Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Testował ktoś nowe p zero? Bo właśnie widzę ze wyszło nowe 

3D0948CA-D3D8-4740-92C6-72CBFED11CD1-9086-000009E1E3C1D76A.jpeg

Edytowane przez Grohu
  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Założyłem osobny wątek, chyba pochopnie i tu szybciej otrzymam odpowiedź.

W każdym razie sytuacja wygląda następująco.

Musiałem zmienić opony. Poprzednie, od wcześniejszego właściciela auta były to NOKIANy 215/55/16 97V XL. 

W wulkanizacji po sprawdzeniu itd z racji tego że potrzebowałem opon na już zaproponowano mi Toyo Proxes CF2 215/55 R16 93V. LINK do opon

I wszystko byłoby ok, gdybym nie zorientował się po fakcie, że niby powinienem mieć opony wzmocnione, czyi z oznaczeniem XL. Ponadto, druga sprawa która mnie niepokoi to rozmiar samych opon. Poprzedni właściciel jeździl na 215/55/16 a praktycznie wszędzie gdzie teraz sprawdzałem, no poza wyjątkiem jednej strony, zalecane są 205/55/16. Mówimy o feldze oczywiście 16 calowej.

I tu pojawiają się dwie nurtujące mnie kwestie. Pierwsza czy do felg 16 calowych nie powinienem jednak tak jak producent (Audi) zaleca opon 205 i śmiało mogę jeździć na 215. I druga to te opony Toyo. Czy nie jest to niebezpiezne do modelu auta jakie posiadam jeździć na tych oponach (Naklejka na karoserii w kwestii opon sugeruje właśnie XL). Jeśli chodzi o styl mojej jazy, to na spokojnie, bez szaleństw. Moc wykorzystuję przy wyprzedzaniu. A tak to jak przepisy nakazują, no po autostradzie powiedzmy 150 czy 160 polecę jak się zagapię. ;)

Edytowane przez greatbelow
Opublikowano

Co do rozmiaru to spokojnie możesz jeździć na tym, co masz (215). Tak samo z XL - nic się nie stanie jak będziesz jeździć na "zwykłych" oponach.

Opublikowano

215/55R16, 235/45R17 i 235/40R18 to są właśnie wzorcowe opony dla B6/B7, pozostałe rozmiary są opcjonalne/dopuszczone (jeśli się mieszczą w tolerancji +/-2% jeśli chodzi o średnicę). 

Dieslowskie V6 do lekkich jednostek nie należą, więc producent nie bez powodu zalecił montowanie opon z oznaczeniem XL... w każdym razie ja już się niemiło przejechałem na oponach o zbyt małym indeksie nośności... choć teoretycy twierdzili mi, że wszystko jest/powinno być OK (suma nośności 4 opon przekraczała DMC auta).

Pamiętaj - w fabryce nie zatrudniają teoretyków :wink:

Opublikowano (edytowane)

Dobra, mi się finalnie jeszcze bardziej zmieniło :D Już mam wybór zawężony do 2 modeli:

DUNLOP SP SPORT FAST RESPONSE 225/45/17 91W  za 950 zł, praktycznie nowe, 7,5mm każda opona 

lub

Dunlop SPORT MAXX RT 225/45/17 91W - za 1200 nowe

Pierwsze mają nalatane ledwo co, dzwoniłem i potwierdził mi pracownik że są praktycznie nieużywane (nienaprawiane, nieuszkodzone ). Te drugie zaś nówki, też mi potwierdzili że nieuszkodzone. Które byście brali? 

Edytowane przez rogigor
Opublikowano
17 godzin temu, rogigor napisał:
4 godziny temu, rogigor napisał:

Które byście brali? 

Dla mnie co nowe to nowe. Brałbym nowe.

Opublikowano
7 godzin temu, rogigor napisał:

Dunlop SPORT MAXX RT 225/45/17 91W - za 1200 nowe

cena netto?

