu świateł

Kontroli Moduł kodowania

STG 55 (kontrola zasięgu) wybierz

Kodowanie -> funkcja 07

00001 - Na A3 z napędem Koła przednie

00002 - A3/S3 naped Koła Cztery bd

00003 - A4 Sedan / Avant FWD

00004 - A4/S4 Sedan / Avant Koła napędu

00005 - A6 Sedan / Avant FWD

00006 - A6 Sedan / Avant Koła napędu

00007 - naped bd Koła przednie A8

00 008 - A8/S8 naped Koła Cztery bd

Domyślnie Controller

STG 55 (kontrola zasięgu) wybierz

STG pomiaru bloków wartości -> funkcja 08

Czytanie grupy 001

Idź do podstawowego ustawienia

Teraz U. reflektory ręcznie.

Zmierzone wartości 002

Idź do podstawowego ustawienia

Normalnej pozycji z jednostki sterującej reflektorów Teraz żartem "nauczył Sie".

Motor Elektronika / Elektronika silnika / silnika Elektronika

Kodowanie ECU / Moduł sterowniczy Coding (AEB)

STG 01 (elektronika silnika) / Zaznaczenie 01 (elektronika silnika)

Kodowanie -> Funkcja 07 / Kodowanie -> funkcja 07

ADR

? Xxx: Kraj / spalin / xxx: Kraj / emisji

02 - państw trzecich, unii Europejskiej (NEDC I) / SPOZA UE (NEDC I)

04 - Panstwa członkowskie unii Europejskiej (NEDC II) / UE (NEDC II)

06 - USA (z systemem wykrywania nieszczelności POMPY EVAP)

08 - Chiny i Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP), Chin i krajów WNP (Wspólnoty Niepodległych Państw)

25 - Japonia (od 08/1996), Japonia (<06/96)

xx xx: Drive / funkcje Dodatkowe / xx xx: naped / Net Based

1 - naped Na przednie Koła Bez Kontroli trakcji

2 - naped bd Koła Bez Kontroli trakcji

xxx x: Skrzynia biegów: Gear / xxx x

manualna 0-5-biegowa / manualna 5-biegowa skrzynia

6 - automatyczna skrzynia biegów (01N) / automatyczna skrzynia biegów (01N)

xxxx: Typ pojazdu / xxxx: rodzaju pojazdu,

1 = A4

2 = A6

ADP / ADR / AEB (<06/1996)

? Xxx: Kraj / spalin / xxx: Kraj / emisji

02 - państw trzecich, unii Europejskiej (NEDC I) / SPOZA UE (NEDC I)

04 - Panstwa członkowskie unii Europejskiej (NEDC II) / UE (NEDC II)

06 - USA (z systemem wykrywania nieszczelności POMPY EVAP)

08 - Chiny i Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP), Chin i krajów WNP (Wspólnoty Niepodległych Państw)

25 - Japonia / Japonia (<06/96)

xx xx: Drive / funkcje Dodatkowe / xx xx: naped / Net Based

0 - naped Koła przednie Na / naped Na przednie Koła-

2 - naped bd Koła / parcianePaski Koła

xxx x: Skrzynia biegów: Gear / xxx x

manualna 5-0-biegowa / manualna 5-biegowa skrzynia

3 - automatyczna skrzynia biegów / automatyczna skrzynia biegów

xxxx: Typ pojazdu / xxxx: rodzaju pojazdu,

1 = A4

AEB (07/1996>)

? Xxx: Kraj / spalin / xxx: Kraj / emisji

02 - państw trzecich, unii Europejskiej (NEDC I) / SPOZA UE (NEDC I)

04 - Panstwa członkowskie unii Europejskiej (NEDC II) / UE (NEDC II)

06 - USA (z nieszczelności wykrywania systemem POMPY EVAP)

