Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Ivanek napisał:

nie mam czym zgrać swojego softa by sprawdzić co tam jest grane, no ale same suche dane niewiele nam powiedzą

Zapomniałem o tym napisać wyżej. 

Dlaczego wszyscy dzisiaj chcą zgrywać softy żeby je sprawdzać.... Przecież robicie logi które mówią 90% prawdy. 

Bo co .... Robisz softa wgrywasz jedziesz hamujesz i co dalej .... robisz np korektę bo wydaje Ci się że górą mógłby iść mocniej ? No nie analizujesz logi a na ich podstawie widzisz czy to co robisz daje efekt czy nie. 

 

7 minut temu, Ivanek napisał:

Choć można pewnie wywnioskować, że skoro pewne parametry są podciągnięte powyżej normatywnych to niekoniecznie może wiązać się z tym, że chcemy większą moc, tylko po prostu ratujemy to z czym podzespoły niedomagają.

Co w dalszym ciągu jest modyfikacją tego co zastałeś w aucie . To co pisałem wyżej na przykładzie z BEX. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja z tego powodu cieszę się, że mam ASN i jego ruszać nie ma co ? jak jeździłem to lambda na poziomie 0.78 przy pedale w podłodze i w trasie 0.9-1.05 to według mnie bajka, fachury w Ingolstadt sie postarały nad mapą w tym aucie ?

 

Boli to, że zabawy w moc lecą tu w dziesiątkach tysięcy, co szybko studzi zapał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DarekS4 Dzięki za taki obszerny i dużo wnoszący post :) 

Multi-map aktywuje manetką tempomatu i na obrotomierzu wskazuje mi 1 2 3 przy przełączaniu banków. 

8 godzin temu, DarekS4 napisał:

natomiast Kamil korekty jeżeli będziesz chciał coś poprawić i tak zrobisz już na podstawie logów i tego jak przebiegają tam parametry. 

Dokładnie, wgranie, logi, analiza i ewentualna korekta. I tu plus multimap bo mogę normalnie jeździć dalej na ori ;)

Co do zmiennych zdaje sobie jak najbardziej sprawę, że mimo iż dbam o tego klekota, to silnik, wtryski i turbina po 19 latach nie będą mieć seryjnej wydajności... 

8 godzin temu, DarekS4 napisał:

Do czego dążę ja robię wszystko z sondą AFR w wydechu z tyłu.... jest to najlepsza forma analizy tego co tam się dzieje tu i teraz. I Polecam to wszystkim. bo przy tworzeniu softa na słabym pacjencie gdzie są zmienne z racji niedomagań lub zmiennych z powodu grubych modyfikacji strojenie z taką sondą jest po prostu prostsze i bezpieczniejsze. Moze za bardzo filozofuję ale takie jest moje zdanie. 

Popieram jak najbardziej... ewentualnie chyba korzystają też z pomiaru EGT ? 

Co do hamowni, właśnie ma chyba tą którą polecasz, takie mi zdj wysłał:

265970781_1818749658515382_702201011541767255_n.jpg.5038b2045a121e811935c4832f05e37d.jpg

Może się na weekendzie zbiorę by to w końcu wgrać i pologować, bo jak na razie to dużo teorii a praktyki wcale :P hehe

Zapytam, skoro przy tym AFR 17-17,5 mamy najlepsze osiągi i najmniej dymienia to czy nie można by z tego wyliczyć dawki w większości mapy ? Nawiązując do mapki którą wcześniej wrzuciłem, to w seryjnych TDI pod pełnym obciążeniem AFR utrzymuje się na poziomie 21-22 w większości obrotów, jedynie podczas wstawania sprężarki (moment kiedy czuć że turbo wstało) spada w okolice 16... 

Czyli jeśli chcemy szybciej rozpędzić turbo to dajemy więcej paliwa (AFR 16), rośnie moment, działa pod pełnym obciążeniem i MAF pokazuje najwięcej, wtedy ujmujemy do 21-22, tylko dlaczego znowu spada AFR wraz ze wzrostem do max obrotów i ciśnienia ? Na logach widzę, że i MAF wtedy też leci w dół zawsze... 

Mniejsze AFR = więcej paliwa = większy moment, ale za to widoczne zadymienie, dobrze myślę ?

