Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Wielu tunerów idzie na łatwizne,niestety.. O ile taki TDI na serii na czymś takim powinien śmigać bez problemu,to czasem moze to załatwić furke

W poprzednim aucie też miałem jakis tam soft,zmieniłem potem wtryski na wieksze i po jakimś czasie wał pęknął :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie nie no, raczej to nie aż tak, że rozjebało by motor :P Ale, według mojego rozumowania, mój poprzedni soft wyglądał tak:

Driver Wish - zmieniony od połowy, czyli 50% i dość mocno... czyli nawet niewielkie wciśnięcie pedału dawało efekt TDI "Pa Tera Dopiero Idzie" gdzie zazwyczaj driver wish zostawia się ori lub delikatnie ruszony... 

Trq Limiter - podniesiony bardzo agresywnie i w taki sposób, że czuć jakby efekt turbodziury i nagle jeb wciska w fotel... do tego ostro zmieniony dla ciśnienia 600mbar

Smoke Limiter - zmieniony, ale oś z przepływem nie ruszona i według tego dawało 67mg paliwa przy 1050mg powietrza - AFR 15,6 

I takie mądre zdanie:

In a diesel, too much fuel (a low AFR) means smoke and engine heat. In a diesel, too much fuel (a low AFR) means smoke and engine heat.

Mądre głowy mówią, że w dieslu najlepiej trzymać się 17-19...

I ja się dziwiłem, że mi kopci :P Limiter zezwalał na dymienie

Teoretycznie wtryski BA w AVF to jest 70mg paliwa przy 1200mg powietrza co daje AFR ~ 17,1

IQ by MAF i MAP - OK, ustawione na 70mg, ale osie nie przeskalowane

SOI i Injection Duration - nie ruszone wcale

Strażnik SVBL ustawiony wysoko na 2750... 

Mapy turbo zmienione ale osie też nie wyskalowane...Limiter turbo od ciśnienia atmosferycznego podciągnięty za ostro. Kosmiczny wzrost z 2Bar do 2,5Bar dla 850mbar ciśnienia atmosferycznego. Takie ciśnienie występuje na wysokości ~1500-1600mnpm. I jedź tym autem w góry :co: 

Także taki program to nie moc, a zmiana odczucia w przyśpieszaniu :P

Może coś źle rozumuje, ale trochę się w tym wszystkim podszkoliłem i chociaż teraz wiem co z czym się je... polecam każdemu zorientować się na czym jeździcie i za co płacicie ;)

Sporo mi wyjaśnił tak naprawdę kolega nadybek dał mi impuls do chęci poszerzenia wiedzy :) za co jestem mu bardzo wdzięczny...

A może po prostu za dużo wymagałem jak na STAGE 1 :lol:

STAY TUNED !!! :grin:

Edytowane przez kamil-vag
  • Pomoc techniczna 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym mieć czym zgrać swój soft by móc go też przebadać, na pw wysłałem Ci pod 300+ w 1.9, patrzyłeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujecie MPPS V16 z Ali czy innego sklepu, dla przykładu MPPS V16

Do tego ten soft: MPPS V16.1.02

I obskoczycie EDC15 bez problemu.

Ważne tylko, folder programu ma być bezpośrednio na dysku C i program uruchomi się dopiero po podłączeniu kabla.

:hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle ciekawostki u Ciebie Kamil . :thumbup1:

Ja już w PL pogadamy. Wreszcie może zrobie czipsa w mojej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi w głowie świta, że też miałem udać się do tego tunera co Ty Kamil. Dobrze, że się nie udałem :E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2022 o 23:58, trepek napisał:

Coś mi w głowie świta, że też miałem udać się do tego tunera co Ty Kamil. Dobrze, że się nie udałem :E

Rzut beretem masz GCS Tuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, george napisał:

Rzut beretem masz GCS Tuning.

