wampir Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 (edytowane) Nikt nie mowi, ale nośność musi być powiązana z prędkością maksymalną... Przecież takie Ferrari nie waży tyle co autobus, a opony nośność 105... Edytowane 17 Listopada 2016 przez wampir
BeyerBrown Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) Wampir, ale forumowe A4-ki częściej pozują do zdjęć niż jeżdżą wyczynowo, 88Y styknie BTW. Typowa opona w rozmiarze 295/35R20 ma nośność 101 (max. load 825kg), a włosi widzę zdecydowali się użyć jej wariantu wzmocnionego, 105XL (max. load 925kg)... po co, skoro jak zauważyłeś samochody Ferrari to waga lekka, ważą ok. 1420kg a ich DMC to pewnie max. 1700-1750kg. Może któryś szpec od wszelkiej maści tuningów nam to wyjaśni Edytowane 18 Listopada 2016 przez BeyerBrown
pastaldo Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Nie jestem specem od tuningu ale to chyba logiczne że skoro prędkosci duże to i przeciążenia. Nośność opony to nie tylko masa samochodu. Pomyśl jakie obciążenie idzie na przednią oś przy hamowaniu powiedzmy ze 150km/h do 0. Żeby było jasniej energia kinetyczna samochodu rośnie z kwadratem prędkości czyli gdy prędkość zwiększa się 2 razy to energia już 4. Może to bardzo duże uproszczenie ale spójrzmy na samochody z bardzo wysoko umieszczonym środkiem ciężkości, przy gwałtownym hamowaniu potrafią stanąć na przedniej osi i juz mamy całą masę na te 2 koła rozłożona a nie na 4. W ferrari tego nie będzie bo środek cięzkości jest bardzo nisko ale obciążenie na przednich kołach w czasie hamowania jest duuuzo większe niż w czasie normalnej jednostajnej jazdy czy postoju.
johnnythebest Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 To suma sumarum to BRD w quattro pakować 225/40 R18 czy 235/40 R18?
Kubal2216 Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) To suma sumarum to BRD w quattro pakować 225/40 R18 czy 235/40 R18? Ja co prawda w ośce zmieniłem z 235 na 225 i jeździ mi się dużo lepiej, zwłaszcza w koleinach. Może powodem jest też to, że teraz mam Goodyear a miałem jakieś chińskie. Edytowane 18 Listopada 2016 przez Kubal2216
BeyerBrown Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 235 ładuj, ja nie narzekam na koleiny... a miałem wcześniej 225 Tomek, trudno nie przyznać Tobie racji. Jak sam zauważyłeś w autach z dość wysoko umieszczonym środkiem ciężkości (w por. do np. Ferrari) przy gwałtownym hamowaniu i co za tym idzie pojawiającymi się przy tym dużymi przeciążeniami które muszą przejąć przednie koła (o które nie trudno również w zwykłym samochodzie, takim jak np. A4) mogą w pewnym momencie na krótką chwilę przejąć niemal całą masę auta + ładunek jaki przewożą (typowo max. ~500-550kg)... i opony o niższym niż zalecanym przez fabrykę indeksie nośności będą miały co robić... Cóż, być może nie strzelą przy pierwszym, drugim a może nawet i za 10-tym razem ale jedenastego awaryjnego hamowania z dużej prędkości max. załadowanego auta mogą już nie przeżyć...
sandmann Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Co byście wybrali jeśli mięlibyście do wyboru tylko te 2 zestawy (obydwa 235/45 r17): Continental ContiSportContact 5 97Y,FR,XL Pirelli P Zero 97Y/ZR,XL ...przy założeniu, że cena jest podobna.. ??
