kotu Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 071 Particle filter; difference pressure 8 hPa 072 Particle filter; field regeneration lock status 0 073 Particle filter; field regeneration request status 0 074 Particle filter; kilometers since last regeneration 225771 m 075 Particle filter; offset for differential press. 2 hPa 076 Particle filter; oil ash volume 0.15 l 077 Particle filter; soot mass calculated 10.67 g 078 Particle filter; soot mass measured 10.41 g 079 Particle filter; time since last regeneration 9451 sPrzebieg 213.000km oil ash 0.15l wchodzi na to, że przebieg oryginalny.Reszta wartości w normie??
edraven Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Dla potomnych , w mojej A5 CCWA na blacie 143k i OIL ASH na poziomie 0.21l. ale auto o wybitnie miejskim przebiegu i prawdziwym zgodnym z wpisami ASO.bylem tez zdziwiony że tyle może być Oil ash ale widocznie jest to możliwe jak auto jeździ po mieście . Auta autostradowe mają Oil ash na poziomie 0.15 przy 200k przebiegu. No zapełnienie wskazuje na około 280k Sprawdzałeś przebieg z kluczyka ? Wystarczy że przebieg zgadza się z tym co podaje Stanley, ksiązka serwisowa i dane które zbierają stacje diagnostyczne. Teoria o przebiegu wyliczanym z zapełnienia jak najbardziej jest OK, ale są wyjątki takie właśnie jak auta miastowe. Przy jezdzie mieszanej oil ash 0,1l wychodzi co ok 15k-20k Wiec mozna przeliczyc mniej wiece przebieg Przesunąłeś przecinek powinno być 0,01l oil ash na 15-20k
Artekkkk Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Oto zdjecie z Etki wartosci granicznych popiolu dla roznych typow silnika. Mam Q5 3.0 CCWA z przebiegiem okolo 160.000 i zapelnienie popiolu 0.03 tj. 30ml. Tak sie zastanawiam czy to nie zbyt malo bo filtr nigdy nie byl wymieniany. Co odpowiada za odczyt ilosci popiolu? Czy ktorys z czujnikow moze przeklamywac? Edytowane 12 Grudnia 2016 przez Artekkkk
edraven Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Tak mało że aż nieprawdopodobne, zwłaszcza że trzylitrówkom troche szybciej zwykle przybywa tego popiołu. Sam jestem ciekaw który czujnik daje informacje o tym zapełnieniu.
hiszpan123 Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 oil ash 0.38l soot mass calculated 12.47g soot mass measured 17.64g dodam że mam błędy od 5 świec żarowych Kabel mam dopiero od tygodnia dlatego wcześniej nie podłaczałem kompa. A5 3.0CAPA
Artekkkk Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 Przeciez masz zdjecie z maksymalna wartoscia popiolu. Jesli masz 0,38l to jest to ponad minimum. Pewnie filtr bedzie do wymiany. Jaki masz przebieg?
hiszpan123 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 23 godziny temu, Artekkkk napisał: Przeciez masz zdjecie z maksymalna wartoscia popiolu. Jesli masz 0,38l to jest to ponad minimum. Pewnie filtr bedzie do wymiany. Jaki masz przebieg? Faktycznie. Przebieg udokumetowany 241tys w tej chwili. Jaka jest maxymalna wartość oil ash?
martindrafts Opublikowano 16 Grudnia 2017 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Witam , mogli byście rzucić okiem na mój dpf 90% jeżdżę krótkie dystanse po mieście ogólnie nic się nie dzieje żadnych błędów , ale ostatnio zauważyłem ze go czasami dusi na niskich obrotach najczęściej na 3 biegu może być to spowodowane zanieczyszczeniem dpf ?
Artekkkk Opublikowano 16 Grudnia 2017 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Podaj jakie dokładnie auto i jaki silnik. W opisie masz tfsi a wątek jest 3.0 tdi. Jeśli posiadasz 3.0 tdi to masz popiół jeszcze ok.