08 - Chiny i Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP), Chin i krajów WNP (Wspólnoty Niepodległych Państw)

xx xx: Drive / funkcje Dodatkowe / xx xx: naped / Net Based

1 - naped Na przednie Koła Bez ASR

2 - naped bd Koła Bez ASR

xxx x: Skrzynia biegów: Gear / xxx x

manualna 5-0-biegowa / manualna 5-biegowa skrzynia

5 - skrzynia biegów automatyczna (01V) / automatyczna skrzynia biegów (01V)

xxxx: Typ pojazdu / xxxx: rodzaju pojazdu,

1 = A4

Domyślnie Controller

STG 01 (Engine Electronics) wybierz

czytanie STG grupa -> Function 08

el. Gazu Ciśnienie: wartości zmierzonych 060 (-. Dk> adaptacji)

mech. Gazu Ciśnienie: wartości zmierzonych 098 (-. Dk> adaptacji)

Kontroli Lambda off: wartości zmierzonych 099 (ADR)

Idź do podstawowego ustawienia

Central / Centralny zamek / Comfort System / Centralny zamek

Kontroli Moduł kodowania

STG 35 (centralne), wybierz

Kodowanie -> funkcja 07

+000001 - Drzwi tylne Otwórz (z tyłu zamek cylindryczny) (od MY 2001) / Open tylnej klapy (lockcylinders Ogon) / otwieranie Kufra z ASN

+000002 - DWA-Potwierdzenie / świecenie migające DWA Podziękowanie

+000004 - SZV - Centralny zamek Selektywny / PLC - Centralny zamek selektywna / Centralny zamek Selektywny? - Po wcisnieciu otwarcia jednym centralnego otwiera "Tylko kierowcy Drzwi, Drzwi reszte drugim po - Centralny zamek Selektywny

+000008 - System antykradzieżowy alarm (DWA), ABY włączyć / DWA - Aktywacja / DWA alarmu Aktywacja (zamontowany żartem jeśli)

+000032 - PV powyżej 15 kilometrów Na godzine Zablokuj / Auto-LOCK/UNLOCK (skręcanie urządzenie od 15 km / h) / zamykanie po przekroczeniu Zamkowe 15 Na kilometrów godzine (po wyjęciu kluczyka otwarcie ZE stacyjnki)

+000064 - Funkcja Komfort Na radio / Komfort funkcja w ciągu radio zamykanie / i otwieranie Szyb / szybra Pilotów

+000256 - Tailgate logiki

+000512 - Zamknięcie potwierdzenie Radio (1x flash) / potwierdzenie radio Close (1x miga) / potwierdzenie zamknięcia centralnego błyskiem kierunków Zamka

+002048 - Tür-/Fensterheberlogik (USA) (od MY 2001) / Door / logika podnośnik Okna (USA) / troche skomplikowana funkcja, ale mniej więcej bd polega Tym, przez že Jak wyłączysz zapłon nie dotyczy kilkanaście sek możesz otwierać / zamykać Okna Oraz Nigdy potem juz Miedzy innymi myk polegający Tym bd, po wyłączeniu Ze Zapłon Nie działa otwieranie / zamykanie jednym klikiem producent Okien (trzymania przycisku bez)

+004096 - Potwierdzenie Radio open (2x miga) / potwierdzenie radio Open (2x miga) / potwierdzenie otwarcia centralnego błyskiem kierunków Zamka

+008192 - Pilot zdalnego ty aktywnej sterowniczy

Nie Wiem czemu ale Nigdy Nie znalazły w Lisiej kody SIĘ:

+000016 - Heckentriegelung o 5 kilometrów na godzinę zablokowane / odblokowaniu ponad 5 kilometrów Tail Na godzine Zamknięte / zamykanie Kufra powyżej 5 Na kilometrów godzine

+000128 - Right Hand Drive / Prawo kierownicy / kierownica po prawej Stronie

+001024 - Zamknięcie Podziękowania (DWA-róg) / potwierdzenie Close (rogi DWA) / zamykanie centrala potwierdzone wyciem Syrenki (jeśli Mamy firmowy alarm)

DWA - Fabryczny alarm nie

sterującego urządzenia Regulacja

STG 35 (centralne) wybierz

nastawa modelu STG -> Funkcja 10

-> Kanał 62 (funkcje funkcja)

żartem bazowa Wartość 000, wartość domyślna do Niemiec DLA żartem 095, domyślny DLA USA / Kanada / Australia / Japonia 076-gie