Opublikowano

Jeśli chodzi o 205/55/16 to polecam Barum Brawuris 3 dobra guma trzyma na mokrym cena od 200 do 230/ szt.

Opublikowano
30 minut temu, erchi napisał:

cena netto?

Tak.

Opublikowano

Mogę mieć funkiel nówki opony DUNLOP SportMaxx RT 235/45/17 w dobrej cenie i tylko JEDEN komplet (x4), szybka piłka, termin do namysłu do jutra wieczorem, są na odsprzedaż więc propozycje...

0c3efaf922f147b5c9f83c64c016fc27.jpg

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

rogigor, bierz te Dunlopy co kol. wyżej proponuje!

I dokładnie - co nowe to nowe... wg. Michelina guma nawet ta prawidłowo eksploatowana starzeje się 7x (!!!) szybciej niż ta leżakowana w magazynie...  osobiście wolę kilkuletniego leżaka niż roczną używkę z niby symbolicznym zużyciem... nie wiadomo też ile taka guma dziur w drodze pokonała i ile km na niewłaściwym ciśnieniu... 

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
Dnia 3.05.2017 o 20:04, jacek70 napisał:

Jeśli chodzi o 205/55/16 to polecam Barum Brawuris 3 dobra guma trzyma na mokrym cena od 200 do 230/ szt.

 

Mam w rozmiarze 235/45R17 i sa OK. W porównaniu do starych, 6 letnich opon te sa mega komfortowe, a rozmiar ten sam.

Opublikowano
rogigor, bierz te Dunlopy co kol. wyżej proponuje!

I dokładnie - co nowe to nowe...

Mam takie, chcesz? Nie drogo!

Zaraz idą w odpowiedni dział.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Opublikowano
13 godzin temu, RumJanek napisał:

Mam takie, chcesz? Nie drogo!

Zaraz idą w odpowiedni dział.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Poszło PW :)

Opublikowano
21 godzin temu, RumJanek napisał:

Mam takie, chcesz? Nie drogo!

Zaraz idą w odpowiedni dział.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Dzięki, ja mam PZERO Rosso w tym rozmiarze kupione rok temu. Dziś potwierdziły, że są siebie warte... miałem podbramkową sytuację na drodze, aż ESP musiało interweniować :wink:

Opublikowano (edytowane)

Jakie polecacie opony ze sztywną ścianką boczną? Miałem Potenzy S001 i one były dość sztywne.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bobikos
Opublikowano (edytowane)

W zeszłym sezonie kupiłem 2 opony Michelin Primacy 3 - 205/55R16 91V.
Mam je na przodzie.

Potrzebuje jeszcze kupić 2 pozostałe opony, co polecicie w takiej rozmiarówce (zależy mi na jakości), czy trzyma się tego samego czy jest już coś lepszego ?

 

Edytowane przez Caporeira
z czytałem nie z tej opony
Opublikowano

Yyy... te same? Tylko nie z tym indexem, bo to indeks na zimówki 15".

Opublikowano (edytowane)

Mój błąd.
Z czytałem to z zimowej opony a nie letniej (trochę się zakręciłem).
 

Także mam 2 x Michelin Primacy 3 - 205/55R16 91V i potrzebuje dokupić jeszcze dwie.
Kupić takie same, czy jest już coś lepszego ?

Edytowane przez Caporeira
Opublikowano (edytowane)

witam, mam zamiar podnieść moc auta do ok 230-250KM. Napęd na razie FWD. Jaka szerokość opon 17" jest wskazana żeby w miare trakcja byla? 225/45 wystarczy czy lepiej od razu lapac 235/40 lub 235/45? Do tej pory na 205/55 czy 205/50(nie pamiętam) jeździłem ale tragedia jesli chodzi o przyczepność po samym programie... Dodam ze felgi mam ślinę 7,5j i raczej ich nie bede na razie zmieniac, chyba ze trafie jakas okazje :P

Edytowane przez Guns88

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...