Ten ich 'katalog przyrostu mocy' 170KM i 400Nm w AVF/AWX, powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Ivanek napisał:

Ten ich 'katalog przyrostu mocy' 170KM i 400Nm w AVF/AWX, powodzenia

Traktowałbym z przymrużeniem oka ten katalog. Dla BEX podają 210 KM/280 KM, gdzie te 210 KM to realny wynik bez napinki, ale momentu obrotowego bywa zazwyczaj powyżej 300 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2022 o 20:15, kamil-vag napisał:

In a diesel, too much fuel (a low AFR) means smoke and engine heat. In a diesel, too much fuel (a low AFR) means smoke and engine heat.

Mądre głowy mówią, że w dieslu najlepiej trzymać się 17-19...

I ja się dziwiłem, że mi kopci :P Limiter zezwalał na dymienie

AFR w dieslu działa odwrotnie jak w benzynie. 

Dla tego trzeba uważać z dolewaniem. Czasem może tłok nie spłynie ale jakbyś go zobaczył po 100k km to można by się zdziwić że to jeszcze jeździło. 

Zalezy jaki diesel .... Dla jednego wartość stechiometryczna będzie zabójcza a inny silnik będzie na niej latać i żyć. To jak z silnikami Turbo benzyna Volvo. Oryginalnie wychodził na tak bogatym AFR że aż czuć z tyłu było po odetkaniu. Tam się nie ruszało ani paliwa ani doładowania a sam zapłon. I wykres już robił WOW i to auto bez problemu żyło kolejne 300k km 

To samo tyczy się R36 w dwóch wersjach. 300 koni i chyba 275 koni. Całą różnica w tych silnikach to soft gdzie te słabsze są k**ewsko dolane. 

Kamil zerknę jak tylko się odrobię. Powiedz z ciekawości jaki output jest wykorzystany do multi map ? 

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, george napisał:

Rzut beretem masz GCS Tuning.

Chipa w A2 robilem i Jarola i sobie bardzo chwalilem :) Teraz mam tylko Hybrydowego Yarisa wiec tutaj z moca nie poszaleje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, DarekS4 napisał:

Dla tego trzeba uważać z dolewaniem

Wiem Darku ;)

8 godzin temu, DarekS4 napisał:

Zalezy jaki diesel ....

Ale zostańmy już przy tym naszym TDI AVF/AWX... 

Mam taki fajny obrazek jak wygląda AFR w ori sofcie

airfuelratio150pd.jpg.a10e2e6901b6f0d5b8547480d3975885.jpg

Jak widać w zakresie który nas najbardziej interesuje AFR oscyluje w granicach 17-21... czyli bezdymnie.

A teraz jak było u mnie: 

pierwotny.png.89c2af5c92dc24bbee0a7343305178de.png

A jak będzie zrobione przeze mnie:

558500206_Beztytuu.png.18cb305c3365828356514b569f0885e8.png

8 godzin temu, DarekS4 napisał:

Powiedz z ciekawości jaki output jest wykorzystany do multi map ? 

Czyli ? ? ? Hehe nie znam tego waszego slangu tunerskiego :P

Chodzi jak będzie skonfigurowany ? 1 bank ori, drugi mod, i 3 bank nieco mocniejszy mod + egr off + LC + SC...

A powiedzcie mi, gość ma koło mnie hamownie ale z testem drogowym, jakiś GPS na dach i heja... nadaje się to ? ? ? Chciałbym po wgraniu zweryfikować co z tego wszystkiego wyjdzie... 

8 godzin temu, DarekS4 napisał:

Kamil zerknę jak tylko się odrobię.

Czekam, może podpowiesz co zjebane albo co :P chociaż już wiem, że w porównaniu do tego co było - teoretycznie jest to ogarnięte dużo lepiej.

Ale wiem z życia, że nie zawsze to co wyliczone itd przekłada się na praktykę i właśnie czekam aż coś doradzisz jako doświadczony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na zmianie softu ale oglądam gostka, co wypowiadał się o hamowni na kole. Różnica między stacjonarną a mobilną, to współczynnik oporów. Na hamowni masz stałe obciążenie, które ma imitować tak jakby jazdę pod górkę. W mobilnej tego nie ma, dlatego trzeba bardzo dokładnie zważyć samochód przed pomiarem i wprowadzić nie oszukane wartości. Stacjonarną ma też ten plus, że pomiary będą w takich samych warunkach, kiedy mobilnie masz prawie zawsze inne (wiatr).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowałem z ciekawości serię na hamowni drogowej i na pewno potrzeba kawałek pustej drogi i przede wszystkim równej drogi.

