Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Brak efektu turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Koledzy mam mały kłopot z A4 1,9 TDI 90ps 1Z. Byłem na kompie i nic nie pokazał złego. Turbina ładuje ok itp. ale jadąc nie czuć w żadnym zakresie obrotów ze turbo ładuje, jadąc na 3 biegu od 2000 w górę nic a nic nie ma różnicy, jest tak samo jak bym go chciał rozpędzić od 1500obr taki sam efekt jest. Jeśli komp nie pokazał nic to co może być przyczyną tego?

Opublikowano
:vaglogi:
Opublikowano

moze szukasz dziury w doopie :naughty:... pokaz logi to Ci powiem czy Twoje odczucia sa zasadne ...

Opublikowano

Nie mam jak zrobić logów, mieszkam 70km od Krakowa a tam chłopaki coś takiego robią ale ja nie mam jak bo pracuje w tych godzinach gdy oni mają wolne i robią spota. Powiem tak, że boje sie wyprzedzać na prostej jadać 100km/h bo nie wiem czy nie pójdę na czołówkę z kimś bo potrzebuje do tego manewru kawałek drogi. Jeździłem nie raz Golfem IV kuzyna też ma 90ps i powiem że moje audi w tym porównaniu jest 2x słabsze. Na 1,2,3 jeszcze sobie radzi jakoś ale juz 4 i 5 to jest problem.

Opublikowano

z opisu nic nie wywnioskujemy zrób logi bo dyskusja tu jest zbędna i mogą ci temat zamknąć, znajdź czas, zrób logi, wstaw na forum i będziemy kombinować co i jak

Opublikowano

jeździłem kiedyś 1Zem a teraz mam AFNa i w 1Z jest takie odczucie jakby turba nie było. 1Zecior ogólnie bez modyfikacji to muł.

Opublikowano

jeździłem kiedyś 1Zem a teraz mam AFNa i w 1Z jest takie odczucie jakby turba nie było. 1Zecior ogólnie bez modyfikacji to muł.

nie przesadzajmy ze 1Z jest az taki mul..wydaje mi sie ze nie ma wiekszej roznicy miedzy AFN em

oczywiscie wszystko zalezy od stanu motorowni

Grzesiekkbc napewno logi by wiele powiedzialy ale sprubuj przejechac sie z odpietym Imm (czujnik G70) zauwazysz roznice (lub nie jesli przeplywka padla)

Opublikowano

jeździłem kiedyś 1Zem a teraz mam AFNa i w 1Z jest takie odczucie jakby turba nie było. 1Zecior ogólnie bez modyfikacji to muł.

Wniosek z tego że miałeś zepsute auto :thumbdown:.

Jesli masz mozliwość podmiany N75 od innego 1Zta zrób to i sprawdz czy jest różnica, tylko taką metodą mozesz szukać tej dolegliwości. Z VAGiem było by szybko i komfortowo :naughty:

Opublikowano

zagadaj na spotach krakowskich. moze ktos z vag-iem bedzie mial czas wtedy co i ty.

bez diagnostyki cala ta gadka to bicie piany z wody :disgust:

Opublikowano

Miałem kiedys tak samo Audi nie samym vagiem żyje ale najlepiej logi zrobić :good:

Sprawdź przewody do turbiny takie cienkie za silnikiem (wygląd jak pancerz linki rowerowej) moze być którys pęknięty

Sprawdź gumowe weże czy są twarde (napompowane) jesli nie to masz nieszczelnosci

U mnie turbina pompowała ale w powietrze :wallbash: efektem było to ze samochód rozpędzał sie max do 140 i obroty już były max

Opublikowano

n75 wykluczam..jesli on by nawalil raczej Turbo by przeladowywalo co za tym idzie mialo by moc ale do pewnego mometu..oczywiscie jesli mowa o 1Z i metalowym zaworze dzialajacym nadcisnieniowo..