+001 = Komfort zamknięcia pl pomocą ASN do Okien

+002 = Komfort otworzył pilot zdalnego sterowniczy DLA systému Windows

+004 = Komfort zamknięcia przez cylinderka Zamka nie Okien

+008 = Komfort otwarcia okna Lock DLA

+016 = Szyberdach zamknięcie Komfort pl pomocą ASN zrobić

+032 Komfort otwarcie = Na dach pl pomocą ASN

+064 = Komfort zamknięcia przez cylinderka Zamka dach bd

+128 Komfort otwarcia = cylinder dach Na Zamka

System nawigacyjny {II-D (Navi + RNS 4.1 - od 48/99 tygodniu)}

sterującego urządzenia Regulacja

STG 37 (GPS) wybierz

nastawa modelu STG -> Funkcja 10

-> Kanał 01 (w Koła rozmiar mm)

Zobacz rozmiarów OPON Tabele.

-> Kanał 02 (impulsów z czujników ABS LICZBA)

08 - Audi A6, A8, TT

39 - Audi A2 (1,2 organicznych)

43 - Audi A2 (2,1 z eko)

45 - Audi A3, A4

-> Kanał 03 (Produkcja Diagnoza)

Diagnoza Produkcji (stan rejestracji funkcjonalny - Data Group 007)

0 - wyłączone

1 - Aktywni

-> Kanał 04 (w wyświetlacz kodowanie połączeniu)

Czy 44/01 tydzień:

00000 - czarno-Biały wyświetlacz

00001 - kolorowy wyświetlacz

Od 45/01 tygodniu (RNA wersja 4.2):

Nastawa modelu kolorowy wyświetlacz zrobić, co oznacza, že Nie żart wartość na istotne.

00000 - czarno-Biały wyświetlacz (nie MY 01)

00001 - czarno-Biały wyświetlacz (z MJ 02)

-> Kanał 05 (kod Kraju)

00000 - Europa

00001 - USA

-> Kanał 06 (telematyki korekcie)

1 - bez telematyki

3 - telematyki

-> Kanał 07 (nastawa modelu CAN-Bus uczestników)

+01 - Dzienniku Elektronicznym

+02 - Funkcja Multi kierownicy (od 45/01 tydzień (RNS 4.2))

+04 - Tuner TV (z 45/01 tydzień (RNS 4.2))

+08 - Głosem sterowniczy System (z 45/01 tydzień (RNS 4.2))

-> Kanał 09 (głośniki z przodu diagnozy pasywne)

Kanał można wybrać Ten CZY wpisy Pamięci winny przednie głośniki powinny byc bierny. Od 45/01 tygodniu (RNA wersja 4.2).

00000 - wejściem z Błędowska Pamięci

00001 - bez Fehlerspeichereintag

-> Kanał 99 (Aktywacja Transport Mode)

CZY Wdowa Transportu ty aktywnej żartem, urządzenie wyłączy po SIĘ włączeniu zasilania po 10 sekundach. Na wyświetlaczu pojawia SIĘ "TRANSPORT-Mode" Jest wyświetlany.

Po dostarczeniu Pojazdów Nowych, Śródka Transportu włączony jest. Od 45/01 tygodniu (RNA wersja 4.2)

00001 - Transport-mode,

00000 - Transport w trybie off

Rozmiar tabeli kol

1790 - 145/80 R14 (opony letnie)

1815 - 165/65 R15 (opony letnie)

1803 - 175/60 R15 (opony letnie)

1806 - 185/50 R16 (opony letnie)

1935 - 195/65 R15 (opony letnie)

1910 - 205/60 R15 (opony letnie)

1930 - 205/55 R16 (opony letnie)

1818 - 205/40 R17 (letnie opony)

1960 - 215/55 R16 (opony letnie)

2060 - 225/60 R16 (opony letnie)

1930 - 225/45 R17 (letnie opony)

2074 - 225/55 R17 (letnie opony)

1943 - 225/40 R18 (opony letnie)

1960 - 235/50 R16 (opony letnie)

1964 - 235/45 R17 (letnie opony)

1967 - 235/40 R18 (opony letnie)

2065 - 245/45 R18 (opony letnie)

2065 - 245/45 R18 (opony letnie)

1940 - 255/40 R17 (letnie opony)

1937 - 255/35 R18 (opony letnie)

1937 - 255/35 R18 (opony letnie)

2016 - 255/40 R18 (opony letnie)

2016 - 255/35 ZR19 (opony letnie)