Kurde jak ja kocham chłonąć wiedzę :grin: Ten mój temat to naprawdę się robi must have dla każdego kto kupił klekota w TDI haha

Odpowiedź dlaczego w ogóle zacząłem drążyć temat ? Bo po przełączeniu mapy zauważałem wzmożone zadymienie... potem sprawdziłem logi... no i się zaczęło czytanie, szukanie i zabawy w exelu  :facepalm:

Edytowane przez kamil-vag
literówki
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Czyli jeśli chcemy szybciej rozpędzić turbo to dajemy więcej paliwa (AFR 16), rośnie moemnt, działa pod pełnym obciążeniem MAF pokazuje najwięcej, ujmujemy do 21-22, tylko dlaczego znowu spada AFR wraz ze wzrostem obrotów i ciśnienia ? Na logach widzę, że i MAF wtedy też leci w dół zawsze... 

Mniejsze AFR = więcej paliwa = większy moment, ale za to widoczne zadymienie, dobrze myślę ?

Wzmożone dymienie jest wygodne bo ktoś uciekał od EGT 

Ruszałeś smoke limiter ? On odwołuje się do driver wisch ale jest jakby zabezpieczeniem że tak powiem ... Czyli powoduje że w danej ilości powietrza jest możliwe spalenie danej ilości paliwa i ona dba o to żeby ten stosunek był zachowany. 

Pamiętaj że diesel jest odwrotnością benzyny. W dieslu wrogiem osiągów jest EGT w benzynie dolejesz paliwa i zbijesz. W benzynie są setupy oryginalnie na AFR 12  które są celowe dla żywotności silnika. Kiedyś miałem okazje uczestniczyć w strojeniu Miveca z Evo9 na tor który latał na PB98 + Etanol na AFR 12-12.5 - Celowo 

Ogólnie wolę bardziej benzyny od diesli. Kiedyś robiłem BPX na GT2260VKLR i jakoś nie czuje sie pewnie kiedy EGT za bardzo podskakuje przy dokrecaniu 6 biegu ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kamil-vag napisał:

Haha, świetnie napisane @Ivanek :thumbup1:

Każdy doładowany silnik. :D Brakowało mi elastyczności, od 0 km/h do x km/h nie było tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, wgrałem dzisiaj te moje softy, zrobiłem rundę z VCDS-em na próbę i kurde, chyba jest spoko ;)

Co od razu widać na wykresie - pierwsze 4 pedały w podłodze przeładowanie - zapewne po ostatnich jazdach wokół komina... 

Później jak widać kierowniczki się rozruszały i N75 już dawał radę ogarniać turbo. 

Muszę jeszcze zrobić normalne logi, ale ciemno już było wolałem się skupić na drodze, więc chyba rozumiecie. Muszę żonkę poprosić o wspólny przejazd i wtedy zrobię logi osobnych grup.

Ale dawkuje jak trzeba, podczas jazdy zmieniałem mapy, najpierw jechałem na mocniejszej i ładnie widać, że tnie po Trq Limiterze 68mg i potem na słabszej do 65mg  ;) MAF też pokazuje jak trzeba a nawet chyba za dużo :grin: także nie ma mowy o przycinaniu przez przepływkę...

Taki pierwszy testowy przejazd wypadł chyba dobrze i co najważniejsze nie zaobserwowałem dymienia ! Ale to muszę w dzień poobserwować ;)

1.png.9d1b28625e76586d49737f4e5713374a.png

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kamil-vag napisał:

Muszę żonkę poprosić o wspólny przejazd i wtedy zrobię logi osobnych grup.

Na początku też żona ze mną jeździła jak chciałam logi robić, teraz już mi zbędna do tego. Ważne żeby robić do odcinki a to kiedy zakończysz loga to już Twoja sprawa, jak za szybko to można zwolnić i wtedy skończyć.

Powoli i będziesz pisał programy kolegom na forum i nie tylko.

Powodzenia :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć mi loga z VCDSa jak już będziesz maił MAF + MAP 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, DarekS4 napisał:

Wrzuć mi loga z VCDSa jak już będziesz maił MAF + MAP 

Nono,  rzuć na to fachowym okiem ;)

30 minut temu, pelonek1 napisał:

Powoli i będziesz pisał programy kolegom na forum i nie tylko.

