Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Rozwiazanie problemu oleju 2.0 ALT (Zdrowy motor)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Dajmon napisał:

Zrób zdjęcie tego oleju pod korkiem lub krótki filmik. Sam jestem ciekawy. Nigdy czegoś takiego nie widziałem ani nie słyszałem.

Niestety już zdjęcia nie zrobię, bo autko na lawecie pojechało do doktora. Jak będzie diagnoza to dam znać. Wymianę oleju też ma zrobić, więc jakoś będzie musiał go spuścić. Sam jestem ciekaw czy mu się to uda.

Edytowane przez m_a_t_e_o
Opublikowano

a co sie stao z autem, że laweta podbiła ?

Opublikowano
Dnia 25.11.2016 o 11:11, Kozacz napisał:

Ostatnio spotkałem się z jezdzacymi przypadkami płci żeńskiej że jak się zapytałem jaki olej ma w silniku uznała to chyba za obrazę lub awarię jej auta odpowiadajac że sam mam olej w silniku. Wniosek? Cześć nawet nie wie co pływa w sercu ich aut

Hahahaha, bez kitu, dołożyła do pieca xDD

Opublikowano

2 dni temu autko wróciło samodzielnie do domu.

Diagnoza:

Olej chyba nigdy nie był wymieniany, bo czarny jak smoła. Do tego ostatnio jeżdżone na bardzo krótkich dystansach, bo nie nadążał przepalać paliwa po ssaniu i stąd zapach benzyny w starym oleju. To, że na bagnecie stan minimum a pod korkiem pełno było efektem kilkukrotnego nierozgrzanego silnika. W komorze z oleju robiła się maślanka i przytykała kanały. Po długim rozgrzaniu silnika olej całkowicie spłynął i można było go zalać nowym. Teraz na bagnecie jest max a pod korkiem pusto. Na wiosnę jeszcze jedna wymiana oleju, aby lepiej wyczyścić komorę i będzie ok.

Opublikowano

Witam, mam ten sam problem 

Po normalnej wymianie oleju i filtra przejechałem 400 km i pokazało się minimum, od tego się zaczęło. Mechanik stwierdził że trzeba robić silnik . Ok ogromne koszta ale nie było wyjścia.

Po rozebraniu okazało się że pierścienie były zapieczone, 

 - wymiana pierścieni, panewki korbowodowe,  kompletna głowica po szlifie i nowa odma.

Lecz nic to nie dało przejechałem 2000 i znowu brak potem 1000 i następnie już po 600 km, znowu wymienił olej na inny lecz to też nic nie dało, teraz  zamówił nowe tłoki ale po sprawdzeniu okazało się że te co są  to ok wiec ich nie wymienia. Możecie  coś doradzić.

Opublikowano
W dniu 14.04.2016 o 22:18, kamillo78 napisał:

Witam mam juz tloki przerobione i pierscionki szersze po niedzieli dlubanie ale mam dobre przeczucia z tym olejem teraz bedzie gitara .Zdam relacje z przeróbki motorka.Pozdrowionka

I jak z twoim olejem ? Ja już nie wiem co mogę jeszcze zrobić. 

Opublikowano

Zepchnac z urwiska i zgłosić kradzież [emoji16]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 7.12.2017 o 12:31, xsebo1 napisał:

Zepchnac z urwiska i zgłosić kradzież emoji16.png

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
 

Oliwy nie pije juz zrobilem 2

takie mody a4 i jest zadowolenie wlascicieli

Opublikowano
W dniu 7.12.2017 o 09:58, Wajek napisał:

Witam, mam ten sam problem 

Po normalnej wymianie oleju i filtra przejechałem 400 km i pokazało się minimum, od tego się zaczęło. Mechanik stwierdził że trzeba robić silnik . Ok ogromne koszta ale nie było wyjścia.

Po rozebraniu okazało się że pierścienie były zapieczone, 

 - wymiana pierścieni, panewki korbowodowe,  kompletna głowica po szlifie i nowa odma.

Lecz nic to nie dało przejechałem 2000 i znowu brak potem 1000 i następnie już po 600 km, znowu wymienił olej na inny lecz to też nic nie dało, teraz  zamówił nowe tłoki ale po sprawdzeniu okazało się że te co są  to ok wiec ich nie wymienia. Możecie  coś doradzić.

Zalozyc inne pierscieni i bedzie gitara

Opublikowano

mój też jest już całkowicie ok. Poboru przy normalnej jeździe brak, przy zapierniczaniu 1L od wymiany do wymiany. Sprawa moim zdaniem rozwiązana. Jeżeli ktoś zainteresowany to zapraszam, mogę zrobić takiego moda ;)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

To zdradź ten patent. 

