Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Ivanek napisał:

@dekiel 13tylko żebyś nie miał takich perypetii jak ja z tym silikonem :polew:

Fakt niezła historia , myśle nad połączeniem z gumową rurą od turbo . Być może trzeba bedzie ją skrócić , zobaczę.

Też zrobię foty jak to się trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

16 minut temu, dekiel 13 napisał:

Fakt niezła historia , myśle nad połączeniem z gumową rurą od turbo . Być może trzeba bedzie ją skrócić , zobaczę.

Też zrobię foty jak to się trzyma.

Twoja to LZ5C czy LZ5W? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o EGR to daje temat na tapetę... 

Mapa zależności EGR vs Temp działa na zasadzie, że im zimniejszy silnik tym więcej dodaje świeżego powietrza do komory spalania :P

Zaraz, zaraz... ale na ogół opinia jest taka, że zatkanie EGR wydłuża nagrzewanie silnika :P :P :P

EGR poprzez dopuszczanie spalin obniża temperaturę w komorze spalania oraz spowalnia ten proces. Dzięki temu zostaje obniżona o kilkadziesiąt procent emisja bardzo szkodliwych tlenków azotu, występujących pod wspólną nazwą NOx, które powstają w komorze spalania silnika. Wpuszczenie spalin do dolotu sprawia, że w zassanym powietrzu zmniejsza się ilość tlenu, więc spalanie przebiega spokojniej (czyt. gorzej), ale za to temperatura w cylindrach wyraźnie spada, dzięki czemu tlen nie łączy się z azotem. Same spaliny nie uczestniczą w reakcji, ale pełnią rolę „wypełniacza” komory spalania. Dlatego MAF pokazuje nam mniejszą wartość zasysanego powietrza kiedy zawór jest otwarty... Ale zauważalny jest też spadek mocy silnika...

Taki mod mapy EGR mam zamiar wgrać:

Dynamic_EGR.png.73bed6bcd4d4166e1ef058556bc25554.png

Jak widać ori podaje więcej świeżego powietrza (wartość w tabeli :10) do temperatury silnika 30 stopni, ja chce żeby dawało więcej do 75 stopni, a powyżej wymagam już 800mg (pominięty tylko obszar 0-800) podobno jakby tu wymagać więcej to są szarpania przy gaszeniu...jeszcze myślę, czy nie zmienić osi y przy 800 na 950, bo obroty AVF ma domyślnie 861-930...

Skąd wartość 800 ? Zadajemy mu dodanie 800 mg świeżego powietrza, więc EGR nie będzie się w ogóle otwierał...

1711487109_egrmap.png.8cb6e44dde77353a3d1f4c8c9e09e40e.png

Mapy obrotów też znalazłem, wygląda, że już częściowo mamy dynamic idle, ale można sobie je trochę pokorygować, jeśli chcemy, żeby były trochę wyższe jałowe, kiedy pracuje dogrzewacz w kabinie i jest dość zimno ;)

1245018101_dynidle.png.75ef301a016ab2e835212decd789c036.png

2063296052_dynidle_2.png.b8f0c490b6a34caf3fd25184d73f173b.png

Skomplikowane to wszystko trochę, ale myślę, że rozumiecie ?

Edytowane przez kamil-vag
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kamil-vag napisał:

Dziś odwiedził mnie kolega @dekiel 13swoją piękną niebieską B6. Strasznie mi się podoba to auto, namawiałem już Pawła na założenie tematu, bo ta fura jest tego warta, ale coś nie słucha... :lol:

IMG_20220113_121130.thumb.jpg.662b59815758115e1780cdf9428b8617.jpg

Dużo już zrobione i planów na dalsze działania nie brakuje, więc Paweł kolejny raz mówię, ZAŁÓŻ TEMAT...

Jeszcze mojej tam brakuje...

Może następnym razem:lol1:

20210604_163711.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dekiel 13 napisał:

LZ5F   Sprint Blau

Oryginalnie takie wychodziły w B6? :o

Eto perła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Jeśli chodzi o EGR to daje temat na tapetę... 

