Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

53 minuty temu, Wind911 napisał:

Myślałem, że problem dotyczy tylko opon zimowych Nokian,

Warto, to reklamować?

dot 5219 strasznie pękają tak samo jak i zimówki.

IMG_20211122_144246_4.jpg

IMG_20211122_144636_4.jpg

Zawsze warto zareklamować,tylko bezpośrednio do producenta ,nie przez sklep z którego kupujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To nie tylko problem nokianów, to samo zuaważyłem w fuldach i miechelinach. Tak zapewne wychodzą oszczędności na "hiper mieszankach" gumowych. Powiedzą Ci, że to naturalne starzenie się gumy, wpływ czynników zewnętrznych typu słońce, wilgoć, zmiany temperatur. Od nowości mam zimowe daytony dw510 z 2014 roku - mięsa jeszcze sporo, bieżnik mięciutki i zero jakichkolwiek spękań, czy innych niepokojących zmian powierzchniowych. Chyba im bardziej premium guma tym szybciej trzeba zmieniać, bo szybciej się starzeje niż zużywa bieżnik.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem dokładnie to samo z Bridgestone tyle że letnie, te pęknięcia to mam na całej oponie co kilka cm, opona ma rok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam je na felgach, rozpatrzyli komu pozytywnie taką sprawę?

Teraz je zdjąć kurier, to chyba przeszło 100PLN wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kazali się dymać, "złe użytkowanie opon" ? bo przecież je trzeba w próżni trzymać zdała od promieniowania UV a i tak będzie źle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta letnia wyżej przejechała około 5 -6 tys.

Mam 15stki z 2011 r. zimówki jak nowe, letnie też z tego roku jakieś te z rantem ochronnym i jakaś tam drobna siateczka pęknięć jest na boku opony, pomiędzy bieżnikiem raczej brak. Mam też zimówki 16stki, ale nie wiem który roku wiosną sprawdzę dot od środka, to wyglądają strasznie...

Brat ma drugi sezon zimówki dr4 16cali 205 55, to prawie jak nowe. Mówi najlepsza zimówka jaką miał. Miał jakieś Dunlopy przed nim, to w trzy lata prawie łysa.

Wszystkie Rosyjskie, na trakcję i ogólnie na Nokiany nie narzekałem, ale ostatnio coś niedobrego mnie spotkało, może, to podróbki. Ciekawe czy idzie to jakoś rozpoznać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Wind911 napisał:

Mam je na felgach, rozpatrzyli komu pozytywnie taką sprawę?

Teraz je zdjąć kurier, to chyba przeszło 100PLN wyjdzie.

Znajomy dunlopy reklamował i uznali 300zł za szt dostał, opony 3letnie popękały między bieżnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2021 o 11:11, Wind911 napisał:

 może, to podróbki. Ciekawe czy idzie to jakoś rozpoznać?

Na oponie producent ma obowiązek nadrukować kod, kiedy i gdzie została opona wyprodukowana. Jak nie ma kodu producenta to wiadomo że lipa.

 

W dniu 23.11.2021 o 11:43, greg2505 napisał:

Znajomy dunlopy reklamował i uznali 300zł za szt dostał, opony 3letnie popękały między bieżnikiem

Gdzie kupił?

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam okazję kupić po dobrej cenie opony 245/45/18 a obecnie mam 245/40/18 czy różnica 40 na 45 będzie okej i nie będzie nic ocierać?zawieszenie mam standardowe  jakie szło w audi a4 b8 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, gracjann napisał:

Panowie mam okazję kupić po dobrej cenie opony 245/45/18 a obecnie mam 245/40/18 czy różnica 40 na 45 będzie okej i nie będzie nic ocierać?zawieszenie mam standardowe  jakie szło w audi a4 b8 

Profil będzie wyższy o około 12 mm. Czy nie będzie ocierać to musisz pomierzyć albo może ktoś się wypowie jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, gracjann napisał:

Panowie mam okazję kupić po dobrej cenie opony 245/45/18 a obecnie mam 245/40/18 czy różnica 40 na 45 będzie okej i nie będzie nic ocierać?zawieszenie mam standardowe  jakie szło w audi a4 b8 

To jest rozmiar z Audi A4 Allroad, które ma wyższe zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś opony Michelin Pilot Super Sport, potrzebuje opinii czy warte zachodu czy szukać czegoś innego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2022 o 19:43, Kuroszini napisał:

Miał ktoś opony Michelin Pilot Super Sport, potrzebuje opinii czy warte zachodu czy szukać czegoś innego 

Miałem nówki, twarde i bardzo się ślizgały. Latem podczas ostrego startu nawet jednego pisku nie wydały z siebie.

Edytowane przez Krzy0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdze tylko na Conti, nigdy nie zawiodły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam tylko na Michelin.

Są wyśmienite.

Polecam. :cygaro:

Powoli przymierzam się do Michelin Primacy 4 (letnie)

Teraz śmigam na Michelin Primacy 3

Edytowane przez NelsonPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2022 o 19:43, Kuroszini napisał:

Miał ktoś opony Michelin Pilot Super Sport, potrzebuje opinii czy warte zachodu czy szukać czegoś innego 

Posiadam od sezonu 2021, Michelin Pilot Sport 4 245/40R18 93 Y AO, ZR, Made in Germany, bardzo dobre gumy, miękkie i dobrze trzymają.

Moim zdaniem warte zachodu.

Na Continental, Bridgestone nie jeździłem w tym rozmiarze więc nie mogę się wypowiedzieć, innych nie używam.

Obecnie zima na Pirelli trzeci sezon, średnio, na przyszłą jednak Alpiny lub Conti TS870

Edytowane przez Anon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Anon napisał:

Posiadam od sezonu 2021, Michelin Pilot Sport 4 245/40R18 93 Y AO, ZR, Made in Germany, bardzo dobre gumy, miękkie i dobrze trzymają.

Moim zdaniem warte zachodu.

Na Continental, Bridgestone nie jeździłem w tym rozmiarze więc nie mogę się wypowiedzieć, innych nie używam.

Obecnie zima na Pirelli trzeci sezon, średnio, na przyszłą jednak Alpiny lub Conti TS870

Cywilne, bo 205/55R16 na lato mam Conti PremContact 6, zima Alpin 6. Na zimę pierwotnie chciałem TS860, ale po fakcie znajomy przerobił kilka kompletów Michelin letnich i po roku robiły się spękane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem kilka lat temu Michelin Primacy 3 w Octavi3 przez 3 sezony i nie zauważyłem aby miały jakiekolwiek pęknięcia, guma była miękka i bez skazy poza startym bieżnikiem. Nie pamietam gdzie były produkowane. Conti TS850 też miały dobrej jakości mieszankę gumy, po 8 latach bez pęknięć, guma nie parciała.

Zobaczymy jak te Michały za 2 sezony, wtedy będę mógł wyrazić jakąś obiektywną opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...