2092 - 255/35 ZR20 (opony letnie)

--------------------------------------

1775 - 155/65 R15 (opony zimowe)

1895 - 185/65 R15 (opony zimowe)

1935 - 195/65 R15 (opony zimowe)

1930 - 205/55 R16 (opony zimowe)

1960 - 215/55 R16 (opony zimowe)

2092 - 215/65 R16 (opony zimowe)

2060 - 225/60 R16 (opony zimowe)

1930 - 225/45 R17 (opony zimowe)

2070 - 225/55 R17 (opony zimowe)

1940 - 225/40 R18 (opony zimowe)

2010 - 225/45 R18 (opony zimowe)

2040 - 235/45 R18 (opony zimowe)

2114 - 235/50 R18 (zima Reifenn)

1940 - 255/40 R17 (opony zimowe)

{Radio Systemów (I generacji)}

Control Module Coding (do modelowego Roku 2001)

STG 56 (radio /) wybierz

Kodowanie -> funkcja 07

? 00 xx: LICZBA głośników PA

0 - Brak głośniki pasywne (Bose Sound System)

01/01 lewy przedni pasywne (Bose z telefonem)

02/02 Głośnik pasywny. i aktywnych głośników przodu 2. z powrotem

05/02 Głośnik pasywny. przodu, NIE żart Głośnik aktywny. z powrotem

00x x: Sound System korekcji

0 - Standard (Bez Bose Sound System)

1 - system Bose Dźwięku

00xx: radio Konfiguracja

+1 - Remote Anteny zasilany

+2 - CD zmieniarką

+4 - Drugi wyświetlacz (radionawigacji)

Control Module Coding (od modelowego Roku 2002)

STG 56 (radio /) wybierz

Kodowanie -> funkcja 07

0 xxx: Radio Konfiguracja 4

0 - A8/A2

1 - A4 (B6)

2 - A6

3 - A4 (B6) Cabrio

4 - TT

5 - A3

0x xx: Radio Konfiguracja 3

+1 - Fader

+2 - Bose wyświetlacz

+4 - Wyłącz Wzmacniacz na telefon

0xx x: Radio Konfiguracja 2

+1 - Nawigacja

+2 - Telefon

+4 - SBS (sterowanie głosem)

Radio Konfiguracja 1: 0xxx

+1 - Diversitybox

+2 - CD zmieniarką

+4 - Wielofunkcyjna Kierownica

Regulacja urządzenia sterującego (model Roku 2002)

STG 56 (radio /) wybierz

nastawa modelu STG -> Funkcja 10

-> Kanał 55 (tuner zewnętrzny - Cyfrowe radio)

Do prawidłowego działania Digital Tuner radiowy (DAB / SDARS) przystosowane do kanału radiowego żartem Tego.

00000 - Brak zewnętrznego tunera

00001 - SDARS tuner (Ameryka Północnej)

00002 - Tuner DAB

-> Kanał 66 (GALA-funkcja)

Speed-kontrola głośności (GALA) można regulować pl pomocą kanału Tego.

00000 - aktywnych GALA

00001 - nieaktywny GALA

-> Kanał 77 (wskaźnik prędkości aktywacji)

Do prowadzenia Pojazdów Szkole Kanał dziesięć przez moze byc aktywowany i prędkości promieniowania wyświetlaczu na.

00000 - Speed Display niepełnosprawnych

00001 - wyświetlacz prędkości ty aktywnej

-> Kanał 88 (Walu długo aktywując)

W niektórych krajach Lub Na życzenie klienta ZA kanału Tego pośrednictwem, zakres długości fal, sa aktywne.

00000 - Long ty aktywnej Wave

00001 - długich falach Na off

-> Kanał 99 (Aktywacja Transport Mode)

CZY Wdowa Transportu włączony żartem, moze byc włącza radio Nie SIĘ ręcznie.

00000 - Transport tryb aktywny

00001 - Transport tryb aktywny

Opublikowano

W module [35] w kodowaniu [7] mam w okienku "Software coding" wartość 8768, a pod spodem 6325. Rozumiem, ze kodowanie, to co mamy zmienić to ta górna, ale co oznacza druga wartość?