Mapa zależności EGR vs Temp działa na zasadzie, że im zimniejszy silnik tym więcej dodaje świeżego powietrza do komory spalania :P

Zaraz, zaraz... ale na ogół opinia jest taka, że zatkanie EGR wydłuża nagrzewanie silnika :P :P :P

EGR poprzez dopuszczanie spalin obniża temperaturę w komorze spalania oraz spowalnia ten proces. Dzięki temu zostaje obniżona o kilkadziesiąt procent emisja bardzo szkodliwych tlenków azotu, występujących pod wspólną nazwą NOx, które powstają w komorze spalania silnika. Wpuszczenie spalin do dolotu sprawia, że w zassanym powietrzu zmniejsza się ilość tlenu, więc spalanie przebiega spokojniej (czyt. gorzej), ale za to temperatura w cylindrach wyraźnie spada, dzięki czemu tlen nie łączy się z azotem. Same spaliny nie uczestniczą w reakcji, ale pełnią rolę „wypełniacza” komory spalania. Dlatego MAF pokazuje nam mniejszą wartość zasysanego powietrza kiedy zawór jest otwarty... Ale zauważalny jest też spadek mocy silnika...

Taki mod mapy EGR mam zamiar wgrać:

Dynamic_EGR.png.73bed6bcd4d4166e1ef058556bc25554.png

Jak widać ori podaje więcej świeżego powietrza (wartość w tabeli :10) do temperatury silnika 30 stopni, ja chce żeby dawało więcej do 75 stopni, a powyżej wymagam już 800mg (pominięty tylko obszar 0-800) podobno jakby tu wymagać więcej to są szarpania przy gaszeniu...jeszcze myślę, czy nie zmienić osi y przy 800 na 950, bo obroty AVF ma domyślnie 861-930...

Skąd wartość 800 ? Zadajemy mu dodanie 800 mg świeżego powietrza, więc EGR nie będzie się w ogóle otwierał...

1711487109_egrmap.png.8cb6e44dde77353a3d1f4c8c9e09e40e.png

Mapy obrotów też znalazłem, wygląda, że już częściowo mamy dynamic idle, ale można sobie je trochę pokorygować, jeśli chcemy, żeby były trochę wyższe jałowe, kiedy pracuje dogrzewacz w kabinie i jest dość zimno ;)

1245018101_dynidle.png.75ef301a016ab2e835212decd789c036.png

2063296052_dynidle_2.png.b8f0c490b6a34caf3fd25184d73f173b.png

Skomplikowane to wszystko trochę, ale myślę, że rozumiecie ?

Czyli w skrócie, zatkanie EGR niekoniecznie wydłuży nagrzewanie silnika? No bo skoro EGR poprzez dopuszczenie spalin obniża temp. spalania, bo jest mniej tlenu, to na zimę lepiej dla motorku. 

Czy jak???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprowadzone z Niemiec  do Norwegii 2009 , pojedżiło sobie z panią adwokat w Bergen teraz ja śmigam.

Listopad 2003 . 206 tysi nalotu.

P.S. Mateusz gadajmy na PW jakby coś  bo Kamilowi w temat wchodzimy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adam87, ogólnie to jest tak, że gdy masz silnik nierozgrzany to ECU dogrzewa silnik dając więcej czystego powietrza do komory spalania, ale jednocześnie jakaś ilość ciepłych spalin dalej jest dozowana w dolot... w momencie gdy już osiąga odpowiednią temp. to go zaczyna schładzać, dając więcej spalin... to wszystko i tak odbywa się w stanach ustalonych, zobaczcie sobie na mapę EGR zależność ilości powietrza od obrotów i dawki paliwa... ogólnie sprawny EGR nie jest beee...problem jest kiedy w naszych TDI jest mgła olejowa i zaczyna ze spalinami robić syf w dolocie... 

A taka modyfikacja mapy EGR vs temp powinna dać nam jakiś taki mały kompromis...

Mówiłem, że to trochę skomplikowane...:co:

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kamil-vag napisał:

problem jest kiedy w naszych TDI jest mgła olejowa i zaczyna ze spalinami robić syf w dolocie... 

