Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, kamil-vag napisał:

Teraz kilka moich spostrzeżeń emoji14.png Nie sprzedawajcie 1.9 TDI z serii A (WX) (VF) itd... te silniki po tylu km mają dół jak nowy, po zdarciu michy byłem w szoku jak to tam ładnie wszystko wygląda... Trzeba o nie dbać i trzymać ile się da, bo VAG już takich żywotnych sprzętów nie wypuści... może i dali d*py z gniazdami PD, ale u mnie po 260 000 na nowych o-ringach jeździ i jest OK, mimo wyrobienia... bo wałek to już jak dla mnie kwestia wymiany i samego oleju... te auta, które na czas zmieniany miały olej wałki mają OK, a te po LL mają lekko podtarty... ale tak to już jest, że musimy przywracać fabrykę po zachodnich właścicielach emoji14.png

Mam podobne zdanie. Podejrzewam, że w przyszłości, gdy będę zmieniał auto to już nie kupię diesla, bo takich dobrych jak nasze AVFy i AWXy już nie ma :) Dlatego cieszę się jazdą swoją B6 za każdym razem i w ogóle nie myślę o zmianach :) Tak jak piszesz, o pewne rzeczy trzeba zadbać, mnie czeka np. regeneracja turbosprężarki i wymiana oringów, a później się będzie robić kolejne kilometry :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No ja mam nadzieję, że Polóweczka z sercem ATD też jeszcze mi posłuży [emoji14] teraz po takim zabiegu to chyba zostanie na lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, z ali za grosze i działa bez problemu z EDC15...

Kwestia dobrego softu do tego, bo większość jest niezgodna z tym kabelkiem no i win 7, bo na 10 nie mogłem za nic go odpalić...

Dobra wracamy do Audi, zauważyłem, że po 2 latach zaczął podciekać siłownik napinacza paska wielorowkowego z INA. Takie drogie gówno a taka krótka trwałość :/ Pochwalcie się co teraz jest lepsze ? Dayco ? Czy może kupić coś taniego czy tylko sam siłownik podmienić ? ? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj poskładałem do kupy Polówkę. Chwila prawdy i odpaliła. Ale niestety nie jest tak jak trzeba. Trzyma 1200 obr. Pokazuje błąd G79/G185. Zero reakcji na gaz... 

Byłem już tak zmęczony, że nie chciało mi się tam szuakć i grzebać, zostaje mi sprawdzenie jeszcze raz kabelków i ewentualnie przedzwonić od wtyczki przy pedale do sterownika czy jest OK. 

Zastanawiam się czy mając kompa od Golfa nie powinienem mieć i pedałów od niego ? Może jakiś inny zakres rezystancji na module ? ? ? 

W polo jest moduł 6Q1721503M a w golfie 6Q1721503H lub L

Przepinałem kabelki analogicznie do tych schematów... po lewej Polo po prawej Golf... wygląda, że powinno działać...

Także połowa sukcesu bo odpalił, ale zonk bo na razie jechać się nie da :/ 

Bez tytułu.png

 

W dniu 18.01.2018 o 13:41, eryczek93 napisał:

Zobacz w ASO cena nie powinna być za wysoka

Eryk nie żartuj... ceny tego napinacza to kosmos... 038903315P

Napinacz z tłumikiem drgań 960.65 1181.59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał gazu to już kosmetyka, możesz w razie czego nawet sam potencjometr przełożyć. Ważne ze odpalił :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, pogrzebałem dzisiaj, znalazłem trochę info jakie tam mają być napięcia i rezystancje... w wolnej chwili sprawdzę to wszystko dokładnie. Muszę też w VAGu sprawdzić czy w grupie 002 widać czy coś się zmienia... 

impluisable signal, to niezrozumiały (nieoczekiwany/niewiarygodny) sygnał... więc może być na rzeczy, że zły zakres suwaka rezystancyjnego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w Autodata jakie powinny być wartości rezystancji dla poszczególnych pinów: 

Pin 2+3 Pedał zwolniony - 600-1400 ohm - pomiar 1281 ohm 
Pin 2+4 Pedał zwolniony - 2006 ohm - pomiar 2017 ohm 
Pin 2+4 Pedał wciśnięty - 1192 ohm - pomiar 1300 ohm 
Pin 3+4 Pedał zwolniony - 600-1400 ohm - pomiar 1261 ohm 
Pin 3+4 Pedał wciśnięty - 1983 ohm - pomiar 2011 ohm 

I teraz tak, sprawdziłem na VAGu i w grupie 002 potencjometr wskazuje na starcie 7,5% oraz status binarny 1 1 0 cały czas. Kiedy wcisnę do końca pokazuje 100% i status binarny bez zmian...
Jeśli lekko dognę pedał do góry, wskakuje nawet na 5,5% wymaganego ale 0,0% nie osiąga... 

Kupię pedał o nr 6Q1721503H i zobaczę co wtedy się będzie działo. Taki był montowany i w 1.9 TDI i 1.4 TDi bez DPF...

Ogarnąłem tylko wymianę oringów pompek dzisiaj, w szoku jestem, bo wałek jak nowy :) Chyba ten silnik dużo nalatane nie miał... albo ktoś lał dobry olej... 

Jutro będę walczył z Polo dalej... szczerze powiem Wam, że mam już dość i jestem zmęczony tym swapem :P:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmianka modułu pedała na ten z golfa z końcówką 503H rozwiązała problem. 

Wiem już w czym tkwił problem. W pedale z 1.4 TDI były pełne ścieżki na suwaku. W tym z golfa widać było na ścieżkach puste miejsca, które odpowiadały jako przełączniki biegu jałowego F60 i kick-down F8. Z wyglądu identyko, różnice tylko w środku. 

