Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka zużytych klocków hamulcowych na fisie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z zapalającą się kontrolką zużytych klocków hamulcowych na fisie . Jednego dnia świeci cały dzień czasem przez tydzień wcale .Klocki sprawdzone wyglądają na nowe . Po teście vagiem mam nst. błędy VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 LJ
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 5934
Coding: 00002
Shop #: WSC 63251
WAUZZZ8E05A047786 AUZ6Z0D0316177
No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 517
Component: ABS/ESP front 4529
Coding: 04255
Shop #: WSC 06435
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 820 043 AB
Component: A4 Klimaautomat 1424
Coding: 00000
Shop #: WSC 63251
No fault code found.

Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 907 279 F
Component: int. Lastmodul RDW 0517
Coding: 00001
Shop #: WSC 63251
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 16 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 953 549 N
Component: Lenksáulenmodul 0611
Coding: 00042
Shop #: WSC 63251
No fault code found.

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 920 930 TX
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB8 D42
Coding: 00001
Shop #: WSC 00006
WAUZZZ8E05A047786 AUZ6Z0D0316177
1 Fault Found:
01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 37 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 919 887 E
Component: BNO 0050
No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 959 433 AS
Component: Komfortgerát T01 1412
Coding: 06976
Shop #: WSC 63251
1 Fault Found:
01559 - Drivers Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent

Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 035 186 D
Component: concert II GRO 0004
Coding: 01011
Shop #: WSC 63251
No fault code found.

End -------------------------------------------------------

wie ktoś jak można to naprawić pozdrawiam
Opublikowano

Po skasowaniu co powraca? Sprawdź czy przewody od klocków nie są uszkodzone.

Opublikowano

Po skasowaniu co powraca? Sprawdź czy przewody od klocków nie są uszkodzone.

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 4529

Coding: 04255

Shop #: WSC 06435

1 Fault Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal to Low - Intermittent

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 920 930 TX

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB8 D42

Coding: 00001

Shop #: WSC 00006

WAUZZZ8E05A047786 AUZ6Z0D0316177

1 Fault Found:

01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)

49-10 - No Communications - Intermittent

Wracają te dwa błędy z nawigacją to wiem nie ma płyty ten drugi nie wiem czy ma ma coś wspólnego z klockami

przewody sprawdzone kostki spryskane wd40 i dalej się zapala nie wiem o co chodzi może klocki są uszkodzone ????

Opublikowano

Vag nie pokarze żadnych błędów związanych z klockami, musisz szukać gdzieś przerwy w obwodzie kontroli klocków

Opublikowano

u mnie wyglądały na dość duże a te po stronie silnika czyli za tarcza krzywo brały tak ze skosa i to wystarczyło żeby przetrzeć do czujnika, więc może wydaje ci się że jest ich jeszcze dużo, zdejmij koło włóż głowę i skontroluj , choć wątpię skoro raz świeci raz nie .

Opublikowano

Koła były ściągane jak zmieniałem na zimówki wydaje mi się że poprzedni właściciel Niemiec wymienił klocki na nowe właśnie z tego powodu .

Opublikowano

Sprawdź wiązkę kabli do klocków.

Może gdzieś się przetarły stąd info na Fisie.

Miałem tak w motocyklu z błędem ABS.

Niby otulina kabla w całości a wewnątrz 2 przewody zwierały.

Opublikowano

kolego rozepnij wtyczkę od klocków i dobrze tam wyczysc w srodku zapsikaj jakims srodkiem moze tez wtyczka byc dobrze nie docisnieta

Opublikowano

Zdecydowanie jakieś połączenie... możesz wziąć miernik i sprawdzać czy z poruszeniem kablem nie bedzie sie zmieniał opór.....

Opublikowano

Też tak miałem.... Ale ja robiłem przegląd i czyściłem rdzę z wahacza(drążków itp)... Po tym nagle "awaria klocków na kompie" ... patrzże a tam jeszcze 50%... Po jakimś czasie się uspokoiło samo, więc doszedłem do wniosku że coś musiało wpaść w czujnik klocka... prawdopodobnie robi zwarcie do masy i komputer myśli że klocek się skończył... co prawda nie rozbierałem tego,ale pewnie tak to działa, więc można pokusić się o przeczyszczenie tego ;-)))

Opublikowano

Błąd pokazuje się wtedy, kiedy robi się otwarty obwód, czyli jak mamy dziurę (brak przejścia) w obwodzie.

Kontrola klocków działa tak, że od licznika idzie przewód do pierwszego koła (prawego) przechodzi przez klocek i dalej do drugiego koła i później do masy.

Przetarcie czujnika klocka powoduje rozwarcie obwodu licznik (komputer) --> 1klocek --> 2klocek --> masa i zaświecenie kontrolki.

Zwarcie przewodu idącego z licznika na czujnik wyłączy kontrolkę.

Kolega edekxp wrzucił fajny schemat jak to wygląda:

3986771300_1371496968.jpg

Jak was wkurza kontrolka możecie zrobić zworkę we wtyczce prawego i lewego koła w zależności gdzie przetarło styk w klocku. Jeśli to nie pomoże, bo jest gdzieś dziura dalej w instalacji to zwieramy pin 32 zielonej kostki licznika z masą.

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie. Z racji że mam podobny problem, a temat zakończył się na propozycji rozwiązania go poprzez wyłączenie kontroli, to mam pytanko. Mianowicie chodzi o wyłączenie tej kontrolki przez VCDS. Wszędzie pojawiają się opisy, w których zmieniamy kodowanie w 17-Instruments. Jednak w moim przypadku nie ma tam żadnych informacji o klockach. Tylko to: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Instrument_Cluster_(8EC/8ED/8HE)

Czy powinienem szukać gdzie indziej?

PS. Pacjent to B7 1.8T BFB 2005

Edytowane przez Krausie
Opublikowano

Witam Panowie. Z racji że mam podobny problem, a temat zakończył się na propozycji rozwiązania go poprzez wyłączenie kontroli, to mam pytanko. Mianowicie chodzi o wyłączenie tej kontrolki przez VCDS. Wszędzie pojawiają się opisy, w których zmieniamy kodowanie w 17-Instruments. Jednak w moim przypadku nie ma tam żadnych informacji o klockach. Tylko to: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Instrument_Cluster_(8EC/8ED/8HE)

Czy powinienem szukać gdzie indziej?

PS. Pacjent to B7 1.8T BFB 2005

Wyłączyć VCDS się da ale w B5, możesz między innymi zrobić yo co napisał wyżej kolega kamil-vag

Opublikowano

Kurcze, dziwne, że w B7 tego nie umożliwili. Myślałem, że da się to zrobić bez grzebania w aucie.

Dzięki za info.

Opublikowano

Witam

Sprawdź wiązkę kabli ewentualnie wtyczke bo ja miałem ten sam problem i jak zmieniałem buty na letnie to wtyczka była nie dopięta.

Opublikowano

W pin 32 wystarczy zrobić wcinke i do masy ? Czy zniknie komunikat tylko klocków ? Czy jest ryzyko ze inne np. Płynu tez ?

Opublikowano

Tylko od klocków

Opublikowano

Wystarczy wcinke w kabel ? Czy wyciągać pin ?

Opublikowano

Widzę że masz b7 więc można to programowo wyłączyć ,w b6 nie ma takiej opcji.Jakie masz obecne kodowanie zegarów ?

Opublikowano

Sprawdzałem , nie mam opcji klocków :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...