Edit:

Niestety nie mogę zmienić kodowania. Przy próbie wpisania wartości 8768 powiększonej o 4096 sterownik nie reaguje - pozostaje wartość oryginalna.

Przy wpisywaniu innych prwidłowych wartości kodowanie albo sie nie zmienia, albo zmienia na 00000.

O co chodzi?

Gość kaliszak
Opublikowano

Jakie powinno być kodowanie klimy w mojej angielskiej wersji a4 ? jedni mi pisali ze 00000 jedni ze 00041 Napisał by mi ktoś z was? Dzięki z góry za pomoc.

Opublikowano

A ja mam pytanie czy można tak zakodować liczniki w B5 żeby po włączeniu zapłonu wskazówki prędkościomierza i obrotomierza "Zamykały" zię i wracały do zera ?? Jeśli ktoś z Was to próbował i mu się udało to napiszcie instrukcję

Opublikowano

Czy mogę sam jakoś zakodować sterownik AIRBAG? Podejrzewam że jednego poranka przy odpalaniu w bardzo niskiej temperaturze sterownik AIRBAG stracił pamięć. Teraz cały czas świeci się kontrolka i nie można skasować błędu:

Control Module Part Number: 8D0 959 655 J

Component and/or Version: Airbag Front+Seite 1001

Software Coding: 00104

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-10 - - - Intermittent

I dodatkow w silniku było jeszcze

17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal

P1523 - 35-10 - - - Intermittent

ale to udało się wykasować.

Czy zmiana kodowania coś pomoże i ewentualnie jaka powinna być wartość?

Opublikowano

witam , próbujać dodać pilot znalazłęm taki kod , 65535 . pisało że to pin , ale to raczej nie pin , podłaczyliśmy się nie vag tylko specjanym kompem do samochodów , mam pytanko czy to kod wyposażenia ? czy to jaki kod błedu tak jak tutaj forumowicz Radosny pisze ? [br]Dopisany: 20 Marzec 2011, 11:51_________________________________________________no niestety nie uzyskałem pomocy na forum i musiałem skorzystać z pomocy fachowców bo nie lubię jak coś mi nie działa , zbyt dużo od fachowca się nie dowiedziałem bo to taki człowiek który zrobi weżmnie pieniądze i nie powie zbytnio co zrobił a sam też nie popatrzę jak robi bo jak to on mówi u mnie nie patrzy sie jak naprawiam , ale wszystko działa jak należy , u goscia ostatni raz byłem bo nie lubię płacić jak nie bardzo wiem co było naprawiane bo ciągnie to naciąganiem , , ale wracając do rzeczy , nie działające zamykanie z pilota drzwi które objawiło się po powrocie od gazownika było prawdopodobnie powodem uszkodzonego pilota albo popsutym zamkiem tylnej klapy , dodawanie vagiem pilota i w ogólę sprawdzenie nie pomagało gdy zvag nie łączył się z sterownikiem i skąd błąd 65535 . tak wiec nie wiadomo czy pilot czy sterownik , mój elektronik silnie ukrywający to co naprawiał żebym sobie później sam tego nie zrobił naprawił to , i jak udało mi się podejrzeć katem oka , to po naprawieniu zamka klapy nadal nie było łączności pilot stacyjka czyli albo pilot zepsuty chociaż jakiś sygnał dawał albo sterownik zepsuty , jak zauważyłem pilot był uszkodzony po naprawie jego sterownik widział go ale znowu nie dało się go dodać i zapisać , dziwnie to trochę wyglądało bo jak siedział kluczyk w drzwiach to można było pilotem zamknąć i otworzyć drzwi a jak się wyjęło go z drzwi to już nie działał , ale na to sposób był ze trzeba było klemę odłączyć i już sterownik później chodził jak trzeba ,

Opublikowano

Witam,

Mam pompkę 8D0 862 257 A ale nie wiem czy ma ona odbiornik pilota ?

Czy istnieje jakiś kod "soft code" którym można by aktywować tą funkcję w tej pompce bo teraz próbowałem zakodować pilota i nie działa.

Proszę o pomoc.

Opublikowano

Witam

Mam problem. Nie mogę się połączyć z kontrolerem centralnego 46. Silnik AVG 99rok. Ze wszystkim innym się łączę z wyjątkiem kanału 46. Może wiecie co to może być ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...