Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym wymienił silnik a nie grzebał w starym. Swoją drogą tragiczny widok tego wału , jeszcze takiego nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak wał tak wygląda, to na dobry stan wałka raczej bym nie liczył, szczególnie na panewkach. Zaglądałeś tam?

Ładuj 1.9 najlepiej ASZ i spokój na lata :)

A z tego posprzedajesz osprzęt. To pieniądze mocno rozłożone w czasie, ale część do Ciebie wróci.

Edytowane przez misiek95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałem, góra jest OK, bo pierwsze co to myślałem, ze pracuje na 2 cylindry...nawet nie myślę o remoncie tego silnika [emoji14] tak jak pisałem SWAP albo nowy słupek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotanie jakby chodził na 2 cylindry, zwolniłem i sam zgasł...próbowałem odpalić, to ciężko to szło i piszczał... To stało się nagle, musiało obrócić tą panewkę i pewnie nie było w ogóle poduszki z oleju... ale w tych 1.4 TDI to częsty temat, szczególnie po 2005r... Te pierwsze z 99-2004 nie miały takich przypadłości... Niektóre 1.9 tez były na to narażone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli AXR, ASZ tu się upchnie to nawet bym sie nie zastanawial, chyba ze za duzo przerobek :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati upchnie się ;) przecież w tych Polowkach 9N seryjnie wychodziły takie silniki ;) kwestia krótszej łapy mocującej silnik, bo od strony skrzyni jest bez zmian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kijowo z tym 1.4. Ja miałem AXR w budzie 6L super silnik na tą budę i wszystkie podobno mają bonusy z fabryki. Zakładając jakikolwiek 1.9 pasujący to i jeszcze można czipsa wrzucić i będzie miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób swapa! Ja mam za sobą już dwa swapy i bardzo sobie to chwalę :)

Raz do Audi 80 b3 wsadziłem 1.9 TDI a później do Audi Coupe też wsadziłem 1.9 TDI. Konwersje zawsze na plus!

Pierwszy swap wykonałem pod chmurką, bez garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nawet bym się panie nie zastanawiał, wkładać ASZa zrobić program i jeszcze się będziesz chciał zamieniać z Twoją za A4 :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiedziałem trochę, popatrzyłem schematy, łatwo nie będzie, bo w Polo siedział EDC17 więc wtyki od ECU inne. A ja muszę wsadzić jak coś EDC15. Na całe szczęście większością steruje MCE, a sterownik silnika to praktycznie tylko czujniki silnika i elementy wykonawcze n18, n75 itd... może założę osobny temat i tam będę opisywał dalsze perypetie tej nieszczęsnej polówki [emoji14] bo w sumie tu ma być o audi hehe...

 

Przydałby się ktoś z 1.9 TDI ATD/AXR do pytania o nr części, ewentualnie gdzie co wpiąć [emoji14]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2018 o 09:51, kamil-vag napisał:

Posiedziałem trochę, popatrzyłem schematy, łatwo nie będzie, bo w Polo siedział EDC17 więc wtyki od ECU inne. A ja muszę wsadzić jak coś EDC15. Na całe szczęście większością steruje MCE, a sterownik silnika to praktycznie tylko czujniki silnika i elementy wykonawcze n18, n75 itd... może założę osobny temat i tam będę opisywał dalsze perypetie tej nieszczęsnej polówki emoji14.png bo w sumie tu ma być o audi hehe...

 

Przydałby się ktoś z 1.9 TDI ATD/AXR do pytania o nr części, ewentualnie gdzie co wpiąć emoji14.png

Moge w wolnej chwili popatrzec na schematy elektryczne ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2018 o 22:01, trepek napisał:

Moge w wolnej chwili popatrzec na schematy elektryczne ;-)

Wczoraj do późna w nocy studiowałem właśnie schematy, zrobiłem rozpiskę co na co przepiąć w tej szerszej wtyce. Bo całą wiązkę z tą węższą wtyką dokupiłem osobno (sterowanie wtryskiwaczy, świece, G40, G28 itd)

Teoretycznie mam już wszystko co potrzebuje. Silnik ATD kupiłem prawie cały uzbrojony za 1400. Do tego mnóstwo części jak uszczelniacz wału, uszczelki kolektorów, komputer, wiązka, jakieś tam łączki do przewodów powietrznych, nowe mocowanie i łapa silnika do poduchy, kpl rozrząd i kpl. sprzęgło, oringi + śruby PD. Nowy olej, płyn chłodniczy.

Większość osprzętu jak G62, MAF, MAP pasuje z 1.4 - nawet to samo jest po sprawdzeniu w ETKA... 

Zrzucimy michę, wyczyścimy co się da - kupiłem też najtańszy olej 5W40 - zaleje silnik dodam płukankę i zleje. A potem wleci na gotowo Valvoline Synpower 5W40. To samo z płynem chłodniczym, najpierw tani płyn z płukaniem układu i docelowo Valvoline MaxLife Coolant...

Została mi kwestia wydechu i nie wiem w sumie co zrobić.. chyba skocze na szrot poszukać coś, żeby tylko pasowało, bo taki wydech z katem ok 400 zł... 