Elektrik_G79_Gaspedal_innen_Schleifbahnen.jpg

Także jestem bogatszy o kolejną wiedzę :P

G79-G185 TDI.png

Po podmiance auto odpaliło, rozgrzałem silnik, zalałem płukankę, zlałem olej i zalałem już Valvo 5W40. Synchro po kilku manewrach ustawione na -0,6. Silniczek pracuje ładnie jak na TDI PD ;) Jestem z siebie dumny, pierwsza zmiana rozrządu udana ^^ w TDI to jest proste jak nie wiem, kiedy ma się blokady... :P

Ale na szybkiego wyłapałem, że turbo nie działa, a po gaszeniu taki dziwny pierdzący dźwięk, z początku myślałem, że to klapa gaszącą, ale wypinanie kolejno wężyków od aktuatorów i jest winowajca. Po wypięciu VAC na turbo cisza, duża strzykawka i zaciąganie gruszki - wniosek upuszcza podciśnienie... Grucha zamówiona z Garetta - jutro prawdopodobnie wpadnie na pokład i może w końcu się przejadę :thumbup:

Jutro powinienem też uporać się z montażem przekaźnika 50A w miejsce modułu świec żarowych. Bo wali błędem przekaźnika świec.

W sterowniku ECU zostanie tylko jeden błąd - odnośnie sterowania wentylatora silnika, bo w EDC17 sterowanie przejął po otrzymaniu temp po CAN moduł centralnej elektryki a w EDC15 był sterowany z ECU... tak się zastanawiam jak się go pozbyć :P

A tu kilka fot, żeby nie było, że fake :P

IMG_20180113_095114.jpg

IMG_20180113_131147.jpg

IMG_20180113_131159.jpg

IMG_20180113_131210.jpg

IMG_20180118_093301.jpg

IMG_20180118_093337.jpg

IMG_20180118_093332.jpg

IMG_20180124_140241.jpg

IMG_20180124_140247.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil kawał fajnej roboty zrobiłeś z tym swapem, ale patrząc na foty trochę mnie męczy ta lutowana wiązka przy sterowniku. Nie dało rady poprzekładać pinów z jednej wtyki do drugiej? Było by jak z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety piny są inne dla sterownika EDC15 niż dla EDC17, więc polutowałem. Jest termokurcz, całość zabezpieczona izolacją i założony na to peszel, poza estetyką raczej nic się nie stanie [emoji6] wiem Mateo, że Ty lubisz bez grama cyny [emoji14] Zrobię jeszcze foto jak się całość prezentuje [emoji14] jak ktoś nie wie, to nie ogarnie, że coś tam pod maską było grzebane ^^ no może poza od nowa zbudowaną instalacją podciśnienia [emoji14] bo pewnie ori szło to jakoś inaczej...

 

A ja mam pytanie takie ciekawe. Dlaczego po wymianie sprzęgła pedał wpada najpierw w podłogę ? I dopiero po kilku razach zaczyna łapać [emoji14] ? Druga sprawa ostatecznie musiałem i tak odpowietrzyć odpowietrznikiem na wysprzęgliku bo jakoś mi do końca to nie pasowało. Po odpowietrzeniu jest OK. Tylko dlaczego to się dzieje, skoro odpowietrznik nie był rozszczelniony, a jedynie wysunięty ze skrzyni [emoji14] kumpel wymieniał w toledo i właśnie to samo było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to siadło finalnie:

IMG_20180130_121352.thumb.jpg.9b3a6837ea452dc210bab426d83be2a8.jpg

IMG_20180130_121359.thumb.jpg.63c39758c697a4170b8cd62dc6b28f64.jpg

IMG_20180130_121405.thumb.jpg.7bc1cbd69bd1d0b652390832cd408f08.jpg

Wczoraj byłem w Kielcach [emoji14] Mówię zaryzykuje hehe [emoji14] No i powiem Wam, że całkiem przyjemnie się tym jedzie [emoji4] Nie trzeba zbytnio redukować, jest strasznie elastyczny teraz [emoji14]

Zostało mi poszukać używki EGR'a bo ten niestety ma dziurawą membraną - chociaż to na razie spada na dalszy plan - zaślepiony śrubką i błędów nie ma więc mi nie przeszkadza. No i zmiana termostatu,bo łapie max 70 stopni... ale to na dniach ogarnę... czujnik raczej odpada bo został stary, chyba, że ten dla EDC15 miał inną rezystancję... ale to wyjdzie po wymianie termostatu, w razie czego mam i czujnik taki jak trzeba [emoji14]

W wolnej chwili rozebrałem stary silnik... padaka totalna, powycierane panewki wałka, powycierane każde panewki korbowodu...ta na 1 cyl to był dopiero początek... panewki główne wału o dziwo są OK. Wałek rozrządu też OK. Muszę teraz porobić zdjęcia i spróbować sprzedać kilka gratów... może coś się zwróci. Bo koszt dobił do 4 tys za całość niestety... 

Ogólnie temat Polo zamykam, nie robię więcej off'topu w temacie o Audi [emoji14]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, ze ogarniete do konca i ze autko naprawione wlasnymi ręcoma :brawo:lubie to:banan:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz mnie z tymi powycieranymi panewkami... ciekawi mnie jak to jest, że jedne 1.4 TDI przejeżdżają i 500tys km a niektore przy 200 tys mowia:

- puk puk

- kto tam?

- panewka.

Edytowane przez trepek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...