kolejnym objawem wrozenia z fusow moze byc nieszczelny uklad

Opublikowano

90 psów to mały mułek, miałem 80, a A4 jest cięższa... 165 km/h i finito

ale szukaj przyczyny może faktycznie masz gdzies nieszczelności w układzie dolotu/turbo itd.

powodzenia :wink4:

Opublikowano

Miałem kiedys tak samo Audi nie samym vagiem żyje ale najlepiej logi zrobić :good:

Sprawdź przewody do turbiny takie cienkie za silnikiem (wygląd jak pancerz linki rowerowej) moze być którys pęknięty

Sprawdź gumowe weże czy są twarde (napompowane) jesli nie to masz nieszczelnosci

U mnie turbina pompowała ale w powietrze :wallbash: efektem było to ze samochód rozpędzał sie max do 140 i obroty już były max

Te gumowe węże żeby sprawdzić to ktoś musi wcisnąć pedał gazu do momentu pompowania turbiny i wtedy powinny być twarde?

Co do wężyków to sprawdzę je jeszcze ale powiedz mi jak? tez sie je sprawdza w ten sam sposób jak te gumowe? czy po dodaniu gazu jak będzie nie szczelny/pęknięty to będzie czuć że gdzieś dmucha?

[br]Dopisany: 02 Grudzień 2008, 21:44_________________________________________________

Grzesiekkbc napewno logi by wiele powiedzialy ale sprubuj przejechac sie z odpietym Imm (czujnik G70) zauwazysz roznice (lub nie jesli przeplywka padla)

Gdzie ten czujnik G70 się znajduje bo mam to auto od lipca i dopiero zaczynam poznawać co gdzie i jak jest zamontowane w nim, czy to jest przepływomierz? jeśli tak to kiedyś odpinałem go i była różnica ogromna, auto nie chciało się rozpędzać tak jak bym jechał na ręcznym i po wyżej 3000obr ciężko było go wkręcić na 3 czy 4 biegu.

Opublikowano

Miałem kiedys tak samo Audi nie samym vagiem żyje ale najlepiej logi zrobić :good:

Sprawdź przewody do turbiny takie cienkie za silnikiem (wygląd jak pancerz linki rowerowej) moze być którys pęknięty

Sprawdź gumowe weże czy są twarde (napompowane) jesli nie to masz nieszczelnosci

U mnie turbina pompowała ale w powietrze :wallbash: efektem było to ze samochód rozpędzał sie max do 140 i obroty już były max

Kowi,predkosc jest wprost proporcjonalna do obrotow silnika....chyba ze masz z.... sprzeglo i sie slizga.Wtedy przy 120 mozesz miec na 5 biegu 4700 obrotow...stan turba nie wplywa na zmiane tego stosunku

Opublikowano

Ten gumowy wąź na postoju wkręc go na obroty powyzej 2000 i niech ktos sprawdza czy masz napompowane te gumowe węże :gwizdanie: ja miałem miękkie wszystko szło w powietrze

A co do tamtych przewodów na dotyk jedynie a póżniej najlepiej by było vagiem potraktować :good:

[br]Dopisany: 02 Grudzień 2008, 21:49_________________________________________________

Miałem kiedys tak samo Audi nie samym vagiem żyje ale najlepiej logi zrobić :good:

Sprawdź przewody do turbiny takie cienkie za silnikiem (wygląd jak pancerz linki rowerowej) moze być którys pęknięty

Sprawdź gumowe weże czy są twarde (napompowane) jesli nie to masz nieszczelnosci

U mnie turbina pompowała ale w powietrze :wallbash: efektem było to ze samochód rozpędzał sie max do 140 i obroty już były max

Kowi,predkosc jest wprost proporcjonalna do obrotow silnika....chyba ze masz z.... sprzeglo i sie slizga.Wtedy przy 120 mozesz miec na 5 biegu 4700 obrotow...stan turba nie wplywa na zmiane tego stosunku

ale tu chodzi o szczelnosć dolotu wiem po swoim przypadku dosć długo sie głowiłem nad przyczyna tego (brak vaga) :gwizdanie: ale po pewnym czasie po podpieciu vaga wykazało że turbinka nie pompuje tych wartosci co trzeba tylko mniejsze a węże były poprostu miękkie przy obrotach 2,5tys

