Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wahacze SKV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tego nie wiem, ja dopiero za jakis czas bede zamawial zestaw. Panowie jakie macie patenty na dokrecanie gornych wahaczy?

Opublikowano

Najgorzej to chyba jest z dokreceniem tych gornych wahaczy na aucie.

Na to sposób jest taki, mając wyjętą z auta kolumnę dokręcamy śruby wahaczy w takiej pozycji, aby ramiona wahaczy kreśliły po ich wewnętrznej stronie od sworzni w górę kąt 45 stopni. Może być z grubsza 45 bo odchyłka rzędu nawet 5-10 stopni nie załatwi tulei przed zużyciem się sworzni.

Opublikowano

Tego nie wiem, ja dopiero za jakis czas bede zamawial zestaw. Panowie jakie macie patenty na dokrecanie gornych wahaczy?

Opieram na cegle/klocku drewnianym kolumnę ze zdjętym kołem i dokręcam na opuszczonym aucie.

Opublikowano

fajnie koledzy, że opisujecie dokładnie istotę montażu. Ku naszemu zdziwieniu, klienci nadal często mylą pojęcie dokręcenia zawieszenia na podnośniku/kobyłkach z montażem na podnośniku. Jeśli wahacze nie będą dokręcane gdy auto spocznie na glebie własną masą za każdym razem montaż będzie nieprawidłowy.

Opublikowano

Dlatego to takie dokrecenie gornych wahaczy pod danym katem wydaje mi sie takie nie do konca, mimo ze taka jest procedura, a znowu po zalozeniu na auto i postawieniu tarczami na klockach to dosteep juz tam jest nie fajny. :/

Opublikowano

Dostęp spoko jak koło zdejmiesz, trochę trudny dostęp do górnych jest ze względu na sprężyny, ale spokojnie da rade dokręcić dwoma kluczami. DystrybutorSKV, wiesz może dlaczego w zestawie były dodatkowe nakrętki? I do tego nakrętki przy dolnych wahaczach, które i tak nie pasowały, bo podkładka w tych nakrętkach była za mała?

Opublikowano (edytowane)

najlepiej mieć klucze płasko oczkowe z grzechotką

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano (edytowane)

Dlatego to takie dokrecenie gornych wahaczy pod danym katem wydaje mi sie takie nie do konca, mimo ze taka jest procedura, a znowu po zalozeniu na auto i postawieniu tarczami na klockach to dosteep juz tam jest nie fajny. :/

Broń boże stawiać na tarczach, szkody wyjdą większe niż przy wymianie całego kompletu wahaczy. Oprzyj na śrubie długiego prostego i będzie ok. Jak będzie to oparcie na drewnianym klocku lub miękkiej cegle to śruba nie ulegnie żadnym uszkodzeniom - ja tak robię.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Jak tarcze postawisz na drewnianym klocku to nie ma prawa sie jej nic stać, to nie jest jakaś guma że ma się odkształcić, tylko stal.

Opublikowano

generalnie, jest tam miejsce żeby coś podstawić ;)

Opublikowano

Witam. Posiadam własny warsztat samochochodowy i sam stoję przed dylematem kupna tego zawieszenia. Przeanalizowałem cały temat od początku i mam mieszane uczucie. Ale myślę że zakupię ten zestaw a jak się zużyją tuleje to wymienie na Lem i wtedy dalej pojeżdzę i zobaczę ile swożnie wytrzymają.

Opublikowano

zachęcamy więc do zakupu i podzielenia się obiektywną oceną zebraną podczas użytkowania ;-)

Opublikowano

Czy otrzymam jakiś rabat jako forumowicz?

Opublikowano

cos tam na PM moze uda sie zdzialac :P

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich użytkowników oraz użyszkodników, co prawda mam Passerati B5 FL w turboklekocie o ponadprzeciętnej mocy 131 km ale temat tyczy się opisywanego tutaj zawiasu. Czytałem różne opinie, w końcu podjąłem decyzję, że zaryzykuje na jedno oko i założę wahacze SKV. Lem wytrzymał 320 kkm, potem zaczęły się poszczególne wymiany i tak mamy 380 kkm przebiegu. Poszedłem do mechanika, mówię, że chcę zawias takiej firmy, popatrzył z niechęcią no ale przystał. Wszedł na stronę firmy Essen, zadzwonił na podany numer, podał VIN mojego bolidu, łącznie z kodem silnika. Pani w słuchawce powiedziała, że do tego VINu to zawias będzie 40 czy tam 50 zł droższy, na co przestałem i zamówili. 2 dni później przyszła paczka, tj. dzisiaj koło południa. Paczka ładna, zawartość kompletna, szału nie ma, tyłka nie urywa, co mi się rzuciło w oczy, oznaczenie wahaczy od strony montażu na podział lewa/prawa i fajna miękka guma na osłonach przy swozniach. Mechanik rozerwal koszulki foliowe, w które były zapakowane poszczególne kości, poukladal sobie z podziałem na strony i wziął się do roboty. Na pierwszy ogień poszedł wahacz prosty i co i poopa. W komplecie skv dobieranym po Vinie, zamiast swoznia 19, jest 16. Szef warsztatu zadzwonił do Essen rozpytac co jest 5, a tam pani w telefoniku mówi, że w życiu nie przyjmują zamówienia po Vinie, i zwrotów też nie przyjmują i podała numer do jakiegoś gościa ale szczegółów nie znam. Dodam, że na karcie gwarancyjnej jest jak byk napisane, że jeżeli zamówienie się nie zgadza, to jest 14 dni zwrot. Co się dalej stało, nie wiem. Ja zły zabrałem samochód, a szef wściekły został z wahaczami.

