Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja przeryłem cały Internet i tych uniroyali taniej nigdzie nie znalazłem.

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Muszę zmienić 2 opony( przebite za granicą) myślę nad michelin primacy4, albo continental PC6 w rozmiarze 205/55/16 jakieś doświadczenia? Przy okazji odradzam dunlopy blue response, jakieś krzywe od początku, jakieś bicie, ciężko wyważyć itp.

Przy okazji, nowe na przód tak? w poradnikach piszą że na tył :mysli:

Edytowane przez ferdek77
Opublikowano
W dniu 6.04.2019 o 11:25, iddle37 napisał:

Hej, pomóżcie w wyborze opon:

DUNLOP Sport Maxx RT 2 ~ 1450 zł
Fulda SPORTCONTROL 2 ~ 1350 zł
PIRELLI P Zero Nero GT ~ 1450 zł

rozmiar opony to 225/40 18'

moje kryteria to: opona ma być cicha 69dB oraz nie być miękka aby było stabilnie przy wyższych prędkościach.

na początku chciałem wziąśc dunlopy ale niektórzy piszą ze te opony czasami ulegają uszkodzeniu, np wystrzelenie, guzy itd.

fulda ale znalazłem opinie ze są dość miękkie.

Pirelli nie znalazłem dość dużo opinii

Polecam Fuldę. I podpisuję się pod tym, co napisał tutaj kolega @Gregorski3.

Opublikowano

Miał ktoś okazję przejechać sie na Goodyear F1 Asymmetric 5 ?
Jak wrażenia? Są w miarę komfortowe, czy boczna ścianka "beton"?
Interesi mnie rozmiar 225/40/18

Opublikowano

ja mam uniroyal rainsport 3 i oponka jest jak najbardziej na + 

Opublikowano

Mi właśnie w środę przyjechały RainSport 3 więc zdam relację za kilka miesięcy jak się spisują

Opublikowano

Czy przy rozmiarze 225/40/18 konieczne są opony wzmocnione (XL)?
Jeździ ktoś na niewzmocnionych i jest good?

Opublikowano
W dniu 13.04.2019 o 08:37, Kajan napisał:

ja mam uniroyal rainsport 3 i oponka jest jak najbardziej na + 

Dzisiaj byłem wyważyć koła po zimie i cóż za miła niespodzianka jak się okazało, że 2 z 4 tych uniroyali ma bicie góra-dół, z czego jedna kwalifikuje się do wymiany. Przełożyłem je na tył, bo na przedniej osi powodowały wibracje kierownicy i dziwne jej skoki przy określonych prędkościach.

Jest to ich trzeci sezon i zrobiły może 20 tys km.

Opublikowano

Każda ma bicie.

Szczególnie jak po wtórym wyważani nie ściąga się starych odważników.

Do tego dochodzi też sama felga.

Może dostała na jakiejś dziurze.

Nie jestem zwolennikiem tych unirol coś tam bo nie użytkowałem ale wypowiadając się przez ciebie na ich temat należało by zachować jakieś normy.

Mowa tu o prostych felgach i porządnym wyważeniu.

Do tego dochodzi maszyna na której się to robi i samo mocowanie koła w niej.

Wyważając na jednej i sprawdzeniu na drugiej wychodzą kwiatki,cuda,dziwy.

Wielu nie usuwa też starych odważników i dokleja nowe a to duuuuuuuży błąd.

Opublikowano

Felgi są proste i tu żadne wyważanie z "kwadratowej" opony okrągłej nie zrobi.

Opublikowano

U mnie wręcz przeciwnie. Rainsport 3 w rozmiarze 215/50/17 zacząłem właśnie użytkować trzeci sezon. Po wymienia kół zrobiłem ponad 600 km trasę i nie zauważyłem by miały jakiekolwiek bicie, a dodam, że jeżdżę na 13 mm dystansach.  Podobne doświadczenia do Twoich miałem z poprzednimi oponami do chwili aż trafiły na wyważanie z testem drogowym, gdzie okazało się, że konieczną jest zmiana pozycji opony względem felgi. To  wyeliminowało wszystkie bolączki, a wcześniej próba wyważanie podejmowana była na trzech innych, standardowych maszynach. 

Opublikowano
W dniu 6.04.2019 o 21:01, popo601 napisał:

Ja też miałem dylemat ale już wybrałem Uniroyal RainSport 3 205x55x16 cena za szt to 215 zł na Oponeo i dostawa gratis.

Nie polecam. Bardzo szybko się ścierają. Rozpoczynam z nimi drugi sezon letni i podejrzewam, że będzie to już ostatni dla nich...

Opublikowano

Muszę się przekonać sam bo tyle się naczytałem że już głupi jestem jedni bardzo chwalą inni bardzo krytykują itd. ilu użytkowników tyle opinii i nie wiem komu wierzyć i kto ma rację a nie chciałem wydawać na opony nie wiadomo ile bo tak naprawdę jeżdżę w "koło komina" robota-dom i raz w roku wakacje w Chorwacji i czasem jakaś inna mniejsza trasa.

Opublikowano

Przeczytałem już pół internetu...
Sam jestem w trakcie zakupu opon, według tego co udało mi się wyczytać to dobrą opcją jest DUNLOP SPORT BLURESPONSE 
Czym się kierowałem ? Bezpieczeństwem, mają klasę hamowania A , toczenia B i przy tym niski poziom hałasu 68 DB , dodatkowo producent daje 5 lat gwarancji :) 

Opublikowano

Ja bym nigdy nie przypuszczał że wybór opon może być tak trudny, dużo parametrów trzeba brać pod uwagę a i marek jest cała masa, oczywiście chińskie skreślam na starcie, póki co na uniroyalach które wybrałem jeżdżę od kilku dni i jest ok ale to za mało aby wyrobić sobie jakieś konkretne zdanie, w sierpniu jadę na wakacje ale nie sądzę aby po przejechaniu 3 tyś km będę mógł coś więcej powiedzieć.