Z plusów to realne wartości oporów ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał:

Nie znam się na zmianie softu ale oglądam gostka, co wypowiadał się o hamowni na kole. Różnica między stacjonarną a mobilną, to współczynnik oporów. Na hamowni masz stałe obciążenie, które ma imitować tak jakby jazdę pod górkę. W mobilnej tego nie ma, dlatego trzeba bardzo dokładnie zważyć samochód przed pomiarem i wprowadzić nie oszukane wartości. Stacjonarną ma też ten plus, że pomiary będą w takich samych warunkach, kiedy mobilnie masz prawie zawsze inne (wiatr).

Opory oporami ale jeśli ktoś ma cieniutkiego coolerka bocznego to ma moim zdaniem większe znaczenie, hamownie robimy na 3. albo na 4. biegu więc pęd powietrza znacznie bardziej 'schładza' (albo raczej hamuje rozgrzewanie) temperaturę w dolocie.
Grunt to nie robić tego na zatłoczonej autostradzie o godzinie 16 jak ja XD Bardzo trudno było ale się udało.

Jestem ciekaw co tam wyniknie z Twoich kombinacji, czy faktycznie większość tunerów leci w kulki? Może stoi za tym jakiś powód? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ivanek napisał:

Opory oporami ale jeśli ktoś ma cieniutkiego coolerka bocznego to ma moim zdaniem większe znaczenie, hamownie robimy na 3. albo na 4. biegu więc pęd powietrza znacznie bardziej 'schładza' (albo raczej hamuje rozgrzewanie) temperaturę w dolocie.
 

Szanujący się tuner ma wentylator w swojej hamowni, a wierz mi, że to nie jakiś wentylatorek tylko porządna dmuchawa, która schłodzi dolot wystarczająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to imitacja około 40kmh prędkości samochodu a pomiar na 4 biegu to sporo powyżej setki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze tego posta od wczoraj bo zasnąłem  :grin: 

12 godzin temu, kamil-vag napisał:

Czyli ? ? ? Hehe nie znam tego waszego slangu tunerskiego :P

wyjście/wejście z ECU jakim dajesz sygnał. 

 

12 godzin temu, kamil-vag napisał:

Mam taki fajny obrazek jak wygląda AFR w ori sofcie

Te tabelki są bardzo spoko i sam kiedyś bawiłem się tym. 

To co miałeś a to co zrobiłeś jest bez porównania. Jestem przekonany że miałeś wgranego gotowca i tyle w temacie.

Wygląda to całkiem ok natomiast Kamil korekty jeżeli będziesz chciał coś poprawić i tak zrobisz już na podstawie logów i tego jak przebiegają tam parametry. 

Teraz tak dla jasności ta tabelka nie sprawdzi się tak jakbyśmy chcieli kiedy zostaną wprowadzone zmienne . Zmienna to wtryski turbo i wszelkie modyfikacje mechaniczne które mają wpływ na ilość wprowadzanego powietrza do cylindra i paliwa. Zmienną trzeba też potraktować samochód który ma jakąś tam moc i ma jakieś tam parametry ale ze względu na jego wiek te parametry już nie pozwalają uzyskać zadanych wartości. Pół biedy jak ktoś to rozumie i zamiast robić softa inwestuje w naprawy lub dążenie do przywrócenia serii. Ja często mam tak i tutaj przykład: 

BEX - zrobione logi pomiary i wykres pokazuje 171 koni. Diagnoza to nie domagająca turbina + bardzo zmieniona charakterystyka prowadzenia Nm. - Jednym słowem turbo do roboty. 

Klient i tak chce tego softa pomimo ze tłumaczysz mu że jak ta turbina zostanie naprawiona to trzeba zrobić korektę takiego softu ponieważ o ile jesteś uczciwy i ogarniasz co robisz to nie będzie to gotowiec tylko soft dokrojony do tego co zastałeś w aucie. 