ja zakladalem ostatnio komplety dwa, jeden w a4 b5, drugi w pasku b5fl 2004 roku i w pasku byl faktycznie sworzen 16mm. więc to u Ciebie cos jest namieszane w zawieszeniu, tzn czy masz pewność ze jest bezwypadkowy? jaki to rocznik auta?

Moje Passerati miało zawias niekombinowany od nowości czyli od lipca 2002r.. Chyba tego nie napisałem wcześniej ale mój samochód fabrycznie miał obniżone utwardzone sprężyny i twarde czerwone amorki sachsa, więc to też może mieć wpływ na różnicę sworzni. Nie mniej jednak jak wcześniej wymieniałem prawy prosty i potem lewy prosty wahacz bo po wjechaniu w dziurę zaczęło skrzypieć przy skręcaniu to na mechanikach nie robiło wrażenia, że mam szeroki sworzeń, więc to chyba nic dziwnego.

Po kontakcie telefonicznym z przedstawicielem marki Essen ustaliliśmy, że to właściciel warsztatu dał poopy, bo źle podał model i markę z resztą też pojazdu, do którego zawias zamawia.

Tak więc zrezygnowałem ze współpracy z tym warsztatem. Zawias wysłali mi na inny adres. Paczka dotarła na drugi dzień. Wielki plus za to. Nie miałem możliwości zawiasu wymień od razu i wymieniłem dopiero wczoraj.

Zrobiłem ok 200 km i wrażenia takie, auto się usztywniło. Mimo, że mam nowe amorki i nowe oponki to na zakrętach i tak dziwnie się bujał. Po wymianie zawiasu auto idzie elegancko, na rondach żołądek wyrywa, i dobrze wiem dokąd jadę bo ładnie reaguje na ruchy kierownicą. Tak więc póki co jestem zadowolony. Zobaczymy z biegiem czasu

https://goo.gl/photos/YJ9nyT2t7kNucn5w6

https://goo.gl/photos/qLbJiVSK1Too3UV67

https://goo.gl/photos/TGWzn1TK3FGj6xjz5

Edytowane przez Aleksander Krzywniak
Opublikowano

mi to się rozjeżdżają już z przodu koła, a z tyłu wali jakbym ziemniaki woził

w poniedziałek wymiana

aha no i ja również w końcu skusiłem się na SKV ;)

uczucia mam mieszane, jednak postanowiłem je przetestować osobiście

Opublikowano

Dostęp spoko jak koło zdejmiesz, trochę trudny dostęp do górnych jest ze względu na sprężyny, ale spokojnie da rade dokręcić dwoma kluczami. DystrybutorSKV, wiesz może dlaczego w zestawie były dodatkowe nakrętki? I do tego nakrętki przy dolnych wahaczach, które i tak nie pasowały, bo podkładka w tych nakrętkach była za mała?

Witam, zdarza się że producent może dołożyć dodatkowe śruby przez omyłkę.

Pozdrawiam Michał

Opublikowano

Można w takim razie wiedziec po co są te nakrętki dołączone wraz z dolnymi wahaczami skoro nie pasują?

Opublikowano

po prostu pomyłkowo były dołożone :)

Opublikowano (edytowane)

Można w takim razie wiedziec po co są te nakrętki dołączone wraz z dolnymi wahaczami skoro nie pasują?

w Masterach też są takie nakrętki na dodatek w modelu B6 trzeba zastosować stare z szerokimi kołnierzami bo zastosowanie bez kołnierza lub z małym kołnierzem jest niedopuszczalne i grozi wysunięciem sie wahacza razem z tuleja zwężającą ze zwrotnicy bo ona jest tylko wciśnięta w zwrotnicę a odpowiednia nakręta to uniemozliwia

Edytowane przez MemberA4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...