Opublikowano

Nowe micheliny, co prawda niewiele na nich przejechałem, ale wydają dźwięki na pewnym rodzaju nawierzchni z którymi się jeszcze nie spotkałem,  jak przy uderzeniu w balon wyjęty z piłki do nogi...

Opublikowano

A co polecacie z chińczyka? Rozmiar 225/35/19 na 10J ma być.. wcześniej miałem Imperiale Ecosport i w sumie to byłem zadowolony - ciche, na mokrym całkiem ok z tym, że jedną wybuliło bez przyczyny. 

Widzę, że są też jakieś Goodride i Zeetexy HP2000.

Na przeróżne "ciag ciong" nie patrzę chociaż to pewnie bez różnicy ale przynajmniej nazwa mniej chińska ?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.04.2019 o 11:25, iddle37 napisał:

Hej, pomóżcie w wyborze opon:

DUNLOP Sport Maxx RT 2 ~ 1450 zł
Fulda SPORTCONTROL 2 ~ 1350 zł
PIRELLI P Zero Nero GT ~ 1450 zł

rozmiar opony to 225/40 18'

moje kryteria to: opona ma być cicha 69dB oraz nie być miękka aby było stabilnie przy wyższych prędkościach.

na początku chciałem wziąśc dunlopy ale niektórzy piszą ze te opony czasami ulegają uszkodzeniu, np wystrzelenie, guzy itd.

fulda ale znalazłem opinie ze są dość miękkie.

Pirelli nie znalazłem dość dużo opinii

Kolego! Piszesz o typach opon, które mają różną charakterystykę, a przynajmniej jedna z nich nie mieści się w twoich kryteriach. Nie wypowiadam się o Dunlopach bo ich nie eksploatowałem, ale na temat Pirelli i Fuldy mogę się wypowiedzieć. Pirelli Zero Nero GT to opona wzmacniana (XL), a więc z natury rzeczy przystosowana do przenoszenia większych obciążeń. Wymaga też większego cieśnienia od opon "zwykłych". Są tak sztywne, że w czasie zmiany pasa czuję nalewki rodzielające pasy ruchu (dodam B6 - zwykła zawiecha). Fulda o której piszesz, poza tym, że jest to opona tzw. budżetowa, a nie premium jak Pirelli i Dunlop to jest to opona o normalnych parametrach. Doskonale nadaje się normalnej , codziennej eksploatacji. Ma zdecydowanie bardziej miękką charakterystykę. Z mojego doświadczenia mogę stwierdzić tyle, że zapewnia dobrą trakcję na suchym i wymaga uwagi na mokrej jezdni. Ale to oczywiście zależy od  stylu jazdy i przede wszystkim zdrowego rozsądku. Tak gwoli ścisłości używam opon 235/45 17". Co do różnych wpisów na temat żywotności opon jeszcze raz zwracam uwagę, że przy zakupie nie wystarczy skupić się na rozmiarze opony i indeksie prędkości, ale również na indeksie nośności! Każdy producent określa takowy dla konkretnej wersji nadwozia, a przed wszystkim silnika... I potem czytamy a ja je zjeździłem w dwa sezony. A ja na Pirelli zjeździłem pieć i nadal nadają się do jazdy! A jeżdziłem dotychczas na Pirelii Cinturato P7, P7, Zero Nero GT, a obecnie zdecydowałem się na Fuldę Sportcontrol 2 bo uważam, że nie ma żadnego uzasadnienia dla kupowania i przepłacania za marki premium w codziennej eksploatacji. A przynajmniej, gdy człowiek normalnie użytkuje samochód. Nie porównuję Dębicy czy Savy (a nie są złe!) do Michelin, Dunlop, Goodyear, ale trzeba zawsze sobie odpowiedzieć na pytanie, czego oczekuję od opon. Osobna sprawa to wygląd opony. I muszę przyznać, że Fulda efektownie wygląda, ale Zero Nero GT na aucie wygląda rewelacyjnie! I na koniec w formie żartu - do niemieckiego auta niemieckie opony, a włoskie do Alfy Romeo ?

Edytowane przez trzacha197444
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Od siebie mogę polecić Goodyear F1 Eagle Asymmetric 5. Zrobiłem na nich niewiele, bo ok 1.5kkm, ale jakaś opinię już o nich mam. Jak na dosyć niski profil 225/40/18 i sportowy charakter, jest komfortowa, czego najbardziej się obawiałem (chwilę jeździłem na Continental CSC5 i różnica jest ogromna w komforcie). GY ma zdecydowanie miększą mieszankę, a właściwie mam wrażenie, że bardziej sprężystą niż miękką. GY ściany boczne ma zdecydowanie bardziej sztywne od Dębicy Uhp2, ale podejrzewam, że komfort będzie podobny. Co do trzymania, szczególnie na mokrym, to nie ma żadnej różnicy, jakby nie miało znaczenia czy podłoże jest suche czy mokre. Co do hałasu, na początku dosyć mocno szumiała. Teraz po wytarciu wierzchniej warstwy jest w porządku - poziom Dębicy Uhp2, ale jakby ciszej przy autostradowych prędkościach 160+ (moja subiektywna ocena). Ogólnie mam wrażenie, że opona robi dobry efekt placebo, bo "mam w głowie" że mogę pozwolić sobie na więcej ?

Edytowane przez jolley
Opublikowano

Dębica UHP2 to jakiś wyznacznik, że Goodyear do niej porównujesz tak kilkukrotnie? Nie kumam tego zachwytu Dębicą... Przecież to niebo a ziemia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...