Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Trudne uruchamianie silnika, ciężkie odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A powiesz mi jak miernikiem dokładnie to zrobić

Tutaj sobie luknij jak to zrobic :wink:

Opublikowano

Panowie, przy rozruchu musze trzymac kluczyk na zaplon bo nie chce zalapac, tzn lapie jakby nie na kazdy gar i mam tak tylko przy rozruchu jak dlugo postoju np cala noc....co to moze byc ?:)

Opublikowano

Do sprawdzenia zasilanie paliwem, i czy nie ucieka na przelew pompką (oringi)... Ale to wszystko zawarte jest w 1 poscie, zobacz...

Opublikowano

Kamil jest sposób by sprawdzić czy oringi na pompkach do wymiany? Bo nie chce na darmo wymieniać. BIPY mam na minusie i po dłuższym postoju auto pracuje przez parę sek nie równo a na dużym mrozie palił na strzał i tak jakby nie na jeden gar przez chwile mocniej telepal i nie wiemczy to nie zapowietrzenie na którymś ze wtryskow

Opublikowano

[P] Audi a4 b6 1.9 AVF 130km problem polega na słabym odpalaniu na rozgrzanym silniku. Auto na zimnym pali całkiem dobrze natomiast na ciepłym musi przekręcić z 5razy i dopiero odpala.
EGR zaślepiony, czyszczony rozrusznik, aku dobre i zmieniane też na inne, czyszczony kolektor dolotowy, regulowałem pompki, kręcilem synchronizacją, sprawdzałem czujniki temperatury po 3 dniowym postoju (różnica na czujnikach to 1.5stopnia) nowy olej valvoline 5w40 filtr oleju i filtr paliwa. Niestety nic nie pomogło z odpalaniem na ciepłym.
Dodatkowo jutro sprawdzę ciśnienie sprężania oraz prędkość obrotową rozrusznika.

Niżej podaje logi.
Dynamiczne:
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_0M0L4.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_Z4876I.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_mnl1MG.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_rSx9q1.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_80DPVm.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_YTVTL2Z.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_dw13l9z.html

Statyczne:
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_9hhaFq.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_d68SUA5.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_N5W4x.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_DD8wY0.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_wcTgb7.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_Em5F4yP.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_rDSeOSE.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_TQhwWQ.html

Basic setting:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_l49DM.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_cr2F5V.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_127UB0.html

Opublikowano

U mnie jak lekko na mrozie to był loozik z odpalaniem, przy tych większych mrozach jest trochę gorzej. Świeczki i aku nowe i nic nie dają. Po odpaleniu chwilę na wyższych obrotach, później już stabilnie.

Opublikowano (edytowane)

Swiec się nie sprawdza przez iskrzenie, to że ma przejście nie znaczy, że dobrze grzeje, ma mieć rezystancję do 1 ohma... Wszystkie wartości powyżej to wymiana na nowe i tyle w tym temacie. Porownajcie sobie jak żarzy nowa świeca przy 12V, a jak stara, która ma oporność 20M... I co ? obie będą iskrzeć bo jest przejście, ale ich sprawność to sprawa pierwszorzędna ;) metoda na iskrzenie wyklucza tylko "dziurawe" świece, ale nie pokazuje jej sprawności...

zgodze sie. to że iskrzy, wcale nie znaczy, że jest dobra - a czasem nawet wręcz przeciwnie. u mnie iskrzyły wszystkie, a ta na pierwszym cylindrze nawet za bardzo :) dodatkowo na desce swiecił sie check engine, komputer wywalał błąd świecy na pierwszym cylindrze a po odpaleniu silnik chodził jak lokomotywa, telepał i puszczał masę dymu. Świece miałem niecały rok temu wymieniane (BOSCH). Założony teraz nowy komplet i kontrolka zgasła, silnik zaczął normalnie palić. Tak z ciekawości - świeca mogła robić jakieś zwarcie, że tak ostro iskrzyła?

Edytowane przez radeek9
Opublikowano (edytowane)

Witam, mam czasami problemy z odpaleniem auta np wczoraj po 8 godzinach pod chmurką działo się takie coś https://youtu.be/bMjanICEZFg

Temperatura okolo -8st. Czasami nie ma tego co na filmiku i podczas próby odpalenia kontrolki bardzo szybko mrugaja i auto nie odpala po czym mruga kontrolka od immo. Gdy wylacze zaplon i próbuje znowu odpalic to albo powtórka tego co wcześniej albo odpala na dotyk. Jak autko stoi w ciepłym garazu to problemow nie ma. Moze aku? tylko ze on jest prawie nowy ale na starym tez tak było ale z ciekawości sprawdze stan naladowania jutro po kilku godzinach na mrozie. Ktoś coś takiego miał? Moze to jakiś przekaźnik?

Dodam jeszcze ze czasami po takim odpaleniu nie działała klimatronik i muszę auto odpalic ponownie wtedy jest ok.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Kshyhu87
Opublikowano

to jutro sciagam czapki i mierze ohmy ja mam dwuletnie Beru

Opublikowano

Pomiar rezystancji daje tylko ogólny zarys tego jak zachowuje się świeca. Żeby mieć lepszy obraz to amperomierz na prąd stały(zakres 20A, a najlepszy byłby cęgowy), ważne żeby odpowiednio podłączyć przewody w multimetrze, minus na świece czerwony na plus w akumulatorze i obserwować wartość prądu. Powinna stopniowo spadać w miare rozgrzewania się swiecy. Nie polecam trzymac za długo lub jak pokaże przekroczenie zakresu.