Opublikowano

Wiajcie :hi:

moim skromnym zdaniem... wszystko zostało już napisane :wink4:

kolega niech zrobi logi, zapoda na forum ...no i wtedy będziemy gdybać :naughty:

trochę w tym OT ale coś trzeba napisać żeby zakończyć te "wróżenie z fusóffff " ,no i z kryształowej kulki :decayed:

Pozdrawiam

A co do tamtych przewodów na dotyk jedynie a póżniej najlepiej by było vagiem potraktować :good:

[br]Dopisany: 02 Grudzień 2008, 21:49_________________________________________________

Miałem kiedys tak samo Audi nie samym vagiem żyje ale najlepiej logi zrobić :good:

-----------------------------------------------------------------------------------

Sprawdź przewody do turbiny takie cienkie za silnikiem (wygląd jak pancerz linki rowerowej) moze być którys pęknięty

Sprawdź gumowe weże czy są twarde (napompowane) jesli nie to masz nieszczelnosci

U mnie turbina pompowała ale w powietrze :wallbash: efektem było to ze samochód rozpędzał sie max do 140 i obroty już były max

Kowi,predkosc jest wprost proporcjonalna do obrotow silnika....chyba ze masz z.... sprzeglo i sie slizga.Wtedy przy 120 mozesz miec na 5 biegu 4700 obrotow...stan turba nie wplywa na zmiane tego stosunku

ale tu chodzi o szczelnosć dolotu wiem po swoim przypadku dosć długo sie głowiłem nad przyczyna tego (brak vaga) :gwizdanie: ale po pewnym czasie po podpieciu vaga wykazało że turbinka nie pompuje tych wartosci co trzeba tylko mniejsze a węże były poprostu miękkie przy obrotach 2,5tys

ten cytat potwierdz wage Vaga.... :wink4::decayed:

także...vag...vag...vag...

Opublikowano

Te gumowe węże żeby sprawdzić to ktoś musi wcisnąć pedał gazu do momentu pompowania turbiny i wtedy powinny być twarde?

Tak weze wtedy powinny byc twarde jak sciśniesz waż reka a ktos doda gazu to zrobi sie twardy ,po prostu go rozeprze.Odepnij wążod turbo zaznaczony kółkiem i sprawdz czy sie kreci :wink4: potem posprawdzaj po koleji wszystkie gumowe węze czy sa szczelne 1,2,3 najczęsciej pada ta guma zaznaczona nr 1 sprawdz jeszcze spod spodu zdrzaka metalowa rure czy też nie jest uszkodzona.Rozgrzej silnik do temp.roboczej posadz kogos do auta niech utrzymuje obroty silnika w granicach 2.5 do 3 tyś -wystarczy spokojnie :wink4: i zacznij sprawdzac szczelnosc gumowych przewodów :good: jesli to nie pomoże to nic innego jak tylko :vaglogi: bo wrózyc to mozna z fusów a wszystko juz zostało opisane co mozna sprawdzic bez uzycia vaga :wink4: Zdjecie przedstawia motorownię mojej starej padliny :tongue4:

a06cd9c88adc79e2.jpg

Opublikowano

Gościu ja swoim już śmigałem 179km/h sprawdzane klimatronikiem wiec nie pisz gupot że 1Z tylko 165 wyciska.

pisze jak było u mnie w audi 80 b4 a nie A4 poza tym osiągi aut się różnią więc to nie "gupoty"

poza tym wyluzuj :przebiegly:

Opublikowano

U mnie luzik, :tongue4: ale sam pisałeś:

90 psów to mały mułek, miałem 80, a A4 jest cięższa... 165 km/h i finito

ale szukaj przyczyny może faktycznie masz gdzies nieszczelności w układzie dolotu/turbo itd.

powodzenia :wink4:

a co do tematu to efekt turbo w tej wersji nie jest tak bardzo odczuwalny :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...