W sobotę mam zamiar działać od rana, najpierw ogarnąć elektrykę a potem osadzić silnik... Roboty co nie miara hehe

Z budżetem myślałem, że w 3 tyś się zmieszczę ale już przekroczyłem... Chyba taniej wyszła by wymiana słupka z 1.4 nawet po zmianie rozrządu, panewek i zestawu pompy oleju :P No ale co poczciwe 1.9 to 1.9... gdyby to była jakaś starsza i mniej zadbana buda to chyba bym z tym nawet nie walczył...

Przygoda droga, ale ciekawa... wiele rzeczy można poznać na nowo :P

Dziś bawiłem się w wypalanie kolektora i czyszczenie EGR-a, muszę jeszcze zdążyć ogarnąć sterownik, podpiąć się na stole i wywalić Immo i spróbować jakoś od razu wklepać odpowiedni VIN.

Na forum ostatnio zaglądam rzadko, także sorry za nie odp na PW... Ale naprawdę nie mam czasu sie po tyłku podrapać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając Twoje podejście do tematu jestem pewien, że przeszczep "serca" ogarniesz raz dwa i Polo dostanie drugie życie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zabawy i chyba jest sukces :) Immo Off i zmieniony VIN, szkoda, że nie spisałem ze starego Immo ID :P

IMG_20180112_114101.jpg

immo off.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati, Wiem, że dzięki Tobie byłby jak nowy, ale jutro od rana wszystko pakuje do środka [emoji14] wypalanie też daje niezłe efekty, na pewno szybciej niż skrobanie... potem opukać gumowym młotkiem i po robocie, tyle że zostaje czarny nalot w środku ale bez syfu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę walczyliśmy cały dzień - od 9 do 22. Silnik wrzucony na miejsce. Zeszło się, ale uzbrajany był silnik w rozrząd, sprzęgło, zrywana micha i czyszczenie smoka, wymiana uszczelniacza wału, uszczelek kolektora itd... do tego ten 3 cyl był węższy i można spokojnie było go rozpiąć ze skrzynią i wyjąć, a niestety 4 cyl już tak się nie dało - tam jest między podłużnicą a kołem pasowym miejsca na palca heh... w czwartek walki ciąg dalszy. Wyszło mnóstwo pierdółek, które trzeba zmienić, obrócić, podciąć... wszystko jest naprawdę czasochłonne... I tak wydaje mi się, że jak na 2 niecałe przepracowane dni jest dobrze jak na dziewiczy rejs [emoji14] Robimy tylko w wolny dzień... przed i po pracy nawet nie ma sensu się zabierać, bo zaraz trzeba by kończyć, a wiece, że im bardziej człowiekowi zależy na czasie tym szybciej on ucieka [emoji6]

Zrobiłem podsumowanie wydatków:

  1. Wydech - 175,00 zł
  2. Łączki wody - 31,00 zł
  3. Osłona rozrządu - 27,99 zł
  4. Przekaźnik 50A z podstawką do zrobienia układu świec - 24,50 zł
  5. Rurka smarowania turbo - 120,00 zł
  6. Śruby pompo-wtrysków i oringi - 163,60 zł
  7. Kolanko EGR - Intercooler - 38,00 zł
  8. Rura powietrza pomiędzy filtr - turbo - 18,65 zł
  9. Rozrząd INA - 378,00 zł
  10. Blokady rozrządu - 28,90 zł
  11. Łapa poduszki - 25,00 zł
  12. Mocowanie łapy na silniku - 23,00 zł
  13. ECU - 39,00 zł
  14. Wiązka - 68,00 zł
  15. Właściwy Olej + Płyn chłodniczy + Płukanki - 218,80 zł
  16. Uszczelki EGR + kolektory + pompa VAC, Uszczelniacz wału, filtr oleju, rurka bagnetu ~ 200 zł
  17. Olej + Płyn do przepłukania układu - 80,00 zł
  18. Zestaw sprzęgła VALEO 826533 - 539,00 zł
  19. Silnik 1400 zł
To daje ~ 3600 zł.

Gdyby nie wydech i sprzęgło byłoby sporo taniej. Ale mocowanie DPF i ułożenie wydechu całkowicie inne niż zwykły katalizator, a ze sprzęgłem mogłem zmienić tarczę i łożysko wyciskowe, ale wyszło by prawie to samo co za kpl sprzęgło... co najlepsze łożysko wyciskowe po 160 000 totalny złom i na ori numerach... 

Jak widać, części wyszukane w sumie jak najtaniej, spędziłem trochę godzin na allegro w poszukiwaniach [emoji14] Są to ceny już z wysyłką... 

Teraz kilka moich spostrzeżeń [emoji14] Nie sprzedawajcie 1.9 TDI z serii A (WX) (VF) itd... te silniki po tylu km mają dół jak nowy, po zdarciu michy byłem w szoku jak to tam ładnie wszystko wygląda... Trzeba o nie dbać i trzymać ile się da, bo VAG już takich żywotnych sprzętów nie wypuści... może i dali d*py z gniazdami PD, ale u mnie po 260 000 na nowych o-ringach jeździ i jest OK, mimo wyrobienia... bo wałek to już jak dla mnie kwestia wymiany i samego oleju... te auta, które na czas zmieniany miały olej wałki mają OK, a te po LL mają lekko podtarty... ale tak to już jest, że musimy przywracać fabrykę po zachodnich właścicielach [emoji14]

:hi:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...