Opublikowano

to jutro sciagam czapki i mierze ohmy ja mam dwuletnie Beru

Zalecam cierpliwość przy pomiarze tej od strony podszybia :P

Opublikowano

a wiec tak:

każda świeca ma około 1 ohma - dokladnie 1,1 -1,2 na każdej. Przy sciąganiu fajek zauważyłem że fajka na 3 cylindrze była dość luzna nie była ,,zaskoczona" jak inne i nie było tego pykniecia przy wyciaganiu jak przy innych. Może przez to słabo grzała lub wcale. Przy okazji wymieniłem filtr paliwa. Po wymianie i odkręceniu zlewu paliwa z filtra ujrzałem coś takiego:

czarny syf plywający w ropie aż czarna po roku czasu

7088472_20170110_135837.jpg

Opublikowano

Może Ci olej dostaje się do ropy... Trzeba by się przyjrzeć Tandempompie...

Opublikowano

Ta czarna ropa zleciała Ci z filtra ?

Opublikowano

pompa vacum miesiąc temu zalożona nowa bosch z koncówką Q. Ropa nie jest czarna tylko taka mętna bo plywa tam jakis syf brud taki czarny i jest jego az tak duzo ze kolor zmieniło


tak to spuscilem z starego filtra ropa z czarnym syfem nie wyglada mi to na olej . Oleju mi troche ubywa tak kreska na bagnecie na 500km no ale skąd by sie wział w filtrze jak vacum nowe


a i paliwo lane tylko orlen/bp

Opublikowano

No ale Filtr był wymieniany przed wymianą pompy vacum ? Jeśli tak to mogą to być pozostałość po starej pompie...


Zawsze możesz zrobić próbę i za jakiś czas zlać trochę paliwa wsłoiczek zaworkiem na dole i sprawdzić czy nadal takie czarne...

Opublikowano

tak pompa wymieniona miesiac temu a filtr dzisiaj. Pompa vacum została wymieniona bo cieknął olej z pod niej i miała luźny króciec.


to nie olej to taki brud typu jakas sadza czy coś takiego taki brud gdyż opadło to na dół. Poł roku auto jeździło na norweskim paliwie być może tam nazbierało syfu.

Opublikowano
Dnia 9.01.2017 o 21:00, mateusz1.1 napisał:

[P] Audi a4 b6 1.9 AVF 130km problem polega na słabym odpalaniu na rozgrzanym silniku. Auto na zimnym pali całkiem dobrze natomiast na ciepłym musi przekręcić z 5razy i dopiero odpala.
EGR zaślepiony, czyszczony rozrusznik, aku dobre i zmieniane też na inne, czyszczony kolektor dolotowy, regulowałem pompki, kręcilem synchronizacją, sprawdzałem czujniki temperatury po 3 dniowym postoju (różnica na czujnikach to 1.5stopnia) nowy olej valvoline 5w40 filtr oleju i filtr paliwa. Niestety nic nie pomogło z odpalaniem na ciepłym.
Dodatkowo jutro sprawdzę ciśnienie sprężania oraz prędkość obrotową rozrusznika.

Niżej podaje logi.
Dynamiczne:
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_0M0L4.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_Z4876I.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_mnl1MG.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_rSx9q1.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_80DPVm.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_YTVTL2Z.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_dw13l9z.html

Statyczne:
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_9hhaFq.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_d68SUA5.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_N5W4x.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_DD8wY0.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_wcTgb7.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_Em5F4yP.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_rDSeOSE.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_TQhwWQ.html

Basic setting:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_l49DM.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_cr2F5V.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_127UB0.html

Kolego rozwiązałeś problem z ciężkim paleniem na ciepłym silniku bp mam to samo i nie wiem od czego zacząc !

 

Opublikowano

Witam kolegów mianowicie użeram się z problemem mojej audi a4 b6 1.9 AVF ciężko pali po nocy i kopci na biało przez parę sekund ale tylko przy pierwszym odpaleniu kolejne odpalenie jest od strzała a zrobiłem już następujące rzeczy ;

pompa vacu zmieniłem na sprawna moja ciekła 

świece grzeją sprawdzone (prąd dochodzi)

filtr paliwa zmieniony wraz z króćcem który wchodzi w filtr

uszczelnione pompowtryski nowymi oringami  i regulacja 

pompowtrysk nr 4 po regeneracji ponieważ przekraczał BIP resztę są sprawne

synchronizacja jest na +0,5  na minusie trosze telepało autem i słabo się zbierało te ustawienie jest najlepsze 

akumulator nowy 

popka wstępna w baku tez sprawna 

czujnik temperatury ten z tyłu zmieniony na nowy 

wszystkie opaski zmienione uciskowe zmienione na skręcane nie które już zmęczone były 

paliwo tankowane tylko ORLEN 

prosił bym o jakieś pomysły bo mi już się wyczerpały :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...