Do czego dążę ja robię wszystko z sondą AFR w wydechu z tyłu.... jest to najlepsza forma analizy tego co tam się dzieje tu i teraz. I Polecam to wszystkim. bo przy tworzeniu softa na słabym pacjencie gdzie są zmienne z racji niedomagań lub zmiennych z powodu grubych modyfikacji strojenie z taką sondą jest po prostu prostsze i bezpieczniejsze. Moze za bardzo filozofuję ale takie jest moje zdanie. 

 

11 godzin temu, kamil-vag napisał:

no sensownie brzmi to co napisałeś :thumbup1:

 

11 godzin temu, Ivanek napisał:

Opory oporami ale jeśli ktoś ma cieniutkiego coolerka bocznego to ma moim zdaniem większe znaczenie, hamownie robimy na 3. albo na 4. biegu więc pęd powietrza znacznie bardziej 'schładza' (albo raczej hamuje rozgrzewanie) temperaturę w dolocie.
Grunt to nie robić tego na zatłoczonej autostradzie o godzinie 16 jak ja XD Bardzo trudno było ale się udało.

Jestem ciekaw co tam wyniknie z Twoich kombinacji, czy faktycznie większość tunerów leci w kulki? Może stoi za tym jakiś powód? 

 

 

 

Chłopy wszyscy macie rację jeżeli by się nad tym zastanowić. Powiem teraz tak jak to wygląda z mojego doświadczenia 

Pierwsze to wspomniane lecenie w kulki przez Tunerów. Po pierwsze Słowo Tuner jest w dzisiejszych czasach dla mnie warte tyle co szmata do podłogi. 

Chińskie klony programatorów zalały rynek. dostępność sprzętu jest duża i w 90% przypadków na tych klonach da się ogarniać fury do 2018r spokojnie. Nie będę robił się święty bo sam mam jednego klona i działa za***iście. Dlaczego go mam ? Chłopy prosta sprawa .... Flex kosztował mnie grube bańki w wersji Master. Do tego i tak muszę co jakiś czas płacić za aktualizację. Jeżeli miałbym mieć kilka urządzeń i każde za ok 20tys PLN to jak to się ma wrócić ? Jak to się ma do tych Tunerów ? No właśnie tak że teraz w promieniu 100km jest 10 firm która "specjalizuje" się w robienia profesjonalnego softu  właśnie pod twój samochód :grin:. Ch**** z tym że połowa nie zna pojęcia korekty paliwowej, AFR, i nie potrafi zrobić logów .... kupując chinola dostają paczkę map i lecą na oślep.... bardzie powściągliwi wysyłają pliki do obróbki ale i to ma krótkie nogi no i nie da Ci tyle zarobić żeby się wrócił porządny sprzęt i koło się zamyka. Dla tego mówię że słowo Tuner tyle jest dla mnie warte po połowa tych ludzi to są ludzie którzy nauczyli się zgrywać i wgrywać. Tyle. 

Tuner to dla mnie osoba która zrobi soft sama. To jest tuner i tyle. 

Ja się za wybitnego znawce nie uważam bo cały czas się uczę i jest wiele rzeczy których nie potrafię zrobić. Ale akurat tutaj są też + posiadania oryginalnego oprogramowania. Temat na dobra flachę. 

LVL i że tak powiem renomę poprawiłem też tym ze nauczyłem się na sterownikach Stand Alone typu EMU które latają żyją i chłopaki driftują upalają jest spoko. Tylko że to pomimo pozorów jest banalne pod względem rozbrajania sterowników seryjnych. 

 

13 godzin temu, Langista napisał:

Nie znam się na zmianie softu ale oglądam gostka, co wypowiadał się o hamowni na kole. Różnica między stacjonarną a mobilną, to współczynnik oporów. Na hamowni masz stałe obciążenie, które ma imitować tak jakby jazdę pod górkę. W mobilnej tego nie ma, dlatego trzeba bardzo dokładnie zważyć samochód przed pomiarem i wprowadzić nie oszukane wartości. Stacjonarną ma też ten plus, że pomiary będą w takich samych warunkach, kiedy mobilnie masz prawie zawsze inne (wiatr).

