rhinbac Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Witam, mam problem z ucieżliwym biciem przy hamowaniu z przodu. Drgania przechadza na kierownice przy predkosciach powyzej 110 km/h, sa tak mocne ze az strach hamowac Dodatkowo gdy dojezdza sie do skrzyzowania lekko hamujac, samochod zwalnia "pulsacyjnie" jakby wlasnie tarcza hamulcowa byla krzywa Myslalem ze to wina opon lecz po wczorajszej wymianie jest identycznie to samo, podpowiedzcie co z tym zrobic zeby mi to zaraz zawieszenia nie rozj... Wahacze nie maja luzu sciezka byla robiona i co zle wymienione, jedynie laczniki stabilizatora sa juz dosc zuzyte tylko to raczej nie przez nie. Opony nowe uniroyal na felgach 16 wywazone.Tarcze i klocki ferrodo wymieniane jakies 6 tys. temu z wymiana nie bylo problemu tłoczki ładnie chodzily wyczyszczone przesmarowane i na poczatku bylo dobrze tylko lekko popiskiwaly teraz od jakiegos czasu to bicie straszne, po zamontowaniu tego zestawu spokojne hamowanie bez przegrzewania tarcz. Czy to mozliwe ze tarcze ferrodo sie pokrzywily i przez to bije ?
zelek2012 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 z tego co piszesz to wychodzi na to ze tarcze, ja miałem takie same sytuacje i przetoczyłem tarcze i było lux, ale po jakimś czasie spowrotem to samo, znowu przetoczyłem, jak bedzie to samo to bede tarcze wymieniał na nowe.
piter-eg Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Ja osobiscie poszukiwania zaczalbym od tarcz (nie istotne jaka firma). Rozgrzane tarcze po ostrym "STOPie" wpadaja w wode i jest efekt giecia - to jedna z wielu opcji. A tak na serio to klocki,tarcze,szczeki... Jak zadne z tych nie bedzie winne wtedy warto posac i szukac wspolnie rozwiazania
zelek2012 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 ja jak jade powoli to u siebie słysze jak ocierają klocki o tarcze. czyzby nie oddawały klocki?
rhinbac Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 Po zalozeniu pamietalem o dotarciu i zeby gwaltownie nie hamowac i mogly sie zdeformowac ? One nie sa takie cienkie Bedzie pogoda to jeszcze raz wszystko rozbiore i wyczyszcze dokladnie piaste, moze krzywo tarcza lezy ? Specjalnie bralem ferrodo bo nie chcialem miec problemow z hamowaniem i taki bonus...
zelek2012 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 jak już ogarniesz wszystko kolego to daj znać bo ja mam podobny problem z tym wszystkim. a wkurzajace bicie to jest strasznie jak narazie jest ok ale przejechałem 3 tys narazie, ciekawe co u mnie bedzie po 6 tys
lopes1987 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 No na pierwszą myśl to tarcze krzywe, może przy montażu coś wpadło między piaste a tarcze, może za dużo tam jakiegoś smaru czy na sucho zakładane. Firma firmą ale mógł się trafić feler, sprawdzaj i jak coś to na reklamacje.
rhinbac Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 Piasta wyczyszczona szczotka druciana i dopiero na nia zakladana tarcza na sucho, bicie pojawilo sie nie dawno, rozbiore zobacze i wtedy pojade zeby zmierzyc bicie na tarczach i powinno cos wyjsc
pawelone28 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Miałem to samo z tarczami w b5 kupiłem FEBI po 3tys zaczęły bić , reklamacji mi nie uznali bo niby za ostro hamowanie , kupiłem BOSCHA to samo dałem je do przetoczenia i po krótkim czasie dalej to samo ,dopiero jak założyłem tarcze Zimmermana to święty spokój aż do sprzedaży auta jakieś 20-25tys. km , ten zestaw fajnie hamuje z klockami boscha polecam
azure Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 z tego co piszesz to wychodzi na to ze tarcze, ja miałem takie same sytuacje i przetoczyłem tarcze i było lux, ale po jakimś czasie spowrotem to samo, znowu przetoczyłem, jak bedzie to samo to bede tarcze wymieniał na nowe. Zły montaż lub krzywe piasty... sama zmiana tarcz na nowe może nie dać pożądanego efektu. No na pierwszą myśl to tarcze krzywe, może przy montażu coś wpadło między piaste a tarcze, może za dużo tam jakiegoś smaru czy na sucho zakładane. Firma firmą ale mógł się trafić feler, sprawdzaj i jak coś to na reklamacje. To powinno być na sucho składane...