Uczę się na swoim, ale raczej nie będę się bawił w to jakoś na większą skalę... Zrobiłem dla siebie, poczytałem, policzyłem w excelu... kilka prostych zasad jak nie przekraczać EOI 8-10, SOI powyżej 28... nie wysterować turbo powyżej 2500... przeskalowanie osi, w miarę bezpieczny torque limiter dla sprzęgła - silnik będzie żył :grin: W AVF układ paliwowy pozwala na więcej niż turbo, o które trzeba u nas dbać :P

Wiadomo, po logach może będzie trzeba wprowadzić jakieś korekty...bo nie pozjadałem wszystkich rozumów, mogłem coś przegapić albo po prostu czegoś nie wiedzieć. 

Po pierwszych kilometrach już wiem, że nie szarpie tak mocno do przodu, przyśpiesza jednostajnie, bez efektu turbodziury... dymienie na pewno będzie niższe. Jeszcze muszę pomyśleć czy EGRa wyłączać czy nie na tych modach :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kamil-vag napisał:

Po pierwszych kilometrach już wiem, że nie szarpie tak mocno do przodu, przyśpiesza jednostajnie, bez efektu turbodziury... dymienie na pewno będzie niższe. Jeszcze muszę pomyśleć czy EGRa wyłączać czy nie na tych modach :co:

Zapycha się nagarem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam wsadzoną zaślepkę z otworem 10mm do tego ograniczony w vcds adaptacją...także chyba tak zostanie, noc się z nim nie dzieje, nie mam z nim problemów...

Tyle że wpadło mi gdzieś, że przy wyłączonym EGR też powinno się wprowadzić jakieś tam korekty w sofcie odnośnie czasu wtrysku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Jeszcze muszę pomyśleć czy EGRa wyłączać czy nie na tych modach 

Wyłacz to w piz*u 

 

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

że nie szarpie tak mocno do przodu, przyśpiesza jednostajnie, bez efektu turbodziury

No kuźwa brawo tuner .... Aż sobie zobaczę na tego starego softa jak są limitery zrobione i jak jest N-ka zrobiona bo pewnie był typowy soft popisowy .... Ciekawe czy byłby taki mądry jakby wjechało GTD na kulce z większymi wtryskami. Korby i sprzęgło ze skrzynią jakby umiało to by śpiewało Bogurodzicę ????

 

Soft ma być kuźwa płynny ... Dlaczego rajdowki latają na Nm prostoliniowym ? Bo kuźwa rajdowka musi mieć dostępność mocy w każdym zakresie obrotów ! 

Ten wykres z Evo 10 ma zapas Nm od 480-650 Nm w użytecznym zakresie obrotów .... Ze specyfikacji turbo itp homologacyjne wymogi nie pozwalają zrobić równego wykresu ale wierzcie mi że np polo proto do wyścigów górskich od znajomego że Słowacji miało dostępność 480Nm od 2200rpm -5000rpm. 

Jakby każdy miał ładować boost na full od dołu to te rajdowki byłyby gówno warte jaki i jazda nimi 

IMG_20220108_202942.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odwiedził mnie kolega @dekiel 13swoją piękną niebieską B6. Strasznie mi się podoba to auto, namawiałem już Pawła na założenie tematu, bo ta fura jest tego warta, ale coś nie słucha... :lol:

IMG_20220113_121130.thumb.jpg.662b59815758115e1780cdf9428b8617.jpg

Dużo już zrobione i planów na dalsze działania nie brakuje, więc Paweł kolejny raz mówię, ZAŁÓŻ TEMAT...

Pogadaliśmy, przeskanowałem auto VCDS, pooglądałem mody i oby do następnego !

Ja w międzyczasie znalazłem interesujące mnie mapy do dynamic Idle i dynamic EGR i ogarnąłem zmianę kodowania ECU na 00001 i teraz domyślnie po zapłonie w multimap mam codeblock 1 czyli ori mapę...

Myślałem, że bd waliło błędem z braku modułu automatu, ale na szczęście jest ok, nie muszę przerzucać już map między bankami ręcznie...

  • Pomoc techniczna 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Pawła na założenie tematu, bo ta fura jest tego warta, ale coś nie słucha... :lol:

Zakłada temat do końca tygodnia,albo dajesz mu bana ?

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooooo , jeszcze nie dojechałem do Lublina a tu już fota brudasa. :naughty:

Podziałam z autem jak mówiłem , przód S4 bo już odleżyn dostał w garażu, Bixy widziałeś, skręcić przód , fmic się maluje , relingi w kolor i jakieś pierdoły tam to może znajdę chwile na prezentację.

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...