Wojtek75 Opublikowano 18 Lutego 2007 Opublikowano 18 Lutego 2007 Witam pierwszy raz na tym forum; chciałbym zrobić mała ankietę na temat żywotności silników benz. audi/tzn.bez ingerecji w silnik/. Nie będę ukrywał,ze najbardziej chodzi mi o A4 1,8 -bo taki mam!! mój ma 200tys. i śmiga jak nówka. Prosze o szczere wypowiadzi.jesli ktos cos naprawiał przy duzych przebiegach,tj.powyzej 200tys. w silniku;np.szklanki,uszczelki itd. to tez jest to wazne spostrzezenie! zapraszam do pisania
marewel Opublikowano 18 Lutego 2007 Opublikowano 18 Lutego 2007 Osobiscie mam 1.6 ale kiedys ogladalem a4 1.8 z wymienionym silnikiem,przy przebiegu 270000 w starym urwal sie zawor.
Wojtek75 Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Opublikowano 18 Lutego 2007 ZROZUMIAŁEM,ZE BRAKUJE JEDNEGO 0 I CHODZI O 270TYS.KM ?
wustyle Opublikowano 18 Lutego 2007 Opublikowano 18 Lutego 2007 moja 1.8T ma 200 tys km (w sierpniu zeszlego roku wymieniony rozrzad, pompa wodna i olej) i oczywiscie tfu tfu odpukac zaiwania jak nowencja
marewel Opublikowano 18 Lutego 2007 Opublikowano 18 Lutego 2007 Troszke z innej beczki moj kumpel przelatal VW Passatem 1.8 90KM z '89 ponad 500tyś i nie wymienil nawet uszczelki pod glowica.Widzialem tez Seata Toledo 94' 2.0 z przebiegiem ponad 900 tys, i jeszcze odpalal i normalnie jezdzil tylko ze blachy juz nie bylo.
Hincó Opublikowano 18 Lutego 2007 Opublikowano 18 Lutego 2007 Znajomy ma B4 1.8 na gazie 400k km i pali na dotyk, jedynie już wnętrze zaczyna poskrzypywać i ogólnie reszta powoli zaczyna sie wyrabiać.. Twierdzi że 500k zrobi lekko, a mechanik który sie opiekuje samoxchodem od prawie urodzenia że zrobi ok 750 k :eek: Ale fakt faktem że o auto sie tam dba, jeżdżone delikatnie, ale czasami z lekką przyczepką Z tego co mi wiadomo silnik nigdy nie zawiódł właściciela, zawsze dał osie jechać.. nie wiem co z wymianami..
Wojtek75 Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Opublikowano 18 Lutego 2007 dopisujcie ,jesli możecie czy te auta,jak juz wcześniej pisałem miały jakies naprawy w silnikach,bo to nie bedzie wtedy odzwierciedleniem żywotnosci. Skupmy sie na tych przypadkach,kiedy silnik nie był ruszany!! A jeśli ma jakis b.duzy przebieg to piszcie jakie naprawy były zrobione i przy jakim przebiegu!! pozdro Wojtek75
marewel Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 Mysle ze silnik audi jaki by nie byl powinien zrobic okolo 500tyś,bez napraw typu wymiana pierscieni czy panewek,oczywiscie trzeba wymieniac olej i dbac.
sisi1977 Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 moj ma 1,6 z 95r. dochodzi do 240tyś.smiga idealnie,dzisiaj wymieniłem uszczelke pod pokrywą zaworów.no i przy 10tyś wymiana oleju itp.
woj-o Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 oj to rożnie bywa. Kolega pomagał zmienić zawory w passacie 1.8. Kupiony nowy przebieg 100000. Takich luzów na prowadnicach to on w zyciu nie widział. Zaworki można było kiwać o 0.5 cm w boki. Powód rozkręcania - zjadanie 1 l /1000 oleju bo wizycie w ASO (coś tam robili ) wynik 1.5 l/1000. Po rozkręceniu oczom wierzyć nie mogli. Jak robiłem głowice do DOHC 2.0 Fiata to w warsztacie też narzekali na 5 zaworowe głowice audi - mało tam materiału i są bardzo delikatne - łatwo ją załatwić (lekki przegrzanie i po sprawie). Ogólnie z tego co widzę to benzyniaki w A80 b3 i b4 lubią sobie oleju wziąć - i to przy stosunkowo niewielkim przebiegu rzędu od 150kkm. Ale poważnych awarii rzeczywiście nie dużo.