jacca90 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Mam ten sam problem... masz bicie na pedale? Jak mocniej hamujesz to dalej bije czy tylko przy lekkim hamowaniu?
zelek2012 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 włąsnie i mi mówiłi na przeglądzie o zimmermanie, zebym je założył i bedzie ok. I chyba tak i ja zrobie, jeszcze kolega mnie upewnił
Dev Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Piasta wyczyszczona szczotka druciana i dopiero na nia zakladana tarcza na sucho, bicie pojawilo sie nie dawno, rozbiore zobacze i wtedy pojade zeby zmierzyc bicie na tarczach i powinno cos wyjsc Szczotka druciana to mozesz sobie.... Piaste czysci sie szlifierka katowa ze szczota czołową a potem trzeba mierzyc bicie piasty. Wynik powyzej 0.02 dyskwalifikuje ją.
jacca90 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Piasta wyczyszczona szczotka druciana i dopiero na nia zakladana tarcza na sucho, bicie pojawilo sie nie dawno, rozbiore zobacze i wtedy pojade zeby zmierzyc bicie na tarczach i powinno cos wyjscSzczotka druciana to mozesz sobie....Piaste czysci sie szlifierka katowa ze szczota czołową a potem trzeba mierzyc bicie piasty. Wynik powyzej 0.02 dyskwalifikuje ją. Az tak?
House Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Szczotka druciana to mozesz sobie....Piaste czysci sie szlifierka katowa ze szczota czołową a potem trzeba mierzyc bicie piasty. Wynik powyzej 0.02 dyskwalifikuje ją. 100% potwierdzam. Kątówka, druciak najtwardszy, OKULARY !!! na twarz i czyścisz aż wszystko będzie się błyszczało, bez żadnych smarów i wynalazków. Sprawdź też na lewarku, czy koła swobodnie się kręcą, bo może masz przytarte tłoki i hamulec odpuszcza ale nie tak jak powinien i za bardzo rozgrzewa tarczę podczas jazdy i najmniejsza kałuża deformuje tarczę.
54321 Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 (edytowane) Witam i jak się skończył problem ? Jakie założyłeś tarcze ostatecznie? Pozdrawiam Edytowane 4 Lipca 2016 przez 54321
kuncpilot Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 Panowie, długo męczyłem się z tym problemem (wymieniłem kilka razy tarcze na nowe), ale w końcu znalazłem rozwiązanie - powodem krzywienia się tarcz okazało się jarzmo! W 1.6 ADP są tarcze 280mm/13mm niewentylowane, w jarzmie zazwyczaj jeden z otworów pod tzw. tulejki pływające wyrabiał się (zwiększała się jego średnica wewnętrzna), przez co cały zacisk z klockami miał pewien luz - co po jakimś czasie kończyło się stopniowym krzywieniem tarcz. Powiecie - super, to teraz wymienię jarzmo (~130zł) i będzie gites? Otóż nie, bo nowych już nie produkują i nie ma (pisałem nawet do audi w niemczech w tej sprawie), a używane są wszystkie w takim samym stanie - co najmniej jeden otwór jest wyrobiony. Także drodzy właściciele audi z 1.6 albo 1.9tdi 90km - pozostaje tylko zmiana hamulców na większe, np. 288mm/25mm... Pozdrawiam. Konrad
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się