Artekkkk Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Dla 3.0 tdi wartość graniczna popiołu „Ölaschevolumen“ to 0.37 a wiec twój jest jeszcze w normie. Masz wysoki poziom sadzy a wiec należałoby przepalic. Przejedz około 10 min autem dobrze rozgrzanym utrzymując ponad 2000 obrotów i powinno pomoc. Oczywiście nie może być żadnych bedow w silniku.
martindrafts Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Błędów żadnych nie mam , dzięki za odpowiedz . Pozdrawiam
radzio06 Opublikowano 6 Lutego 2018 Opublikowano 6 Lutego 2018 Proszę o opinie. W jakim stanie jest DPF??? Zawartość popiołu w oleju 0.18l Obliczona masa sadzy 13.17g Zmierzona masa sadzy 1.30g 3.0TDI CCWA
puczyl1990 Opublikowano 6 Lutego 2018 Opublikowano 6 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 17.12.2017 o 11:22, Artekkkk napisał: Dla 3.0 tdi wartość graniczna popiołu „Ölaschevolumen“ to 0.37 a wiec twój jest jeszcze w normie. Masz wysoki poziom sadzy a wiec należałoby przepalic. Przejedz około 10 min autem dobrze rozgrzanym utrzymując ponad 2000 obrotów i powinno pomoc. Oczywiście nie może być żadnych bedow w silniku. Przy jakimkolwiek błędzie wypalanie tak jak mowisz nie bedzie mozliwe? I przy jakiej zawartosci sadzy nastepuje samoczynne wypalanie DPF? Edytowane 7 Lutego 2018 przez puczyl1990
dave_86 Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Czesc, czytam co tutaj piszecie o popiole w filtrze i troche zdziwił mnie mój wynik: Wednesday,01,August,2018,21:17:01:10074 VCDS Version: Beta 11.6.0 Data version: 20111008 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- 21:16:39 -3 hPa Particul.filter diff.pressure 290 12.75 g Soot mass measured 501 28.96 g Soot mass calculated 502 0.02 l Oil ash 506 Auto to A4 B8 3.0 TDI CAPA i przebieg 155640km (sprawdzony w ASO, odczytany z kluczyka i komputera). Chyba ze czytam nie te parametry co potrzeba...
luk330 Opublikowano 17 Września 2018 Opublikowano 17 Września 2018 Panowie, odczytałem sobie parametry DPFa aplikacją VAG DPF i przeżyłem lekki szok, mam oil ash na poziomie 0.41 czyli powyżej maksimum. Przebieg w tej chwili to 226tys km i co ciekawe prawdziwy (przeglądy w ASO do połowy 2016 roku + cepik), ale auto od nowości jeździ praktycznie tylko po Warszawie i bliskich okolicach. Możliwe, że ten oil ash może być aż tak wysoki przy takim przebiegu? Nawet jeśli głównie jeździło i jeździ po mieście? Z czego ewentualnie może to wynikać? Może jakaś usterka mechaniczna? Co sprawdzić? DPF w chwili obecnej wypala się co około 250-300km jazdy mieszanej, ale wystarczy tydzień pojeździć w korkach i zapala się kontrolka DPF (ale wystarczy pojechać w trasie 15min powyżej 2tys obr i na tydzien albo dwa jest spokój).
puczyl1990 Opublikowano 17 Września 2018 Opublikowano 17 Września 2018 U mnie przy podobnym przebiegu, 222tys mam zapelnienie na poziomie 0,31l. Co do częstości wypalania dpf nie powiem, bo nie podłączam często kompa.
luk330 Opublikowano 17 Września 2018 Opublikowano 17 Września 2018 Oddam swojego DPFa do czyszczenia (sporo dobrego słyszałem o czyszczeniu dpfów wodą pod ciśnieniem), pewnie trzeba jakoś wyzerować wartości zapamiętane po czyszczeniu, jak to zrobić VCDSem?
marcin4x4 Opublikowano 1 Października 2018 Opublikowano 1 Października 2018 W dniu 17.09.2018 o 15:59, luk330 napisał: Oddam swojego DPFa do czyszczenia (sporo dobrego słyszałem o czyszczeniu dpfów wodą pod ciśnieniem), pewnie trzeba jakoś wyzerować wartości zapamiętane po czyszczeniu, jak to zrobić VCDSem? bez odnowienia powłok średnio ma to sens, zapełni się dużo szybciej.
luk330 Opublikowano 2 Października 2018 Opublikowano 2 Października 2018 12 godzin temu, marcin4x4 napisał: bez odnowienia powłok średnio ma to sens, zapełni się dużo szybciej. A ktokolwiek robi przy okazji czyszczenia odnowienie powłok?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się