marewel Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 oj to rożnie bywa.Kolega pomagał zmienić zawory w passacie 1.8. Kupiony nowy przebieg 100000. Takich luzów na prowadnicach to on w zyciu nie widział. Zaworki można było kiwać o 0.5 cm w boki. Powód rozkręcania - zjadanie 1 l /1000 oleju bo wizycie w ASO (coś tam robili ) wynik 1.5 l/1000. Po rozkręceniu oczom wierzyć nie mogli. Jak robiłem głowice do DOHC 2.0 Fiata to w warsztacie też narzekali na 5 zaworowe głowice audi - mało tam materiału i są bardzo delikatne - łatwo ją załatwić (lekki przegrzanie i po sprawie). Ogólnie z tego co widzę to benzyniaki w A80 b3 i b4 lubią sobie oleju wziąć - i to przy stosunkowo niewielkim przebiegu rzędu od 150kkm. Ale poważnych awarii rzeczywiście nie dużo. Pewnie dlatego juz nie produkuja 20 zaworowych glowic.
szogun0 Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 Eeeee, raczej dlatego, że stosunkowo droga jest produkcja, a nie ma jakichś znacznych popraw parametrów w porównaniu do 4V.
SlaVko18v Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 im wyzsza pojemnosc tym zywotniejszy silnik ... dlatego ze sie nie mecza tak jak silniczki np 1.0 .. chodzi mi oczywiscie o czasy obecne ) a teraz do watku : mialem autko 60konne z przebiegioem dochodzacym do 150tys km i jesli chodzi o silnik to jest on wporzadku do jazdy dwuosobowej .. jak zaladujesz wiecej aut to musisz krecic silnik na obrotach zeby uciagnac bagaz .... a wiadomo jak krecisz silnik czesto to raczej sie szybciej zuzywa( no chyba ze jest to typowy V-tec hondy gdzie zeby auto jechalo trzeba krecic na obrotach jak wiertarke :twisted: ) w kazdym badz razie auto sprzedalem bo zaczelo sie psuc ... teraz mam 1.8 i kulturka na 4 wyprzedzam a nie redukuje na 3 i krece zeby wyprzedzic ( choc czasem mi sie to zdaza ale rzadko) peace
SebMis Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 w tak dużych przebiegach ważne czy właściciel odpowiednio dba o wszystkie podzespoły, zmienia olej z filtrem po odpowiednim przebiegu, czy nie jeździ bez płynu chłodzącego (w starych motorkach to chyba dość duża bolączka), itp. więc jeśli wszystko będzie jak należy to moim zdaniem miliom km można zrobić bez problemów oczywiście rozmawiamy o silnikach produkowanych co najmniej 10 - 15lat temu, bo te teraźniejsze to są chyba sporo gorsze
KICHOL Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Ja znam osobiście takiego Żółwia który jeżdzi A4 z 1996r ma nalatane ponad 200tyś a przy silniku nie robił nic. no oczywiście wymienia olej i te inne sprawy.
Wojtek75 Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Opublikowano 22 Lutego 2007 I co? nie wierzę,że nie ma ludzi którzy jeżdżą OOOO z ponad 200-tu tys. przebiegiem w benzynie!!?? ...albo też większość ma przekręcony licznik i nawet nie wie/albo nie chce wiedzieć/,ze ma tyle nakręcone! piszcie,co naprawialiscie przy duzych przebiegach,przeciez to nie psuje wizerunku OOOO a może pomóc forumowiczom w wyborze auta z wiekszym lub mniejszym przebiegiem. przeciez widuje się zajeżdżone fordy,ople,dymiace sapiące ,walące rekordy w przebiegach,ale to widać na pierwszy rzut oka że sa zmęczone,audi chyba przez to,że sa cynkowane i myslę że lepiej wykonane nie daja sie poznać z zużyciem bez wjazdu na kanał itd. Jeszcze raz zapraszam do opisania swoich spostrzeżeń!! pozdro Wojtek75
ilo Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Witam u mnie Wojtek jest już ponad 400 000 udokumentowane i jeździ nie bierze oleju może był robiony remont tego nie wiem nie mam żadnych problemów
Wojtek75 Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Opublikowano 22 Lutego 2007 nooo,to już jest jakis wynik;szkoda że nie wiadomo czy cos było/a pewnie było/ robione! dzięki za odzew!
Gość MorgothDBMA Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Audi 80, 1.8 benzin, znajomy, 425.000 na zegarze (tyle ma na pewno, a może nawet więcej), na 100% bez remonu, jeździ dobrze, trochę oleju bierze (około 200-250 ml/1000 km)
Furio Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Ja mam 1.8 benzynę z97 roku z przebiegiem 211000 k km i robiłem rozrząd. Oprócz tego działa wyśmienicie. Oleju nie bierze wogule i smiga jak dziki. pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się