 

Stąd mądre głowy wymyśliły coś takiego jak OCT, nie bez powodu jest przysłowie 'olej w dolocie turbo w kłopocie'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dekiel 13 @kamil-vag @Adam87 gdzie kupowaliście grill i dolną kratkę w plaster miodu? Nie ukrywam, że podoba mi się to. :mysli:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, kamil-vag napisał:

@Adam87, ogólnie to jest tak, że gdy masz silnik nierozgrzany to ECU dogrzewa silnik dając więcej czystego powietrza do komory spalania, ale jednocześnie jakaś ilość ciepłych spalin dalej jest dozowana w dolot... w momencie gdy już osiąga odpowiednią temp. to go zaczyna schładzać, dając więcej spalin... to wszystko i tak odbywa się w stanach ustalonych, zobaczcie sobie na mapę EGR zależność ilości powietrza od obrotów i dawki paliwa... ogólnie sprawny EGR nie jest beee...problem jest kiedy w naszych TDI jest mgła olejowa i zaczyna ze spalinami robić syf w dolocie... 

A taka modyfikacja mapy EGR vs temp powinna dać nam jakiś taki mały kompromis...

Mówiłem, że to trochę skomplikowane...:co:

Daj znać gdy już będziesz gotowy na wgrywanie dla innych, to przy okazji obecności w Pl, odwiedzę Cię:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że temat ikony tego forum zmierza ku końcowi a tu proszę - dr inż. Kamil widzę nieźle się rozwija :D 

Gratulacje rozpracowania tematu :thumbup1:

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kamil-vag napisał:

Skomplikowane to wszystko trochę, ale myślę, że rozumiecie ?

Tlumaczysz jak zawodowy doktur na uczelni :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co jest najgorsze ? Że jedzie człowiek na takie EGR_OFF do speca i on to za 100 zł zrobi, co zabiera dosłownie 5min zabawy ze zmianą wartości w całej mapie na 850mg lub wyłączenie histerezy zaworu N18... ale pewny jestem, że praktycznie nikt wtedy nie koryguje SOI. Ale po co ruszać SOI ? Bo jeśli wyłączymy EGR z układu to automatycznie ingerujemy w czas zapłonu - opóźniamy go - więc należy to skompensować przyspieszeniem kąta wtrysku (SOI) bo inaczej silnik nie pracuje efektywnie. Zazwyczaj wystarcza przyśpieszenie o 1-2 stopnie... Stąd też często twarda praca silnika po EGR_OFF

Jak się patrzy na mapy SOI (Start Of Injection) jest tam wyraźny dołek w obszarze dawek i obrotów w których EGR dopuszcza spaliny...

2000348883_egrvssoi.png.1eec11a624c9109f915b19ed292117b6.png

Tu jakiś z neta przykład, jak powinno się to korygować...

SOI.PNG.1b17d9af0d9e87949e58a6ce1c79fdb8.PNG

Ale może już szkoda gdybać dalej :P :P :P 

To jest kosmetyka... ale po tym powinniśmy poznać, że ktoś ogarnia EDC15, a nie robi mapy i wyłączenia na pałę... to o czym wcześniej pisał DarekS4, że tunerem może być teraz każdy z gotowcami... 

Wniosek się nasuwa taki, że lepiej wydać te kilka stówek na nowego Wahlera i nie bawić się niczym, niż wyłączyć bezmyślnie EGR w programie :grin: albo znaleźć kogoś kto zrobi to jak trzeba :)

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile klapa gasząca fizycznie zostaje to bardzo trudno jest odczuć zmiany, o ile się da. Ja auto kupiłem z uszkodzonym EGR, więc softowo został wyłączony także nie mam porównania. Ale z drugiej beczki jak mi znajomy wymieniał pasek i sprzęgiełko alternatora to poprosił bym musnął kluczykiem rozrusznik, dosłownie by pasek przekręcił się tyle o ile, a ten zapalił z ćwierć obrotu:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że ostatnio na logach wyszło, że geometria się przywiesza, to dzisiaj pojeździłem na gazie i chyba mu przeszło  :lol: teraz ładnie N75 trzyma doładowanie w ryzach...

Trzeba zacząć jeździć na niższych biegach by trzymać trochę większe egt, żeby syf się wypalał, do tego aktywny jest ten dynamic EGR, więc mam nadzieję, że trochę to ograniczy zbieranie się syfu

No i ta opcja z boostem na obrotomierzu to jednak piękna sprawa... :wub: przyznam się, że nie korzystałem z tego dotychczas :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...