Hamownia - Mam dwie drogowe w tym jedną GPS. Ok opory wiatr ok wszystko rozumiemy ale producenci podają jasne kryteria i wymogi do stworzenia poprawnego wyniku. 

Dlaczego zdecydowałem się posiadać takie ? Z prostego powodu Czas i miejsce. Ale nie kupowałem ich na pałę .... Mam idealną drogę wdg. tego co podaje producent dodatkowo jest nowa i zaraz przy niej mam wagę i niskie natężenie ruchu. A każdy pomiar jest taki sam +/- 1km dlatego odpadają mi zmienne że od zważenia musiałem jechać np 20km do drogi na której robię pomiar ALE nie myślcie że np 20L paliwa w zbiorniku ma wpływ na to że na wykresie wyjdą wam różne pomiary. Wcale tak nie jest bo jeżeli uważacie że 20L paliwa w zbiorniku zrobi różnicę to pomyślcie co jak dmuchnie wam wiatr z prędkością 30km ? 

 

Dlatego kompletną głupotą jest robienie pomairów posiadając drogę zbudowaną z górek i spadów lub masy zakrętów. 

Ja polecam drogową Dynometa GPS mam używam jest OK . 

Rolek używam tylko na setupy grube gdzie jest gruby Stage wymagający modyfikacji całych map od Fueling Boost Ignition kalibracji MAF MAP i innych czujników, są zmiany DBW na większe tam nic nie działa wszystko trzeba robić na nowo i spędza się na tym godziny. Dlatego strojenie tego na drodze jest bardzo ciężkie. 

2 godziny temu, Langista napisał:

Szanujący się tuner ma wentylator w swojej hamowni, a wierz mi, że to nie jakiś wentylatorek tylko porządna dmuchawa, która schłodzi dolot wystarczająco.

Tak ale nawet te ogromne wymiękają przy 3-4 pomiarze pod rząd gdzie robisz cały czas korekty. Wiem co mówię.

1 godzinę temu, Ivanek napisał:

Z tego co wiem to imitacja około 40kmh prędkości samochodu a pomiar na 4 biegu to sporo powyżej setki 

90% samochodów ma prędkość powyżej 100 zamykając 3 bieg. 

Dla samochodów ze skrzyniami 8Hp i mocami 400+ jest jeszcze szybciej bo często już pojawiają się problemy z trakcją. 

 

Tak jak mówiłem nie uważam się za mega tunera a to co myślę i co jestem w stanie powiedzieć ze swojego doświadczenia to tylko moja osobista opinia. Dla mnie w Polsce kotami i osobami które mogę nazwać z czystym sercem jako tuner to osoby do zliczenia na palcach dwóch rąk na całą PL. Co nie zmienia faktu ze polska na skalę europejską stoi bardzo wysoko. 

 

 

 

 

 

 

  • Pomoc techniczna 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartościowy wpis podsumowujący nasze wypowiedzi. Jak pisałem wyżej, nie mam czym zgrać swojego softa by sprawdzić co tam jest grane, no ale same suche dane niewiele nam powiedzą na to wychodzi, bo skoro jest to rzekomo pisany program pod konkretną sztukę to potrzebujemy jeszcze fizycznie tego samochodu. Choć można pewnie wywnioskować, że skoro pewne parametry są podciągnięte powyżej normatywnych to niekoniecznie może wiązać się z tym, że chcemy większą moc, tylko po prostu ratujemy to z czym podzespoły niedomagają.

Napiszę tak, jednego pierwszego softa miałem, z odczuć opiszę, byłem zadowolony, niby 166KM i 351Nm ale naprawdę fajnie to jechało co potwierdzali inni. Po montażu FMIC udałem się na dostrojenie i udało się wydobyć 30 szczytowego Nm, ale w okolicach 2100rpm doszło go około 63Nm jak dobrze pamiętam, więc wstawanie jest znacznie lepsze. Drugi soft niby tak naprawdę, żaden do STAGE2 czy coś innego, po prostu 'drobna korekta' a czuje się jakbym z serii ponownie zrobił softa. 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...