BeyerBrown Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Ciężki wybór... miałem wcześniej "czyste" PZERO i nie miałem z nimi niekontrolowanej sytuacji (tj. ESP nie ingerowało w tor jazdy), teraz mam PZERO Rosso i już kilka razy żółta kontrolka stabilizacji toru jazdy mi się zapaliła w zakręcie... ta guma nie lubi niskich temperatur, bo latem nie miałem takich atrakcji. BTW. Czas odkurzyć zimówki Contiego... Należy też mieć na uwadze, że Pirelli wypuściło w tym roku nowy model PZERO (można spotkać też starej generacji opony z rocznika 2016!) które jak zapewnia producent są o ~5% lepsze pod niemal każdym względem od poprzednich: http://www.pzero.com/en-gb/pzerohub dla limuzyn: dla sportowych aut: Z drugiej strony Continental wypuścił już SportContact 6, tyle, że (póki co) tylko największe rozmiary, na 17" topową wersją są wciąż CSC5 Jeśli chciałbyś CSC6 to musiałbyś zmienić koło na 19"... http://technowinki.onet.pl/motoryzacja/continental-sportcontact-6-zaawansowana-technologia-podstawa-precyzji-prowadzenia-i/vb8wdj
johnnythebest Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Co byście wybrali jeśli mięlibyście do wyboru tylko te 2 zestawy (obydwa 235/45 r17): Continental ContiSportContact 5 97Y,FR,XL Pirelli P Zero 97Y/ZR,XL ...przy założeniu, że cena jest podobna.. ?? Sprawdz jak wypadły w testach i wtedy zdecyduj
sandmann Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Ciężki wybór... miałem wcześniej "czyste" PZERO i nie miałem z nimi niekontrolowanej sytuacji (tj. ESP nie ingerowało w tor jazdy), teraz mam PZERO Rosso i już kilka razy żółta kontrolka stabilizacji toru jazdy mi się zapaliła w zakręcie... ta guma nie lubi niskich temperatur, bo latem nie miałem takich atrakcji. BTW. Czas odkurzyć zimówki Contiego... Należy też mieć na uwadze, że Pirelli wypuściło w tym roku nowy model PZERO (można spotkać też starej generacji opony z rocznika 2016!) które jak zapewnia producent są o ~5% lepsze pod niemal każdym względem od poprzednich: http://www.pzero.com/en-gb/pzerohub dla limuzyn: dla sportowych aut: Z drugiej strony Continental wypuścił już SportContact 6, tyle, że (póki co) tylko największe rozmiary, na 17" topową wersją są wciąż CSC5 Jeśli chciałbyś CSC6 to musiałbyś zmienić koło na 19"... http://technowinki.onet.pl/motoryzacja/continental-sportcontact-6-zaawansowana-technologia-podstawa-precyzji-prowadzenia-i/vb8wdj Dzięki za dodatkowe info:) Właśnie parametry Pirelli które podałem wyżej dotyczą jak to nazwałeś "czystych" P zero, i jeśli miałeś wcześniej takie to podpowiedz mi (jeśli pamiętasz) czy wysokość bieżnika w tych oponach faktycznie wynosi 5mm??bo takich ciekawostek się naczytałem i nie wiem czy to prawda?za to podobno są zrobione z niezłej mieszanki i są bardzo wytrzymałe?i jeszcze pytanie jak się zachowują na mokrej powierzchni bo na suchym są nie do pobicia;) na suchym są nie do pobicia....podobno
BeyerBrown Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 (edytowane) Tak, miałem "czyste" PZERO 225/40R18 z tym surowym, kanciastym bieżnikiem, który wygląda bardzo rasowo Jeśli miałyby fabrycznie 5mm to moje po prawie 4 latach użytkowania (od nowości) miałyby znikome zużycie Wydaje mi się, że 7mm miały na początku, ale głowy uciąć sobie za to nie dam. Niestety byłem zmuszony je wymienić, bo zaczęły skrzypieć, a te na przedniej osi wręcz rozłupały się na pół Przejechałem na nich coś koło 30tys.km Wg. mnie to wina zbyt niskiej nośności (88Y/560kg - olałem wtedy zalecenie na wlepie, że muszą być 235/40R18 93Y/650kg) ale wg. niektórych znawców z forum po prostu miałem wadliwe sztuki albo, że to śnieg mi skrzypiał pod kołami... jesienią, przy temp. powietrza +16st.C Wrażenia z jazdy na nich miałem bardzo pozytywne, jechało się na nich jak po sznurku. Nie przypominam sobie by ESP