Opublikowano
W dniu 28.12.2017 o 18:13, Kozacz napisał:

mój też jest już całkowicie ok. Poboru przy normalnej jeździe brak, przy zapierniczaniu 1L od wymiany do wymiany. Sprawa moim zdaniem rozwiązana. Jeżeli ktoś zainteresowany to zapraszam, mogę zrobić takiego moda ;)

Zdradzisz patent? 

Opublikowano

Też chciałbym wiedzieć.

Opublikowano
W dniu 28.12.2017 o 18:13, Kozacz napisał:

mój też jest już całkowicie ok. Poboru przy normalnej jeździe brak, przy zapierniczaniu 1L od wymiany do wymiany. Sprawa moim zdaniem rozwiązana. Jeżeli ktoś zainteresowany to zapraszam, mogę zrobić takiego moda ;)

Swap :D  heheh 

Opublikowano (edytowane)

Wybaczcie brak odzewu, nie wchodzę już często na forum czasami tylko odwiedzę. Patent to dobry remont z większymi pierscieniami, ale remont rzetelny czyli rozbieracie i badanie wszystkie elementy, jak dajecie komuś to poproscie o możliwość bycia przy demontażu.

Przy rozbieraniu góry sprawdzacie czy olej scieka po prowadnicach zaworów. Jeżeli tak to robicie, jeżeli nie idziecie dalej. 

Dół silnika. Tam tłoki out i nawiercanie pod szersze pierścienie, nr seryjne były gdzieś podawane. Mierzycie też szerokość tłoka i cylindrów. Nominalne wymiary również były podawane gdzieś. 

Całość plan hon i chemia na czyszczenie nagaru.

Wszystkie uszczelki nowe, olej motul 5w40 lub valvo 5w40/5w50. 

Nie oszczędzamy na częściach bo to kilka zł a nie daj boze siadzie.

 

Aktualny przebieg (na blacie) 236kkm czyli 46kkm od remontu i pobór na poziomie dolewki 1 - 1.2L /10k km na spokojna jazdę 1,5-2L szybka jazda 

 

NA BANK ZRE JESZCZE ODMA, CALY CZAS MYSLE JAK ZAMONTOWAC JAKIS WIEKSZY OBIEG / SKRAPLACZ LUB CHOLERA WIE CO, POMYSŁY GUYS? 

Edytowane przez Kozacz
Opublikowano

Jaki koszt takiego remontu i części? 

Opublikowano

witam

planowałem zakup audi a4 b6 z silnikiem 2.0 w benzynie ale że aż tyle oleju pobiera to trochę mnie to przestraszyło do 0,5 l na 1000km to jest do zaakceptowania ale że aż litr potrafi wypić , miałem audi b4 z silnikiem 2.0  zakupiona z przebiegiem 220 tys i ubywało 0,5l na 1000km dobiła prawie do 300tys i silnik pobierał tyle samo zresztą każdy jakim jeździłem czy to audi , honda , vw , fiat po przebiegu ponad 200tys coś tam pobierały honda silnik 2,0  to nawet ma podobnież wpisane fabrycznie że do 1l na 1000km może być zużycie , do 0,5 l to remonta nie opłaci się robić bo przeliczyć  to jaki jest koszt 0,5 l oleju z 10 zł więc na 10 000km wychodzi 100zł więc jaki to ból głowy lać i jeździć  , ale litr to już sporawo

a czy przy zużyciu 1l jest widać że silnik mocno dymi

Opublikowano

Ile ludzi tyle opini o tym silniku. Kazdy silnik jest inny, inaczej eksploatowany i inaczej dbano o niego przez lata, można trafić naprawde fajnego alt co niz zlopie oleju, a mozna trafic na taki co ciagle mu mało. Niestety dotyczy to wszystkich silników. Jedynie dobre sprawdzenie auta przed zakupem moze uchronić przed kupieniem zajechanego motoru. 

Opublikowano

Witam . Też mi pije olej, i czy zrobienie płukanki i potem wymiana oleju ,dolanie ceramizera to dobry pomysł ? czy chociaż trochę spadnie zużycie oleju i będzie mniej kopcił? i co sądzicie o preparatach TUNAP ? mam 279 tyś na liczniku, a zaczął konkretnie żłopać od jakiś 10 tysiecy. wcześniej 200ml na tysiąc.

 

Opublikowano
3 godziny temu, plaster 76 napisał:

Witam . Też mi pije olej, i czy zrobienie płukanki i potem wymiana oleju ,dolanie ceramizera to dobry pomysł ? czy chociaż trochę spadnie zużycie oleju i będzie mniej kopcił? i co sądzicie o preparatach TUNAP ? mam 279 tyś na liczniku, a zaczął konkretnie żłopać od jakiś 10 tysiecy. wcześniej 200ml na tysiąc.

 

Jeśli kopci już na niebiesko od spalanego oleju to żadne preparaty nie pomogą i szkoda ładować kasę w "magiczne" środki.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...