musiało im pomagać w utrzymaniu zadanego toru jazdy nawet na mokrym... wiadomo, że wtedy gdy pada jeździ się też nieco ostrożniej Przy czym miej na uwadze, że mam napęd quattro a on sporo robi by auto jechało jak po szynach Dodatkową ich rekomendacją jest fakt, że montują je do nowych Golfów 7 GTI, kumpel co niedawno przesiadł się z Golfa 6 GTI twierdzi, że są lepsze od Conti CSC 2 (przy czym CSC5 są z kolei ciut lepsze od poprzednich generacji, wiadomo), które to szły na pierwszy montaż do poprzedniej generacji GTI-ka. A ma jeszcze (w nowym GTI) stary model PZERO... nowe są rzekomo jeszcze lepsze, tak sugeruje producent Edytowane 25 Listopada 2016 przez BeyerBrown
sandmann Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Przypuszczam,że po to produkują nowe modele,żeby były coraz lepsze dziękówka kolego
Osta Opublikowano 27 Listopada 2016 Opublikowano 27 Listopada 2016 (edytowane) Panowie, jakie letnie opony polecacie na ori felge 18' do A4 B8? Wolałbym mieć tak jak na wlepce (ubezpieczenie itp) chodzi o rozmiar 245/40/18. Szukam w okresie zimowym bo może taniej idzie dostać Edytowane 27 Listopada 2016 przez Osta
TomOskroba Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Panowie mam teraz 205/55/R16 myślę o obniżeniu profilu i większej szerokości opony, 225/45/r16 jak to ma się do naszych polskich dróg ? jakie odczucia na felgach 17 czy 18 ^^
BeyerBrown Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 205x55%=112,75mm 225x45%=101,25mm Zacznijmy jednak od tego, że wzorcowym kołem dla B6 jest 215/55R16. 205/55R16 ma od niej średnicę mniejszą o 11mm a 225/45R16 jest mniejsza aż o 34mm i będziesz miał na niej jeszcze większe przekłamania prędościomierza niż masz obecnie (na wzorcowych też są, ale najmniejsze). Dlatego rozważ rozmiar 225/50R16: 225x50%=112,5mm wysokość profilu.
TomOskroba Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 hmm masz rację, a ja jednak zostaję przy r16, to chyba najbardziej optymalna felga na nasze polskie drogi 225/50R16 kuszące szersze z delikatnie mniejszym profilem. kupię na sezon letni i zdam relacje
GottaNT Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Witam. Po przeczytaniu większej części tematu sam już nie wiem co wybrać. Moje autko to a4 b5 1.8 125KM. Szukam opon w miarę wytrzymałych i uniwersalnych a przede wszystkim podczas deszczu w koleinach na aktualnych oponach muszę walczyć delikatnie z autem by jechać prosto. Jeżdżę w miarę spokojnie bez jakiś wielkich szaleństw i rocznie około 10 tysięcy kilometrów robie. Mam parę propozycji w standardowym rozmiarze tylko nie wiem, które lepsze. Oto one : 1Continental ContiPremiumContact 5 195/65 R15 91 V 2.Dunlop SP Sport Bluresponse 195/65 R15 91 V 3Hankook Kinergy eco K425 195/65 R15 91 V 4Bridgestone Turanza T001 195/65 R15 5.Fulda ECOCONTROL HP 195/65 R15 91 V 6.Falken ZE 914 195/65 R15 91 V 7.Nexen N'Blue HD Plus 195/65 R15 91 V Które z tych propozycji byście wybrali? Edytowane 2 Grudnia 2016 przez GottaNT
WYSKUN Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 ja mam dunlop blueresponse w rozmiarze 195/65 r 15 w a4 b6 1.8t i te opony jak na ten rozmiar są MEGA, na deszczu naprawde dobre
bladzio1 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Panowie, jakie letnie opony polecacie na ori felge 18' do A4 B8? Wolałbym mieć tak jak na wlepce (ubezpieczenie itp) chodzi o rozmiar 245/40/18. Szukam w okresie zimowym bo może taniej idzie dostać Hej, Mam w tej chwili dokładnie taki sam dylemat? Masz jakieś swoje typy w tym rozmiarze? Ja zastanawiam się nad Michelin Pilot Super Sport...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Pany pytanie...obecnie mam rozmiar letnich 245/45/18...czy jeżeli kupię o rozmiarze 225 wejdą bez problemu a może nawet 215 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się